Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 TDI 140KM] - Scirocco, problem z przyśpieszaniem

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
pacholekck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków/Kielce

[2.0 TDI 140KM] - Scirocco, problem z przyśpieszaniem

Post autor: pacholekck » 14 cze 2019, 10:18

Panowie, wiem, że to forum Audi A6, ale pozwoliłem sobie założyć temat, bo nie jeden raz mi już tu pomogliście, a na forach Volkswagena nie udało mi się uzyskać pomocy. Jeśli moderacja uzna, że temat się tu nie nadaje, to proszę o usunięcie.

Mam problem z autem żony. Chodzi o Vw Scirocco z 2009r z silnikiem 2.0TDI 140KM. Wiem, że w A6 ten silnik nie występował, ale wersja 170-cio konna jest chyba dość podobna. Tak czy inaczej, może ktoś będzie w stanie coś podpowiedzieć.

Problem polega na tym, że od czasu do czasu auto przestaje reagować na pedał gazu. Nie ma znaczenia na jakim biegu, obroty poniżej 2tys, nie ma znaczenia z jaką prędkością się poruszam i nie ma znaczenia czy to ciepły czy zimny silnik.
Problem polega na tym, że jadąc autem i wciskając pedał gazu (nie ma znaczenia czy wcisnę go szybko w podłogę, czy delikatnie) auto nie przyśpiesza. Wystarczy, że odpuszczę pedał gazu i wcisnę jeszcze raz i już jest ok. Nie muszę zmieniać biegu, wciskać sprzęgła czy gasić auta.
Jeżeli w takim stanie nie odpuszczę pedału gazu, a będę dalej trzymał wciśnięty na stałym poziomie, lub wciskał go bardziej, to tak jak mówiłem, auto nie przyśpiesza i zaczyna dziwnie wibrować.

Dodam, że auto po wymianie kpl. rozrządu, kpl. sprzęgła z dwumasą, kpl. filtrów i oleju. Przed wymianą było to samo. VCDS nie pokazuje błędów. Początkowo zdarzało się to sporadycznie, teraz coraz częściej.
Wykluczam problem z pedałem gazu, bo miałem to samo jadąc na tempomacie.
Jakieś pomysły co to może być? Co sprawdzić i jak? Mogę zrobić jakieś logi dynamiczne, ale co logować? Mam wrażenie jakby coś się nie otwierało i auto nie jedzie i trzeba jeszcze raz wcisnąć gaz, ale co? Turbina? Jakiś zawór?

Kiedy usterka nie występuje, to poza tym, że auto ma dość dużą turbo dziurę (jest mega przyśpieszenie od 2tys obrotów, a poniżej zdecydowanie słabiej) to takto jeździ super. Bez problemu rozpędza się do 200km/h i jest dynamiczne.

Z góry dzięki 🙂

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 cze 2019, 10:48

Ogólnie jest zasada, że jeśli zostało wymienione wszystko co wpadło do głowy, to trzeba podmienić sterownik silnika :). Nawet gdyby turbina nie była sterowana, to auto też powoli rozpędzałoby się, ale bez werwy.

pacholekck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
Lokalizacja: Kraków/Kielce

Post autor: pacholekck » 05 lip 2019, 08:45

Póki co nic nie wymieniałem, bo nie wiem od czego zacząć? Mam plan od środy rozbierać auto i dostać się do turbiny i dać ją do sprawdzenia. Nie wiem czy to dobry trop, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Kilka ostatnich dni jeździłem tym Scirocco żony i zauważyłem, że na pierwszym biegu dzieje się to zawsze. Tzn. ruszam i dochodzę do 2tys. obrotów i dalej "blokada". Wrzucam 2 i już jadę normalnie, ale tak jak wspomniałem, czasem zdarza się to również na innych biegach.

[ Dodano: 2019-06-19, 13:42 ]
Podziałem dzisiaj trochę z autem.
Najpierw w grupie 120 sprawdziłem napięcie na gruszce od zmiennej geometrii. Na zapłonie 4,1V, przy podciśnieniu 0,88V. Z tego co udało mi się dowiedzieć, powinno być około 3,5V oraz około 0.75V. Poprawiłem więc długość sztangi i obecnie mam 0,76V przy podciśnieniu oraz około 4V na zapłonie. Pierwsze pytanie czy to 4V to nie za dużo i czy to może być problem?
Sprawdziłem ręcznie jak chodzi zmienna geometria, nie wyczułem żadnych oporów.

Złożyłem wszystko i pojechałem na test. Żadnych zmian nie widać. Ciągle jest duża turbodziura i problem z przyśpieszaniem ciągle występuje. Pobawiłem się trochę logami dynamicznymi i koniec końców udało mi się zrobić ciekawy wykres z momentu, kiedy problem się pojawił.
Wartoś ruchu sztangi od gruszki zmieniłem z V na mV, żeby ładniej było widać na wykresie.

Obrazek

Dane, z których został zrobiony wkleję poniżej. Jechałem na dwójce i dałem gaz w podłogę.
Nie wiem czy dobrze czytam ten wykres, ale ja widzę, że:
Zaczynamy w około 82 sekundzie. Przyśpieszam od obrotów około 1200, a problem pojawia się przy około 2000. Wtedy też przestaje rosnąć zmierzone ciśnienie doładowania. Od samego początku rośnie wolniej niż ciśnienie zadane, ale to chyba nie jest jakiś wielki problem.
Widać, że od kiedy pojawił się problem, to obroty też już nie rosną ładnie liniowo, a to delikatne falowanie obrotów, które widać w zakresie 2300-2700 to pewnie te wibracje, które czuje jadąc autem gdy pojawi się problem.
Widać, że gruszka od zmiennej geometrii nawet nie zmienia swojego położenia i dopiero pod koniec testu, kiedy auto wreszcie zaczyna jechać, to wtedy nagle wstaje .

Teraz mam kilka pytań i wątpliwości.

Czy uszkodzone jest turbo, zapieczona zmienna geometria i dlatego nie raz coś się przytnie i pomimo, że jest podciśnienie z N75 to gruszka nawet nie drgnie?
Czy uszkodzony jest zawór N75 i w momencie awarii nie daje podciśnienia na gruszkę i dlatego auto nie przyśpiesza?
Czy może jeszcze coś innego, np kwestia sterowania zaworem N75 (chodzi mi o jakiś sygnał z komputera)?

Da się jakoś z logów sprawdzić, czy w momencie awarii zawór daje podciśnienie, a mimo to gruszka się nie rusza, czy w ogóle nie daje podciśnienia?

W logach dla turbiny, grupa 11 jest jeszcze parametr Charge Pressure w %. Co on oznacza?, bo przez cały ten test miał wartość około 90-100%, a dopiero w momencie kiedy gruszka się ruszyła do spadł do kilku %?

Poniżej dane tekstowe z logów:

CZAS RPM preasure specified preasure acctual accuator voltage [MV] Charge Pressure
79,51 1219 1030,2 1162,8 1292 91,4
79,76 1196 1040,4 1122 912 98,8
80,02 1150 1060,8 1091,4 836 96,9
80,28 1150 1071 1081,2 836 88,6
80,54 1150 1091,4 1081,2 1064 82,7
80,79 1150 1122 1091,4 1292 81,6
81,07 1173 1193,4 1122 1292 82,7
81,32 1196 1060,8 1162,8 1368 85,9
81,59 1219 1050,6 1152,6 1140 91,8
81,84 1242 1101,6 1122 1368 71,4
82,11 1242 1111,8 1122 1596 70,2
82,36 1288 1173 1132,2 1672 78
82,62 1357 1407,6 1142,4 1292 100
82,87 1426 1581 1183,2 836 100
83,14 1495 1815,6 1254,6 760 100
83,38 1564 1958,4 1336,2 760 99,2
83,65 1679 2121,6 1438,2 760 98,8
83,9 1748 2213,4 1530 760 98,8
84,17 1886 2284,8 1632 760 98,4
84,42 1978 2325,6 1723,8 760 98
84,68 2070 2346 1815,6 760 95,3
84,94 2162 2346 1866,6 760 93,3
85,2 2231 2346 1897,2 912 90,6
85,45 2346 2346 1907,4 988 91,8
85,71 2346 2346 1887 988 92,2
85,96 2369 2346 1876,8 988 91,8
86,24 2438 2346 1856,4 988 91,4
86,5 2461 2346 1856,4 988 91,4
86,76 2507 2346 1856,4 1064 91
87,01 2484 2346 1856,4 1064 90,6
87,27 2576 2346 1856,4 1064 90,2
87,53 2576 2346 1856,4 1064 89,8
87,79 2599 2346 1856,4 1064 89,4
88,05 2645 2346 1856,4 1064 89,4
88,31 2645 2346 1866,6 1064 89
88,56 2691 2346 1876,8 1064 88,6
88,82 2737 2346 1897,2 1064 87,5
89,08 2737 2346 1927,8 1140 86,7
89,34 2783 2346 1978,8 1140 85,1
89,59 2852 2346 2060,4 1140 80,8
89,85 2967 2346 2213,4 1292 68,6
90,11 3105 2346 2601 1976 37,3
90,37 3243 2050,2 2601 3116 4,7
90,62 3220 1224 2244 3724 92,2
90,89 2875 1203,6 1917,6 1140 87,5
91,14 2254 1111,8 1938 1368 79,6
91,41 1656 1050,6 1836 1368 80
91,67 1196 1020 1693,2 1368 82,4
91,94 920 1030,2 1438,2 1064 100
92,18 920 1030,2 1285,2 760 100

[ Dodano: 2019-07-05, 08:45 ]
Jakby kogoś interesowało, to auto już naprawione. Wyjąłem turbo i dałem do sprawdzenia i wyczyszczenia. Nie trzeba było regenerować, bo wszystko wyszło ok, okazało się, że brakowało jakiejś śruby regulującej. Samochód już złożyłem i jeździ zupełnie inaczej. Brak turbodziury, równo przyśpiesza od samego dołu i nie ma już tego, że nie reaguje na wciśnięcie gazu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga