Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,5 TDI BDG]- temp powietrza dolotowego=temp silnika?

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
kenny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2011, 23:43
Lokalizacja: Warszawa

[2,5 TDI BDG]- temp powietrza dolotowego=temp silnika?

Post autor: kenny » 30 gru 2011, 23:59

Jestem użytkownikiem Skody Superb I. Jako, że na forum skody nikt nie odpisuje, zapytam u źródła, bo ponoć silnik audi.

Dziś przy okazji grzebania przy aucie, podpiąłem do VAG-tool'a i na kanale 7 przy temperaturach trochę zgłupiałem. Temperatura powietrza dolotowego (zasysane) jest praktycznie taka sama jak silnika. Rośnie wraz z nagrzewaniem się silnika. Jest to raczej niemożliwe, bo kolektory są zimne.
Co odpowiada za mierzenie temp w dolocie i gdzie się znajduje czujnik? Jakie powinien mieć rezystancje?
Błędów nie ma.

Dodam, że jakiś miesiąc temu miałem jeden błąd i komunikat "Abgass vertkstatt". Na kompie był błąd G71 i po jego skasowaniu już się nie pojawił.

afro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:42
Lokalizacja: Warszowice k. Żor

Post autor: afro89 » 01 sty 2012, 09:42

Temperaturę powietrza dolotowego mierzy Ci Przepływomierz. Sprawdź ją czy jest dobra.
I jakie wartości Ci pokazuję tej temperatury, nawet 80 stopni <mysli>

kenny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2011, 23:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kenny » 01 sty 2012, 17:32

Taki sam problem jest w tym temacie, ale nie rozwiązany: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1691365.html

Tak, temperatura powietrza zasysanego potrafi mieć i 80 stopni, a kolektory zimne. Rośnie ona na równi z temp silnika (+-2 st).

Generalnie auto nie jeździ jak na swoje parametry. Na hamowni nie byłem, ale widzę na mieście, że czasem trudno nadążyć na światłach za zupełnie normalnie jadącymi autami.
Sądziłem, że to może wina syfu na turbinie czy EGRze, ale po zdemontowaniu jednego i drugiego był widoczny tylko delikatny czarny osad. Na przepustnicy też było niewiele syfu, a przepływomierz czyściutki.

Podejrzewam, że przez podwyższoną temp powietrza zasysanego komputer dawkuje za małe dawki paliwa, przez co auto zgubiło moc.

Skoro winny może być przepływomierz (chociaż nie wskazuje błędów), to czy jest sposób, aby go zdiagnozować?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga