Witam serdecznie kolegów. Mam mały problem który nie bardzo wiem jak ugryźć. Tematów i wątków na ten temat wiele, ale w każdym jest coś innego, dla tego założyłem ten wątek.
Zacznę od tego, pacjent: 1.9 tdi AFN 110 + wirus + (bez korekty programu jak na razie od 1.5 roku) turbo AWX.
Autko od nie dawna dziwnie się zachowuje. Po przekroczeniu 3000 obr/min i wyżej autko odcina i puszcza dalej i znów przycina i puszcza... Objaw nie mal identyczny jak w przypadku klasycznego zapieczenia kierownic w turbo ale to nie o kierownice chodzi jestem pewien na 99,9%. Do tego dochodzi taki efekt że po depnięciu po całym obrotomierzu oprucz tego przycinania i odpuszczania autko traci jakby trochę mocy tzn nie wiem ja bym to nazwał że traci ten ciąg dizla, o po chwili że tak powiem odpoczynku znów ma ciąg jak nie kręcę go po obrotomierzu. Dodam jeszcze że ta przypadłość nie zawsze występuje, czasem jest wszystko ok, a jak jadę spokojnie w niższych obrotach to zawsze jest ok i żaden błąd nie wyskakuje....
Naczytałem się pełno wątków i trochę zgłupiałem.
Wyskakuje mi błąd :519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71
zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
różnica dorególowania - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY.
Wniosek jaki wyciągnąłem z lektur to to, że w 99% przypadków nie zdarza się aby był uszkodzony czujnik g 71 (który w moim przypadku znajduje się w ECU). Rozebrałem ECU, sprawdziłem wężyk czy przypadkiem nie ma w nim oleju, przeczyściłem, przedmuchałem, sprawdziłem szczelności i nic. Problem dalej istnieje. Gdzieś wyczytałem że podobno może w tym przypadku broić nawet n75 ( tylko wydaje mi się że wtedy powinien być błąd tego n75).
Mam pytanie co mógłbym jeszcze sprawdzić, od czego się zabrać? A może rzeczywiści jestem tym 1% i rzeczywiście padł u mnie ten czujnik w ecu? Co w takim wypadku, wymiana całego ECU czy też tego czarnego gówienka w ECU do którego podłącza się wężyk ( chyba map-sensor to się nazywa o ile się nie mylę).....?
Będę wdzięczny za każdą sugestię, bo mój mechanik chwilowo nie dostępny, a autko trochę potrzebne jest w stanie sprawnym więc trochę mi się tyłek pali z racji czasu..
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam...
[AFN] Błąd G71 (zwarcie z plusem) błąd sporadyczny
n75 nie sprawdzisz VAGiem
posprawdzaj wszystkie przewody od i do turbiny i intercoolera
prawdopodobnie właśnie n75 musisz mieć zwalony i dlatego łapie tryb awaryjny
najlepiej żebyś miał od kogoś podmienić własnie ten zawór
możesz też wyczyścić czujnik temp powietrza dolotowego
aha zobacz czy wszystkie przewody są całe do n75
posprawdzaj wszystkie przewody od i do turbiny i intercoolera
prawdopodobnie właśnie n75 musisz mieć zwalony i dlatego łapie tryb awaryjny

najlepiej żebyś miał od kogoś podmienić własnie ten zawór
możesz też wyczyścić czujnik temp powietrza dolotowego
aha zobacz czy wszystkie przewody są całe do n75

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A4 B6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Problem rozwiązany... Aż wstyd się przyznać że tak banalna rzecz mnie zaskoczyła...
Zapieczone kierownice w turbo... Recepta : kawał prostej drogi i rura ile fabryka dała...
Dla czego dałem się tak zaskoczyć? Ponieważ ciężko było go przelatać niż zwykle bo mam mocniejsze turbo na starych wtryskach które za mało sikają paliwem i generalnie trochę ciut za mało mocy na standardowe przegonienie auta aby rozruszać kierownice... Auto po prostu w trakcie niedokończonych modów...
Pozdrawiam
Zapieczone kierownice w turbo... Recepta : kawał prostej drogi i rura ile fabryka dała...
Dla czego dałem się tak zaskoczyć? Ponieważ ciężko było go przelatać niż zwykle bo mam mocniejsze turbo na starych wtryskach które za mało sikają paliwem i generalnie trochę ciut za mało mocy na standardowe przegonienie auta aby rozruszać kierownice... Auto po prostu w trakcie niedokończonych modów...
Pozdrawiam