[ All] [B5 2,5 V6 AFB] Brak mocy, kopci, problem z odpalenie
[ All] [B5 2,5 V6 AFB] Brak mocy, kopci, problem z odpalenie
Witam, chciałbym zasięgnąć rady osób znających sie na diagnostyce.
Pozwolę sobie najpierw przybliżyć historię auta.
Jak w temacie jest to VW Passat 2,5 Tdi V6 Tiptronic 150KM Silnik AFB 98'.
Auto zakupiłem z przebiegiem 180 tys.
Przez poprzedniego właściela mialem udokumentowane:
kompletna wymiana rozrządu, oleje, filtry, akumulator, komplet wahaczy.
auto po kilku miesiacach od zakupu zaczęło słabnąć na mocy, po wizycie w warsztacie został tylko wymieniony przepływomierz, poźniej mechanik polecił mi wymiane wałków, stwierdził ze drgania na to wskazują i zapewniał mnie że przy takim przebiegu są to częste choć kosztowne naprawy. Wymieniłem wałki (wraz z dodatkami- pestki, dzwigienki, popychacze). Auto jakby troche ożyło. Przed zimą zdecydowałem sie na wymiane oleju (+filtr oleju i paliwa), filtra kabinowego, dodatkowo wymienione zostały wszystkie tarcze i klocki, oraz olej skrzyni biegów (filtr, uszczelki). Po zimie auto zaczęło mieć problem z odpaleniem. Początkowo myślalem ze to typowe dolegliwości w zimie, lecz w cieplejszych miesiącach również mam problem z odpaleniem na zimnym silniku. Trwa to kilka sekund, nieraz musze pokręcić dłużej. Na ciepłym silniku problem ten znika. Co do jazdy, to auto nie ma praktycznie mocy, a przy wcisnietym kick downie zostawia za sobą czarną mgłę.
Teraz prosiłbym o pomoc!
Co do logow to staram sie jak mogę, ale u mnie nikt nie potrafi ich zrobic. Ja sam mam tylko dostęp do Mega Macs 42 Gutmann'a, zapewne kazdy wie jakie wskaźniki mogę w nim sprawdzic.
Prosiłbym rownież o porady co do zakupu interfejsu na allegro oraz oprogramowania, w mojej okolicy nie ma nikogo kto mogłby mi uzyczyc sprzetu do diagnostyki takze chcailbym go zakupic.
pozdrawiam i czekam na wasze rady
Pozwolę sobie najpierw przybliżyć historię auta.
Jak w temacie jest to VW Passat 2,5 Tdi V6 Tiptronic 150KM Silnik AFB 98'.
Auto zakupiłem z przebiegiem 180 tys.
Przez poprzedniego właściela mialem udokumentowane:
kompletna wymiana rozrządu, oleje, filtry, akumulator, komplet wahaczy.
auto po kilku miesiacach od zakupu zaczęło słabnąć na mocy, po wizycie w warsztacie został tylko wymieniony przepływomierz, poźniej mechanik polecił mi wymiane wałków, stwierdził ze drgania na to wskazują i zapewniał mnie że przy takim przebiegu są to częste choć kosztowne naprawy. Wymieniłem wałki (wraz z dodatkami- pestki, dzwigienki, popychacze). Auto jakby troche ożyło. Przed zimą zdecydowałem sie na wymiane oleju (+filtr oleju i paliwa), filtra kabinowego, dodatkowo wymienione zostały wszystkie tarcze i klocki, oraz olej skrzyni biegów (filtr, uszczelki). Po zimie auto zaczęło mieć problem z odpaleniem. Początkowo myślalem ze to typowe dolegliwości w zimie, lecz w cieplejszych miesiącach również mam problem z odpaleniem na zimnym silniku. Trwa to kilka sekund, nieraz musze pokręcić dłużej. Na ciepłym silniku problem ten znika. Co do jazdy, to auto nie ma praktycznie mocy, a przy wcisnietym kick downie zostawia za sobą czarną mgłę.
Teraz prosiłbym o pomoc!
Co do logow to staram sie jak mogę, ale u mnie nikt nie potrafi ich zrobic. Ja sam mam tylko dostęp do Mega Macs 42 Gutmann'a, zapewne kazdy wie jakie wskaźniki mogę w nim sprawdzic.
Prosiłbym rownież o porady co do zakupu interfejsu na allegro oraz oprogramowania, w mojej okolicy nie ma nikogo kto mogłby mi uzyczyc sprzetu do diagnostyki takze chcailbym go zakupic.
pozdrawiam i czekam na wasze rady
Witam, chciałbym odświeżyć temat po dość długim oczekiwaniu na kabelek (niestety tak działa Poczta Polska)
Poniżej zamieszczam logi statyczne. Prosiłbym o ich sprawdzenie i sugestie.
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57825.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57826.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57827.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57828.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57829.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57830.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57831.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57832.html
[ Dodano: 2011-10-05, 21:30 ]
Odświeżam temat. Mało odpowiedzi w tym temacie, czyżby to forum umarło czy może zrobiłem coś źle żeby uzyskać pomoc
Poniżej zamieszczam logi dynamiczne. Postarałem się zrobić tak jak nalezy, jestem otwarty na ocene i krytykę. Jeżeli Logi dynamiczne są złe to proszę o wskazówkę jak zrobić logi w automacie.
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59383.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59387.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59386.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59385.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59388.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59389.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59384.html
Proszę o sprawdzenie logów i wskazówki do tematu.
[ Dodano: 2011-10-24, 17:25 ]
Poniżej zamieszczam logi statyczne. Prosiłbym o ich sprawdzenie i sugestie.
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57825.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57826.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57827.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57828.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57829.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57830.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57831.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57832.html
[ Dodano: 2011-10-05, 21:30 ]
Odświeżam temat. Mało odpowiedzi w tym temacie, czyżby to forum umarło czy może zrobiłem coś źle żeby uzyskać pomoc
Poniżej zamieszczam logi dynamiczne. Postarałem się zrobić tak jak nalezy, jestem otwarty na ocene i krytykę. Jeżeli Logi dynamiczne są złe to proszę o wskazówkę jak zrobić logi w automacie.
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59383.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59387.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59386.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59385.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59388.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59389.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59384.html
Proszę o sprawdzenie logów i wskazówki do tematu.
[ Dodano: 2011-10-24, 17:25 ]
Odświeżam temat, czy to forum może mi pomóc w zdiagnozowaniu usterek czy nie ? Prosze o pomoc i zweryfikowanie logów.hashman pisze:Witam, chciałbym odświeżyć temat po dość długim oczekiwaniu na kabelek (niestety tak działa Poczta Polska)
Poniżej zamieszczam logi statyczne. Prosiłbym o ich sprawdzenie i sugestie.
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57825.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57826.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57827.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57828.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57829.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57830.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57831.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_57832.html
[ Dodano: 2011-10-05, 21:30 ]
Odświeżam temat. Mało odpowiedzi w tym temacie, czyżby to forum umarło czy może zrobiłem coś źle żeby uzyskać pomoc
Poniżej zamieszczam logi dynamiczne. Postarałem się zrobić tak jak nalezy, jestem otwarty na ocene i krytykę. Jeżeli Logi dynamiczne są złe to proszę o wskazówkę jak zrobić logi w automacie.
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59383.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59387.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59386.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59385.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59388.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59389.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hashman_club_59384.html
Proszę o sprawdzenie logów i wskazówki do tematu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
- Lokalizacja: Drunen
Witam, auto dawno sprzedane, jednakże ma je mój znajomy. Wymieniony został przepływomierz na oryginalny, osiągi sie delikatnie poprawiły lecz trudno o 150KM.krzysiekgoz pisze:Witaj uporałeś się z problemem (przepływki) pozdrawiam Krzysiek
Na tym forum mało kto mi udzielał konkretnej rady (no chyba że na zakup czegos z allegro)
na innym za to miałem więcej pomocy polecam: FORUM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
- Lokalizacja: Drunen
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
- Lokalizacja: Drunen
witam wszystkich klubowiczow..
Mam problem z ktorym borykam sie juz ponad pol roku.. Posiadam audi a 6 c5 2.5 tdi 150 KM pewnego dnia skrzynia przeszla w tryb awaryjny.. musialem przejechac jakies 60 km na trybie awaryjnym. U mechanika okazalo sie ze sprzeglo i bieg trzeci do wymiany przez to ze jechalem na awryjnym.. wymienilem sprzeglo na nowe i reszte biegow ale okazalo sie ze problem dotyczy rowniez pompy wtryskowej samochod po paru km przechodzil znowu w tryb awaryjny. w miedzy czasie wymienilem rowniez rozrzad kompletny.. nastepnie kupilem pompe po regeneracji ktora zostala zamontowana w serwisie..przed tymi problemami samochod odpalal odrazu mial piekny dzwiek.. a po tych wymiana auto zaczelo strasznie glosno chodzic i ten :klekot: silnika... masakra.. dodatkowo dlugo musialem go krecic na zimnym silniku i na cieplym rowniez .. czasami lepiej odpala a czasem gorzej.. wymienilem swiece zarowe i przeplywomiez ale poprawy brak... auto slabo reaguje na pedal gazu a przyspieszenie lapie tak od okolo 3000 obr... sztanga rowniez podnosi sie mniej wiecej od tych obrotow.. czy to normalne? prsze o jakakolwiek pomoc poniewaz wydalem w audo dobre jakies 7 tys a efektow na poprawe brak.. kazdy mechanik mowi co innego kazdy radzi inaczej a niestety nie mam narazie mozliwosci podlacenia pod vag-a... dodam rowniez ze czasami po odpaleniu zostaje dosc sporo czarnego osadu ktory wydostal sie z wydechu.. prosze o jakakolwiek pomoc .. pozdrawiam sedrdecznie
Mam problem z ktorym borykam sie juz ponad pol roku.. Posiadam audi a 6 c5 2.5 tdi 150 KM pewnego dnia skrzynia przeszla w tryb awaryjny.. musialem przejechac jakies 60 km na trybie awaryjnym. U mechanika okazalo sie ze sprzeglo i bieg trzeci do wymiany przez to ze jechalem na awryjnym.. wymienilem sprzeglo na nowe i reszte biegow ale okazalo sie ze problem dotyczy rowniez pompy wtryskowej samochod po paru km przechodzil znowu w tryb awaryjny. w miedzy czasie wymienilem rowniez rozrzad kompletny.. nastepnie kupilem pompe po regeneracji ktora zostala zamontowana w serwisie..przed tymi problemami samochod odpalal odrazu mial piekny dzwiek.. a po tych wymiana auto zaczelo strasznie glosno chodzic i ten :klekot: silnika... masakra.. dodatkowo dlugo musialem go krecic na zimnym silniku i na cieplym rowniez .. czasami lepiej odpala a czasem gorzej.. wymienilem swiece zarowe i przeplywomiez ale poprawy brak... auto slabo reaguje na pedal gazu a przyspieszenie lapie tak od okolo 3000 obr... sztanga rowniez podnosi sie mniej wiecej od tych obrotow.. czy to normalne? prsze o jakakolwiek pomoc poniewaz wydalem w audo dobre jakies 7 tys a efektow na poprawe brak.. kazdy mechanik mowi co innego kazdy radzi inaczej a niestety nie mam narazie mozliwosci podlacenia pod vag-a... dodam rowniez ze czasami po odpaleniu zostaje dosc sporo czarnego osadu ktory wydostal sie z wydechu.. prosze o jakakolwiek pomoc .. pozdrawiam sedrdecznie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
- Lokalizacja: Drunen
Bez VAG-a ani rusz,myślę że znajdziesz kogoś w okolicy z kabelkiem na forum szukajcie a znajdziecie:) jeśli nie to 7k które wydałeś (nie do końca w potrzebie ale tego nie nie neguje) to kabelek za 56 zł i program z neta poda ci odpowiednie wskazówki co do problemu Twojej Bestii bez logów na necie nikt Ci nie pomoże to nie ma real że ktoś dotknie(i to za friko)na klawisze i sialala,Jak już sam poczułeś po kieszeni co do wielu mechaników lepiej się samemu zabrać do roboty i znaleźć jednego dobrego z diagnostyką lub samemu się zaopatrzyć w kabelek i wrzucać na forum błędy i logi z auta.Wtedy możesz zaciągnąć wiedzy od majestatu forum.arek1991x pisze:witam wszystkich klubowiczow..
Mam problem z ktorym borykam sie juz ponad pol roku.. Posiadam audi a 6 c5 2.5 tdi 150 KM pewnego dnia skrzynia przeszla w tryb awaryjny.. musialem przejechac jakies 60 km na trybie awaryjnym. U mechanika okazalo sie ze sprzeglo i bieg trzeci do wymiany przez to ze jechalem na awryjnym.. wymienilem sprzeglo na nowe i reszte biegow ale okazalo sie ze problem dotyczy rowniez pompy wtryskowej samochod po paru km przechodzil znowu w tryb awaryjny. w miedzy czasie wymienilem rowniez rozrzad kompletny.. nastepnie kupilem pompe po regeneracji ktora zostala zamontowana w serwisie..przed tymi problemami samochod odpalal odrazu mial piekny dzwiek.. a po tych wymiana auto zaczelo strasznie glosno chodzic i ten :klekot: silnika... masakra.. dodatkowo dlugo musialem go krecic na zimnym silniku i na cieplym rowniez .. czasami lepiej odpala a czasem gorzej.. wymienilem swiece zarowe i przeplywomiez ale poprawy brak... auto slabo reaguje na pedal gazu a przyspieszenie lapie tak od okolo 3000 obr... sztanga rowniez podnosi sie mniej wiecej od tych obrotow.. czy to normalne? prsze o jakakolwiek pomoc poniewaz wydalem w audo dobre jakies 7 tys a efektow na poprawe brak.. kazdy mechanik mowi co innego kazdy radzi inaczej a niestety nie mam narazie mozliwosci podlacenia pod vag-a... dodam rowniez ze czasami po odpaleniu zostaje dosc sporo czarnego osadu ktory wydostal sie z wydechu.. prosze o jakakolwiek pomoc .. pozdrawiam sedrdecznie
P.S. uzupełnij profil i się przywitaj nie bądź Ch.m.Pozdrawiam Krzysiek
Jedna mała sugestia znajdź mechanika co Ci z VAG-iem robi Bestie a nie na łapu-capu.Rób logi i na forum miłego weekendu