[A6 C6] Ustawianie radaru (distronic) po demontażu
[A6 C6] Ustawianie radaru (distronic) po demontażu
Czy ktoś z forumowiczów miał okazje lub ma jakieś wiadomości na temat kalibracji czy też ustawiania radaru ACC po jego demontażu?
W ELSie znalazłem informację, że po demontażu (a nawet po zmianie zbieżności tylnej osi) należy przeprowadzić kalibrację radaru. Niestety nie ma tam wielu szczegółów, a te które są oparte są na jakimś specjalnym przyrządzie. Jestem ciekaw czy samemu jest możliwość wykonania takiego ustawienia ewentualnie kto się takim czymś zajumuje.
Za wszelkie info bardzo dziękuję...
W ELSie znalazłem informację, że po demontażu (a nawet po zmianie zbieżności tylnej osi) należy przeprowadzić kalibrację radaru. Niestety nie ma tam wielu szczegółów, a te które są oparte są na jakimś specjalnym przyrządzie. Jestem ciekaw czy samemu jest możliwość wykonania takiego ustawienia ewentualnie kto się takim czymś zajumuje.
Za wszelkie info bardzo dziękuję...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
heh, no poza tym że jest to [13] w VAG - też niezbyt wiele wiem.
Wiadomo że radar nie może patrzeć nigdzie indziej poza osią poruszania się samochodu... i tak go należy ustawić. Później skasować błędy i pewnie dać 0 w adaptacji kanału 1, albo po prostu basic settings (jeśli są).
Co do kalibracji pionu/odcchylenia bocznego - jest tam chyba któraś grupa wartości pokazująca odchylenoie (druga?).
Wiadomo że radar nie może patrzeć nigdzie indziej poza osią poruszania się samochodu... i tak go należy ustawić. Później skasować błędy i pewnie dać 0 w adaptacji kanału 1, albo po prostu basic settings (jeśli są).
Co do kalibracji pionu/odcchylenia bocznego - jest tam chyba któraś grupa wartości pokazująca odchylenoie (druga?).
Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Wracam do tematu tmr.
Odpaliłem VAGa i próbowałem zrobić adaptację. Jednak po drodze mam problem. Nie grzeje mi się ta nakładka co przychodzi w grilla. Wywala błąd i nie uruchamia radaru. Muszę dać ją do jakiegoś szpeca albo wymienić albo jakoś obejść. W salonie trochę dużo wołają a nie jestem pewien czy to tylko ta nakładka daje ciała czy jeszcze radar porobiony jest
W ziwązku z tym mam pytanie. Czy dało by się jakoś oszukać tę nakładkę czy też kompa, żeby nie wywalał tego błędu? Generalnie chciałbym to zrobić, żeby wiedzieć co dalej ruszać a co odpuścić. Myślałem też o podkładce na chwilę z innego ale dostać to ciężko jak cholera...
Odpaliłem VAGa i próbowałem zrobić adaptację. Jednak po drodze mam problem. Nie grzeje mi się ta nakładka co przychodzi w grilla. Wywala błąd i nie uruchamia radaru. Muszę dać ją do jakiegoś szpeca albo wymienić albo jakoś obejść. W salonie trochę dużo wołają a nie jestem pewien czy to tylko ta nakładka daje ciała czy jeszcze radar porobiony jest

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 mar 2010, 01:37
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Auto mam od kilku dni i nie wiem w jaki sposób poprzedni właściciel uszkodził ogrzewaną osłonę i głowicę radarową układu Distronic Diagnoza wykazała dwa błędy 00234 i 02002 . Na chwilę podpiąłem inną klapkę i błąd klapki zniknął, pozostał błąd distronic-a. Nie wiem czy jest uszkodzony czy tylko wymaga adaptacji. W związku z tym mam 3 pytania:
1. Czy głowica Distronica objęta jest ochrona komponentów? a jeżeli tak czy można to usunąć poza serwisem?
2. Jak wygląda procedura adaptacji distronica?
3. Czy do czasu naprawy Radaru można wykodować distronic aby tempomat działał (jak w aucie bez distronica) bo teraz nie działa wcale?
Z góry dziękuje za podpowiedzi.
PS.Gdyby ktoś z woj. pomorskiego mógł podjąć się naprawy w/w usterek to także proszę o kontakt
1. Czy głowica Distronica objęta jest ochrona komponentów? a jeżeli tak czy można to usunąć poza serwisem?
2. Jak wygląda procedura adaptacji distronica?
3. Czy do czasu naprawy Radaru można wykodować distronic aby tempomat działał (jak w aucie bez distronica) bo teraz nie działa wcale?
Z góry dziękuje za podpowiedzi.
PS.Gdyby ktoś z woj. pomorskiego mógł podjąć się naprawy w/w usterek to także proszę o kontakt
Konik1, mam u siebie podobny problem. Wywala mi błąd oslony i niemoge odpalic distronic. Powiedz mi skąd miałeś oslonke na radar na podmianke? U mnie chciałem w ten sposób sprawdzic czy tylko to mam do zrobenia czy glowica również ma jakieś uszkodzenia
Z tego co się orientuje to jak glowica jest zle ustawiona to nie zalaczy. Jest chyba jakaś wartość katowa która nie może przekraczać 5 stopni. Można ja odczytać Vagem w blokach pomiarowch.
Z tego co się orientuje to jak glowica jest zle ustawiona to nie zalaczy. Jest chyba jakaś wartość katowa która nie może przekraczać 5 stopni. Można ja odczytać Vagem w blokach pomiarowch.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 mar 2010, 01:37
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Auto kupowałem tydzień temu w Gorzowie. Gdy okazało się że distronic pokazuje dwa błędy podjechaliśmy do zaprzyjaźnionego serwisu, i tam na próbę podłączyli podobną (choć nie pasującą do grilla) osłonę i błąd osłony zniknął. Pozostał błąd distronica i do końca nie wiadomo czy wystarczyłaby mu adaptacja czy też jest uszkodzony. Nie chcieli sie podjąć adaptacji tłumacząc się brakiem czasu. Nie jestem też pewien czy wiedzieliby jak to zrobić. Wczoraj rozmawiałem z facetem z serwisu ASO i twierdził że do kalibracji distronica konieczne są jakieś specjalne przyrządy (tablice? lasery?) których nawet wszystkie serwisy nie mają a przysyłane są z poznania w razie potrzeby
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
dla potomnych:
Osłona distronika jest zintegrowana z grzałką jeśli drucik oporowy znajdujący się w środku tej obudowy w jakiś magiczny sposób się przepali (przerwa w obwodzie) mamy do czynienia z błędami wymienionymi wyżej przez kolegów.
Aby tego uniknąć w adaptacjach w kanale 3 trzeba zapisać nową wartość 0 jeśli jest 1 i zapisać to spowoduje w sterowniku wyłączenie grzałki i błąd da się skasować a radar się załączy.
(grzałka spełnia zadanie zimą usuwa oblodzenie z przed głowicy radaru)
odnośnie CP to distronik posiada CP
Co do kalibracji distronik to zbyt jeszcze mało wiem ale pracuje nad tym
(trzeba to wykonać po każdej zmianie na osiach pojazdu np wymiana wahaczy, geometria itp)
Pozdrawiam bawiących się w montaż tego urządzenia
Osłona distronika jest zintegrowana z grzałką jeśli drucik oporowy znajdujący się w środku tej obudowy w jakiś magiczny sposób się przepali (przerwa w obwodzie) mamy do czynienia z błędami wymienionymi wyżej przez kolegów.
Aby tego uniknąć w adaptacjach w kanale 3 trzeba zapisać nową wartość 0 jeśli jest 1 i zapisać to spowoduje w sterowniku wyłączenie grzałki i błąd da się skasować a radar się załączy.
(grzałka spełnia zadanie zimą usuwa oblodzenie z przed głowicy radaru)
odnośnie CP to distronik posiada CP
Co do kalibracji distronik to zbyt jeszcze mało wiem ale pracuje nad tym

Pozdrawiam bawiących się w montaż tego urządzenia

jasper, dokładnie tak sobie poradziłem z grzałką 
Co do kalibracji to u mnie udało się to zrobić od razu za pierwszym razem. Przynajmniej jeśli chodzi o prawo/lewo. Nie wiem jak z kierunkiem góra/dół ale jakoś nie odczułem mankamentów.
Oczywiście mam tu na myśli kalibrację kierunku radaru na śrubach nastwaczych przy uchwycie po wymianie uchwytu.
Z tego co wiem, radar ustawiamy po zmianach w zawieszce tylnej osi. Podobno na całą Polskę w sieci ASO jest jedno urządzenie do ustawiania ACC. Krąży sobie ono od salonu do salonu. Jak zapytałem o termin to w Poznaniu były to 3 mies
Jeśli masz u siebie gdzieś dwupasmówkę, to bez problemu powienieneś sobie poradzić z ustawieniem. Tylko troszeczkę paliwka wyjeździsz.

Co do kalibracji to u mnie udało się to zrobić od razu za pierwszym razem. Przynajmniej jeśli chodzi o prawo/lewo. Nie wiem jak z kierunkiem góra/dół ale jakoś nie odczułem mankamentów.
Oczywiście mam tu na myśli kalibrację kierunku radaru na śrubach nastwaczych przy uchwycie po wymianie uchwytu.
Z tego co wiem, radar ustawiamy po zmianach w zawieszce tylnej osi. Podobno na całą Polskę w sieci ASO jest jedno urządzenie do ustawiania ACC. Krąży sobie ono od salonu do salonu. Jak zapytałem o termin to w Poznaniu były to 3 mies

Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
- sir KENnY XVIII
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 314
- Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
- Lokalizacja: Bergen,szczecin
chlopaki powiedzcie czy z tej grzalki oslony distronika powinna wychodzic jakas wtyczka???
jest pare grili na alegro ale wszyscy mowia ze tam nie ma zadnej kostki z tylu grila!!!
poradzcie cos bo zglupialem,za pare dni dojdzie do mnie radar ale grzalki nadal nie mam:(
jest pare grili na alegro ale wszyscy mowia ze tam nie ma zadnej kostki z tylu grila!!!
poradzcie cos bo zglupialem,za pare dni dojdzie do mnie radar ale grzalki nadal nie mam:(
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
kostka do podłączenia jest w elemencie grzejnym, w grilu nie ma żadnej kostki do podłączenia grzałki. część kostki występuje tylko i wyłącznie w oryginalnej wiązce do distronica, ale jak ktoś chce to napiszę jak dorobić tą koskę tak jak jest w oryginale żeby było gdzie podłączyć 

oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
sorki zapomniłem, ale już się poprawiam.
1 pin grzałki łączymy z 7 pinem distronika, a na 2 pin podajemy +, i chula, oczywiście w kanałach adaptacji trezba włączyć grzałkę.
1 pin grzałki łączymy z 7 pinem distronika, a na 2 pin podajemy +, i chula, oczywiście w kanałach adaptacji trezba włączyć grzałkę.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
