Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi a4 b6 2001r multitronic Problem z wymiąną oleju.

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Mateusz1.1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
Lokalizacja: Wawa

Audi a4 b6 2001r multitronic Problem z wymiąną oleju.

Post autor: Mateusz1.1 » 08 sty 2013, 11:41

Cześć, tak jak w temacie mam problem co do wymiany oleju. Wczoraj byłem na kanale wchodze pod samochód i patrze na skrzynie i sobie mysle który korek to spust oleju ze skrzyni a który z deferencjału. Wykombinowałem że pierwszy korek na początku skrzyni pomiędzy półosiami to korek spustu oleju z dyfra, okey ale gdzie się wklewa do dyfra? To pierwsze pytanie. Jedzmy dalej, tak w połowie skrzyni są dwa korki jeden na imbus a drugi (ten troche dalej) na gwazdkę i tak jakby wykręcany cały bo widze na zewnątrz korka gwint. I pytanie którym korkiem spuszcza się olej a którym uzupełnia? Prosiłbym o dość szybką odpowiedz i konkretną:) Aha słyszałem że można odpiąć wąż od chłodnicy oleju i podczepić lejek z zbiorniczkiem z nowym oleju a z drugiej strony chłodnicy podstawić naczynie na stary olej. Okey stary olej będzie wypychany ale czy nowy z lejka sam się zassie?

[ Dodano: 2013-01-09, 21:25 ]
Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 10 sty 2013, 21:24

Za dużo kombinujesz...

Zlewasz olej korkiem z gwiazdką. Napełniasz korkiem z imbusem 10. Wejście do dyferencjału masz przy lewym przegubie wewnętrznym - to już 3-ci korek (taki sam jak ten do napełniania).

Mateusz1.1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 kwie 2012, 10:07
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mateusz1.1 » 13 sty 2013, 16:01

Na taką odpowiedz czekałem:) Dziekuje serdecznie.

[ Dodano: 2013-01-15, 14:21 ]
3 korek to spust z dyfra a jak go napełnić?

[ Dodano: 2013-03-06, 21:36 ]
Panowie mam duzy kłopot. Wymieniłem olej w ten sposób że wykreciłem korek wklewu i wsadziłem tam korek i w srodek węzyk wcisnąłem 2.5l oleju i praktycznie tyle samo wyleciało spowrotem O.o Jak ten olej ma grawitacyjnie wejsc w skrzynie jak ja miałem duze opory zeby go tam wtłoczyć? Co teraz bo wyskakuje mi na wyswietlaczu komunikat zebym zgasił silnik bo mało oleju... Da sie jakoś inaczej uzupełnić olej? moze przez chłodnice?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 06 lip 2013, 23:07

Mateusz - jeśli nie wiesz jak coś zrobić to się za to nie zabieraj. Jeśli już chciałeś sam wymienić ATF to OK ale najpierw sprawdź dokładnie jak to się robi. Ja zalewam olej tylko grawitacyjnie i nie ma z tym problemu (po prostu coś zjeb.... ale z Twojego posta nie wynika co). Którym korkiem wlewałeś... Jaka procedura (krok po kroku).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja