Mogę wykonać wiązkę podłączenia sterownika (zasilanie i komunikacja sterownika z samochodem), oraz wiązkę od modułu do haka
MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Samochód jest jak piszesz jest w wersji po liftowej, sterownik również, ale do wykonania poprawnego wiązki jest jeszcze istotny nr haka który posiadasz. Jeżeli jeszcze nie posiadasz haka to nie zamawiaj wiązki póki go nie kupisz bo może wystąpić niezgodność instalacji.
Jeżeli chcesz kupić hak typowo do allroada o podwyższonym uciągu i nacisku na hak... to D lub AA.
Gdybyś potrzebował instalacji lub informacji to zapraszam

- Shogi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 15 mar 2021, 16:59
- Imię: Shogi
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
W jaki sposób można sprawdzić hak (przed montażem)czy jest sprawny. Czy pociągając za linkę hak powinien jakoś zareagować?
- KKgg
- Moderator
- Posty: 603
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Gdy będziesz miał belkę haka w pozycji poziomej (tak jak powinien być zamontowany w aucie) to pociągnięcie linki zwalnia blokadę i kula zaczyna opadać i bujać się zgodnie z siłą grawitacji. Umieszczenie jej i zablokowanie w skrajnym położeniu (otwartym lub schowanym) wymaga manualnej interwencji. To nie jest hak elektryczny w rozumieniu, że jest jakiś magiczny mechanizm służący do zautomatyzowania funkcji składania i rozkładania. Proces jest stricte mechaniczny i wymaga przyłożenia siły np. ludzkich mięśni.
Podsumowując - jeśli blokady działają a linka chodzi w miarę gładko i te blokady zwalnia to mechanicznie jest ok. Pozostaje kwestia czujników krańcowych, które informują sterownik czy hak jest w pozycji zablokowanej ale tego chyba nie da się sprawdzić bez podłączenia do instalacji.
Podsumowując - jeśli blokady działają a linka chodzi w miarę gładko i te blokady zwalnia to mechanicznie jest ok. Pozostaje kwestia czujników krańcowych, które informują sterownik czy hak jest w pozycji zablokowanej ale tego chyba nie da się sprawdzić bez podłączenia do instalacji.
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
- Shogi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 15 mar 2021, 16:59
- Imię: Shogi
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Faktycznie w położeniu poziomym hak opadł.
Kupiłem hak 4G0800491S z gniazdem 13 pinowym,
grzybek 4G0813961
4 śruby (oznaczenia nie widać lub go nie rozpoznaję, czy można podjąć ryzyko zakładając że są oryginalne?)
uchwyt linki 4G9813685A
moduł 4G8907383B
z dotychczasowej lektury tego wątku wynika, że brakuje mi wiązki do połączenia modułu z instalacją samochodu.
Czy ktoś z kolegów ma możliwości wykonania takiej wiązki?
Kupiłem hak 4G0800491S z gniazdem 13 pinowym,
grzybek 4G0813961
4 śruby (oznaczenia nie widać lub go nie rozpoznaję, czy można podjąć ryzyko zakładając że są oryginalne?)
uchwyt linki 4G9813685A
moduł 4G8907383B
z dotychczasowej lektury tego wątku wynika, że brakuje mi wiązki do połączenia modułu z instalacją samochodu.
Czy ktoś z kolegów ma możliwości wykonania takiej wiązki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Wykonuję takie wiązki. Odezwij się na priv... Trzeba przed wykonaniem ustalić kilka parametrów dotyczących samochodu i haka.
- xxxxxxINT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 14 lis 2020, 20:26
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: SL
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Również wykonuje takie wiązki, kable nowe o odpowiednich przekrojach, piny nowe zaciskane profesionalną zaciskarką, wtyczki nowe, długość kabli dostosowana do oryginalnej wiązki samochodu - po montażu nie widać ze kable idą gdzieś bokiem, nie ma że kabla brakuje, bo za krótki, ale nie ma też nadmiarów których nie wiadomo gdzie schować. Wiązka jest dobrze spasowana do samochodu
Moge wykonać wiązkę
- pod zestaw HAK + Sterownik Przedlift
- pod zestaw HAK + Sterownik Polift
- pod zmixowany zestaw HAK przedlift + Sterownik polift i odwrotnie
Moge wykonać wiązkę
- pod zestaw HAK + Sterownik Przedlift
- pod zestaw HAK + Sterownik Polift
- pod zmixowany zestaw HAK przedlift + Sterownik polift i odwrotnie
Ostatnio zmieniony 22 lut 2022, 20:05 przez xxxxxxINT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Shogi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 15 mar 2021, 16:59
- Imię: Shogi
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Dziękuję za wszelkie propozycje ale wiązkę już mam.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Witam
Ja dla odmiany nie zamierzam reklamować swoich wiązek.... ale w związku z 3 przypadkiem w ciągu 2 tygodni (moich klientów, którzy o mało nie wtopili się w podobne jak na zdjęciu poniżej "miny"), chciałbym przyszłych nabywców uczulić na 3 podstawowe wady mogące wystąpić w sprzedawanych hakach przez mało uczciwych sprzedawców popularnych portali i nie tylko.
Mianowicie lepiej omijać oferty:
1. Jeżeli hak jest po uderzeniu i zazwyczaj ma odkształcone wzmocnienie/a narożne i lekkie wgięcie głównej belki.
2. Jeżeli brakuje przekładni cięgna zwalniania kuli lub nie posiada ona linki do zwalniania - tego elementu się nie dokupi i pozostanie jedynie jakaś rzeźba.
3. Jeżeli hak nie posiada wiązki z gniazdem 13 pinowym - takie też dorabiałem ale to dodatkowy, znaczny koszt.
Poniżej zamieszczam zdjęcie dla uwidocznienia powyższych wad i życzę Kolegom udanych zakupów
Ja dla odmiany nie zamierzam reklamować swoich wiązek.... ale w związku z 3 przypadkiem w ciągu 2 tygodni (moich klientów, którzy o mało nie wtopili się w podobne jak na zdjęciu poniżej "miny"), chciałbym przyszłych nabywców uczulić na 3 podstawowe wady mogące wystąpić w sprzedawanych hakach przez mało uczciwych sprzedawców popularnych portali i nie tylko.
Mianowicie lepiej omijać oferty:
1. Jeżeli hak jest po uderzeniu i zazwyczaj ma odkształcone wzmocnienie/a narożne i lekkie wgięcie głównej belki.
2. Jeżeli brakuje przekładni cięgna zwalniania kuli lub nie posiada ona linki do zwalniania - tego elementu się nie dokupi i pozostanie jedynie jakaś rzeźba.
3. Jeżeli hak nie posiada wiązki z gniazdem 13 pinowym - takie też dorabiałem ale to dodatkowy, znaczny koszt.
Poniżej zamieszczam zdjęcie dla uwidocznienia powyższych wad i życzę Kolegom udanych zakupów

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Shogi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 15 mar 2021, 16:59
- Imię: Shogi
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Próbuję założyć hak do mojego Audi (hak ORIS do Audi A6 C7 polift)i na samym początku mam problem. Czy w zderzaku trzeba wycinać otwór na hak? Jak oglądam zdjęcie dolnej części to nie widać tam możliwości założenia haka aby on mógł swobodnie się rozkładać.
Jeżeli trzeba wyciąć to czy ktoś dysponuje jakimś szablonem lub rysunkiem w jakich wymiarach i w którym miejscu to robić?
Jeżeli trzeba wyciąć to czy ktoś dysponuje jakimś szablonem lub rysunkiem w jakich wymiarach i w którym miejscu to robić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
To zdjęcie jest akurat od przedlifta... Wieczorem zrobię zdjęcie sedana polifta i zdejmę orientacyjne wymiary wyciecia... o ile nie są na trasowane od wewnątrz zderzaka.
- Shogi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 15 mar 2021, 16:59
- Imię: Shogi
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
To nie jest zdjęcie mojego samochodu, ściągnąłem je z internetu.
Dodano po 7 minutach 21 sekundach:
Ta jest zdjęcie aktualne (jeszcze ciepłe)
Dodano po 23 minutach 29 sekundach:
A tak wygląda w całości.
Dodano po 7 minutach 21 sekundach:
Ta jest zdjęcie aktualne (jeszcze ciepłe)

Dodano po 23 minutach 29 sekundach:
A tak wygląda w całości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KKgg
- Moderator
- Posty: 603
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Od wewnątrz masz wytłoczone na dokladce zderzaka kształt który trzeba wyciąć. Na pierwszy rzut oka jest nieco trudne do zauważenia (zwłaszcza gdy jest sporo kurzu) ale po przemyciu/przetarciu szmatką widać jak na dłoni.
Z tego się nie strzela, będzie dobrze
Z tego się nie strzela, będzie dobrze
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
To zdjęcia wyciętego oryginalnie zderzaka polifta. Gdyby był potrzebny wymiar (lub wiązka elektryczna do haka
) to proszę pisać, szybko przemierzę lecz jak pisał wcześniej kolega na trasowany wzór powinien być od wewnątrz.
A tak dla ciekawostki.... to dwa zdjęcia tego samego haka z 2016 roku. Przez te ok. 1,5 roku hak był użyty 1 raz do przewiezienia ładunku o masie 50kg (łącznie ciągnął z tym ładunkiem przez 20km przyczepkę typu SAM). Jak go kupiłem, widać był już używany ale bardzo mało, ledwo była zdarta farba.... średnica kuli miała prawie 50mm (dosłownie ~49,9mm). Po takim okresie 1,5 roku i przejechanych 15 tys.km wygląda jak na zdjęciu po prawej.... niektórzy na taki widok kuli, omijali by hak szerokim łukiem... ale jak wiem z doświadczeń z hakami A6 C6 i A6 C7, taka rdza powierzchniowa to norma.
Ważniejsze od pierwszego wizualnego wrażenia jest średnica kuli haka która musi mieścić się w przedziale od 49,61 do 50 mm, kompletność (instalacja z gniazdem przy haku, przekładnia, linka), sprawność rozkładania i przede wszystkim bezwypadkowe pochodzenie
Powodzenia w zakupach, a w przypadku potrzeby konsultacji np.: aukcji z hakiem,
proszę pisać na PRV.... spróbuję podpowiedzieć, zaopiniować co dam radę.

A tak dla ciekawostki.... to dwa zdjęcia tego samego haka z 2016 roku. Przez te ok. 1,5 roku hak był użyty 1 raz do przewiezienia ładunku o masie 50kg (łącznie ciągnął z tym ładunkiem przez 20km przyczepkę typu SAM). Jak go kupiłem, widać był już używany ale bardzo mało, ledwo była zdarta farba.... średnica kuli miała prawie 50mm (dosłownie ~49,9mm). Po takim okresie 1,5 roku i przejechanych 15 tys.km wygląda jak na zdjęciu po prawej.... niektórzy na taki widok kuli, omijali by hak szerokim łukiem... ale jak wiem z doświadczeń z hakami A6 C6 i A6 C7, taka rdza powierzchniowa to norma.
Ważniejsze od pierwszego wizualnego wrażenia jest średnica kuli haka która musi mieścić się w przedziale od 49,61 do 50 mm, kompletność (instalacja z gniazdem przy haku, przekładnia, linka), sprawność rozkładania i przede wszystkim bezwypadkowe pochodzenie

Powodzenia w zakupach, a w przypadku potrzeby konsultacji np.: aukcji z hakiem,

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KKgg
- Moderator
- Posty: 603
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
U mnie to samo. Jeszcze na zimę nasmarowane lekką warstwą smaru a teraz ruda szaleje.... Nawet myślę czy nie pomalować go jakimś hammeritem czy czym tam się teraz maluje takie rzeczy. Co myślicie?
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto