Dziekuje Wam za odpowiedzi na moje pytanie, troche mi to rozjasnilo sytuacje. Jesli zdecyduje sie na taka modyfikacje w moim aucie, to chcialbym przynajmniej wiedziec na czym ta owiana tajemnica magiczna modyfikacja polega i jakie niesie za soba ryzyko. Pytanie moje bylo tym bardziej zasadne z uwagi na to, ze niektorzy (tez tu na forum) zapewniaja, ze tylko oni wykonuja usluge prawidlowo i stad cena u nich to np. 1400 zl. Troche sam pogooglowalem na zagranicznych forach i oto co sie dowiedzialem. Zastrzegam, ze to strzepki informacji, nie znam sie na tym, nigdy nie aktualizowalem MMI, wszystko zawsze robilem w dedykowany, oficjalny sposob.
ASI czyli Audi Smartphone Interface (Car Play i Android Auto) oferowane bylo w europie dla A6/A7 od czerwca 2016. Aby uzyskac ASI w aucie starszym (ale po faceliftingu) trzeba zaktualizowac MMI do wersji, ktora nie jest oficjalnie dedykowana do zainstalowanej w aucie jednostki (to dlatego koledze janusznym nie chcieli zrobic tego w ASO). Z informacji z internetu wynika, ze powoduje to wyswietlanie 2 bledow na stale, ktore po usunieciu i tak sie zaraz pojawia (to juz pierwszy minus, bo moje auto nie ma zadnych bledow jak dotad). Po wgraniu aktualizacji (np. do wersji MHI2_ER_AU57x_K3663) od A6 MY2017 ikona Smartphoe Interface juz powinna sie pojawic, jednak usluga ta wciaz jest niekatywna. Zeby ja aktywowac, nalezy dopisac do listy FEC (to jest cos w rodzaju listy aktywnych licencji w MMI - np. opcja nawigacji czy telefonu to tez takie uslugi) kody dotyczace licencji na CarPlay, AndroidAuto i cos jeszcze. Mozna znalesc w internecie liste dostepnych kodow, jest tego sporo. Wgrac te kody mozna na wiele sposobow i tu wiem, ze mozna to robic w sposob "nieoficjalny" bez wiedzy Audi uzywajac jakichs keygenow itd. Taki kod i tak bedzie rozpoznany przez MMI jako legalny, bo gdyby byl nielegalny, to usluga wciaz by nie dziala. Inne oferty zwiazane z dozywotnimi licencjami na mapy itd. to o ile mi wiadomo zwyczajnie aktywowanie kolejnych kodow FEC na produkty typu: aktualizacja map 2021, aktualizacja map 2022, aktualizacja map 2023 itd.
Tak na marginesie, na wielu forach (np. Audizine) mnostwo ludzi (dziesiatki, jak nie setki) aktywowalo ASI za 150$ zdalnie dzieki pomocy czlowieka z Chin. W bardzo telegraficznym skrocie wysylal on dedykowany dla Ciebie link do update'u Twojej nawigacji do wersji tej, co juz ma ASI. Po wgraniu tych plikow na karte SD, wklada sie ja do MMI, robi aktualizacje, nastepnie czlowiek laczy sie zdalnie telnetem z Twoim MMI i wlasnie dopisuje te brakujace licencje. Calosc trwa ok. 40 minut. Po udanym updacie przelew PayPalem 150$. Kiedys Szwedzi chcieli za to samo 600 euro
Dodam jeszcze, ze w ramach rzemieslniczych metod niektorzy wyciagaja MMI z auta po to, aby podlaczyc sie do niego jakims programatorem w celu zgrania calej partycji i pozniej wyjeciu jakiegos hasla do roota czy cos w tym stylu.
Zdecydowana wiekszosc uzytkownikow ASI bardzo sobie to chwali. Pojawili sie jednak tacy, ktorzy po updacie zaczeli zauwazac u siebie problemy np. takie, ze MMI sie czasem zawieszalo przy odbieraniu polaczenia, albo ze w czasie jazdy licznik auta sie resetowal i przez chwile nic nie pokazywal. Nie wiadomo czy mialo to zwiazek z wgraniem ASI. Moge podeslac linki.
To wszystko co napisalem wyzej jest efektem 40 minut na google, nie znam sie na tym, wiec niektore kwestie moglem zle opisac.
Wciaz chce u siebie aktywowac ASI, wiec mam nowe pytania do znawcow tematu

:
1) czy te 2 bledy, o ktorych napisalem faktycznie wystepuja i nie da sie ich skutecznie usunac?
2) czy faktycznie te kody FEC sa dopisane do bazy Audi dla danego VIN?
3) czy sami ze swojej praktyki slyszeliscie o inncyh problemach po wgraniu ASI