RNS-D czyszczenie lasera w NAVI
RNS-D czyszczenie lasera w NAVI
No więc mam problem z rns-d gdyż nawigacja nie czyta mi płyt. Doradzono mi żebym wyciągnął navi i przeczyścił laser, wzorowałem się na instrukcji którą podrzucił mi kolega z forum gattokane.
http://chomikuj.pl/jary/Dokumenty/Auto/ ... 529878.pdf
Udało mi się wyjąć navi ale nie udało mi się jej rozebrać. Śrubki są bardzo mocno dokręcone śrubokręt mi się wyszczerbił potem go przerobiłem tak żeby pasował idealnie ale znów kawałek się odłupał. W tej instrukcji jest napisane że wystarczy tą górną pokrywę (która jest na wcisk) zdjąć i odkręcić tą śrubkę na środku, z tym że moja navi po zdjęciu tej pokrywy wygląda trochę inaczej niż w tej instrukcji. Poniżej zdjęcie mojej bez tej górnej pokrywy na wcisk (sorry za jakość):
(tutaj link do pełnego rozmiaru http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f1 ... c4a2d.html )
Więc pytanie do osób którym udało się przeczyścić laser, jak to zrobiliście i czym to odkręcaliście?
Czy wystarczy zdjąć tą górną pokrywę czy trzeba też odkręcić te 4 śrubki w rogach i zdjąć kolejną pokrywę?
http://chomikuj.pl/jary/Dokumenty/Auto/ ... 529878.pdf
Udało mi się wyjąć navi ale nie udało mi się jej rozebrać. Śrubki są bardzo mocno dokręcone śrubokręt mi się wyszczerbił potem go przerobiłem tak żeby pasował idealnie ale znów kawałek się odłupał. W tej instrukcji jest napisane że wystarczy tą górną pokrywę (która jest na wcisk) zdjąć i odkręcić tą śrubkę na środku, z tym że moja navi po zdjęciu tej pokrywy wygląda trochę inaczej niż w tej instrukcji. Poniżej zdjęcie mojej bez tej górnej pokrywy na wcisk (sorry za jakość):
(tutaj link do pełnego rozmiaru http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f1 ... c4a2d.html )
Więc pytanie do osób którym udało się przeczyścić laser, jak to zrobiliście i czym to odkręcaliście?
Czy wystarczy zdjąć tą górną pokrywę czy trzeba też odkręcić te 4 śrubki w rogach i zdjąć kolejną pokrywę?
A czy twoja navi po zdjęciu tego górnego dekla wygląda tak samo? Wydaje mi się że jak odkręcę tą śrubkę na środku to nie będę mógł wyjąć tej blaszki bo ona chyba jest razem z tym okrągłym dekielkiem, nie ma szans żeby ten okrągły dekielek przeszedł przez ten otwór. Zwróć uwagę na zdjęcie z instrukcji tam ten otwór jest zupełnie inny o wiele większy.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
A ja mam inne pytanie. Po zdjęciu od góry dekielka mam widok jak w linku z chomika i tu pojawia się problem - jak śrubkę odkręcić, aby nie uszkodzić jej ? U mnie nawet nie drgnie Jest taka możliwość, że została wklejona Jest markerem przekreślona (navi w CH miała wgrywany nowy soft i była rozbierana)
motostacja - części samochodowe.
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
A ja czyściłem laser bez wykręcania śrubki, wystarczy tylko zdjąć górną osłonę na wcisk. Wystarczy patyczek do uszu i latarka którą przyświecając w rejonie środka navi zlokalizujemy laser. Jak już go namierzymy delikatnie pod kątem wsuwamy wacik i czyścimy laser. Uprzedzam że tam gdzie wsuwamy wacik jest bardzo ciasno więc nic na siłę tylko z wyczuciem.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Mi udało się ją dzisiaj odkręcić, okazało się, że była "zaplombowana" - normalnie na klej złapana i dlatego nie mogłam jej wykręcić
Adriano007 to strasznie musiałeś się nagimnastykować, bo nawet mimo wyjęcia tego plastiku trzymającego napęd to z miejscem to szału nie ma...
Adriano007 to strasznie musiałeś się nagimnastykować, bo nawet mimo wyjęcia tego plastiku trzymającego napęd to z miejscem to szału nie ma...
motostacja - części samochodowe.
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
wcale nie. Nawet nie wyjmowałem navi z samochodu. Wszystko z wyczuciem i navi hula jak należy. A ten sposób podsunął mi gość który serwisuje takie urządzenia.Mazdomania pisze:Adriano007 to strasznie musiałeś się nagimnastykować, bo nawet mimo wyjęcia tego plastiku trzymającego napęd to z miejscem to szału nie ma...
może auto już doszedł jak wyczyścić laser. jednak jeśli nie to to ja mam identyczny napęd jak ten na foto.
Troszkę rozbierania jest niestety żeby dojść do lasera najpierw trzeba wyjąć cały napęd (4 śrubki na torx dookoła napędu) potem lekko podnieść, wypiąć taśmę z płyty głównej. potem napęd należy wziąć najlepiej do domu na stół.
Potem odkręcamy od dołu 4 kolejne śrubki na torx żeby zdjąć kieszeń w której leży napęd. następnie odłączamy tasiemkę która idzie do górnej pokrywy. Wtedy można wziąć za okręcanie tych 4 śrubek na gwiazdkowy śrubokręt od góry oraz zdjęcia sprężynki założonej na środku. przy ściąganiu dekla należy uważać i dokładnie się przyjrzeć jak jest złożony mechanizm od wysuwania płyty (ja popełniłem błąd i potem 3 godziny dochodziłem jak co szło i gdzie ). potem zostaje pokręcenie silniczkiem od dołu aby wysunął się laser i można śmiało przechodzić do mycia IPA. następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Może i da się to zrobić szybciej i prościej jednak obawiałem się żeby nie pourywać czego. robiłem bez żadnego poradnika tylko na chłopski rozum więc może i za dużo rozebrałem
Troszkę rozbierania jest niestety żeby dojść do lasera najpierw trzeba wyjąć cały napęd (4 śrubki na torx dookoła napędu) potem lekko podnieść, wypiąć taśmę z płyty głównej. potem napęd należy wziąć najlepiej do domu na stół.
Potem odkręcamy od dołu 4 kolejne śrubki na torx żeby zdjąć kieszeń w której leży napęd. następnie odłączamy tasiemkę która idzie do górnej pokrywy. Wtedy można wziąć za okręcanie tych 4 śrubek na gwiazdkowy śrubokręt od góry oraz zdjęcia sprężynki założonej na środku. przy ściąganiu dekla należy uważać i dokładnie się przyjrzeć jak jest złożony mechanizm od wysuwania płyty (ja popełniłem błąd i potem 3 godziny dochodziłem jak co szło i gdzie ). potem zostaje pokręcenie silniczkiem od dołu aby wysunął się laser i można śmiało przechodzić do mycia IPA. następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Może i da się to zrobić szybciej i prościej jednak obawiałem się żeby nie pourywać czego. robiłem bez żadnego poradnika tylko na chłopski rozum więc może i za dużo rozebrałem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga