Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.7 tdi] co to za silnik

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
lumax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lut 2009, 11:40
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: lumax » 01 lut 2009, 11:49

sebbie pisze:W 2.7TDI montowanych w C6 lancuch rozrzadu nie jest przeznaczony do wymiany i (jak to okreslaja w salonie) jest life-time, tzn. przeznaczony jest na cale zycie auta.

2.7TDI jest technicznie blizniaczy do 3.0V6 i 4.2TDI (z Audi A8) i nie ma wiele wspolnego ze slynnym problemem napinaczy. Dotyczylo to poprzedniej generacji silnikow 3.0. W zmodernizowanych (po 2005 roku) 3.0TDI i 2.7TDI nie spotkalem sie z zadna osoba narzekajaca na ta przypadlosc.

Z eksploatacji to 2.7 pracuje cicho i rowno, zauwazalnie ciszej niz 3.0 :)
a ja mam problem z silnikiem 2,7 tdi mianowicie jak silnik jest zimny lub ciepły to zapala od strzała a jak troszke ostygnie to długo kręci i nie łapie a potem po ok 10-15 sekund zapala przy czym przy zapaleniu przydymia na siwo....i ten problem nie zawsze się zdarza tak 50/50....tak jakby coś nie otwierało paliwa czy coś blokoweało ...nie wiem,,,,byłem już pare razy na diagnostyce w serwisie i nic nie znaleźli...powiedzieli że wszystko jest super...przebieg 140tkm.... ktoś pomoże???

Bogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 cze 2008, 17:34
Lokalizacja: Luchów Górny Biłgoraj

Post autor: Bogdan » 11 kwie 2009, 16:37

mam problem a6 c6 3,0tdi z grzechotaniem przy rozruchu z tego co czytałem na forum to jest to wina napinaczy,Czy ktoś może z was wymieniał napinacze jeśli tak to czy był robiony cały rozrząd czy tylko napinacze . Jaki jest to całkowity koszt części i robocizna i gdzie to można wymienić TANIO jestem z lubelskiego czekam na odpowiedź.

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 11 kwie 2009, 18:05

kolgo masz audi C6 3.0TDI i zalujesz na jakiegos podrzdnego mechanika co spapra robote.Normalnie do srwisu musisz jechac i zrobic najlpiej caly kompltny rozrzad powinnienes sie zamknac w 3000zl
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

Bogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 cze 2008, 17:34
Lokalizacja: Luchów Górny Biłgoraj

Post autor: Bogdan » 11 kwie 2009, 18:58

w serwisie w lublinie w okolicy majdanka powiedzieli mi że wymiana rozrządu kosztuje minimum 10 tysięcy a napinaczy jakieś 5 tysięcy pięknie a miał być long laif

Awatar użytkownika
Z1 TOMEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 25 wrz 2008, 21:43
Lokalizacja: Białogard

Post autor: Z1 TOMEK » 11 kwie 2009, 19:39

w C6 niestety to jest droga sprawa :-/
jakiś czas temu pisał o tym Piotruś
a6-c6kupno-vt8188.htm?highlight=rozrz%B1d
ŻYJ DLA LUDZI NIE DLA RZECZY...

Obrazek

nowy_18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 lis 2008, 18:34
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: nowy_18 » 31 maja 2009, 20:25

Bzi możesz podac jakis tel do p. Romka? Chciałbym się od niego dowiedziec czegos o 2.0 tdi 140 k

mires
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 cze 2009, 20:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: mires » 30 cze 2009, 09:09

Bogdan, Bogdan,
Witam
mam podobny problem do rozgryzienia w ledwo zakupinym A6 3.0 TDI
czy robić ten rozrząd i co
-jak Pan się zdecydował to ile co ile kosztowało ?
uprzejmie z góry dziękuję za sugestię i sam się w przyszłości podzielę swoim doświadczeniem
pozdrawiam i trzymam kciuki
A6 3.0 TDI BMK Quattro Avat TipTronic 2005r
bylo A6 2.5 TDI AKE Quattro 2002

Kaz0r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Ostrów Wlkp/Wrocław

Post autor: Kaz0r » 02 lip 2009, 07:32

Witam. Dorzucam sie do tematu , również grzechocze przy rozruchu przez 1-2 sekundy , potem ustaje. Jak odpalam to aż ludzie patrzą ze współczuciem na auto :roll:

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 04 lip 2009, 03:38

Bogdan pisze:mam problem a6 c6 3,0tdi z grzechotaniem przy rozruchu z tego co czytałem na forum to jest to wina napinaczy,Czy ktoś może z was wymieniał napinacze jeśli tak to czy był robiony cały rozrząd czy tylko napinacze . Jaki jest to całkowity koszt części i robocizna i gdzie to można wymienić TANIO .
TANIO to to zrobisz jak sobie kupisz cały nowy silnik...
Według różnych opinii ludzi na forach niemieckich (tam gdzie rzadko ktoś wpada na pomysł cofania licznika przed sprzedażą) - rozrząd zaczyna się "kończyć" w silnikach 2.7 i 3.0 td po przebiegach około 500-600k km (w modelach '04-'06).
Także jeśli ktoś ma "auto z Gubina" z przebiegiem 130k km albo "z Włoch" (z przebiegiem 30k km) - a silnik grechoce jak sieczkarnia przy rozruchu - niech podziękuje osobie od której okazyjnie auto kupił. Inną sprawą jest brak 100% pewności że "to rozrząd"... :lol:


Temat "wymiany rozrządu w 3.0 i 2.7 tdi" tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5799

I już wiadomo dlaczego nie da się "wymienić napinacza" , albo "łańcuszka", albo innej pierdołki za "maksymalnie 3k PLN".

pozdr
_TMr

sholda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2010, 19:23
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: sholda » 05 lut 2012, 23:18

witam mam zamiar zakupić audi w dieslu i tak dużo się naczytałem o silnikach że wybrałem silnik 2,7 tdi teraz zauważyłem jeszcze jedna różnicę do 2008 roku były silniki 2,7tdi (180KM) a roczniki od 2008 w górę 190KM . Właśnie auto jakie chciałem zakupić jest z roku 2008 czy może ktoś wie coś o tych silnikach a razcej różnicy miedzy tymi silnikami widzę że spalanie jest o 1l/100km mniejsze przy mocniejszym silniku , a jak z awaryinością króty wybrać silnik .?
dziękuję z góry za informacje .

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 12 kwie 2012, 21:10

Ja słyszałem, że różnica w mocach w 2.7 tdi wynika z faktu, że 180ps opiera sie konstrukcyjnie na starszej jednostce 3.0 tdi a 190ps na 3.0 tdi 240ps 500nm.

slas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 maja 2013, 14:53
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olkusz / małopolska

Post autor: slas » 22 lip 2013, 17:37

Witam
Około miesiąc temu kupiłem A6 2,7 TDI 2005 pierwsza rej styczeń 2006 z przebiegiem 240 000 od osoby prywatnej z D. Kod silnika to BPP , moje wrażenia po przejechaniu 4000 km są takie że auto super silnik rewelacja w trasie pali 6 litrów przy 120 km , przy wolniejszej jeździe jeszcze mniej.oleju nie bierze ani grama nie ma potrzeby iść w 3,0 jeśli ktoś patrzy na koszty.

69magda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 20 gru 2013, 19:37
Imię: Magda
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 69magda » 09 sty 2014, 14:29

tak tak 6 litrów :) to wręcz niewiarygodne ...
W planach mam:
Podniesienie mocy silnika
Przyciemnienie szyb
Zmiana wydechu
Lusterko fotochromatyczne
MMI PL

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 09 sty 2014, 15:07

69magda pisze:tak tak 6 litrów :) to wręcz niewiarygodne ...
Spalanie 6 litrów przy prędkości 120 km/h jest rzeczywiście niewiarygodne, tylko między Waszymi samochodami jest zasadnicza różnica: przedni napęd i manual oraz quattro i tiptronic.

slas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 maja 2013, 14:53
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olkusz / małopolska

tak tak

Post autor: slas » 01 lut 2014, 12:35

Powiem wam że trochę wam piją te 3.0 TDI w Q + tip. U mnie 140km/h spalanie 5.6-6.0 litra najwięcej spalił mi 8 litrów ale to już ponad 200 ciągle było. Fakt jest faktem ze u mnie jest manual i napęd na przód.

Aby nie być gołosłownym zacytuję kolegę z forum

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga