Jestem użytkownikiem Skody Superb I. Jako, że na forum skody nikt nie odpisuje, zapytam u źródła, bo ponoć silnik audi.
Dziś przy okazji grzebania przy aucie, podpiąłem do VAG-tool'a i na kanale 7 przy temperaturach trochę zgłupiałem. Temperatura powietrza dolotowego (zasysane) jest praktycznie taka sama jak silnika. Rośnie wraz z nagrzewaniem się silnika. Jest to raczej niemożliwe, bo kolektory są zimne.
Co odpowiada za mierzenie temp w dolocie i gdzie się znajduje czujnik? Jakie powinien mieć rezystancje?
Błędów nie ma.
Dodam, że jakiś miesiąc temu miałem jeden błąd i komunikat "Abgass vertkstatt". Na kompie był błąd G71 i po jego skasowaniu już się nie pojawił.
[2,5 TDI BDG]- temp powietrza dolotowego=temp silnika?
Taki sam problem jest w tym temacie, ale nie rozwiązany: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1691365.html
Tak, temperatura powietrza zasysanego potrafi mieć i 80 stopni, a kolektory zimne. Rośnie ona na równi z temp silnika (+-2 st).
Generalnie auto nie jeździ jak na swoje parametry. Na hamowni nie byłem, ale widzę na mieście, że czasem trudno nadążyć na światłach za zupełnie normalnie jadącymi autami.
Sądziłem, że to może wina syfu na turbinie czy EGRze, ale po zdemontowaniu jednego i drugiego był widoczny tylko delikatny czarny osad. Na przepustnicy też było niewiele syfu, a przepływomierz czyściutki.
Podejrzewam, że przez podwyższoną temp powietrza zasysanego komputer dawkuje za małe dawki paliwa, przez co auto zgubiło moc.
Skoro winny może być przepływomierz (chociaż nie wskazuje błędów), to czy jest sposób, aby go zdiagnozować?
Tak, temperatura powietrza zasysanego potrafi mieć i 80 stopni, a kolektory zimne. Rośnie ona na równi z temp silnika (+-2 st).
Generalnie auto nie jeździ jak na swoje parametry. Na hamowni nie byłem, ale widzę na mieście, że czasem trudno nadążyć na światłach za zupełnie normalnie jadącymi autami.
Sądziłem, że to może wina syfu na turbinie czy EGRze, ale po zdemontowaniu jednego i drugiego był widoczny tylko delikatny czarny osad. Na przepustnicy też było niewiele syfu, a przepływomierz czyściutki.
Podejrzewam, że przez podwyższoną temp powietrza zasysanego komputer dawkuje za małe dawki paliwa, przez co auto zgubiło moc.
Skoro winny może być przepływomierz (chociaż nie wskazuje błędów), to czy jest sposób, aby go zdiagnozować?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga