Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4/C5] Różnice w napędzie quattro.

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Classic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2011, 22:31
Lokalizacja: Mazowsze

[A6 C4/C5] Różnice w napędzie quattro.

Post autor: Classic » 08 sty 2011, 23:06

Witam.

Czy ktoś może mi wyjaśnić jakie są różnice w napędzie quattro C4 (A6) i C5? Silniki wzdłużne.

Czytałem na forum, że C4 ma czasem EDS. Czy wszystkie A6 od 1994-97 mają seryjnie EDS?

Czy C4 ma ASR - kontrolę trakcji?

Czy ASR pomaga napędowi quattro?

Natomiast C5 quattro ma często już ASR oraz ESP.

Czy quattro wykorzystuje do pomocy ASR z ESP?


W którym modelu jest lepsze quattro?

Pozdrawiam
Classic

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 sty 2011, 08:22

Sam napęd jest w zasadzie identyczny w C4 i C5. Z tego co wiem, to eds występował we wszystkich w C4 94-97. Zastąpił ręczną blokadę tylnego dyfra występującą w C4 91-94. W C5 też jest eds, który po lifcie jest częścią systemu esp. Co do asr się nie wypowiem, choć wydaje mi się, że nie wszystkie a6 c4 to miały. Podobnie C5 do liftu (moja nie ma). Później asr wszedł do esp. Wszystkie te systemy mają wpływ na działanie quattro, choć każde w nieco inny sposób. Nie jestem na 100% pewien co do występowania tych systemów, więc jak ktoś wie więcej, to proszę o poprawki :mrgreen:
Pozdrawiam,
Krisker

Classic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2011, 22:31
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Classic » 13 sty 2011, 12:57

Dzięki za odpowiedź.

Mały off topic.

ÂŁamałem się kupić FWD czy quattro?
Miałem wczoraj okazję w realu zobaczyć jak działa napęd na 4 koła. Co prawda nie w quattro Audi ale...
6 słownie sześć ciągników rolniczych (2 MF 255 jedna tzw. trzydziestka, jedna sześćdziesiątka jeden wielki Zetor z napędem na 4 koły i jeden finalnie Olbrzym tzw MZ-et. - Kolos z napędem na 4 koła). Trzy pierwsze z napędem na jedna oś RWD. Utknęły dosłownie w bagnie w dodatku w nocy. Błoto, woda kopna ziemia i minusowa temperatura. Efekt 6 godzin w marznącym błocie.

Napęd RWD w takich warunkach się nie sprawdza :) Praktycznie każdy ruch oznacza zakopywanie się jeszcze głębiej i zassysanie przez błoto głębiej.

Kiedy dojechał Zetor z 4x4 w szoku patrzyłem jak "lata po wierzchu" Po prostu gaz do dechy i jedziesz gdzie chcesz. Duża moc szerokie opony i można naprawdę wiele.
Wyciągnął 2 MF 255, trzydziestke . Niestety nie dał rady wyciągnąć najgłębiej zassanej sześćdziesiątki. Wystawała z ziemi pod kątem 45 stopni. Koła tyle z całym tylnym podwoziem zassane w błocie. I sam utknął niestety tak nie fartownie, że wrył się na głębokość około 1 metra w ziemię (precyzując błoto) .
Wtedy na ratunek przyjechał produkt z Rosji lub Białorusi tzw. MZ 4x4. Stojąc na drodze polnej ciągnięty przez jeszcze jednego MF 255...wyciągnęli z trudem razem Zetora. łączna długość lin i łańcuchów prawie 50m.

Z ogromną ciekawością podziwiałem te maszyny w akcji ratunkowej... Napęd na 4 koła to jest jednak coś. Coś co będę miał i ja :)

PS. MS 255 mają blokadę na tylnej napędzanej osi...
PS. Czy ciągniki tez mają Torsena ?

Pozdrawiam
Classic

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 sty 2011, 13:54

Czemu nie nagrałeś akcji?? :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Też lubię takie sytuacje oglądać :mrgreen: Ciągniki mają stały napęd zapewne z normalnym otwartym dyfrem + blokady tył, przód + centralna.
Pozdrawiam,
Krisker

zoltan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 paź 2010, 21:27
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: zoltan » 17 sty 2011, 19:41

No cóż jako rolnik czuję się wywołany do tablicy :-D -otóż ciągniki rolnicze NIE mają stałego 4x4-napęd przedniej osi jest dołączany czy to mechanicznie czy też elektrohydraulicznie bądź elektropneumatycznie.Nie mają też centralnego mechanizmu różnicowego-mają za to blokadę tylnego mechanizmu różnicowego (zawsze-tzw. 100%) i blokadę przedniego (ale nie zawsze 100%)-czasami jest to tzw.LSD-Limited Slip Differential-blokady centralnego z racji braku w/w nie posiadają.
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/im ... ongskilde/ -a to mój sprzęt-jeżeli chodzi o właściwości terenowe to moje quattro nie ma z nim szans :mrgreen:

Classic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2011, 22:31
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Classic » 18 sty 2011, 17:48

Witam.

Dzięki za odpowiedzi chłopaki. Najbardziej się cieszę, że sam napęd jest ten sam w C4 i C5. Elektronikę to jak wynika z waszych postów można zastąpić umiejętnościami :).

zoltan - Dzięki za info z pierwszej ręki :) Należy podkreślić, że jak wynika z fotek... masz mega wypasioną furę :)

Pozdrawiam
Classic

zoltan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 paź 2010, 21:27
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: zoltan » 18 sty 2011, 21:13

Uśmiejesz się-to jedna z najprostszych wersji :mrgreen: .Jakby były jakies pytania dotyczące ciągników-walić jak w dym-a ja się będę o quattro dopytywał :-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga