Dzieki.MaTyS pisze:jericho24
a6-c...,300.htm#404784
Moja wstawka uzupelnila informacje o cenach w tej firmie.
Dzieki.MaTyS pisze:jericho24
a6-c...,300.htm#404784
Czyli chciałbyś fatygować się do SSerwis tylko z powodu wymiany oleju w tipie ?kozdro pisze:Właśnie czeka mnie wymiana i kombinuję jak ominąć SSerwis,może właśnie tutaj
Niestety tak często bywa <szok>vonito pisze:no bywa różnie
albo nie wiedzą jak sprawdzić poziom oleju
albo zapomną odpalić silnik
albo nie kontrolują temperatury...
Ja dalem do mechanika na wymiane oleju w 5HP19. Czesci byly moje. Po wymianie skrzynia na 3-ce zmienia biegi na dwa razy. Diagnoza jednego z serwisow ASB to ze nowy olej wplukal brudy, ktore przytkaly konwerter. Po wymianie zmiany biegow troche bardziej odczuwalne, a szczegolnie odczuwalne w sytuacji gdy krece silnik wysoko i od razu odpuszczam gaz.kozdro pisze:właśnie tyle już pisano o wymianie oleju, straszono, zeby nie robić to byle gdzie,że tylko fachmani pózniej konfiguracje,adaptacje-może to nie dotycz C5 i tipa 5-cio biegowego.Muszę się jeszcze zastanowić nad tą wymianą,może faktycznie czas zrobić samemu tą zmianę
Z tego co wiem to lock-up dziala tylko na 4 i 5 biegu.RomanS pisze:Nie chce diagnozowac na odległość ale IMO to normalne. Pierwsze to normalna zmiana z 2 biegu na 3. Drugie to zamknięcie lock-upa na 3 biegu. Jedne skrzynie robia to bardziej zauwazalnie (u mnie prze remontem, więc chyba te troche "zuzyte") inne mniej (moja obecnie, jak ktoś nie wie jak to działa to muszę mu specjalnie to pokazać bo sam by nie zauważył).jericho24 pisze:Ja dalem do mechanika na wymiane oleju w 5HP19. Czesci byly moje. Po wymianie skrzynia na 3-ce zmienia biegi na dwa razy.
Wycena remontu skrzyniRomanS pisze:Tzn, że tyle kosztowało ? To chyba się nie rozumiemy, koszt normalnej wymiany oleju z uszczelką, filtrem i olejem + robota oczywiście to ok. 500 zł.jericho24 pisze:Wycena to 3500zl netto.
Więc nie wiem za co miałoby być 3500 ? <szok>
Wiem, ale co to znaczy wiekszy przebieg, gdy wiekszosc sprowadzonych do nas aut ma krecone liczniki. Moj akurat ma ori 200kkm .RomanS pisze:jericho24, niestety... przy większych przebiegach, gdy wymiany nie były wcześniej robione, zalecana jest wysoka ostrożność... czasem nawet lepiej zostawić i nie wymieniać...
To jest po prostu loteria. Jesli w sprowadzonym aucie mamy podstawy twierdzic, ze olej byl juz systematycznie wymieniany to sprawa prosta. Gorzej gdy nic nie wiemy. Najlepiej jak auto nowe i sami pilnujemy terminowych wymian. Ale wiekszosci nas nie stac na nowe .RomanS pisze: Aale zauwazcie, że to jest taka demagogia. Czy wymienię czy nie to i tak pojeżdżę aż się coś zepsuje. I wówczas ten co wymieniał powie że lepiej było nie ruszać bo jak coś jest g...i się ruszy to bardziej śmierdzi
A ten co nie wymienił powie z kolei: cholera, trzeba było wymienić, pojeździłbym dłużej
Mam nadzieje, ze z tymi bolaczkami skrzyni tez pokonam jeszcze z 50kkm (czyli u mnie jakies 4-5 lat) i dam ja do naprawy. A pozniej sie zobaczy, albo nowy model albo kolejne km, bo z auta jak na razie jestem zadowolonyRomanS pisze:Ja osobiscie wymieniłem olej przy przebiegu 230 tys. km, przejechałem jeszcze do awarii skrzyni 60 tys km. Po wymianie pracowała płynniej, a w warsztatach naprawiających usłyszałem, że moje 290 tys km to całkiem dobry wynik, zważywszy na to, że nie wiem kto i w jakim stylu przejechał te pierwsze 230 tys km.