Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przekładaka [Z BLB na BKD] ???

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
waldekkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
Imię: Waldek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów -okolice

Przekładaka [Z BLB na BKD] ???

Post autor: waldekkk » 04 sty 2010, 00:16

Witam - posiadam w swoim aucie (nieszczęsny) motorek BLB.Na wiosne wypada mi wymiana
koła dwu masowego,tarczy,docisku no i rozrząd autko ma około 190tyś....Wczoraj po rozmowie ze znajomym polecił mi abym wymienił motor na BKD,ponieważ mój silniczek w porównaniu z jego autem (passat B6 BKD) chodzi jak sieczkarnia.Zauważyłem że taki motor łącznie ze sprawnym sprzęgłem idzie wyrwać w okolicach 5-6 tyś).U mnie (naprawa sprzęgła i silnika BLB to zdecydowanie większy koszt).Mam pytanie do osób (wtajemniczonych) czy po przekładce motorków(plus odpowiedniego osprzętu) -----BKD byłby z paska lub golfa -(a tam są poprzecznie montowane) trzeba było by ( coś kodować , zmieniać w sterowniku).Czxy może wystarczy tzw. przekładka- podpięcie co trzeba,skasowanie błędów? Możliwości chęci i sprzęt posiadam ale wiedza w temacie nie za duża na obecną chwile.Do wiosny pozostało 2-3 miechy i do tej pory możliwe że wyrwał bym jakiś motor na podmiane, bo szukać na szybkiego i się (podjarać) i walnąć ponownego babola (jak kupno w/w A6z takim motorem) to by była chyba załamka.Proszę o podpowiedzi i opinie.
Dzięki Waldek

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 04 sty 2010, 00:53

co do silnika i przekładki to kupił bym ten silnik jeżeli coś bu się nie udało (ale na 80% myślę że podejdzie) zawsze masz drugi na przeszczepy w tych autach głównym problemem są mikro pęknięcia głowicy i starcie się zębatki od wału korbowego .


podział silników 2.0TDI:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 04 sty 2010, 07:51

Zajrzyj na forum A4 - jest tam dokładnie opisana przekładka na BKD łącznie ze zdjęciami drobnych przeróbek w misce olejowej

waldekkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
Imię: Waldek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów -okolice

Post autor: waldekkk » 04 sty 2010, 22:51

Co do przekładki dużo jest opisane na forum audi A4,ale nie znalazłem odpowiedzi na temat sprzęgła(któryś z użytkowników pisał na temat sprzęgła że niby nie podejdzie).Chodzi mi o to że w moim aucie jest silnik wzdłużnie a motorki np w passacie B6 poprzecznie i niby to jest przyczyną niepasującego sprzęgła ,rozrusznika ,a jak rozrusznika to (jak jest on mocowany do skrzyni i bloku silnika czy tylko do skrzyni?).Czytając tamte tematy zgłupiałem czy blok silnika BKD jest standardowy czy są dwa rodzaje?Chodzi mi o sprzęgło (ok może być inny typ) ale jaki zakupić typ sprzęgła pod Blb czy Bkd (jak założę silnik BKD)i jak to jest z tym rozrusznikiem podejdzie czy nie i od czego blb czy bkd?Wiem tyle że jak pompki bedą te same to nic nie trzeba kodować w sterowniku więc jeden problem mam z głowy.

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 04 sty 2010, 23:17

Każdy kadłub silnika 2.0 TDI 16v jest taki sam ;-)
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

waldekkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
Imię: Waldek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów -okolice

Post autor: waldekkk » 08 sty 2010, 02:09

Witam ponownie prawie wszystkiego już się dowiedziałem odnośnie (przekładki).
Pozostaje jeszcze jedna niewiadoma --Jak z odpięciem akumulatora ?Nigdy nie miałem styczności z w/w autem do momentu kupna A6 jeździłem paskiem B5.Po odpięciu akumulatora mogę mieć jakieś problemy?No i najważniejsza rzecz (miska olejowa prawdopodobnie będzie dokupiona z 1,9 A...? nie pamiętam dokładnie i ile zalać oleju)? Zalewać (dostanu "bagnetu" z BKD czy może na początek mniej - amoże ponad stan wlać?)- będzie inna miska.Wymiankę chyba strzele na początku lutego bo sprzęgło już niedomaga -a jak robić to lepiej wszystko co należy od razu.


Co do pytania kolegi @Lechu chyba to jest za duży koszt z 2.0 na 2.7? Nie jestem specem ani za bardzo obcykany wiec pytam bo może warto?

Ps.Odpisuję nie zawsze na bieżąco ponieważ nie posiadam internetu, i za pomocą znajomych oraz nocnych zmian w pracy staram się odpisywać na bieżąco.

poniżej podam gg bo akurat to mam w telefonie wiec może to coś przyspieszy.
GG---- 1088273

Dzięki i pozdrawiam Waldek
staram sie być na bieżąco

waldekkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
Imię: Waldek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów -okolice

Post autor: waldekkk » 22 sty 2010, 08:18

JUż pali

sipowitz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sipowitz » 10 lut 2010, 23:14

waldekkk pisze:JUż pali
Czyli masz BKD? Możesz opisać szczegóły i wrażenia z przekładki?
Pozdrawiam,
Andy

norik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 25 lip 2010, 16:43
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: norik » 14 lut 2012, 13:36

Witajcie Panowie/Panie.
Mam problem z moim Audi 2005 BLB. Poprostu padl. Wiem ze mozna zmienic ten awaryjny model na BKD. Duzo czytalem i duze zamieszanie. Moglibyscie podac jakis numer kontaktowy do Jaro4444 lub waldekkk lub do kogokolwiek innego z kim moglbym osobiscie porozmawiac ????
pozdrawiam
RAdek

sipowitz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sipowitz » 14 lut 2012, 18:10

Kolega Jaro4444 już nie zajmuje się tymi sprawami. Szeroko opisany problem + komercyjne rozwiązania: TOMEK Rumia
Pozdrawiam,
Andy

baton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 mar 2009, 14:53
Lokalizacja: gorzow wlkp

Post autor: baton » 26 mar 2012, 12:53

Witam.Mam takie pytanko,jestem w trakcie przekładki blb na bkd czy kots moze ma wiedze jak sprawdzic rocznik silnika(silnik jest na palecie)?z numerow jakie sa na silniku dla mnie nic nie wynika BKD-821966,moze ktos z was moze pomoc?
z gory dzieki wielkie pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga