Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

dsg vs s-tronic.

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

dsg vs s-tronic.

Post autor: leszekmw » 28 sie 2017, 19:30

pytanie - jezeli s-tronic to to samo co dsg to dlaczego dsg są w zasadzie bezawaryjne a s-troniciem wszędzie i wszysycy straszą ?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 28 sie 2017, 19:38

A kto i gdzie twierdzi, ze dsg jest bezawaryjne?

To tak, jakbyś napisał: "jeśli 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach to silnik samochodowy, to dlaczego 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach wszyscy odradzaja a inne silniki chwalą?"

DSG - to typ skrzyni biegów wprowadzony przez VW (Direct Shift Gearbox) i posiadający współosiowe sprzęgła. Stał się synonimem tego typu skrzyń u innych producentów
S-Tronic to nazwa grupy skrzyń typu DSG w koncernie Audi

Samych skrzyń S-Tronic w Audi jest kilka rodzajów. Porsche w Macanie też ma S-Tronic (BL-50x) ale pewnie inaczej ja sobie nazwali :)

WSZYSTKIE skrzynie typu DSG (Direct Shift Gearbox) mają swoje wady i zalety.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 28 sie 2017, 19:47

okej , ale jakoś na forum np. octavii nikt na dsg nie narzeka , za to na forum audi trochę postów z problemami widziałem..
pytanie - czy w c7 z 2011r , 2,0otdi występuje i multitrinic i s-tronic ?
ewentualnie jakieś różnice w obudowie lewarka , na wyświetlaczu między zegarami czy tylko po wlepce ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sie 2017, 20:05

Pamiętaj, że Octavia ma słabsze silniki w porównaniu z Audi, więc skrzynia potrafi nieco więcej wytrzymać.

Z silnikiem 2.0 TDI w 2011 roku montowano tylko i wyłącznie multitronic.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 28 sie 2017, 20:14

o kurde..czyli to multi jest..no to pozamiatane..
najdziwniejsze ze nawet aso twierdzi ze to stronic..
tak własnie się zagłębiam w internet i widze że tylko multi chyba to może być..
https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c7-CI ... 2;promoted
czy multi chodzi tak ja cvt w toyotach na przykład auris , czyli ze sinik wyje a auto się rozpędza niezależnie od niego ?

[ Dodano: 2017-08-28, 20:14 ]
hahaha..no to już się kurde wyjaśnia dlaczego stronici w 2.0 tdi sa awaryjne..po prostu są to multitronici..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sie 2017, 20:14

Jedynie 2.0 TDI 190 KM (CNHA) montowany był ze skrzynią S-tronic.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 28 sie 2017, 20:15

hahaha..no to już się kurde wyjaśnia dlaczego stronici w 2.0 tdi sa awaryjne..po prostu są to multitronici..
a jutro miałem go oglądać.. <lol>
Ostatnio zmieniony 28 sie 2017, 20:16 przez leszekmw, łącznie zmieniany 1 raz.

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 28 sie 2017, 20:15

To ze nie ma watkow o awarii DSG nie znaczy ze sa bezawaryjne...

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 28 sie 2017, 20:17

no na pewno o wile mniej od multi które jak widać nawet w C7 są problematyczne w tej chwili..
a co będzie za p. 5 lat ? co będzie z odsprzedażą takiego auta ? pewnie to samo co teraz z C6 multitronicami, nikt tego nie chce dotknąć nawet ..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sie 2017, 20:20

Multitronic potrafi wytrzymać dosyć sporo, ale trzeba od początku wymieniać olej wraz filtrem (jeśli jest). Najbezpieczniejszy nadal jest tiptronik <okok>. Nie bez powodu montowany jest najmocniejszych silnikach. W przypadku regularnej wymiany oleju można dobić nawet do 300-400 tysięcy km. Zdarzają się jeszcze większe przebiegi :).

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 28 sie 2017, 20:39

mat1324 bardzo dziękuję Ci za pomoc , co prawda zaząłem sam do tego powoli doczytywać ale zawsze jak ktoś kumaty potwierdzi to jest ok .
tak naprawdę to nie napisałem ze przejeździłem dsg 200tys , czekałem na Wasze opinie itd.
nie wiem jak się jeździ multi ale teraz jakis czas jeżdziłem aurisme hybrydą cvt z pzu i jeżeli tak samo chodzi multi to to raczej nie dla mnie..choć wiadomo do wszystkiego sie można przyzwyczaić..
najbardziej jednak obawiam się kłopotów przy odsprzedaży multitronica..już teraz widze jak długo wisza c6 z multi w ogłoszeniach i tylo ceny co rusz niższe.
hmm..w sumie to mnie zmartwiłeś.. ;)
, myślałem że jutro już będę miał sprawę zakupu rozwiązaną..a tu widzę ze lipa..
no i jak zyc panie premierze ..jak żyć..czyżby znów zaczęło sie poszukiwanie c6 w 3.0Q..
do tej się przymierzałem powolutku..
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-d ... 90be2b37d4
zdjęcia cokolwiek stare ale mam aktualne..gość dość szybko jeździ , klocki przód co 12 tyś , ale przynajmniej tego ie ukrywa,, :] , chyba ze jednak wezmę się za tą C7 w manualu z autorudu..
zaczynam się wahać,,

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sie 2017, 21:52

Jeżdżę dużo (ok. 70 tysięcy km rocznie) i klocki starczają mi na prawie 90 tysięcy km, więc nie wiem co ten koleś robi z autem <mysli> . Dla mnie 12 tysięcy km, to kwestia dwóch miesięcy i wolałbym nie wymieniać tak często klocków <glupek> .

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 28 sie 2017, 22:04

kilkanaście lat ścigał się ścigaczami.
ta jazda to po warszawie , nie ukrywa że dynamicznie przyśpiesza i ostro hamuje.

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 28 sie 2017, 22:32

s-tronik ma wade z mehatronika i koszem sprzegieł zazwyczaj kolo 200 tys km wymienia sie na nowe i dalej sie jezdzi jak nowa skrzynia

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 28 sie 2017, 22:34

leszekmw pisze:nie wiem jak się jeździ multi ale teraz jakis czas jeżdziłem aurisme hybrydą cvt z pzu i jeżeli tak samo
multitronic to właśnie skrzynia typu CVT. Dla mnie - tragedia. Jeżdziłem Avensis z silnikiem 1.8 i taka skrzynią... <zalamka>
S-Tronic ma swoje wady, ale są firmy, które część tych wad likwidują. (@amisz: wymienia się dwa zaworki w mechatronice i sprzęgieł już nie upala) Po za tym - można wymieniać poszczególne elementy wykonawcze mechatroniki, są dostępne w akceptowalnych cenach. To już nie jest taka magia jak klasyczny automat. W normalnym użytkowaniu skrzynia jest całkiem fajna, choć klasyczny automat lub manual też mają swoje zalety. Przed C7 przejeździłem ok. 100 tys. w automacie ZF-a (HP6) z niemal 300-konnym dieslem i złego słowa nie mogę o niej powiedzieć. ZERO problemów do przebiegu ok. 250 tys (przy takim sprzedałem).
Jeśli chodzi o przekładnię bezstopniowe, to sposobem pracy zupełnie mnie odstręczają a same z natury są delikatne. Nie stosuje się ich w połączeniu z mocnymi silnikami. (przeniesienie momentu obrotowego przez metalowy pasek elastyczny nie wytrzymuje ani dużych sił ani próby czasu - coś jak silnik Wankla: ciekawe, wyjące i niepraktyczne ;) )

Żadna skrzynia nie jest wieczna, ale... śpieszmy się kochać multitronici - tak szybko odchodzą <figielek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga