[ All ] Problemy ze skrzynią Tiptronic -nieprawidłowa praca
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
[ All ] Problemy ze skrzynią Tiptronic -nieprawidłowa praca
Tak szukam i szukam i nie mogę znalezć konkretnych odpowiedzi w innych tematach dlatego zakładam nowy...
Mam już prawie rok moją A6 i od początku mam taki objaw:
Przy wrzucaniu wstecznego z P na R jest szarpnięcie, ale jeśli chcę wrzucić wsteczny biorąc z P najpierw na N i dopiero wtedy na R to tego szarpnięcia nie ma.
Co sądzicie o tym?
_________________
Mam już prawie rok moją A6 i od początku mam taki objaw:
Przy wrzucaniu wstecznego z P na R jest szarpnięcie, ale jeśli chcę wrzucić wsteczny biorąc z P najpierw na N i dopiero wtedy na R to tego szarpnięcia nie ma.
Co sądzicie o tym?
_________________
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 20:24 przez Darek_v6, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Jak byłem u kumpla na VAGu to z problemów zwiazanych ze skrzynia wykazało tylko błąd czujnika hamowania, ale nie wiem dlaczego, bo działa prawidłowo i nic z nim się nie dzieje. W tym tygodniu powinna przyjść do mnie paczka z kabelkiem i będę samemu diagnozować ewentualne błędy.matelek pisze:stndardowy zestaw pytan : czyli co vag ma do powiedzenia i czy olej byl ruszany ? moze byc tez go za malo dlatego sa szarpniecia.
Jeśli chodzi o olej to był wymieniony jakoś na początku sierpnia, była wtedy wykrecona miska.. został wymieniony olej oraz filtr + uszczelka. Myslałem, że po tym zabiegu wszystkie niedogodności znikną, ale niestety nic się nie zmieniło
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
mysza widzę, że mieszkasz nie daleko.. daj mi namiary i jaki był koszt naprawy, chyba, że wymieniałeś całą skrzynie i czy w ogóle polecasz ten warsztat?? Było to w twojej obecnej C6?mysza pisze:miałem takie same objawy i skrzynka do wymiany koszt...nie pisze bo bolało po kieszeni ...moge dac namiar na mechanika ...na pw
MONEER Przebieg to nie całe 230 000 tys. ale nie zdziwie się jesli był kręcony
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Podobno Tiptonic lubi kapitulować po 200K km... Koszty i skala naprawy będzie zależała od tego do kogo się trafi (czy jakiś pseudo majster, czy specjalista od ASB) i jak wcześnie zdecydujemy się na remont.Darek_v6 pisze:MONEER Przebieg to nie całe 230 000 tys. ale nie zdziwie się jesli był kręcony
IMHO, wymiana na używkę to naprawa półśrodkami, ale zależy czy zamierzesz jeszcze pojeździć czy wkrótce sprzedać auto...
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 21:58 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
M0NEER pisze:Podobno Tiptonic lubi kapitulować po 200K tyś... Koszty i skala naprawy będzie zależała od tego do kogo się trafi (czy jakiś pseudo majster, czy specjalista od ASB) i jak wcześnie zdecydujemy się na remont.Darek_v6 pisze:MONEER Przebieg to nie całe 230 000 tys. ale nie zdziwie się jesli był kręcony
IMHO, wymiana na używkę to naprawa półśrodkami, ale zależy czy zamierzesz jeszcze pojeździć czy wkrótce sprzedać auto...
Z tego co nie raz czytałem na forum koszta naprawy ASB są bardzo duze.. Jesli wypali to planuje po lecie kupić C6, a taki remont skrzyni pokrzyzował by mi plany
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
W wolnym czasie jak dam rade pojadę na diagnoze, niech mi powiedzą co i jak ze skrzynią i jakie będą koszta naprawyM0NEER pisze:Darek_v6, może warto żebyś jednak zgłosił się do specjalisty w celu diagnozy.
Dowiesz się co może być przyczyną i jakie masz warianty naprawy.
Daj znać co i jak się potoczy.
Ogólnie ja bym długo nie zwlekał z diagnozą bo później koszty ew.naprawy będą tylko wzrastać.
Myślałem tez o tym, żeby zamontować u siebie skrzynię manualną.. co o tym sądzicie? Czy ktoś z was przeprowadzał juz u siebie taką przeróbke?
Byłbym wdzięczny gdyby ktos napisał mi od A do Z jak wyglada taka przeróbka i czy warto się jej podejmować.. Wiem, że na pewno musiałbym kupić skrzynię, lewarek zmiany biegów itd...
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Bledu nie bedzie jak wcisniesz hamulec podczas diagnozowania - jesli pomimo wcisniecia hamulca blad wyskakuje to czujnik do wymiany.Darek_v6 pisze: Jak byłem u kumpla na VAGu to z problemów zwiazanych ze skrzynia wykazało tylko błąd czujnika hamowania, ale nie wiem dlaczego, bo działa prawidłowo i nic z nim się nie dzieje. W tym tygodniu powinna przyjść do mnie paczka z kabelkiem i będę samemu diagnozować ewentualne błędy.
Sam sie zastanawiam na wymiana na manuala ale po przeczytaniu duzej ilosci tematow z tym zwiazanych nie za bardzo jestem sklonny do tak duzej przerobki bo po 1) - musi byc ktos naprawe ograniety a po 2) duzo rzebienia bardzo w aucie jest - o koszcie nie wspominam bo jest zblizony do regeneracji skrzyni.
Narazie dklaniam sie do regeneracji ale nie wiem czy zdaniani nie zmienie
Podejzewam ze jest to indywidualna sprawa - ja bralem automat bo chcialem wygode i nie wiem czy jestem w stanie zrezugnowac z tego na korzysc manuala
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
matelek a co ci się dzieje ze skrzynią, że zastanawiasz się czy dać ją do naprawy czy zamontować skrzynie od manuala?matelek pisze:Bledu nie bedzie jak wcisniesz hamulec podczas diagnozowania - jesli pomimo wcisniecia hamulca blad wyskakuje to czujnik do wymiany.Darek_v6 pisze: Jak byłem u kumpla na VAGu to z problemów zwiazanych ze skrzynia wykazało tylko błąd czujnika hamowania, ale nie wiem dlaczego, bo działa prawidłowo i nic z nim się nie dzieje. W tym tygodniu powinna przyjść do mnie paczka z kabelkiem i będę samemu diagnozować ewentualne błędy.
Sam sie zastanawiam na wymiana na manuala ale po przeczytaniu duzej ilosci tematow z tym zwiazanych nie za bardzo jestem sklonny do tak duzej przerobki bo po 1) - musi byc ktos naprawe ograniety a po 2) duzo rzebienia bardzo w aucie jest - o koszcie nie wspominam bo jest zblizony do regeneracji skrzyni.
Narazie dklaniam sie do regeneracji ale nie wiem czy zdaniani nie zmienie
Podejzewam ze jest to indywidualna sprawa - ja bralem automat bo chcialem wygode i nie wiem czy jestem w stanie zrezugnowac z tego na korzysc manuala
Jakie są objawy u ciebie?
Jeśli masz jakieś informacje na temat zmiany automata na manuala w naszych A6 to napisz.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Nie lubisz przypadkiem na górce parkować?Darek_v6 pisze:1.Przy wrzucaniu wstecznego z P na R jest szarpnięcie, ale jeśli chcę wrzucić wsteczny biorąc z P najpierw na N i dopiero wtedy na R to tego szarpnięcia nie ma.
Tez tak mam, ale tylko na zimnym silniku (oleju w skrzyni). W wielu skrzyniach po pewnym przebiegu charakter 1-2 się pogarsza, ale to normalne zjawisko i nie świadczy o niczym złym.Darek_v6 pisze:2.Obojętnie czy mam Automat czy Tip gdy ruszam i przerzuca z 1 na 2 bieg jest lekkie szarpniecie.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Camel- pisze:Nie lubisz przypadkiem na górce parkować?Darek_v6 pisze:1.Przy wrzucaniu wstecznego z P na R jest szarpnięcie, ale jeśli chcę wrzucić wsteczny biorąc z P najpierw na N i dopiero wtedy na R to tego szarpnięcia nie ma.
Tez tak mam, ale tylko na zimnym silniku (oleju w skrzyni). W wielu skrzyniach po pewnym przebiegu charakter 1-2 się pogarsza, ale to normalne zjawisko i nie świadczy o niczym złym.Darek_v6 pisze:2.Obojętnie czy mam Automat czy Tip gdy ruszam i przerzuca z 1 na 2 bieg jest lekkie szarpniecie.
Heh na górce prawie nigdy nie parkuję, a jak już się zdarzy to mam zawsze zaciągniety hamulec ręczny.
Dzwoniłem dzisiaj tak orientacyjnie w miejsce gdzie mają same audice na części i za skrzynie tiptronic chcą 2000zł podobno ma przejechane 120000km, ale wiadomo, że moga naciągać...
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 20:33 przez Darek_v6, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
Witam, zacznij od sprawdzenia samego sterownika, często wystarczy przeczyścić sterownik lub wymienić na inny używany, koszt około 1000 zł. Ja miałem podobny problem i zawinił przepływomierz powietrza, błędów na początku nie miałem. Miałem właśnie "kopnięcia" takie jak opisujesz. W okolicach lublina można wykonać remont skrzyni za około 2 koła. Da się przeżyć. Kolega robił naprawę i jest zadowolony zapłacił chyba 1860 zł.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
adam222
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga