[2.7 tdi] co to za silnik
[2.7 tdi] co to za silnik
nie mogę nic znaleść na ten temat, same 2.5 i 1.9 lub 3.0
mam parę pytan i prosiłbym nie tłuc piany tylko konkretne odpowiedzi
1. co to za jednostka
2. koszty wymiany ewentualnie rozrządu w niej
3. awaryjność
to na razie tyle z pytan, jak się narodzą dalsze będe pisał.
mam parę pytan i prosiłbym nie tłuc piany tylko konkretne odpowiedzi
1. co to za jednostka
2. koszty wymiany ewentualnie rozrządu w niej
3. awaryjność
to na razie tyle z pytan, jak się narodzą dalsze będe pisał.
censored, dowcip ci sie wyostrzył, widze ze sie trzyma kolegi
1. co to za ejdnostka - miałem na mysli co to za motor, czy tak awaryjny jak 2.5 V6 czy moze mniej
2. wiek 81 nie ma znaczenia, i nie martwić sie prosze o moja sprawność bo to nie forum fitnes, miałem na mysli koszt wymiany takiego rozrządu, w 1.9 znam, w 2.5 V6 też wiem więc chciałem dowiedzieć sie ile tu kosztuje.
3 dziekuje za odpowiedz.
1. co to za ejdnostka - miałem na mysli co to za motor, czy tak awaryjny jak 2.5 V6 czy moze mniej
2. wiek 81 nie ma znaczenia, i nie martwić sie prosze o moja sprawność bo to nie forum fitnes, miałem na mysli koszt wymiany takiego rozrządu, w 1.9 znam, w 2.5 V6 też wiem więc chciałem dowiedzieć sie ile tu kosztuje.
3 dziekuje za odpowiedz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:

Jakoś tam jeździ i daje dużo frajdy z owej jazdy. No i potrafi być NAPRAWDę oszczędny. Ja już odnotowałem trasę ze zużyciem 5.8 l/100km (fakt, że ani mi się nie śpieszyło, ani nie można było jechać szybciej, niż 90-100km/h).
Co do "cen rozrządu" - to w aso audi w PL zalecają wymianę przy zdaje się dopiero 150-160k km. Cena za usługę z wymianą filtrów i oleju to ca. 3k pln.
Generalnie - motor z dobrymi recenzjami w Niemczech, dość dynamiczny i tani w eksploatacji. Do rajdów nadaje się jak całe a6 c6

znam też dobry serwis AUD(I we Wrocłąwiu na Nowodworskiej 192.Cena jest uzalezniona od miejsca wymiany i od mechanika,jezeli znajomy to normalne ze zrobi Ci taniej(dlatego napisalem zebys podjechal do P.Romka z serwisu na ulicy Stysia rog z Zielinskiego i on poda Ci cene wymiany(a jest najl;epszy od Audi we Wroclawiu i ja tylko tam robilem swoje Audice)

ale oki
tmr, dziękuję bardzio za wypowiedz, no i parę procent wzrosło że jednak 2.7 TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
- Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie
Silnik 2,7tdi jest na łańcuchu, więc rozrząd wymienia się przy około 300tkm. Występuje w nim, podobnie zresztą jak w 3,0tdi, problem z napinaczem łańcucha, co objawia się dzwonieniem zaraz po rozruchu. Po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach pracy przykry dźwięk zanika. Cały rzecz w tym, że aby ten napinacz wymienić, trzeba wymontować silnik, ponieważ cały mechanizm rozrządu jest z tyłu. Dlatego naprawa jest dość kłopotliwa i droga. Poza tym jest to oszczędniejsza wersja silnika 3,0tdi. Nie wiem czy w 2,7tdi podobnie jak w 3,0tdi występuje problem z wtryskiwaczami, ale warto to sprawdzić bo nie są tanie.
owszem, silnik 2,7 TDI jest na łańcuchu, wystęuje też problem z napinaczami(w sumie dość często) ale wcale nie trzeba do tego wyciągać silnika. Odkręca się parę klamotów, delke rozrządu i wymienia napinacze. Trochę roboty z tym jest ale nie jest najgorzej. Poza tym jeśli ktoś sam chciałby wymieniać olej w takim silniku, trzeba pamiętać aby bezwzględnie zalewać filtr oleju gdyż po starcie silnika może przeskoczyć rozrząd. Znam takie przypadki.Adam84 pisze:Silnik 2,7tdi jest na łańcuchu, więc rozrząd wymienia się przy około 300tkm. Występuje w nim, podobnie zresztą jak w 3,0tdi, problem z napinaczem łańcucha, co objawia się dzwonieniem zaraz po rozruchu. Po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach pracy przykry dźwięk zanika. Cały rzecz w tym, że aby ten napinacz wymienić, trzeba wymontować silnik, ponieważ cały mechanizm rozrządu jest z tyłu. Dlatego naprawa jest dość kłopotliwa i droga. Poza tym jest to oszczędniejsza wersja silnika 3,0tdi. Nie wiem czy w 2,7tdi podobnie jak w 3,0tdi występuje problem z wtryskiwaczami, ale warto to sprawdzić bo nie są tanie.
Audi Forever!!!
W 2.7TDI montowanych w C6 lancuch rozrzadu nie jest przeznaczony do wymiany i (jak to okreslaja w salonie) jest life-time, tzn. przeznaczony jest na cale zycie auta.
2.7TDI jest technicznie blizniaczy do 3.0V6 i 4.2TDI (z Audi A8) i nie ma wiele wspolnego ze slynnym problemem napinaczy. Dotyczylo to poprzedniej generacji silnikow 3.0. W zmodernizowanych (po 2005 roku) 3.0TDI i 2.7TDI nie spotkalem sie z zadna osoba narzekajaca na ta przypadlosc.
Z eksploatacji to 2.7 pracuje cicho i rowno, zauwazalnie ciszej niz 3.0
2.7TDI jest technicznie blizniaczy do 3.0V6 i 4.2TDI (z Audi A8) i nie ma wiele wspolnego ze slynnym problemem napinaczy. Dotyczylo to poprzedniej generacji silnikow 3.0. W zmodernizowanych (po 2005 roku) 3.0TDI i 2.7TDI nie spotkalem sie z zadna osoba narzekajaca na ta przypadlosc.
Z eksploatacji to 2.7 pracuje cicho i rowno, zauwazalnie ciszej niz 3.0

sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
- Jaszczur-gl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 paź 2008, 23:52
- Lokalizacja: G-ce /Śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
- Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie
Mylisz się, system wtrysku w 3,0tdi to Common-Rail, jest to to samo rozwiązanie co w 2,7tdi. Common-rail wcale nie eliminuje wtryskiwaczy z systemu zasilania. Poza tym 2,7tdi to konstrukcyjnie taka sama jednostka co 3,0tdi, tyle że o mniejszej pojemności.Jaszczur-gl pisze:2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie
- Jaszczur-gl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 paź 2008, 23:52
- Lokalizacja: G-ce /Śląskie
hmm nie chce się kłócić ale Audi od 2007 roku wprowadziła we wszystkie diesle Common Rail. A pierwsze 3.0 Tdi były na pompo wtryskach. Podobnie jak silniki 2.0 miały 140KM na Pompowtryskach a teraz na Common Rail mają 170KM.Adam84 pisze:Mylisz się, system wtrysku w 3,0tdi to Common-Rail, jest to to samo rozwiązanie co w 2,7tdi. Common-rail wcale nie eliminuje wtryskiwaczy z systemu zasilania. Poza tym 2,7tdi to konstrukcyjnie taka sama jednostka co 3,0tdi, tyle że o mniejszej pojemności.Jaszczur-gl pisze:2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie
Moja Srebrna Ślicznotka. Chip V-tech
Moja Była
Usunieto pkt 29 regulaminu
Moja Była

Usunieto pkt 29 regulaminu
2.7 tak i 3.0 są zasilane piezoelektrycznymi wtryskiwaczami (podobnymi do tych z TDI GT). Polecam też:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... _165-177kW
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... _165-177kW
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 gru 2008, 09:22
- Lokalizacja: Sosnowiec/Banbury UK
Witam!!!
Wczoraj oglądałem tę oto niunię http://search.autotrader.co.uk/es-uk/ww ... gLetter=05
Autko ma prawie 80tys mil czyli jakies 130000 km usiadłem sobie wygodnie w środku naprawde fajna ale po odpaleniu silnika doznałem zawodu silnik chodził głośno obok stała taka sama a6 tylko z silnikiem 3.0tdi ale z przebiegiem o połowe mniejszym i silnik chodził ciszej dużo ciszej i równiej. Do tego wyświetlacz nie działał poprosiłem goscia z komisu aby mi go to włączył bo w mojej a4 b5 takiego nie ma i klops przyszedł jeden który nie zabardzo wiedział ( ale nie mam mu za złe bo ciapaty) ale drugi koleś który był bardziej rozgarnięty w temacie stwierdził ze nie działa. Nie wiem czy tak ma być ale na biegu jałowym z wydechu leciało dość sporo białego dymku może przez to że stał nie odpalany przez dłuższy czas ale ten 3.0tdi nie wydał z siebie ani jednego dymka , druga sprawa to po dodaniu gazu na jałowym biegu tak do 2.5tys obr wszystko było O.K ale gdy obroty spadały i dochodziły do 1000ob było słychać charakterystyczne kliknięcie tak jakby silnik gazł potem kliick i znowu słyszalna praca silnika wszystko to w ułamku sekundy.
Dziwie się bo Audi jest naprawdę super marką widzę to po moim starym poczciwym afn ale przy takim przebiegu nawet jeśli ktoś o to auto nie dbał zabardzo takie rzeczy nie powinny wystąpić. Pojechałem tam z myślą żeby kupić a6 c6 avant a wróciłem w przekonaniu że będzie to e61 525d
Wczoraj oglądałem tę oto niunię http://search.autotrader.co.uk/es-uk/ww ... gLetter=05
Autko ma prawie 80tys mil czyli jakies 130000 km usiadłem sobie wygodnie w środku naprawde fajna ale po odpaleniu silnika doznałem zawodu silnik chodził głośno obok stała taka sama a6 tylko z silnikiem 3.0tdi ale z przebiegiem o połowe mniejszym i silnik chodził ciszej dużo ciszej i równiej. Do tego wyświetlacz nie działał poprosiłem goscia z komisu aby mi go to włączył bo w mojej a4 b5 takiego nie ma i klops przyszedł jeden który nie zabardzo wiedział ( ale nie mam mu za złe bo ciapaty) ale drugi koleś który był bardziej rozgarnięty w temacie stwierdził ze nie działa. Nie wiem czy tak ma być ale na biegu jałowym z wydechu leciało dość sporo białego dymku może przez to że stał nie odpalany przez dłuższy czas ale ten 3.0tdi nie wydał z siebie ani jednego dymka , druga sprawa to po dodaniu gazu na jałowym biegu tak do 2.5tys obr wszystko było O.K ale gdy obroty spadały i dochodziły do 1000ob było słychać charakterystyczne kliknięcie tak jakby silnik gazł potem kliick i znowu słyszalna praca silnika wszystko to w ułamku sekundy.
Dziwie się bo Audi jest naprawdę super marką widzę to po moim starym poczciwym afn ale przy takim przebiegu nawet jeśli ktoś o to auto nie dbał zabardzo takie rzeczy nie powinny wystąpić. Pojechałem tam z myślą żeby kupić a6 c6 avant a wróciłem w przekonaniu że będzie to e61 525d
w poszukiwaniu a6 vant 2.7 tdi