No wiec teraz odczytac bledy ze sterownika... i bedziemy moze wiedzielic cos wiecejKL4K50N pisze:rafal_m, Falowanie obrotów występuje wyłącznie jak jadę 80km/h. Jak jade wolniej nic i jak jadę szybciej też nic. Częściej się to zdarza jak olej już się rozgrzeje. Błąd znów mi wyskoczył wczoraj ale zgasiłem auto odpaliłem ponownie i aż do dziś cisza. Biegi zmienia w sumie tak samo jak u mnie w A6 - bez stuków oraz szarpnięć. Może oleju za mało...
PS: Czasami jak jadę wolno i ruszam ze świateł dodając bardzo wolno gaz to chyba na 3 lub czwartym biegu coś tak jakby szarpało...
szarpanie skrzyni tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
No bez odczytania bledow to ciezko bedzie powiedziec... i nie trzymalbym sie tak uporczywie konwertera... bo to rownie dobrze moze byc nieszczelnosc na walku, albo na samym polaczeniu skrzyni / sterownika hydrualicznego lub problemow samego sterownika (podszarpywanie). Objawy typowo konwerterowe (jak juz najczesciej ciezko jest odratowac sterowanie) to np. trzesienie budy, albo np brak hamowania silnikiem... ale chociazby odczytu bledow i blokow ciezko cokolwiek powiedziec.KL4K50N pisze:rafal_m, Niestety nie mam jak nie posiadam kabelka by to zrobić. A czy możesz powiedzieć, że te wszystkie objawy to na sto procent konwerter, czy też jest maleńka szansa, że to tylko za mała ilość oleju?
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
koledzy wracam jeszcze do moich problemów ze skrzynią. Po wymianie oleju, filtra, jakiejś sprężynki odpowiadajacej za 2gi bieg oraz czyszczeniu sterownika skrzyni wszytsko było dobrze. Skrzynia zmieniała pięknie biegi, tak że prawie się tego nie czuło, szarpanie i przeciąganie z 1 na 2 i uderzania przy zmianach z D na P i R ustąpiły. Po zrobieniu ok 500km wrócił problem szarpnięć przy powrocie z biegu 3 na 2. To jedyny defekt jaki powrócił, ale zeby było ciekawiej to szarpnięcie nie występuję jeżeli skrzynia jest w trybie SPORT lub jezeli zrzucę z biegu 3 na 2 ręcznie łopatkami w kierownicy albo Tipem.
Czy ktoś ma jakąś diagnozę? błedów nie ma żadnych w sterowniku skrzyni
[ Dodano: 2014-08-11, 21:02 ]
nikt nie ma pomysłów?
Czy ktoś ma jakąś diagnozę? błedów nie ma żadnych w sterowniku skrzyni
[ Dodano: 2014-08-11, 21:02 ]
nikt nie ma pomysłów?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
A adaptacja wycofana po tej "naprawie"?posti pisze:koledzy wracam jeszcze do moich problemów ze skrzynią. Po wymianie oleju, filtra, jakiejś sprężynki odpowiadajacej za 2gi bieg oraz czyszczeniu sterownika skrzyni wszytsko było dobrze. Skrzynia zmieniała pięknie biegi, tak że prawie się tego nie czuło, szarpanie i przeciąganie z 1 na 2 i uderzania przy zmianach z D na P i R ustąpiły. Po zrobieniu ok 500km wrócił problem szarpnięć przy powrocie z biegu 3 na 2. To jedyny defekt jaki powrócił, ale zeby było ciekawiej to szarpnięcie nie występuję jeżeli skrzynia jest w trybie SPORT lub jezeli zrzucę z biegu 3 na 2 ręcznie łopatkami w kierownicy albo Tipem.
Czy ktoś ma jakąś diagnozę? błedów nie ma żadnych w sterowniku skrzyni
[ Dodano: 2014-08-11, 21:02 ]
nikt nie ma pomysłów?
po wymianie...Jakiejs sprezynki... a jakiej ? dokladnie ktorej? nowa metalowa uszczelka poszla (plyta separacyjna i nowe tlumiki ?). Wszystkie zaworki sprawdzone czy sie nie zacinaja mechanicznie i czy ich gniazda nie sa wyrobione? elektrozawory sprawdzone?
Pomiedzy trybami D i S jest calkiem sporo roznic (skrzynia utrzymuje inne obroty silnika i mimo regulacji Hauptdrucku chociazby na sprzeglach jest inna regulacja cisnienia (tryb sportowy, szybsze napelnianie, konwerter tez pracuje troszke inaczej itp) i inna adaptacja, zreszta tych roznic jest powiedzialbym dziesiatki... nie sposob wszystko wymienic....
Czy szarpnięcia masz tylko na ciepłym oleju w skrzyni??posti pisze:ok. dzieki
Czy szarpie jak hamujesz delikatnie czy jak wciśniesz mocniej gaz??
Też mam problem z redukcji 3 na 2 ale jestem właśnie po wymianie oleju, tłoczków, płyty separacyjnej, okulara.
Muszę trochę pojeździć i dam znać jakie efekty.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
Ile auto ma najechane??posti pisze:szarpie bez względu na to czy zimny czy ciepły. Szarpie przy hamowaniu i generalnei przy każdej redukcji z 3 na 2.
Ja bym jeszcze dobrał się do mechatroniki - tzn wymienił tłoczki z płytą separacyjną.
Wydaje mi się że masz problem z sterowaniem, ale na 100% nie jestem pewien
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
mi tez sie wydaje ze chodzi o sterowanie. Samochód bede musiał wstawić ponownie do mechanika od skrzyń i niech szuka przyczyny. Przebieg wg ASO, książki i licznika 230tys km. Problemy ze skrzynią pojawiły sie po dolaniu oleju, co trzeba było zrobić w trakcie robienia silnika
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
tylko znajdź dobrego mechanika od ASB bo partaczy nie brakuje na rynku.posti pisze:mi tez sie wydaje ze chodzi o sterowanie. Samochód bede musiał wstawić ponownie do mechanika od skrzyń i niech szuka przyczyny. Przebieg wg ASO, książki i licznika 230tys km. Problemy ze skrzynią pojawiły sie po dolaniu oleju, co trzeba było zrobić w trakcie robienia silnika
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga