[mercedes w211] bardzo wazne dotyczace lakieru...
[mercedes w211] bardzo wazne dotyczace lakieru...
Witam a mianowicie chodzi o to ze chce kupic samochod od znajomego z rozmowy wywnioskowalem ze moglbyc bity no i na to wyglada...wedlug mnie i moje pytanie dotyczy czy jezeli ktos po rozbiciu wymieni cale drzwi na orginalne nowe i da do lakiernika czy czujnik pokaze czy nie ze lakier jest inny dodam ze samochod raczje nie byl szpachlowany jak juz to wymienione cale drzwqi prosilbym o dobre podpowiedz. bo nie ciezko kupic powypadkowy bo takich duzo...nietsty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 615
- Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
- Kontakt:
jak masz nowe drzwi i byly malowane gdzie indziej niż w fabryce to czujnik ci to wykarze, jeśli ktoś kupił oryginalne drzwi gdzieś na giełdzie czy allegro w takim samym kolorze i ich nie malował to Ci tego nie wykaże bo będzie oryginalny lakier. A jeśli drzwi były by wymienione a karoseria miała by oryginalny lakier (słupki drzwiowe, próg, dach) to nie znaczy że auto miało dzwona a wymienione drzwi w samochodzie to przecież nic takiego!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 615
- Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
- Kontakt:
vacos, nie spotkałem się z takimi magikami może i są ale..... po co? sam wiem jak jest bo zmieniam przednie błotniki (chociaż są dobre) na wersję s4, będe malować maskę bo ma odpryski i już pewnie połowa ludzi by takiego auta nie kupiła bo by myśleli że po dzwonie! jeśli kontrukcja jest dobra podłuznice, dach, tylne błotniki, progi, to czy się matrwić? wszystko inne jest wymienne byle karoseria jest OK. Ale ludzie są różni że nawet drobna zaprawka lakiernicza ich odrazi. dla mnie malowany przedni błotnik, drzwi, maska tylna klapa to nic takiego.
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
A co jeżeli sprawdzisz całe auto czujnikiem i wszędzie będą odchyłki ?
Pomyślisz całe bite ? - niekoniecznie...
Jeżeli właściciel dbał o auto i w miare regularnie je woskował , dodatkowo jeżeli to jest ciemny kolor i używał wosku pigmentowego ,lekkościernego w celu uzyskania głebi lakieru to nawet super drogi czujnik da ciała z odczytami..
Podobnie sprawa się ma jezeli auto będzie lekko zakurzone ...
Moje doświadczenia są takie że różni ludzie , bardzo różnie interpretują wskazania owego magicznego urządzenia o róznej jakości...
Pomyślisz całe bite ? - niekoniecznie...
Jeżeli właściciel dbał o auto i w miare regularnie je woskował , dodatkowo jeżeli to jest ciemny kolor i używał wosku pigmentowego ,lekkościernego w celu uzyskania głebi lakieru to nawet super drogi czujnik da ciała z odczytami..
Podobnie sprawa się ma jezeli auto będzie lekko zakurzone ...
Moje doświadczenia są takie że różni ludzie , bardzo różnie interpretują wskazania owego magicznego urządzenia o róznej jakości...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
mylisz sie kolegoDawid2542 pisze:żaden lakiernik nawet w ASO nie zrobi takiej powłoki jak fabryka

nie ma takiej mozliwosci heheh :lol:vacos pisze:a co do grubości warstwy lakieru to podobno są magicy, którzy polerują aż do żądanej wartości grubości lakieru.
tu sie zgadzam.Elementy stale karoserii to owszem..podluznice ,slupki mozna mierzyc.Ale takie maski czy błotniki albo drzwi to się mija z celem.Dawid2542 pisze:bo to taka głupota z tymi czujnikami lakieru
Tu gdzie ja pracuje prawie zawsze wymieniamy uszkodzone części(chyba ze mala w gniotka tylko to nie ) ponieważ czas na naprawę jest droższy niz wyklepanie ,szpachlowanie ,gruntowanie takiej części i sie to nie oplaca. W PL jest z tym trochę inaczej ale i tak już się nauczyli wymieniać bo takie gipsowane elementy wyglądają później nie za ciekawie

Ja nie potrzebuje miernika żeby zobaczyć jaka część była naprawiana ale może dla innych jest to przydatne.
Nie macie pojęcia ile aut jeszcze zanim trafia w ręce pierwszego klienta ma już przygody w lakierni hehe

Prawda jest taka ze jak jest dobrze zrobione zgodnie ze sztuka lakiernicza to tak już będzie do końca żywota auta :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Dawid2542, uwierz da się bez problemu ..a nawet lepiej niż w fabryce niekiedy.Struktura to żaden problem ,zawsze sprawdzamy jak wyglądają elementy przylegające.Co do wtrąceń to zależny od stanu filtrów i samej kabiny a także lakiernika. U nas tez czasem coś sie zdarzy ale mamy na to sposoby
Lakierujemy od 40 do 60 aut tygodniowo wiec nie ma czasu na błędy.
Owszem nie da się zabezpieczyć profili zamkniętych tak jak w fabryce ..to niestety ale nie.
Musze przyznać ze czy BMW czy Audi albo Mercedes (ten to ma odwieczny problem z korozja ale za to gruba blacha
) są inaczej lakierowane .O niższych polkach typu Kia a fiat tez sie do nich zalicza nie ma co mówić bo grubość powłoki jest bardzo cienka.

Owszem nie da się zabezpieczyć profili zamkniętych tak jak w fabryce ..to niestety ale nie.
Musze przyznać ze czy BMW czy Audi albo Mercedes (ten to ma odwieczny problem z korozja ale za to gruba blacha

Voytec, czy swoim postem probujesz udowodnic ze da sie pomalowac bez znaku?
co do malowania aut przed sprzedaza to masz racje.czesto widze u znajomcyh lakiernikow ktorzy maja autoryzajce skody i hyundaia jak stoja auta jeszcze z foliami na siedzeniach bez tablic rej.
generalnie powiem wam ze w latach 92-93 mialem praktyke w szkole na lakierni wlasnie i mam jakies takie doniesienie do tego jak robiono to wtedy a jak teraz....oki czas sie skrocil strasznie natomiast chyba stracila na tym jakosc....w tej chwili w co drugim warsztacie wisi pistolet.co druga osoba mieni sie lakiernikiem...nie jet to w zadnym wypadku aluzja koledzy..poprostu daze do tego ze zawsze jak zawioze elementy do malowania do tego wlasnie warsztatu to wiem ze tam bedzie zrobione na tiptop wszystko....kilkadziesiat lat praktyki jednych ludzi powoduje ze naprawde potrafia zrobic wszystko....
co do malowania aut przed sprzedaza to masz racje.czesto widze u znajomcyh lakiernikow ktorzy maja autoryzajce skody i hyundaia jak stoja auta jeszcze z foliami na siedzeniach bez tablic rej.
generalnie powiem wam ze w latach 92-93 mialem praktyke w szkole na lakierni wlasnie i mam jakies takie doniesienie do tego jak robiono to wtedy a jak teraz....oki czas sie skrocil strasznie natomiast chyba stracila na tym jakosc....w tej chwili w co drugim warsztacie wisi pistolet.co druga osoba mieni sie lakiernikiem...nie jet to w zadnym wypadku aluzja koledzy..poprostu daze do tego ze zawsze jak zawioze elementy do malowania do tego wlasnie warsztatu to wiem ze tam bedzie zrobione na tiptop wszystko....kilkadziesiat lat praktyki jednych ludzi powoduje ze naprawde potrafia zrobic wszystko....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Nie muszę tego udowadniać.Da się i tyle a jak ktoś nie potrafi to niech się nie nazywa lakiernikiem.tomkom1 pisze:Voytec, czy swoim postem probujesz udowodnic ze da sie pomalowac bez znaku?
Mam ponad 13 lat praktyki nie licząc szkoły wiec mogę coś powiedzieć na ten temat

Odbiegliśmy od tematu trochę
