szarpanie skrzyni tiptronic
kolego w Strzyżowicach są spece od automatu polecam http://sebkar.pl/
Witam mam pytanie jak to jest z tym ręcznym na P ?
Mi ktoś doradził kiedyś, zeby używać tylko P, bo bolec się później zużyje niż ręczny. A ręcznego tylko na dużych górkach. Pod blokiem mam spad w dół taki powiedziałbym średni i zawsze stosuje tylko P, to powinienem jednak ręczny naciskać najpierw a potem dopiero na P dawać ?
Na prostym też stosować ręczny ?
Pozdrawiam
Mi ktoś doradził kiedyś, zeby używać tylko P, bo bolec się później zużyje niż ręczny. A ręcznego tylko na dużych górkach. Pod blokiem mam spad w dół taki powiedziałbym średni i zawsze stosuje tylko P, to powinienem jednak ręczny naciskać najpierw a potem dopiero na P dawać ?
Na prostym też stosować ręczny ?
Pozdrawiam
nikos, to bardzo źle Ci doradził... Jeśli masz nierówny teren, to używaj najpierw hamulca ręcznego, a potem dopiero skrzynia w tryb P.
Ja zawsze jak się zatrzymam, wrzucam na N i czekam, aż auto się przesunie kawałek i zatrzyma... wtedy dopiero P... aby nie używać ciągle ręcznego... Ważne, aby skrzynia nie opierała się o tą blokadę...
Na prostej drodze ręcznego nie potrzebujesz, tylko warto na chwilę zatrzymać się na N, aby auto się 'wypoziomowało' i potem dopiero P... Przy dużym opadzie terenu, nie masz wyjścia i trzeba użyć ręcznego... co niestety wpłynie w dłuższej perspektywie na jego żywotność...
Ja zawsze jak się zatrzymam, wrzucam na N i czekam, aż auto się przesunie kawałek i zatrzyma... wtedy dopiero P... aby nie używać ciągle ręcznego... Ważne, aby skrzynia nie opierała się o tą blokadę...
Na prostej drodze ręcznego nie potrzebujesz, tylko warto na chwilę zatrzymać się na N, aby auto się 'wypoziomowało' i potem dopiero P... Przy dużym opadzie terenu, nie masz wyjścia i trzeba użyć ręcznego... co niestety wpłynie w dłuższej perspektywie na jego żywotność...
Czyli jak staje na powiedzmy nie do koĂąca prostym dać na N, następnie zwolnić hamulec nożny, niech auto się przesunie w razie czego plus/minus 15 cm i wtedy P ?
To nie lepiej używać ręcznego cały czas ?
Jak ja użytkowałem tak jak pisałem to może mieć jakieś szkodliwe konsekwencje dla skrzyni ?
Dobrze, że dzisiaj doczytałem to już będę na tym spadzie ręczny stosował.
To nie lepiej używać ręcznego cały czas ?
Jak ja użytkowałem tak jak pisałem to może mieć jakieś szkodliwe konsekwencje dla skrzyni ?
Dobrze, że dzisiaj doczytałem to już będę na tym spadzie ręczny stosował.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 09:44 przez 3.0 BMK 224KM, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ręczny, a nożny. Proponuję tak:nikos pisze:Czyli jak staje na powiedzmy nie do koĂąca prostym dać na N, następnie zwolnić hamulec ręcznych, niech auto się przesunie w razie czego plus/minus 15 cm i wtedy P ?
- zatrzymać się hamulcem roboczym (nożnym);
- zmienić bieg na N;
- zwolnić hamulec roboczy i poczekać, aż auto przesunie i zatrzyma się;
- zmienić bieg na P i wyłączyć silnik.
Oczywiście mówię tu o niewielkim pochyleniu terenu... jeśli jest większe, to musisz użyć najpierw hamulca ręcznego a potem dopiero wrzucasz P... nie na odwrót...
Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 09:43 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Macie rację żeby nie "opierać całego ciężaru auta" na skrzyni, ale po co takie takie instrukcję od razu robić.
Według mnie to:
-zatrzymujesz się nożnym (roboczym)
-zapinasz P parking
-zaciągasz ręczny
-puszczasz hamulec nożny,
i już skrzynia nie jest nadwyrężona.
Bardziej szkodliwe jest na pewno wajchowanie z D na N i później na P a dlaczego ? bo Neutral jest do wyrównania ciśnienia pomiędzy biegiem do przodu D a biegiem do tyłu R.
Z tego co pamiętam a pamięć może mnie już mylić, gdy byłem robić swoją skrzynię Pan Sopa powiedział mi, że przy zimnej skrzyni ciśnienie masz w granicach 24 barów, tak samo jak na trybie S (Sport), natomiast gdy już olej rozgrzeje się to program zrzuca ciśnienie na na bezpieczniejszy pułap ok 19 barów. To była jego odpowiedz na moje pytanie "dlaczego skrzynia mi nie szarpie na starcie przy zimnym silniku lub na trybie S" odp. "bo skrzynia w tym momencie dostaje od pompy większe ciśnienie oleju"
I wrócę do przykładu
W tym momencie robisz w skrzyni huśtawkę ciśnieĂą, które i tak nic nie zmienią, a nawet nie wiadomo czy tylko bardziej nie szkodzą.
Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale gdybym nie był u p.Sopy to też nie wiem czy robiłbym to poprawnie. Na prawdę szacunek za wiedzę dla tego gościa.
Według mnie to:
-zatrzymujesz się nożnym (roboczym)
-zapinasz P parking
-zaciągasz ręczny
-puszczasz hamulec nożny,
i już skrzynia nie jest nadwyrężona.
Bardziej szkodliwe jest na pewno wajchowanie z D na N i później na P a dlaczego ? bo Neutral jest do wyrównania ciśnienia pomiędzy biegiem do przodu D a biegiem do tyłu R.
Z tego co pamiętam a pamięć może mnie już mylić, gdy byłem robić swoją skrzynię Pan Sopa powiedział mi, że przy zimnej skrzyni ciśnienie masz w granicach 24 barów, tak samo jak na trybie S (Sport), natomiast gdy już olej rozgrzeje się to program zrzuca ciśnienie na na bezpieczniejszy pułap ok 19 barów. To była jego odpowiedz na moje pytanie "dlaczego skrzynia mi nie szarpie na starcie przy zimnym silniku lub na trybie S" odp. "bo skrzynia w tym momencie dostaje od pompy większe ciśnienie oleju"
I wrócę do przykładu
0x4B25A pisze:- zatrzymać się hamulcem roboczym (nożnym);
- zmienić bieg na N;
- zwolnić hamulec roboczy i poczekać, aż auto przesunie i zatrzyma się;
- zmienić bieg na P i wyłączyć silnik.
W tym momencie robisz w skrzyni huśtawkę ciśnieĂą, które i tak nic nie zmienią, a nawet nie wiadomo czy tylko bardziej nie szkodzą.
Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale gdybym nie był u p.Sopy to też nie wiem czy robiłbym to poprawnie. Na prawdę szacunek za wiedzę dla tego gościa.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga