dsg vs s-tronic.
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
dsg vs s-tronic.
pytanie - jezeli s-tronic to to samo co dsg to dlaczego dsg są w zasadzie bezawaryjne a s-troniciem wszędzie i wszysycy straszą ?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
A kto i gdzie twierdzi, ze dsg jest bezawaryjne?
To tak, jakbyś napisał: "jeśli 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach to silnik samochodowy, to dlaczego 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach wszyscy odradzaja a inne silniki chwalą?"
DSG - to typ skrzyni biegów wprowadzony przez VW (Direct Shift Gearbox) i posiadający współosiowe sprzęgła. Stał się synonimem tego typu skrzyń u innych producentów
S-Tronic to nazwa grupy skrzyń typu DSG w koncernie Audi
Samych skrzyń S-Tronic w Audi jest kilka rodzajów. Porsche w Macanie też ma S-Tronic (BL-50x) ale pewnie inaczej ja sobie nazwali
WSZYSTKIE skrzynie typu DSG (Direct Shift Gearbox) mają swoje wady i zalety.
To tak, jakbyś napisał: "jeśli 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach to silnik samochodowy, to dlaczego 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach wszyscy odradzaja a inne silniki chwalą?"
DSG - to typ skrzyni biegów wprowadzony przez VW (Direct Shift Gearbox) i posiadający współosiowe sprzęgła. Stał się synonimem tego typu skrzyń u innych producentów
S-Tronic to nazwa grupy skrzyń typu DSG w koncernie Audi
Samych skrzyń S-Tronic w Audi jest kilka rodzajów. Porsche w Macanie też ma S-Tronic (BL-50x) ale pewnie inaczej ja sobie nazwali

WSZYSTKIE skrzynie typu DSG (Direct Shift Gearbox) mają swoje wady i zalety.
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
o kurde..czyli to multi jest..no to pozamiatane..
najdziwniejsze ze nawet aso twierdzi ze to stronic..
tak własnie się zagłębiam w internet i widze że tylko multi chyba to może być..
https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c7-CI ... 2;promoted
czy multi chodzi tak ja cvt w toyotach na przykład auris , czyli ze sinik wyje a auto się rozpędza niezależnie od niego ?
[ Dodano: 2017-08-28, 20:14 ]
hahaha..no to już się kurde wyjaśnia dlaczego stronici w 2.0 tdi sa awaryjne..po prostu są to multitronici..
najdziwniejsze ze nawet aso twierdzi ze to stronic..
tak własnie się zagłębiam w internet i widze że tylko multi chyba to może być..
https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c7-CI ... 2;promoted
czy multi chodzi tak ja cvt w toyotach na przykład auris , czyli ze sinik wyje a auto się rozpędza niezależnie od niego ?
[ Dodano: 2017-08-28, 20:14 ]
hahaha..no to już się kurde wyjaśnia dlaczego stronici w 2.0 tdi sa awaryjne..po prostu są to multitronici..
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
hahaha..no to już się kurde wyjaśnia dlaczego stronici w 2.0 tdi sa awaryjne..po prostu są to multitronici..
a jutro miałem go oglądać..
a jutro miałem go oglądać..

Ostatnio zmieniony 28 sie 2017, 20:16 przez leszekmw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Multitronic potrafi wytrzymać dosyć sporo, ale trzeba od początku wymieniać olej wraz filtrem (jeśli jest). Najbezpieczniejszy nadal jest tiptronik
. Nie bez powodu montowany jest najmocniejszych silnikach. W przypadku regularnej wymiany oleju można dobić nawet do 300-400 tysięcy km. Zdarzają się jeszcze większe przebiegi
.


- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
mat1324 bardzo dziękuję Ci za pomoc , co prawda zaząłem sam do tego powoli doczytywać ale zawsze jak ktoś kumaty potwierdzi to jest ok .
tak naprawdę to nie napisałem ze przejeździłem dsg 200tys , czekałem na Wasze opinie itd.
nie wiem jak się jeździ multi ale teraz jakis czas jeżdziłem aurisme hybrydą cvt z pzu i jeżeli tak samo chodzi multi to to raczej nie dla mnie..choć wiadomo do wszystkiego sie można przyzwyczaić..
najbardziej jednak obawiam się kłopotów przy odsprzedaży multitronica..już teraz widze jak długo wisza c6 z multi w ogłoszeniach i tylo ceny co rusz niższe.
hmm..w sumie to mnie zmartwiłeś..
, myślałem że jutro już będę miał sprawę zakupu rozwiązaną..a tu widzę ze lipa..
no i jak zyc panie premierze ..jak żyć..czyżby znów zaczęło sie poszukiwanie c6 w 3.0Q..
do tej się przymierzałem powolutku..
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-d ... 90be2b37d4
zdjęcia cokolwiek stare ale mam aktualne..gość dość szybko jeździ , klocki przód co 12 tyś , ale przynajmniej tego ie ukrywa,,
, chyba ze jednak wezmę się za tą C7 w manualu z autorudu..
zaczynam się wahać,,
tak naprawdę to nie napisałem ze przejeździłem dsg 200tys , czekałem na Wasze opinie itd.
nie wiem jak się jeździ multi ale teraz jakis czas jeżdziłem aurisme hybrydą cvt z pzu i jeżeli tak samo chodzi multi to to raczej nie dla mnie..choć wiadomo do wszystkiego sie można przyzwyczaić..
najbardziej jednak obawiam się kłopotów przy odsprzedaży multitronica..już teraz widze jak długo wisza c6 z multi w ogłoszeniach i tylo ceny co rusz niższe.
hmm..w sumie to mnie zmartwiłeś..

, myślałem że jutro już będę miał sprawę zakupu rozwiązaną..a tu widzę ze lipa..
no i jak zyc panie premierze ..jak żyć..czyżby znów zaczęło sie poszukiwanie c6 w 3.0Q..
do tej się przymierzałem powolutku..
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-d ... 90be2b37d4
zdjęcia cokolwiek stare ale mam aktualne..gość dość szybko jeździ , klocki przód co 12 tyś , ale przynajmniej tego ie ukrywa,,
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
zaczynam się wahać,,
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
multitronic to właśnie skrzynia typu CVT. Dla mnie - tragedia. Jeżdziłem Avensis z silnikiem 1.8 i taka skrzynią...leszekmw pisze:nie wiem jak się jeździ multi ale teraz jakis czas jeżdziłem aurisme hybrydą cvt z pzu i jeżeli tak samo

S-Tronic ma swoje wady, ale są firmy, które część tych wad likwidują. (@amisz: wymienia się dwa zaworki w mechatronice i sprzęgieł już nie upala) Po za tym - można wymieniać poszczególne elementy wykonawcze mechatroniki, są dostępne w akceptowalnych cenach. To już nie jest taka magia jak klasyczny automat. W normalnym użytkowaniu skrzynia jest całkiem fajna, choć klasyczny automat lub manual też mają swoje zalety. Przed C7 przejeździłem ok. 100 tys. w automacie ZF-a (HP6) z niemal 300-konnym dieslem i złego słowa nie mogę o niej powiedzieć. ZERO problemów do przebiegu ok. 250 tys (przy takim sprzedałem).
Jeśli chodzi o przekładnię bezstopniowe, to sposobem pracy zupełnie mnie odstręczają a same z natury są delikatne. Nie stosuje się ich w połączeniu z mocnymi silnikami. (przeniesienie momentu obrotowego przez metalowy pasek elastyczny nie wytrzymuje ani dużych sił ani próby czasu - coś jak silnik Wankla: ciekawe, wyjące i niepraktyczne

Żadna skrzynia nie jest wieczna, ale... śpieszmy się kochać multitronici - tak szybko odchodzą
