[ALL] jaki olej do skrzyn manualnych leje audi ??
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!Moreno pisze:qwerty01 pisze: Będę kupował Motul MOTYLGEAR 75W90
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
A gdzie to niby napisali?qwerty01 pisze:Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!Moreno pisze:qwerty01 pisze: Będę kupował Motul MOTYLGEAR 75W90
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90
O tym mutolu dowiedziałem się na tym forum, tak więc zdecydujcie sie wreszcie do czego ten za***ny olej jest. ...nie dla mnie, bo ja już mam zalany G052911, ale dla innych, którzy będą szukali jakichś informacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 cze 2015, 22:27
- Lokalizacja: DZIAŁDOWO/WARSZAWA /ŁOWICZ
FUCHS TITAN SINTOFLUID słyszał ktoś o nim coś
planuje dziś go zamówić
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-fu ... 98590.html
[ Dodano: 2016-11-15, 17:27 ]
Zamówiłem dam znać jak to się ma do oryginału.
planuje dziś go zamówić
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-fu ... 98590.html
[ Dodano: 2016-11-15, 17:27 ]
Zamówiłem dam znać jak to się ma do oryginału.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 357
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Od 3 lat mam w skrzyni Motulgear 300 SAE75W90 API GL-4/GL5-MIL-L-2105DMoreno pisze:A gdzie to niby napisali?qwerty01 pisze:Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!Moreno pisze:
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90
O tym mutolu dowiedziałem się na tym forum, tak więc zdecydujcie sie wreszcie do czego ten za***ny olej jest. ...nie dla mnie, bo ja już mam zalany G052911, ale dla innych, którzy będą szukali jakichś informacji.
Jest to olej do skrzyń biegów, można go stosować w mechanizmach różnicowych.
Na etykiecie wyraźnie jest napisane "do skrzyń biegów" w wyszukiwarce Motula również, więc skąd przeświadczenie że jest inaczej.
Żadnych problemów z biegami nie mam, wchodzą lekko i pewnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2013, 19:18
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczucin
Witam, odgrzebuję temat oleju do skrzyni manualnej i dyfra ponieważ od ostatniego postu minęło 2 lata i jestem ciekaw jak sprawują/sprawowały się alternatywy dla olejów OEM i czy były jakieś problemy albo pozytywy latem/zimą (wbijanie biegów i synchronizacja). Sam jestem na etapie bitwy z myślami czy wymieniać profilaktycznie i na jaki. Po 2 dniach uzupełniania wiedzy- przeszukiwania internetów dowiedziałem się że trzeba brać pod uwagę 3 parametry oleju z kart charakterystyk o których nawet nie wiedziałem: Gęstość i lepkości kinematyczne w 40ºC i 100ºC.
U siebie posiadam skrzynię DUX i seryjnie pływa (lub powinien)
Olej: G 052 911
Gęstość: 0,866
Lepkość kinematyczna: 76,6 mm2/s w 40ºC
Lepkość kinematyczna: 14,6 mm2/s w 100ºC
(dane z karty charakterystyki VW oraz z jednego forum gdzie dane nieznacznie się różnią)
Pytanie pierwsze czy ktoś zamienił G 052 911 na:
Motul Gear 300 75W90 GL-4/GL-5
Gęstość 20°C 0.897
Lepkość kinematyczna w 40°C 72.6 mm²/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 15.2 mm²/s
lub
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4+
Gęstość: 0.866
Lepkość kinematyczna w 40°C 78 mm²/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 14.8 mm²/s
lub czy znalazł olej o podobnych parametrach lub może bardziej zbliżonych do OEM i jakie ma odczucia
Drugi temat to olej w Dyfrze, ja posiadam CUC i powinien być tam olej
G 052 145 temat tego oleju poruszył już forumowicz "qwerty01" na poprzedniej stronie i pytanie czy zamienialiście go na:
Motul MOTYLGEAR 75W90 lub Motul Gear 300 LS 75W90 lub inny o zbliżonych parametrach do OEM'a i jak się wam sprawuje
Trzeci temat to czy stosujecie jakieś dodatki do skrzyni typu ceramizer, Liqui Moly GEAR PROTECT lub inne z molibdenem.
Chodzi mi o większą ilość opinii konkretnych posiadaczy skrzyń gdzie seryjnie pracował olej G 052 911 (niektóre opinie już przeczytałem)Z góry dziękuje za odpowiedzi
U siebie posiadam skrzynię DUX i seryjnie pływa (lub powinien)
Olej: G 052 911
Gęstość: 0,866
Lepkość kinematyczna: 76,6 mm2/s w 40ºC
Lepkość kinematyczna: 14,6 mm2/s w 100ºC
(dane z karty charakterystyki VW oraz z jednego forum gdzie dane nieznacznie się różnią)
Pytanie pierwsze czy ktoś zamienił G 052 911 na:
Motul Gear 300 75W90 GL-4/GL-5
Gęstość 20°C 0.897
Lepkość kinematyczna w 40°C 72.6 mm²/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 15.2 mm²/s
lub
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4+
Gęstość: 0.866
Lepkość kinematyczna w 40°C 78 mm²/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 14.8 mm²/s
lub czy znalazł olej o podobnych parametrach lub może bardziej zbliżonych do OEM i jakie ma odczucia
Drugi temat to olej w Dyfrze, ja posiadam CUC i powinien być tam olej
G 052 145 temat tego oleju poruszył już forumowicz "qwerty01" na poprzedniej stronie i pytanie czy zamienialiście go na:
Motul MOTYLGEAR 75W90 lub Motul Gear 300 LS 75W90 lub inny o zbliżonych parametrach do OEM'a i jak się wam sprawuje
Trzeci temat to czy stosujecie jakieś dodatki do skrzyni typu ceramizer, Liqui Moly GEAR PROTECT lub inne z molibdenem.
Chodzi mi o większą ilość opinii konkretnych posiadaczy skrzyń gdzie seryjnie pracował olej G 052 911 (niektóre opinie już przeczytałem)Z góry dziękuje za odpowiedzi
Było:
Audi 4000s quattro 85'
Audi cabrio 2.3 93'
Audi A4 B5 1.8
Jest:
Audi A6 C5 2.8 quattro
Audi Coupe Quattro 2.3NG 90'
ZZR Komar MR232 65'
Honda CB600F 06'
Audi 4000s quattro 85'
Audi cabrio 2.3 93'
Audi A4 B5 1.8
Jest:
Audi A6 C5 2.8 quattro
Audi Coupe Quattro 2.3NG 90'
ZZR Komar MR232 65'
Honda CB600F 06'
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2013, 19:18
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczucin
A jaki finalnie olej zastosowałeś w skrzyni i dyfrze ?qwerty01 pisze:U mnie po wymianie olejów (po 2,5roku) wszystko jest ok. Niestety poci się tylko tylny dyfer i muszę wymienić uszczelki (autko ma 20 lat, więc nie ma co się dziwić). Poza tym przy ostrym hamowaniu silnikiem słyszę jakiś dźwięk (wycie), ale łączę to z wyciekiem.
Było:
Audi 4000s quattro 85'
Audi cabrio 2.3 93'
Audi A4 B5 1.8
Jest:
Audi A6 C5 2.8 quattro
Audi Coupe Quattro 2.3NG 90'
ZZR Komar MR232 65'
Honda CB600F 06'
Audi 4000s quattro 85'
Audi cabrio 2.3 93'
Audi A4 B5 1.8
Jest:
Audi A6 C5 2.8 quattro
Audi Coupe Quattro 2.3NG 90'
ZZR Komar MR232 65'
Honda CB600F 06'
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
W skrzyni jest Syntrans Transaxle 75W90, a tylnym dyfrze Motul MOTYLGEAR 75W90.
Do tej pory skrzynia chodzi leciutko* (latem jednym palcem można zmieniać, a zimą w te mrozy trzeba użyć dwóch palców).
* - chodzi o bieg 3 i 4. Minimalnie ciężej wchodzą 1 i 2. Piąty bieg wchodzi najciężej, ale nie znaczy, że trzeba się siłować (trzeba włączać latem 2 palcami). W innym samochodzie (młodszym) biegi wchodzą znacznie ciężej (mimo wymiany oleju).
Do tej pory skrzynia chodzi leciutko* (latem jednym palcem można zmieniać, a zimą w te mrozy trzeba użyć dwóch palców).
* - chodzi o bieg 3 i 4. Minimalnie ciężej wchodzą 1 i 2. Piąty bieg wchodzi najciężej, ale nie znaczy, że trzeba się siłować (trzeba włączać latem 2 palcami). W innym samochodzie (młodszym) biegi wchodzą znacznie ciężej (mimo wymiany oleju).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga