Przekładaka [Z BLB na BKD] ???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
- Imię: Waldek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów -okolice
Przekładaka [Z BLB na BKD] ???
Witam - posiadam w swoim aucie (nieszczęsny) motorek BLB.Na wiosne wypada mi wymiana
koła dwu masowego,tarczy,docisku no i rozrząd autko ma około 190tyś....Wczoraj po rozmowie ze znajomym polecił mi abym wymienił motor na BKD,ponieważ mój silniczek w porównaniu z jego autem (passat B6 BKD) chodzi jak sieczkarnia.Zauważyłem że taki motor łącznie ze sprawnym sprzęgłem idzie wyrwać w okolicach 5-6 tyś).U mnie (naprawa sprzęgła i silnika BLB to zdecydowanie większy koszt).Mam pytanie do osób (wtajemniczonych) czy po przekładce motorków(plus odpowiedniego osprzętu) -----BKD byłby z paska lub golfa -(a tam są poprzecznie montowane) trzeba było by ( coś kodować , zmieniać w sterowniku).Czxy może wystarczy tzw. przekładka- podpięcie co trzeba,skasowanie błędów? Możliwości chęci i sprzęt posiadam ale wiedza w temacie nie za duża na obecną chwile.Do wiosny pozostało 2-3 miechy i do tej pory możliwe że wyrwał bym jakiś motor na podmiane, bo szukać na szybkiego i się (podjarać) i walnąć ponownego babola (jak kupno w/w A6z takim motorem) to by była chyba załamka.Proszę o podpowiedzi i opinie.
Dzięki Waldek
koła dwu masowego,tarczy,docisku no i rozrząd autko ma około 190tyś....Wczoraj po rozmowie ze znajomym polecił mi abym wymienił motor na BKD,ponieważ mój silniczek w porównaniu z jego autem (passat B6 BKD) chodzi jak sieczkarnia.Zauważyłem że taki motor łącznie ze sprawnym sprzęgłem idzie wyrwać w okolicach 5-6 tyś).U mnie (naprawa sprzęgła i silnika BLB to zdecydowanie większy koszt).Mam pytanie do osób (wtajemniczonych) czy po przekładce motorków(plus odpowiedniego osprzętu) -----BKD byłby z paska lub golfa -(a tam są poprzecznie montowane) trzeba było by ( coś kodować , zmieniać w sterowniku).Czxy może wystarczy tzw. przekładka- podpięcie co trzeba,skasowanie błędów? Możliwości chęci i sprzęt posiadam ale wiedza w temacie nie za duża na obecną chwile.Do wiosny pozostało 2-3 miechy i do tej pory możliwe że wyrwał bym jakiś motor na podmiane, bo szukać na szybkiego i się (podjarać) i walnąć ponownego babola (jak kupno w/w A6z takim motorem) to by była chyba załamka.Proszę o podpowiedzi i opinie.
Dzięki Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 493
- Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
- Imię: Artur
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
co do silnika i przekładki to kupił bym ten silnik jeżeli coś bu się nie udało (ale na 80% myślę że podejdzie) zawsze masz drugi na przeszczepy w tych autach głównym problemem są mikro pęknięcia głowicy i starcie się zębatki od wału korbowego .
podział silników 2.0TDI:
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
podział silników 2.0TDI:
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Marzenie Każdego z nas
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
- Imię: Waldek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów -okolice
Co do przekładki dużo jest opisane na forum audi A4,ale nie znalazłem odpowiedzi na temat sprzęgła(któryś z użytkowników pisał na temat sprzęgła że niby nie podejdzie).Chodzi mi o to że w moim aucie jest silnik wzdłużnie a motorki np w passacie B6 poprzecznie i niby to jest przyczyną niepasującego sprzęgła ,rozrusznika ,a jak rozrusznika to (jak jest on mocowany do skrzyni i bloku silnika czy tylko do skrzyni?).Czytając tamte tematy zgłupiałem czy blok silnika BKD jest standardowy czy są dwa rodzaje?Chodzi mi o sprzęgło (ok może być inny typ) ale jaki zakupić typ sprzęgła pod Blb czy Bkd (jak założę silnik BKD)i jak to jest z tym rozrusznikiem podejdzie czy nie i od czego blb czy bkd?Wiem tyle że jak pompki bedą te same to nic nie trzeba kodować w sterowniku więc jeden problem mam z głowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
- Imię: Waldek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów -okolice
Witam ponownie prawie wszystkiego już się dowiedziałem odnośnie (przekładki).
Pozostaje jeszcze jedna niewiadoma --Jak z odpięciem akumulatora ?Nigdy nie miałem styczności z w/w autem do momentu kupna A6 jeździłem paskiem B5.Po odpięciu akumulatora mogę mieć jakieś problemy?No i najważniejsza rzecz (miska olejowa prawdopodobnie będzie dokupiona z 1,9 A...? nie pamiętam dokładnie i ile zalać oleju)? Zalewać (dostanu "bagnetu" z BKD czy może na początek mniej - amoże ponad stan wlać?)- będzie inna miska.Wymiankę chyba strzele na początku lutego bo sprzęgło już niedomaga -a jak robić to lepiej wszystko co należy od razu.
Co do pytania kolegi @Lechu chyba to jest za duży koszt z 2.0 na 2.7? Nie jestem specem ani za bardzo obcykany wiec pytam bo może warto?
Ps.Odpisuję nie zawsze na bieżąco ponieważ nie posiadam internetu, i za pomocą znajomych oraz nocnych zmian w pracy staram się odpisywać na bieżąco.
poniżej podam gg bo akurat to mam w telefonie wiec może to coś przyspieszy.
GG---- 1088273
Dzięki i pozdrawiam Waldek
staram sie być na bieżąco
Pozostaje jeszcze jedna niewiadoma --Jak z odpięciem akumulatora ?Nigdy nie miałem styczności z w/w autem do momentu kupna A6 jeździłem paskiem B5.Po odpięciu akumulatora mogę mieć jakieś problemy?No i najważniejsza rzecz (miska olejowa prawdopodobnie będzie dokupiona z 1,9 A...? nie pamiętam dokładnie i ile zalać oleju)? Zalewać (dostanu "bagnetu" z BKD czy może na początek mniej - amoże ponad stan wlać?)- będzie inna miska.Wymiankę chyba strzele na początku lutego bo sprzęgło już niedomaga -a jak robić to lepiej wszystko co należy od razu.
Co do pytania kolegi @Lechu chyba to jest za duży koszt z 2.0 na 2.7? Nie jestem specem ani za bardzo obcykany wiec pytam bo może warto?
Ps.Odpisuję nie zawsze na bieżąco ponieważ nie posiadam internetu, i za pomocą znajomych oraz nocnych zmian w pracy staram się odpisywać na bieżąco.
poniżej podam gg bo akurat to mam w telefonie wiec może to coś przyspieszy.
GG---- 1088273
Dzięki i pozdrawiam Waldek
staram sie być na bieżąco
Witajcie Panowie/Panie.
Mam problem z moim Audi 2005 BLB. Poprostu padl. Wiem ze mozna zmienic ten awaryjny model na BKD. Duzo czytalem i duze zamieszanie. Moglibyscie podac jakis numer kontaktowy do Jaro4444 lub waldekkk lub do kogokolwiek innego z kim moglbym osobiscie porozmawiac
??
pozdrawiam
RAdek
Mam problem z moim Audi 2005 BLB. Poprostu padl. Wiem ze mozna zmienic ten awaryjny model na BKD. Duzo czytalem i duze zamieszanie. Moglibyscie podac jakis numer kontaktowy do Jaro4444 lub waldekkk lub do kogokolwiek innego z kim moglbym osobiscie porozmawiac

pozdrawiam
RAdek
Kolega Jaro4444 już nie zajmuje się tymi sprawami. Szeroko opisany problem + komercyjne rozwiązania: TOMEK Rumia
Pozdrawiam,
Andy
Andy