Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

szarpanie skrzyni tiptronic

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 lut 2012, 18:57

tomone, narazie tak pracuje... oczywiście może być sytuacja, że jest za mało oleju... dlatego mówię, że bez porządnego serwisu, to jest czyste gdybanie... sam możesz jeszcze sprawdzić ew. błędy VAGiem...

Powodzenia i daj znać co ustaliłeś <okok>

tomone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
Lokalizacja: Bełżyce

Post autor: tomone » 27 lut 2012, 19:24

tak tez uczynie i od razu dam znac

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 27 lut 2012, 22:30

tomone pisze:Mam problem ze skrzynią,mianowicie,przy ruszaniu czasami mam taka sytuacje,ze obroty mi rosna,auto stoi a przy np 3000tys obrotow jest dosyc mocne szarpniecie i wielki huk.Auto niedawno zakupilem
to już enta osoba, która trafia na pułapkę cwanych sprzedawców

tomone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
Lokalizacja: Bełżyce

Post autor: tomone » 28 lut 2012, 06:20

...wiec jezeli wiesz cos na ten temat to mnie oswiec i powiedz,ze to nic powaznego,chyba ,ze jestes pewien,ze szykuje sie spory wydatek,pisz szczerze,wtedy bede zastanawial sie co robic dalej

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 lut 2012, 07:48

tomone, wg. mnie szykuje się jak najbardziej spory (pojęcie względne) wydatek... ;| Ale jak sprawdzisz i Ci to wycenią to będziesz wiedział czy napewno...

tomone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
Lokalizacja: Bełżyce

Post autor: tomone » 28 lut 2012, 20:11

a mam jeszcze jedno pytanie,mianowicie pochodze spod Lublina(lubelskie),moze ktos zna w okolicy mechanika godnego polecenia,zeby wyjasnic moje problemy z autem,dzis jezdzilem caly dzien i nic sie nie dzialo,raz mialem szarpniecie;/

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 01 mar 2012, 14:58

kolego w Strzyżowicach są spece od automatu polecam http://sebkar.pl/

tomone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
Lokalizacja: Bełżyce

Post autor: tomone » 01 mar 2012, 23:21

dzieki dzieki kolego

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 07 mar 2012, 09:09

Witam mam pytanie jak to jest z tym ręcznym na P ?

Mi ktoś doradził kiedyś, zeby używać tylko P, bo bolec się później zużyje niż ręczny. A ręcznego tylko na dużych górkach. Pod blokiem mam spad w dół taki powiedziałbym średni i zawsze stosuje tylko P, to powinienem jednak ręczny naciskać najpierw a potem dopiero na P dawać ?
Na prostym też stosować ręczny ?

Pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 09:23

nikos, to bardzo źle Ci doradził... Jeśli masz nierówny teren, to używaj najpierw hamulca ręcznego, a potem dopiero skrzynia w tryb P.

Ja zawsze jak się zatrzymam, wrzucam na N i czekam, aż auto się przesunie kawałek i zatrzyma... wtedy dopiero P... aby nie używać ciągle ręcznego... Ważne, aby skrzynia nie opierała się o tą blokadę...

Na prostej drodze ręcznego nie potrzebujesz, tylko warto na chwilę zatrzymać się na N, aby auto się 'wypoziomowało' i potem dopiero P... Przy dużym opadzie terenu, nie masz wyjścia i trzeba użyć ręcznego... co niestety wpłynie w dłuższej perspektywie na jego żywotność...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 07 mar 2012, 09:32

Czyli jak staje na powiedzmy nie do koĂąca prostym dać na N, następnie zwolnić hamulec nożny, niech auto się przesunie w razie czego plus/minus 15 cm i wtedy P ?

To nie lepiej używać ręcznego cały czas ?

Jak ja użytkowałem tak jak pisałem to może mieć jakieś szkodliwe konsekwencje dla skrzyni ?
Dobrze, że dzisiaj doczytałem to już będę na tym spadzie ręczny stosował.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 09:44 przez 3.0 BMK 224KM, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 09:41

nikos pisze:Czyli jak staje na powiedzmy nie do koĂąca prostym dać na N, następnie zwolnić hamulec ręcznych, niech auto się przesunie w razie czego plus/minus 15 cm i wtedy P ?
Nie ręczny, a nożny. Proponuję tak:

- zatrzymać się hamulcem roboczym (nożnym);
- zmienić bieg na N;
- zwolnić hamulec roboczy i poczekać, aż auto przesunie i zatrzyma się;
- zmienić bieg na P i wyłączyć silnik.

Oczywiście mówię tu o niewielkim pochyleniu terenu... jeśli jest większe, to musisz użyć najpierw hamulca ręcznego a potem dopiero wrzucasz P... nie na odwrót...
Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 09:43 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 07 mar 2012, 09:43

mój błąd w pisowni myślałem o nożnym oczywiście. Tak też już będę robił.

A co z wcześniejszym użytkowaniem z tym P ? może to mieć teraz jakiś negatywny wpływ ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 09:59

nikos, wiesz... bez organoleptycznego sprawdzenia (jeśli nie daje jakiś objawów) to nikt Ci nie odpowie na to pytanie... było minęło... ważne aby wyeliminować złe nawyki na przyszłość <okok>

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 07 mar 2012, 15:55

Macie rację żeby nie "opierać całego ciężaru auta" na skrzyni, ale po co takie takie instrukcję od razu robić.
Według mnie to:
-zatrzymujesz się nożnym (roboczym)
-zapinasz P parking
-zaciągasz ręczny
-puszczasz hamulec nożny,
i już skrzynia nie jest nadwyrężona.

Bardziej szkodliwe jest na pewno wajchowanie z D na N i później na P a dlaczego ? bo Neutral jest do wyrównania ciśnienia pomiędzy biegiem do przodu D a biegiem do tyłu R.
Z tego co pamiętam a pamięć może mnie już mylić, gdy byłem robić swoją skrzynię Pan Sopa powiedział mi, że przy zimnej skrzyni ciśnienie masz w granicach 24 barów, tak samo jak na trybie S (Sport), natomiast gdy już olej rozgrzeje się to program zrzuca ciśnienie na na bezpieczniejszy pułap ok 19 barów. To była jego odpowiedz na moje pytanie "dlaczego skrzynia mi nie szarpie na starcie przy zimnym silniku lub na trybie S" odp. "bo skrzynia w tym momencie dostaje od pompy większe ciśnienie oleju"

I wrócę do przykładu
0x4B25A pisze:- zatrzymać się hamulcem roboczym (nożnym);
- zmienić bieg na N;
- zwolnić hamulec roboczy i poczekać, aż auto przesunie i zatrzyma się;
- zmienić bieg na P i wyłączyć silnik.


W tym momencie robisz w skrzyni huśtawkę ciśnieĂą, które i tak nic nie zmienią, a nawet nie wiadomo czy tylko bardziej nie szkodzą.

Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale gdybym nie był u p.Sopy to też nie wiem czy robiłbym to poprawnie. Na prawdę szacunek za wiedzę dla tego gościa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga