Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Problemy ze skrzynią Tiptronic -nieprawidłowa praca

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

[ All ] Problemy ze skrzynią Tiptronic -nieprawidłowa praca

Post autor: Darek_v6 » 06 mar 2011, 11:59

Tak szukam i szukam i nie mogę znalezć konkretnych odpowiedzi w innych tematach dlatego zakładam nowy...

Mam już prawie rok moją A6 i od początku mam taki objaw:

Przy wrzucaniu wstecznego z P na R jest szarpnięcie, ale jeśli chcę wrzucić wsteczny biorąc z P najpierw na N i dopiero wtedy na R to tego szarpnięcia nie ma.

Co sądzicie o tym? :|
_________________
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 20:24 przez Darek_v6, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 06 mar 2011, 17:34

stndardowy zestaw pytan : czyli co vag ma do powiedzenia i czy olej byl ruszany ? moze byc tez go za malo dlatego sa szarpniecia.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 06 mar 2011, 19:41

matelek pisze:stndardowy zestaw pytan : czyli co vag ma do powiedzenia i czy olej byl ruszany ? moze byc tez go za malo dlatego sa szarpniecia.
Jak byłem u kumpla na VAGu to z problemów zwiazanych ze skrzynia wykazało tylko błąd czujnika hamowania, ale nie wiem dlaczego, bo działa prawidłowo i nic z nim się nie dzieje. W tym tygodniu powinna przyjść do mnie paczka z kabelkiem i będę samemu diagnozować ewentualne błędy.

Jeśli chodzi o olej to był wymieniony jakoś na początku sierpnia, była wtedy wykrecona miska.. został wymieniony olej oraz filtr + uszczelka. Myslałem, że po tym zabiegu wszystkie niedogodności znikną, ale niestety nic się nie zmieniło <nerwus>
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 06 mar 2011, 20:56

Jaki przebieg?

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 06 mar 2011, 21:00

miałem takie same objawy i skrzynka do wymiany koszt...nie pisze bo bolało po kieszeni ...moge dac namiar na mechanika ...na pw <okok>

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 06 mar 2011, 21:27

mysza pisze:miałem takie same objawy i skrzynka do wymiany koszt...nie pisze bo bolało po kieszeni ...moge dac namiar na mechanika ...na pw <okok>
mysza widzę, że mieszkasz nie daleko.. daj mi namiary i jaki był koszt naprawy, chyba, że wymieniałeś całą skrzynie i czy w ogóle polecasz ten warsztat?? Było to w twojej obecnej C6?

MONEER Przebieg to nie całe 230 000 tys. ale nie zdziwie się jesli był kręcony :|
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 06 mar 2011, 21:38

Darek_v6 pisze:MONEER Przebieg to nie całe 230 000 tys. ale nie zdziwie się jesli był kręcony
Podobno Tiptonic lubi kapitulować po 200K km... Koszty i skala naprawy będzie zależała od tego do kogo się trafi (czy jakiś pseudo majster, czy specjalista od ASB) i jak wcześnie zdecydujemy się na remont.
IMHO, wymiana na używkę to naprawa półśrodkami, ale zależy czy zamierzesz jeszcze pojeździć czy wkrótce sprzedać auto...
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 21:58 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 06 mar 2011, 21:54

M0NEER pisze:
Darek_v6 pisze:MONEER Przebieg to nie całe 230 000 tys. ale nie zdziwie się jesli był kręcony
Podobno Tiptonic lubi kapitulować po 200K tyś... Koszty i skala naprawy będzie zależała od tego do kogo się trafi (czy jakiś pseudo majster, czy specjalista od ASB) i jak wcześnie zdecydujemy się na remont.
IMHO, wymiana na używkę to naprawa półśrodkami, ale zależy czy zamierzesz jeszcze pojeździć czy wkrótce sprzedać auto...

Z tego co nie raz czytałem na forum koszta naprawy ASB są bardzo duze.. Jesli wypali to planuje po lecie kupić C6, a taki remont skrzyni pokrzyzował by mi plany <nerwus>
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 06 mar 2011, 22:04

Darek_v6, może warto żebyś jednak zgłosił się do specjalisty w celu diagnozy.
Dowiesz się co może być przyczyną i jakie masz warianty naprawy.
Daj znać co i jak się potoczy.
Ogólnie ja bym długo nie zwlekał z diagnozą bo później koszty ew.naprawy będą tylko wzrastać.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 07 mar 2011, 18:55

M0NEER pisze:Darek_v6, może warto żebyś jednak zgłosił się do specjalisty w celu diagnozy.
Dowiesz się co może być przyczyną i jakie masz warianty naprawy.
Daj znać co i jak się potoczy.
Ogólnie ja bym długo nie zwlekał z diagnozą bo później koszty ew.naprawy będą tylko wzrastać.
W wolnym czasie jak dam rade pojadę na diagnoze, niech mi powiedzą co i jak ze skrzynią i jakie będą koszta naprawy :|

Myślałem tez o tym, żeby zamontować u siebie skrzynię manualną.. co o tym sądzicie? Czy ktoś z was przeprowadzał juz u siebie taką przeróbke?
Byłbym wdzięczny gdyby ktos napisał mi od A do Z jak wyglada taka przeróbka i czy warto się jej podejmować.. Wiem, że na pewno musiałbym kupić skrzynię, lewarek zmiany biegów itd...
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 07 mar 2011, 19:05

Darek_v6 pisze: Jak byłem u kumpla na VAGu to z problemów zwiazanych ze skrzynia wykazało tylko błąd czujnika hamowania, ale nie wiem dlaczego, bo działa prawidłowo i nic z nim się nie dzieje. W tym tygodniu powinna przyjść do mnie paczka z kabelkiem i będę samemu diagnozować ewentualne błędy.
Bledu nie bedzie jak wcisniesz hamulec podczas diagnozowania - jesli pomimo wcisniecia hamulca blad wyskakuje to czujnik do wymiany.

Sam sie zastanawiam na wymiana na manuala ale po przeczytaniu duzej ilosci tematow z tym zwiazanych nie za bardzo jestem sklonny do tak duzej przerobki bo po 1) - musi byc ktos naprawe ograniety a po 2) duzo rzebienia bardzo w aucie jest - o koszcie nie wspominam bo jest zblizony do regeneracji skrzyni.
Narazie dklaniam sie do regeneracji ale nie wiem czy zdaniani nie zmienie :)
Podejzewam ze jest to indywidualna sprawa - ja bralem automat bo chcialem wygode i nie wiem czy jestem w stanie zrezugnowac z tego na korzysc manuala :)

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 08 mar 2011, 19:01

matelek pisze:
Darek_v6 pisze: Jak byłem u kumpla na VAGu to z problemów zwiazanych ze skrzynia wykazało tylko błąd czujnika hamowania, ale nie wiem dlaczego, bo działa prawidłowo i nic z nim się nie dzieje. W tym tygodniu powinna przyjść do mnie paczka z kabelkiem i będę samemu diagnozować ewentualne błędy.
Bledu nie bedzie jak wcisniesz hamulec podczas diagnozowania - jesli pomimo wcisniecia hamulca blad wyskakuje to czujnik do wymiany.

Sam sie zastanawiam na wymiana na manuala ale po przeczytaniu duzej ilosci tematow z tym zwiazanych nie za bardzo jestem sklonny do tak duzej przerobki bo po 1) - musi byc ktos naprawe ograniety a po 2) duzo rzebienia bardzo w aucie jest - o koszcie nie wspominam bo jest zblizony do regeneracji skrzyni.
Narazie dklaniam sie do regeneracji ale nie wiem czy zdaniani nie zmienie :)
Podejzewam ze jest to indywidualna sprawa - ja bralem automat bo chcialem wygode i nie wiem czy jestem w stanie zrezugnowac z tego na korzysc manuala :)
matelek a co ci się dzieje ze skrzynią, że zastanawiasz się czy dać ją do naprawy czy zamontować skrzynie od manuala?
Jakie są objawy u ciebie?

Jeśli masz jakieś informacje na temat zmiany automata na manuala w naszych A6 to napisz.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 09 mar 2011, 10:36

Darek_v6 pisze:1.Przy wrzucaniu wstecznego z P na R jest szarpnięcie, ale jeśli chcę wrzucić wsteczny biorąc z P najpierw na N i dopiero wtedy na R to tego szarpnięcia nie ma.
Nie lubisz przypadkiem na górce parkować? ;)
Darek_v6 pisze:2.Obojętnie czy mam Automat czy Tip gdy ruszam i przerzuca z 1 na 2 bieg jest lekkie szarpniecie.
Tez tak mam, ale tylko na zimnym silniku (oleju w skrzyni). W wielu skrzyniach po pewnym przebiegu charakter 1-2 się pogarsza, ale to normalne zjawisko i nie świadczy o niczym złym.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 09 mar 2011, 15:55

Camel- pisze:
Darek_v6 pisze:1.Przy wrzucaniu wstecznego z P na R jest szarpnięcie, ale jeśli chcę wrzucić wsteczny biorąc z P najpierw na N i dopiero wtedy na R to tego szarpnięcia nie ma.
Nie lubisz przypadkiem na górce parkować? ;)
Darek_v6 pisze:2.Obojętnie czy mam Automat czy Tip gdy ruszam i przerzuca z 1 na 2 bieg jest lekkie szarpniecie.
Tez tak mam, ale tylko na zimnym silniku (oleju w skrzyni). W wielu skrzyniach po pewnym przebiegu charakter 1-2 się pogarsza, ale to normalne zjawisko i nie świadczy o niczym złym.

Heh na górce prawie nigdy nie parkuję, a jak już się zdarzy to mam zawsze zaciągniety hamulec ręczny.


Dzwoniłem dzisiaj tak orientacyjnie w miejsce gdzie mają same audice na części i za skrzynie tiptronic chcą 2000zł podobno ma przejechane 120000km, ale wiadomo, że moga naciągać...
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 20:33 przez Darek_v6, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

adam222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2010, 11:22
Lokalizacja: Chełm

Post autor: adam222 » 09 mar 2011, 18:31

Witam, zacznij od sprawdzenia samego sterownika, często wystarczy przeczyścić sterownik lub wymienić na inny używany, koszt około 1000 zł. Ja miałem podobny problem i zawinił przepływomierz powietrza, błędów na początku nie miałem. Miałem właśnie "kopnięcia" takie jak opisujesz. W okolicach lublina można wykonać remont skrzyni za około 2 koła. Da się przeżyć. Kolega robił naprawę i jest zadowolony zapłacił chyba 1860 zł.
Pozdrawiam.
adam222

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga