[ALL Tiptronic] Hamowanie silnikiem w automatach i Tip'ach
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
[ALL Tiptronic] Hamowanie silnikiem w automatach i Tip'ach
Mam takie pytanie do użytkowników automatów i tiptronic'ów:
1). Czy ma ktoś dostęp do literatury mówiącej, że hamowanie silnikiem poprzez redukcję biegów (w granicach rozsądku jeśli chodzi o obroty) może być szkodliwe dla skrzyni?
2). Czy stosujecie hamowanie silnikiem w Tip'ie? np. hamując przed ostrym zakrętem, albo przed STOP/czerwonym światłem, itp.
1). Czy ma ktoś dostęp do literatury mówiącej, że hamowanie silnikiem poprzez redukcję biegów (w granicach rozsądku jeśli chodzi o obroty) może być szkodliwe dla skrzyni?
2). Czy stosujecie hamowanie silnikiem w Tip'ie? np. hamując przed ostrym zakrętem, albo przed STOP/czerwonym światłem, itp.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Mam na mysli że np. jedziesz 70km/h na Tip IV. biegu i wiesz ze bedziesz musiał się szybko zatrzymać bo zaraz masz czerwone...
Chodzi mi o to jak operujesz skrzynią:
a). zostawiasz w trybie Tip, hamujesz hamulcami do zatrzymania, a Tip sam przechodzi na I.bieg;
b). od razu redukujesz Tip'em na II. bieg i jednocześnie hamujesz silnikiem i hamulcami, przed zatrzymaniem się wrzucasz na I. i zatrzymujesz auto hamulcami;
c). wracasz do trybu D i hamujesz hamulcami do zatrzymania;
lub
d). wrzucasz na S i gaz do dechy (odp. poza konkursem
)
więc co byś zrobił: a,b, czy c?
Chodzi mi o to jak operujesz skrzynią:
a). zostawiasz w trybie Tip, hamujesz hamulcami do zatrzymania, a Tip sam przechodzi na I.bieg;
b). od razu redukujesz Tip'em na II. bieg i jednocześnie hamujesz silnikiem i hamulcami, przed zatrzymaniem się wrzucasz na I. i zatrzymujesz auto hamulcami;
c). wracasz do trybu D i hamujesz hamulcami do zatrzymania;
lub
d). wrzucasz na S i gaz do dechy (odp. poza konkursem

więc co byś zrobił: a,b, czy c?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
odp.a- nie sprawdzałem w ten sposób ale przypuszczam że zredukuje sam do 1 tak samo jak sam w trybie TIP po osiągnięciu pewnych obrotów sam zmienia na wyższy jak nie pomożesz mu wcześniej
odp.b- tak robiłem kilka raz bez problemu ale jak masz za wysoką prędkość to nie zredukuje ci na niższy bieg
odp.c- tak też robiłem nieraz..zachowanie całkiem normalne skrzyni jak w trybie pełnego automatu
odp.d- nie mam S

odp.b- tak robiłem kilka raz bez problemu ale jak masz za wysoką prędkość to nie zredukuje ci na niższy bieg

odp.c- tak też robiłem nieraz..zachowanie całkiem normalne skrzyni jak w trybie pełnego automatu

odp.d- nie mam S
ja na tipie często sam zrzucam.
Jadę sobie powiedzmy 140-150 i zjeżdżam z obwodnicy... <pach><pach> i jest 3 bieg.
Obroty wbijają na 3500-4000.
Oczywiście gaz puszczony. samochód swobodnie zwalnia do 90ciu i wtedy wspieram go normalnym hamowaniem (ograniczenie do 40tu, ostry zakręt, światła - wszystko na raz :PP).
Nie wyobrażam sobie aby jakakolwiek skrzynia miała tego nie wytrzymać. To wręcz naturalne. Gorzej jak się zbija z 5 czy 6 na 2kę.. wtedy synchronizatory mogą "focha" strzelić, ale im sie nie dziwię.
Zrzucenie o dwa biegi to w zasadzie żadne obciążenie dla zdrowej skrzyni.
Jadę sobie powiedzmy 140-150 i zjeżdżam z obwodnicy... <pach><pach> i jest 3 bieg.
Obroty wbijają na 3500-4000.
Oczywiście gaz puszczony. samochód swobodnie zwalnia do 90ciu i wtedy wspieram go normalnym hamowaniem (ograniczenie do 40tu, ostry zakręt, światła - wszystko na raz :PP).
Nie wyobrażam sobie aby jakakolwiek skrzynia miała tego nie wytrzymać. To wręcz naturalne. Gorzej jak się zbija z 5 czy 6 na 2kę.. wtedy synchronizatory mogą "focha" strzelić, ale im sie nie dziwię.
Zrzucenie o dwa biegi to w zasadzie żadne obciążenie dla zdrowej skrzyni.
Używam Tipa przy ruszaniu.
2 bieg wrzucam przy 1600 rpm
3 bieg przy 30km/h
chwila jazdy (zależnie jakim am humor to przy 60 lub troszkę dalej leci czwórka.
Używając Tipa zdecydowanie zmniejszam spalanie.
Skrzynka zmienia biegi w zależności od tego co jej powie potencjometr pedału gazu.
Trzeba się starać aby nie przesadzić z noga na gazie.
Oczywiście jeśli chcę szybko ruszać to czy Tip dzy D w sumie nie ma różnicy.
Obroty zawsze na ponad 3000 rpm.
Osobna sprawa to wyprzedzanie. Jakoś bardziej ufam sobie (czasami skrzyni wydaje się myśleć podobnie jak ja) i sam zrzucam bieg (skrzynia sie "do mnie przyzwyczaiła" i też bieg zrzuca:) koniec końców współpraca człowieka z maszyną powoduje zwijanie asfaltu
Automat to niezaprzeczalna wygoda, ale tip ma swoje zalety, z których nie mam zamiaru sie leczyć.
Motylki w kierownicy to moje jeszcze nie spełnione marzenie.
2 bieg wrzucam przy 1600 rpm
3 bieg przy 30km/h
chwila jazdy (zależnie jakim am humor to przy 60 lub troszkę dalej leci czwórka.
Używając Tipa zdecydowanie zmniejszam spalanie.
Skrzynka zmienia biegi w zależności od tego co jej powie potencjometr pedału gazu.
Trzeba się starać aby nie przesadzić z noga na gazie.
Oczywiście jeśli chcę szybko ruszać to czy Tip dzy D w sumie nie ma różnicy.
Obroty zawsze na ponad 3000 rpm.
Osobna sprawa to wyprzedzanie. Jakoś bardziej ufam sobie (czasami skrzyni wydaje się myśleć podobnie jak ja) i sam zrzucam bieg (skrzynia sie "do mnie przyzwyczaiła" i też bieg zrzuca:) koniec końców współpraca człowieka z maszyną powoduje zwijanie asfaltu

Automat to niezaprzeczalna wygoda, ale tip ma swoje zalety, z których nie mam zamiaru sie leczyć.
Motylki w kierownicy to moje jeszcze nie spełnione marzenie.
Voytec,
ja miałem okazje z motylkami latac A8ką 4.2 tdi... bajka... ło jezusicku wtedy zrozumiałem co to być "poszczanym"
edzioedek,
nam chodzi o zmniejszanie prędkości jazdy za pomocą silnika poprzez zmiane przełożeń przenoszonych na koła pędne.
Czyli zmieniasz biegi i nie dotykasz hamulca (oszczędzasz klocki i tarcze wykorzystując naturalne predyspozycje zespołów napędowych)
To co opisałeś to przystosowanie sie skrzyni do warunków jakie wywołujesz ścierając sobie elementy układu hamulcowego.
ja miałem okazje z motylkami latac A8ką 4.2 tdi... bajka... ło jezusicku wtedy zrozumiałem co to być "poszczanym"

edzioedek,
nam chodzi o zmniejszanie prędkości jazdy za pomocą silnika poprzez zmiane przełożeń przenoszonych na koła pędne.
Czyli zmieniasz biegi i nie dotykasz hamulca (oszczędzasz klocki i tarcze wykorzystując naturalne predyspozycje zespołów napędowych)
To co opisałeś to przystosowanie sie skrzyni do warunków jakie wywołujesz ścierając sobie elementy układu hamulcowego.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
elektronika cały czas czuwa, i u mnie jak obr. spadną poniżej 1000rpm to Tip sam redukuje, i tak samo jest z zatrzymaniem żeby nie "dusić" siilnika sam redukuje na I.Voytec pisze:odp.a- nie sprawdzałem w ten sposób ale przypuszczam że zredukuje sam do 1 tak samo jak sam w trybie TIP po osiągnięciu pewnych obrotów sam zmienia na wyższy jak nie pomożesz mu wcześniej
Chyba jak się zbliżysz do czerwonego pola na obrotomierzu Tip powinien sam wrzucić kolejny bieg.
No właśnie czekałem aż ktoś opisze taką sytuacjęMagilla pisze:Jadę sobie powiedzmy 140-150 i zjeżdżam z obwodnicy... <pach><pach> i jest 3 bieg.
Obroty wbijają na 3500-4000.
Oczywiście gaz puszczony. samochód swobodnie zwalnia do 90ciu i wtedy wspieram go normalnym hamowaniem (ograniczenie do 40tu, ostry zakręt, światła - wszystko na raz ).

w 100% się zgadzam! hamując silnikiem oszczędzasz paliwo bo wtryskiwacze pozostają wtedy zamknięteMagilla pisze:Używając Tipa zdecydowanie zmniejszam spalanie.

i przykładowo na III przy 2400rpm auto spala mniej niż na IV przy 1800 (prędkość ta sama i ją utrzymując) -tak jest u mnie...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Przy TipTronicu nie ma fizycznie możliwości, aby wrzucić, przełączyć, zredukować, przy zbyt dużej prędkości (np. 160km/h) na zbyt niski bieg (np. II). Komputer sterujący na to nie pozwoli za nic! Nie możliwe jest też wkręcenie silnika na czerwone pole obrotów!edzioedek pisze: jest jakies zabezpieczenia aby nie za bardzo przyredukowac np jedziemy 160km i wrzucamy 2 weszła by czy by nie dało rady???
[ Dodano: 2010-05-23, 15:10 ]
Hamując silnikiem np. podjeżdżając pod dom, lub zjeżdżając z dużego wzniesienia chwilowe spalanie (w każdym aucie) jest zerowe, w przeciwieństwie do jazdy na luzie, na luzie auto spala około 1l/100km.M0NEER pisze: hamując silnikiem oszczędzasz paliwo bo wtryskiwacze pozostają wtedy zamknięte
i przykładowo na III przy 2400rpm auto spala mniej niż na IV przy 1800 (prędkość ta sama i ją utrzymując) -tak jest u mnie...
Właśnie tak sie czasami zastanawiałem ale nie chciałem patrzyc


ja go nie raz kreciłem do w czerwone i mi nie zmienił ale może nie za bardzo bo odcinki nie było to i pewnie nie musiał jeszcze zmienic. Ale dzięki za info o tym też nie wiedziałemChyba jak się zbliżysz do czerwonego pola na obrotomierzu Tip powinien sam wrzucić kolejny bieg

