[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lut 2017, 18:35
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Dzień dobry,
Ja skorzystam z wątku bo mam pytanko - i może całego tematu nie ma co zakładać...
Otóż - czy po zmianie ECU potrzebna jest adaptacja skrzyni???
Byłem niestety zmuszony do zmiany kompa gdyż mój padł przez (sic!) zepsuty wtryskiwacz... Ponieważ długo szukałem używanej centralki która byłaby identyczna do mojej, prze chwilkę auto jeździło na innej - od vw touarega... nie jeździło za dobrze - np. startowało z 3go biegu i wywalało błąd ABS... więc raptem odbyłem autem testowe 200km... ale ewidentnie na tym pożyczonym kompie od vw zaczął szarpać tip - po rozgrzaniu, głównie przy redukcji z parzystych na nieparzyste biegi... ale i przy zmianie w górę też delikatnie...
Auto odstało swoje, znalazł się upragniony komp o dobrych parametrach, ale po włożeniu - skrzynia szarpie dalej!! Dramat
Na moim oryginalnym, padniętym ecu był wirus (inicjatywa poprzedniego właścicela) - podobno na jakieś 260KM. Kolega mechanik, który wykonywał naprawy, twierdzi, że nie może mojego starego programu (z ww. wirusem) skopiować by go umieścić w nowym kompie (podobno tuner mógł mapę jakoś "zablokować" by nie działała gdzie indziej... nie wiem 0 nie znam się... ). Ale fakt jest taki, że mam nowe ECU, o parametrach fabrycznych (224KM) i auto z szarpiąca skrzynią
Przed całym zamieszaniem skrzynka działał bez zarzutu... owszem - wóz ma 390kkm więc nie było idealnie, zdarzało się lekkie przeciąganie zmian biegów etc. ale nic drastycznego... i jeśli już w ogóle to tylko na zimno...
Czy w tej sytuacji (zmiana kompa i softu silnika zarazem) adaptacja skrzyni może coś pomóc? Czy to po prostu koszmarny zbieg okoliczności i zwyczajnie, w ślad idei "prawa serii", popsuła się skrzynka teraz...?
Będę wdzięczny za wszelkie porady / pomoc ... PLS help
Ja skorzystam z wątku bo mam pytanko - i może całego tematu nie ma co zakładać...
Otóż - czy po zmianie ECU potrzebna jest adaptacja skrzyni???
Byłem niestety zmuszony do zmiany kompa gdyż mój padł przez (sic!) zepsuty wtryskiwacz... Ponieważ długo szukałem używanej centralki która byłaby identyczna do mojej, prze chwilkę auto jeździło na innej - od vw touarega... nie jeździło za dobrze - np. startowało z 3go biegu i wywalało błąd ABS... więc raptem odbyłem autem testowe 200km... ale ewidentnie na tym pożyczonym kompie od vw zaczął szarpać tip - po rozgrzaniu, głównie przy redukcji z parzystych na nieparzyste biegi... ale i przy zmianie w górę też delikatnie...
Auto odstało swoje, znalazł się upragniony komp o dobrych parametrach, ale po włożeniu - skrzynia szarpie dalej!! Dramat
Na moim oryginalnym, padniętym ecu był wirus (inicjatywa poprzedniego właścicela) - podobno na jakieś 260KM. Kolega mechanik, który wykonywał naprawy, twierdzi, że nie może mojego starego programu (z ww. wirusem) skopiować by go umieścić w nowym kompie (podobno tuner mógł mapę jakoś "zablokować" by nie działała gdzie indziej... nie wiem 0 nie znam się... ). Ale fakt jest taki, że mam nowe ECU, o parametrach fabrycznych (224KM) i auto z szarpiąca skrzynią
Przed całym zamieszaniem skrzynka działał bez zarzutu... owszem - wóz ma 390kkm więc nie było idealnie, zdarzało się lekkie przeciąganie zmian biegów etc. ale nic drastycznego... i jeśli już w ogóle to tylko na zimno...
Czy w tej sytuacji (zmiana kompa i softu silnika zarazem) adaptacja skrzyni może coś pomóc? Czy to po prostu koszmarny zbieg okoliczności i zwyczajnie, w ślad idei "prawa serii", popsuła się skrzynka teraz...?
Będę wdzięczny za wszelkie porady / pomoc ... PLS help
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lut 2017, 18:35
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Napiszcie czy coś może się wydarzyć złego w skrzyni tiptronic jeśli na małych wzniesieniach nie będę zaciągał hamulca postojowego. Chodzi mi o parkowanie na parkingu pod blokiem na naprawdę małym wzniesienie, ale na takim które już powoduje staczanie się samochodu do tyłu. Pytam gdyż często zostawiam samochód na dłuższy czas tj. około kilku dni i nie chcę żeby coś się tam przymarzło itp.
Panowie mam taki problem.
Mam sterownik ECU od silnika APS jednak skrzynia jaką mam to DEV.
Oryginalnie była skrzynia ECC. Wszytko działa da się jeździć ale przy mocnym przyśpieszeniu wyskakuje błąd P17100 ,,Czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów -G182-
niewiarygodny sygnał". I skrzynia wpada w tryb awaryny. Doczytałem się że jest inny sterownik hydrauliczny w tych skrzyniach i różni się sam czujnik. W DEV jest indukcyjny w ECC HALLA. Pytanie: Czy da się jakoś zgrać tą skrzynie z tym silnikiem?
Mam sterownik ECU od silnika APS jednak skrzynia jaką mam to DEV.
Oryginalnie była skrzynia ECC. Wszytko działa da się jeździć ale przy mocnym przyśpieszeniu wyskakuje błąd P17100 ,,Czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów -G182-
niewiarygodny sygnał". I skrzynia wpada w tryb awaryny. Doczytałem się że jest inny sterownik hydrauliczny w tych skrzyniach i różni się sam czujnik. W DEV jest indukcyjny w ECC HALLA. Pytanie: Czy da się jakoś zgrać tą skrzynie z tym silnikiem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Powoli planuję wymianę oleju w swojej skrzyni i mam trzy pytania:
1. Ile oleju potrzeba na podwójną wymianę oleju w 6HP19A?
2. Czy pierwszą wymianę zrobić z wymianą filtra czy drugą?
3. Po jakim przebiegu zrobić drugą wymianę oleju?
1. Ile oleju potrzeba na podwójną wymianę oleju w 6HP19A?
2. Czy pierwszą wymianę zrobić z wymianą filtra czy drugą?
3. Po jakim przebiegu zrobić drugą wymianę oleju?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
mat1324 - masz ten sam silnik i z tego co pamiętam to też olej zmieniasz na dwa razy, pomożesz?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga