Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 sty 2011, 15:12

M0NEER pisze: Można na kierownicy wcisnąć - lub + (bez dotykania lewarka w pozycji D) i wówczas tymczasowo skrzynia dziala w trybie manualnym. Jeżeli np. przez 20s nie wykonamy zmiany biegu, skrzynia wraca do trybu automatycznego.
Dokładnie tak to działa, choć zdaje mi się że ten czas nie jest stały i zależy od warunków jazdy.

Zwykle to jest około 20s, ale gdy np w górach zredukowałem guzikiem by hamować silnikiem to jechałem w tym "tymczasowym trybie" dobrą minutę, aż nachylenie góry zmalało. Możliwe że TCM nie odlicza czasu gdy moment obrotowy jest "ujemny".

Czasem zdarza mi się przyspieszyć powrót do trybu automatycznego przez przesunięcie lewarka w pozycję TIP i z powrotem na D. Poza tym raczej nie używam pozycji TIP na wybieraku, bo i po co :-P

Na kodowaniu z 3 działa jeszcze fajniej, bo reakcja na przyciśnięcie guzika jest dużo szybsza ;-)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 14 sty 2011, 15:54

mwx, dzięki za info! Miło, że się podzieliłeś tymi ustawieniami -masz u mnie +1 przy najbliższej okazji <ok>
Bardzo się cieszę, że tak jest i że można pogrzebać w ustawieniach skrzyni <ok>

U mnie jest różnica w trybie S, wówczas zmiany biegów są ostrzejsze (przy okazji silnik jakby inaczej "gadał" pow.4 tyś obr.). Postaram się pobawić w lutym i dam znać co i jak.

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 14 sty 2011, 18:38

Słuchajcie,a jak zmieniacie zakresy z P na D ? Rozumiem,że na N trzeba chwilę poczekać ze 3 sek,żeby wyrównać ciśnienia w skrzynia,a co z R ? czy na R się zatrzymujecie,aż zapnie się bieg czy przeskakujecie od razu na N ?
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 15 sty 2011, 02:49

Ja w żadnym automacie nie czekałem w pozycji R podczas przełączania P->R->N->D i jeszcze żadnego nie zajechałem.

Myślę, że takie czekanie może wręcz przyspieszyć zużycie skrzyni która będzie niepotrzebnie załączała wsteczny za każdym razem gdy wyruszasz w drogę.
M0NEER pisze:Postaram się pobawić w lutym i dam znać co i jak.
OK, ale pamiętaj że grzebiesz na własną odpowiedzialność.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 sty 2011, 22:14

M0NEER pisze:czy w C5 można mieć coś podobnego.
fabrycznie już tak jest
ponieważ Tip to skrzynia Porsche
multi audi

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 sty 2011, 03:36

Porsche jest właścicielem nazwy "tiptronic", ale udzieliło VAG-owi licencji na jej używanie.
Producentem tych skrzyń jest ZF. Te same skrzynie jeżdżą w kilku BMW, pod nazwą "steptronic".

W 911 z okolic 2002 jeździ ta sama skrzynia co w naszych C5, tylko lekko przeorganizowana ze względu na to że w Porsche silnik jest nie tam gdzie trzeba :-P

Właścicielem nazwy "Multitronic" jest Audi, a producentem firma LuK.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 30 lis 2011, 20:53

Czy ktos wie cos sie dzieje ze skrzynia gdy jedziemy np. 100km/h na V biegu i nagle wciskamy hamulec w podloge. I w drugim przypadku - 40km/h na 2 biegu i hamulec w podloge?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 30 lis 2011, 21:36

jericho24 pisze:Czy ktos wie cos sie dzieje ze skrzynia gdy jedziemy np. 100km/h na V biegu i nagle wciskamy hamulec w podloge. I w drugim przypadku - 40km/h na 2 biegu i hamulec w podloge?
śmiałbym powiedzieć - samochód się zatrzyma w tych przypadkach :]

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 30 lis 2011, 22:20

goly191 pisze:śmiałbym powiedzieć - samochód się zatrzyma w tych przypadkach
Chodzilo mi raczej o info na temat skrzyni w stylu, ze nic jej nie bedzie, albo ze cos odczuje ;)
Do 3 biegu wlacznie skrzynia nie jest spieta na sztywno z kolami, wiec takie ostre hamowanie chyba jej nie szkodzi. Nie wiem jak z wyzszymi biegami.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 30 lis 2011, 22:25

jericho24 oczywiscie ze jej nie szkodzi... inaczej nikt by raptownie nie hamowal...
The force will be with you...always

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 01 gru 2011, 08:58

Panowie a wymieniał już ktoś z was sprzęgło w Tipe ?
czy wymiana oleju na ZF8 może pomóc na szwankujący lockup ?
bo jestem po pierwszej wymianie i nie widać różnicy... się zastanawiam co robić... <mysli>

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 01 gru 2011, 13:00

vonito pisze:się zastanawiam co robić
Naprawiac! ;)

A tak na serio to daj to jakiemus specjaliscie do obejrzenia.
Najczesciej polecany na forach audi jest SSerwis Jan Sopa.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 01 gru 2011, 14:36

nie no to już po diagnozie jest ;)
tylko firma chce mi wymienić dodatkowo wszystkie uszczelki , kosz, olej... razem 6 tysi
a inaczej gwarancji nie będzie na skrzynie...
więc sie pytam jak to wygląda gdybym sam kupił konwerter i jedynie jego wymienił...

Awatar użytkownika
maciek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2010, 12:16
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: maciek71 » 03 gru 2011, 10:51

Koledzy miałbym pytanko w temacie tipa w A6C6 a dokładniej jednego zdarzenia które mi się tylko i wyłącznie raz przytrafiło przez dwa lata użytkowania. Sytuacja wyglądała następująco: autko stało cały dzień na zewnątrz ( w temperaturze cały dzień dodatniej ), wchodzę do niego wieczorem, podgrzewam, uruchamiam silnik, włączam na R i objaw jest taki jakby dwóch rosłych facetów zaczęło bujać całą budą od lewa do prawa. Od razy włączam z powrotem na P i bujanie nadwozia ustaje, po chwilce ponownie włączam na R i już tego objawu nie ma. Ani nigdy wcześniej ani nigdy później coś takiego mi się nie przytrafiło.
Jeśli komuś przytrafiło się coś podobnego bądź ma ktoś teorię co mogło być tego powodem to bardzo proszę o Wasze sugestie. Z góry wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 03 gru 2011, 19:04

maciek71 pisze:ma ktoś teorię co mogło być tego powodem
a komp nic nie wywalił ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja