Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL Tiptronic] Hamowanie silnikiem w automatach i Tip'ach

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

[ALL Tiptronic] Hamowanie silnikiem w automatach i Tip'ach

Post autor: M0NEER » 22 maja 2010, 12:17

Mam takie pytanie do użytkowników automatów i tiptronic'ów:

1). Czy ma ktoś dostęp do literatury mówiącej, że hamowanie silnikiem poprzez redukcję biegów (w granicach rozsądku jeśli chodzi o obroty) może być szkodliwe dla skrzyni?

2). Czy stosujecie hamowanie silnikiem w Tip'ie? np. hamując przed ostrym zakrętem, albo przed STOP/czerwonym światłem, itp.

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 22 maja 2010, 16:37

M0NEER, ja mam Tipa i normalnie hamuje jak trzeba to tylko odpuszczenie gazu np.na autostradzie a w ruchu miejskim to i tak trzeba używać hamulca :-) :-)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 maja 2010, 17:16

Mam na mysli że np. jedziesz 70km/h na Tip IV. biegu i wiesz ze bedziesz musiał się szybko zatrzymać bo zaraz masz czerwone...

Chodzi mi o to jak operujesz skrzynią:
a). zostawiasz w trybie Tip, hamujesz hamulcami do zatrzymania, a Tip sam przechodzi na I.bieg;
b). od razu redukujesz Tip'em na II. bieg i jednocześnie hamujesz silnikiem i hamulcami, przed zatrzymaniem się wrzucasz na I. i zatrzymujesz auto hamulcami;
c). wracasz do trybu D i hamujesz hamulcami do zatrzymania;
lub
d). wrzucasz na S i gaz do dechy (odp. poza konkursem :p )

więc co byś zrobił: a,b, czy c?

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 22 maja 2010, 19:50

odp.a- nie sprawdzałem w ten sposób ale przypuszczam że zredukuje sam do 1 tak samo jak sam w trybie TIP po osiągnięciu pewnych obrotów sam zmienia na wyższy jak nie pomożesz mu wcześniej :-)
odp.b- tak robiłem kilka raz bez problemu ale jak masz za wysoką prędkość to nie zredukuje ci na niższy bieg ;-)
odp.c- tak też robiłem nieraz..zachowanie całkiem normalne skrzyni jak w trybie pełnego automatu :-)
odp.d- nie mam S :cry:

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 22 maja 2010, 20:15

ja na tipie często sam zrzucam.
Jadę sobie powiedzmy 140-150 i zjeżdżam z obwodnicy... <pach><pach> i jest 3 bieg.
Obroty wbijają na 3500-4000.
Oczywiście gaz puszczony. samochód swobodnie zwalnia do 90ciu i wtedy wspieram go normalnym hamowaniem (ograniczenie do 40tu, ostry zakręt, światła - wszystko na raz :PP).

Nie wyobrażam sobie aby jakakolwiek skrzynia miała tego nie wytrzymać. To wręcz naturalne. Gorzej jak się zbija z 5 czy 6 na 2kę.. wtedy synchronizatory mogą "focha" strzelić, ale im sie nie dziwię.
Zrzucenie o dwa biegi to w zasadzie żadne obciążenie dla zdrowej skrzyni.

mariush
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 24 gru 2009, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariush » 23 maja 2010, 00:04

a wogole uzywacie trypu Tiptronik???
bo ja nawet probowalem, ale jakos mnie to nie bawi i po prostu jezdze na "D"
moze jakbym mial zmiane biegow w kierownicy... ale i tak po to kupilem automat zeby nie musiec sie martwic biegami
Pozdrawiam,
Mariusz

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 23 maja 2010, 00:10

Ja używam czasami jak muszę szybko przyspieszyć albo na wzniosach jak za długo myśli ;-)

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 23 maja 2010, 09:08

Używam Tipa przy ruszaniu.
2 bieg wrzucam przy 1600 rpm
3 bieg przy 30km/h
chwila jazdy (zależnie jakim am humor to przy 60 lub troszkę dalej leci czwórka.

Używając Tipa zdecydowanie zmniejszam spalanie.
Skrzynka zmienia biegi w zależności od tego co jej powie potencjometr pedału gazu.
Trzeba się starać aby nie przesadzić z noga na gazie.
Oczywiście jeśli chcę szybko ruszać to czy Tip dzy D w sumie nie ma różnicy.
Obroty zawsze na ponad 3000 rpm.

Osobna sprawa to wyprzedzanie. Jakoś bardziej ufam sobie (czasami skrzyni wydaje się myśleć podobnie jak ja) i sam zrzucam bieg (skrzynia sie "do mnie przyzwyczaiła" i też bieg zrzuca:) koniec końców współpraca człowieka z maszyną powoduje zwijanie asfaltu :)

Automat to niezaprzeczalna wygoda, ale tip ma swoje zalety, z których nie mam zamiaru sie leczyć.
Motylki w kierownicy to moje jeszcze nie spełnione marzenie.

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 23 maja 2010, 10:43

Magilla pisze:Motylki w kierownicy to moje jeszcze nie spełnione marzenie.
miałem okazję polatać Golfem V R32 z DSG z motylkami w kierce :-D
W trybie S frajda jakich mało :-)

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 23 maja 2010, 10:47

Nie wiem jak jest u was ale u mnie sam zmniejsza biegi na tipie gdy hamuje dostoswuje do prędkości i tak ma chyba byc, więc nie ma sensu redukowac samemu i hamując...

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 23 maja 2010, 11:27

Voytec,
ja miałem okazje z motylkami latac A8ką 4.2 tdi... bajka... ło jezusicku wtedy zrozumiałem co to być "poszczanym" :)))


edzioedek,
nam chodzi o zmniejszanie prędkości jazdy za pomocą silnika poprzez zmiane przełożeń przenoszonych na koła pędne.
Czyli zmieniasz biegi i nie dotykasz hamulca (oszczędzasz klocki i tarcze wykorzystując naturalne predyspozycje zespołów napędowych)
To co opisałeś to przystosowanie sie skrzyni do warunków jakie wywołujesz ścierając sobie elementy układu hamulcowego.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 23 maja 2010, 12:45

Voytec pisze:odp.a- nie sprawdzałem w ten sposób ale przypuszczam że zredukuje sam do 1 tak samo jak sam w trybie TIP po osiągnięciu pewnych obrotów sam zmienia na wyższy jak nie pomożesz mu wcześniej
elektronika cały czas czuwa, i u mnie jak obr. spadną poniżej 1000rpm to Tip sam redukuje, i tak samo jest z zatrzymaniem żeby nie "dusić" siilnika sam redukuje na I.
Chyba jak się zbliżysz do czerwonego pola na obrotomierzu Tip powinien sam wrzucić kolejny bieg.
Magilla pisze:Jadę sobie powiedzmy 140-150 i zjeżdżam z obwodnicy... <pach><pach> i jest 3 bieg.
Obroty wbijają na 3500-4000.
Oczywiście gaz puszczony. samochód swobodnie zwalnia do 90ciu i wtedy wspieram go normalnym hamowaniem (ograniczenie do 40tu, ostry zakręt, światła - wszystko na raz ).
No właśnie czekałem aż ktoś opisze taką sytuację :)
Magilla pisze:Używając Tipa zdecydowanie zmniejszam spalanie.
w 100% się zgadzam! hamując silnikiem oszczędzasz paliwo bo wtryskiwacze pozostają wtedy zamknięte ;-)
i przykładowo na III przy 2400rpm auto spala mniej niż na IV przy 1800 (prędkość ta sama i ją utrzymując) -tak jest u mnie...

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 23 maja 2010, 15:00

nam chodzi o zmniejszanie prędkości jazdy za pomocą silnika
:oops: dziś jestem wczorajszy ale skoro jestem przy temacie to jest jakies zabezpieczenia aby nie za bardzo przyredukowac np jedziemy 160km i wrzucamy 2 weszła by czy by nie dało rady???

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 23 maja 2010, 15:08

edzioedek pisze: jest jakies zabezpieczenia aby nie za bardzo przyredukowac np jedziemy 160km i wrzucamy 2 weszła by czy by nie dało rady???
Przy TipTronicu nie ma fizycznie możliwości, aby wrzucić, przełączyć, zredukować, przy zbyt dużej prędkości (np. 160km/h) na zbyt niski bieg (np. II). Komputer sterujący na to nie pozwoli za nic! Nie możliwe jest też wkręcenie silnika na czerwone pole obrotów!

[ Dodano: 2010-05-23, 15:10 ]
M0NEER pisze: hamując silnikiem oszczędzasz paliwo bo wtryskiwacze pozostają wtedy zamknięte ;-)
i przykładowo na III przy 2400rpm auto spala mniej niż na IV przy 1800 (prędkość ta sama i ją utrzymując) -tak jest u mnie...
Hamując silnikiem np. podjeżdżając pod dom, lub zjeżdżając z dużego wzniesienia chwilowe spalanie (w każdym aucie) jest zerowe, w przeciwieństwie do jazdy na luzie, na luzie auto spala około 1l/100km.

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 23 maja 2010, 15:19

Właśnie tak sie czasami zastanawiałem ale nie chciałem patrzyc :-)
Chyba jak się zbliżysz do czerwonego pola na obrotomierzu Tip powinien sam wrzucić kolejny bieg
ja go nie raz kreciłem do w czerwone i mi nie zmienił ale może nie za bardzo bo odcinki nie było to i pewnie nie musiał jeszcze zmienic. Ale dzięki za info o tym też nie wiedziałem <piwo> <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga