Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C6 Avant] Trzęsie autem podczas jazdy

Nadwozie
Club RS6

[ A6 C6 Avant] Trzęsie autem podczas jazdy

Post autor: Club RS6 » 12 mar 2012, 20:39

Tak jak w temacie... wiele razy poruszałem ten temat ale dalej nie mogę znaleźć przyczyny, objaw występuje powyżej 100km/h i nie ważne czy dodaje gazu czy puszczam, cały czas trzęsie (jakbym cały czas jechał po tarce) do tego stopnia że mam wrażenie iż auto zaraz mi się rozpadnie!

Co może być przyczyną? doważanie wielokrotne/wyważanie poprawia częściowo problem, natomiast zauważyłem, że przy doważaniu jak jest lewe tylne bądź prawe tylne koło podniesione i rozpedzane jest powyzej 100km/h to czuć jak cała podłoga sie trzęsie :) (czyli raczej wał odpada i skrzynia)

zmiana opon letnie/zimowe nic nie daje

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 12 mar 2012, 20:45

Moze opony to nie problem ale felgi/felga krzywa?

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 12 mar 2012, 20:46

felgi 2 razy były sprawdzane - proste

Awatar użytkownika
Mirras
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 06 lut 2012, 15:53
Lokalizacja: Reńska Wieś/k Koźla

Post autor: Mirras » 12 mar 2012, 23:00

tarcza moze być nie tyle krzywa co żle zabrana i jest grubsza w pewnym miejscu od reszty, to jak i krzywe tarcze powodują często drżenie
nieważne czym jeździsz, ważne że to AUDI

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 13 mar 2012, 17:03

ale czy krzywe tarcze mogą powodować trzęsienie aż do takiego stopnia?

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 13 mar 2012, 17:29

Doważałem i udało sie może w 80% zlikwidować objaw no ale te 20% dalej zostają...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 13 mar 2012, 17:40

Przód nowe (no prawie bo przejechałem na nich jakies 4 tys km)

tył nie wiem

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 13 mar 2012, 18:43

winne może być też łożysko lub luz na wewnętrznym przegubie

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 13 mar 2012, 19:18

A ja daje 85% na sprzeglo kinetyczne w skrzyni - nie wiem czym dobrze to nazwalem ale raczej tak.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 mar 2012, 20:06

fenomenalny pisze:A ja daje 85% na sprzeglo kinetyczne w skrzyni - nie wiem czym dobrze to nazwalem ale raczej tak.
hydrokinetyczne... ale aby mieć pewność, to by trzeba rozpędzić auto bez użycia silnika/skrzyni... czyli np. na jakis rolkach napędowych... ciekawe gdzie coś takiego można znaleźć <okok> :)

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 13 mar 2012, 20:08

0x4B25A, chcialem tak napsiac tzn hydrokinetyczne, ale nie bylem pewien tej nazwy, ale daje 80% ze to to jest przyczyna. :-) Czas pokaze co i jak. :):):)

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 18 mar 2012, 19:24

Przemcio pisze:
fenomenalny pisze:A ja daje 85% na sprzeglo kinetyczne w skrzyni - nie wiem czym dobrze to nazwalem ale raczej tak.


A to bardzo łatwo wyczuć ;) z jak najniższych obrotów przy najwyższym biegu (1000obrotów) 4ty 5ty bieg na TIPie przy dużym obciążeniu powinno zacząć telepać oczywiście z załączonym Lockupem od 45km/h te info mam od naprawiaczy Tiptroników jak byłem stan oleju sprawdzać
Zrobiłem tak kilka razy i nie czuć praktycznie żadnych wibracji

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 18 mar 2012, 20:30

Przemcio pisze:wojoo, musisz prześwietlić cały zawias
Cały zawias jest nowy (wszystkie wahacze, laczniki, koncowki itd nawet razem z tulejami od sanek plus na wszelki wymienilem maglownice)

geometria zrobiona, na wale kardana nie widać żadnych luzów, podpora ok

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 25 mar 2012, 06:40

Cos mi sie wydaje ze mam ten sam problem, najbardziej odczuwalny przy 130-140km/h. Myslalem ze to moze opony, ale teraz jestem pewny ze nie bo kilka dni temu zalozylem nowe. Troche sie polepszylo ale dalej czuje drgania. Chamulce tez sa nowe, moze zrobilem na nich 500km. Tarcze i klocki z ASO.

W przyszlym tygodniu pojade jeszcze raz na wywazenie na laprzej maszynie (roadforce balancing). Mam nadzieje ze to bedzie to, jak nie to nie wiem gdzie dalej szukac.

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 25 mar 2012, 07:34

Ja obstawiam na opony. Porządnie trzeba je wyważyć. Miałem podobny problem na zimowych. Przy ok 130-140 trzęsło autkiem. Po zmianie na nowe letnie i fachowym wyważeniu jest spokój. <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl