Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Światła cofania led

Nadwozie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dastan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 lis 2017, 09:38
Imię: Damian
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stąporków

Światła cofania led

Post autor: Dastan » 14 lis 2019, 10:50

Witam. Zamontowalem nie dawno żarówki Led do światła cofania, działają normalnie, nie ma błędów, ale kiedy samochód jest odpalony A światła włączone, żarówki cofania raz na jakiś czas mrygna, pojedynczo raz lewa raz prawa strona, z ledami do rejestracji jest to samo ale tylko kiedy są wyłączone, wtedy mrygaja ,średnio co minutę dwie. Ktoś wie jak to naprawić?:)

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 14 lis 2019, 11:48

Dastan pisze:Ktoś wie jak to naprawić?:)
Założyć z powrotem żarówki żarnikowe. (Masło maślane, będąc rzetelnym. Żarówka ma zawsze żarnik, LED to nie żarówka, xsenon również - to lampy)
Bezwładność się kłania. Zwykłe pewnie zasilane są tak samo z tym, że taki impuls zaniku zasilania (chyba to test przepalonej żarówki) nie będzie zauważalny, bo żarnik nie wystygnie na tyle w tak krótkim czasie. Choć w sumie podświetlenie tablicy nie jest testowane, więc raczej obstawiałbym gówniane ledy, jak w 90% przypadków. Daj sobie z tym spokój, pewnie zawsze tak będzie a później pewnie będzie jeszcze gorzej (jak często da się zauważyć na drodze) i porobią się stroboskopy.
Z resztą, co wszyscy mają z pakowaniem wszędzie tych ledów? Po co, pytam? Myślicie, że to jest cool i świetnie wygląda? Nie! Ledy te najczęściej emitują zimne światło rzędu 6 - 8 tys. K i zwłaszcza pozakładane do oświetlenia kabiny wyglądają tragicznie, jak w prosektorium, aż się wsiadać nie chce.
Oszczędność prądu? Bez żartów! W podświetleniu tablicy, czy, tym bardziej, światłach cofania???
Rób, jak chcesz, może faktycznie dla Ciebie to super bajer, ale pamiętaj, że jesteś osobą, która najrzadziej na nie patrzy a dla mnie to trąci wiochą.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 14 lis 2019, 13:24

Dastan pisze:Ktoś wie jak to naprawić?:)
To co obserwujesz jest wynikiem działania systemu diagnozy. I tu można wspomnieć o dwóch jej trybach pracy :
-diagnoza tzw. zimna
-diagnoza tzw. gorąca (ja wolę określenie ciągła)
Zimna - sterowniki, pod którymi pracują dane obwody oświetlenia zewnętrznego po załączeniu tzw. stacyjki w pozycję zapłon (oczywiście po załączeniu silnika też) testują niezałączone/niewłączone obwody żarówek. Odbywa się to przez wprowadzenie do nich krótkiego/krótkich w czasie impulsów. Impulsy te nie są widoczne na żarówkach "tradycyjnych" ponieważ żarnik potrzebuje czasu na chociażby rozżarzenie się. Element led reaguje natychmiast na przyłożone napięcie i dlatego też na zamiennikach tego typu impulsy te są widoczne.
Ciągła - ten typ diagnozy przeprowadzany jest w obwodzie już załączonym (żarówka świeci), sposób jego działania jest inny niż w przypadku opisanym wyżej.
Niektóre sterowniki aut grupy VAG mają możliwość wyłączenia diagnozy ale tylko tej zimnej (impulsy testowe obwodu nie włączonego). Nie znam możliwości wyłączenia tej diagnozy w sterownikach A6 C6. Prawdopodobnie nie jest to możliwe.

Co do zamienników led żarówek światła cofania, pozwolę sobie na zacytowanie standardowej odpowiedzi, jaką wysyłam każdemu z pytających o nie :
" Światło cofania/wsteczne. Aby osiągnąć zamierzony efekt oświetleniowy (a nie tylko i wyłącznie zmianę temperatury barwowej) należy lampę poddać przeróbce - żaden zamiennik led nie przyniesie spodziewanego efektu oświetleniowego. Przeróbka wiąże się z sporą ingerencją - odklejenie szkła lampy lub wycinka tylnej części komory oświetleniowej sekcji wstecznego.
Przeróbki takie tylko we własnym zakresie. Ja tego rodzaju modyfikacjami nie zajmuję się.
Proszę zwrócić uwagę w jaki sposób realizowane jest to w lampach OEM (fabrycznych)- sekcja światła wstecznego wypełniona elementami led z odpowiednimi elementami optycznymi skupiającymi i kierującymi strumień świetlny w odpowiednim kierunku, zwróconymi w stronę oświetlanej powierzchni/przestrzeni.
Po za tym problem stanowi :
! - tzw. zimna diagnoza (w autach, w których występuje ten typ diagnozy), czyli testowanie obwodu po włączeniu zapłonu, objawia się krótkimi błyskami lamp oświetlenia zewnętrznego, w których zastosowano zamiennik led. Niektóre sterowniki mają możliwość wyłączenia zimnej diagnozy (i tylko tego typu diagnozy, diagnozy "głównej" nie można wyłączyć).
-diagnoza główna tu istnieje konieczność zastosowania dodatkowych rezystorów "
jankes1878 pisze:Myślicie, że to jest cool i świetnie wygląda? Nie! Ledy te najczęściej emitują zimne światło rzędu 6 - 8 tys. K i zwłaszcza pozakładane do oświetlenia kabiny wyglądają tragicznie, jak w prosektorium, aż się wsiadać nie chce.
I tu całkowicie zgadzam się z Tomaszem :)
Dlatego też w swojej ofercie (jeśli pozwolicie na odrobinę autoreklamy :) ) mam tylko wyłącznie moduły led o temperaturach barowych 4500K i 5500K.
Ze zdziwieniem stwierdzam, że producent "nowszych" modeli VAG w opcji (za dodatkową opłatą ! ) oświetlenie led (wnętrze), proponuje wysoką temp. barwową. Ten odcień bieli, jak na mój(widzę, że nie tylko mój :) ) gust jest nieatrakcyjny

kubolec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 kwie 2023, 20:39
Imię: Jakub
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Re: Światła cofania led

Post autor: kubolec » 09 paź 2023, 19:50

Podpinam się do tematu. Moje objawy wymienionych żarówek wstecznego na ledy są jednak inne i niezrozumiałe dla mnie.
Zarowka to:
P21W 84 SMD LED BA15S CANBUS z allegro:
https://allegro.pl/oferta/p21w-84-smd-l ... 1808021239.
Wymieniłem obie i oto efekt
20231003_212215.jpg
Świecą zaraz po włączeniu zapłonu i wrzuceniu biegu wstecznego oczywiście. Jednak gdy tylko pojadę kawałek około 500 metrów przestają działać. Wtedy wystarczy zgasić silnik i znów włączyć zapłon i wtedy działają. Próbowałem wymienić tylko jedna z lewej lub prawej strony, wtedy też zachowują się tak samo. Najdziwniejsze jest to, że jak led nie świeci to żarnik w drugiej lampie działa. Przekręcam zapłon i dzialaja oba led i żarnik. Nie probowalem jedynie samej żarówki ledowej i niczego w drugiej lampie. Te ledy są tak mocne, że jeden świecie o niebo lepiej od dwóch zwykłych żarówek, dlatego chciałbym móc ich używać. Nie rozumiem dlaczego raz dzialaja czyli od razu po odpaleniu a po chwili jazdy juz nie?
Chyba powinny nie działać wcale lub działać cały czas. Jest to dla mnie zagadka która mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać. Czy mógłbym jednak jakoś używać tych ledow? Czy potrzebne jest jakieś programowanie, a może po prostu trafiłem na egzemplarz beż canbus i dlatego nie działają?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl