Światła cofania led
- Dastan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 lis 2017, 09:38
- Imię: Damian
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stąporków
Światła cofania led
Witam. Zamontowalem nie dawno żarówki Led do światła cofania, działają normalnie, nie ma błędów, ale kiedy samochód jest odpalony A światła włączone, żarówki cofania raz na jakiś czas mrygna, pojedynczo raz lewa raz prawa strona, z ledami do rejestracji jest to samo ale tylko kiedy są wyłączone, wtedy mrygaja ,średnio co minutę dwie. Ktoś wie jak to naprawić?:)
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Założyć z powrotem żarówki żarnikowe. (Masło maślane, będąc rzetelnym. Żarówka ma zawsze żarnik, LED to nie żarówka, xsenon również - to lampy)Dastan pisze:Ktoś wie jak to naprawić?:)
Bezwładność się kłania. Zwykłe pewnie zasilane są tak samo z tym, że taki impuls zaniku zasilania (chyba to test przepalonej żarówki) nie będzie zauważalny, bo żarnik nie wystygnie na tyle w tak krótkim czasie. Choć w sumie podświetlenie tablicy nie jest testowane, więc raczej obstawiałbym gówniane ledy, jak w 90% przypadków. Daj sobie z tym spokój, pewnie zawsze tak będzie a później pewnie będzie jeszcze gorzej (jak często da się zauważyć na drodze) i porobią się stroboskopy.
Z resztą, co wszyscy mają z pakowaniem wszędzie tych ledów? Po co, pytam? Myślicie, że to jest cool i świetnie wygląda? Nie! Ledy te najczęściej emitują zimne światło rzędu 6 - 8 tys. K i zwłaszcza pozakładane do oświetlenia kabiny wyglądają tragicznie, jak w prosektorium, aż się wsiadać nie chce.
Oszczędność prądu? Bez żartów! W podświetleniu tablicy, czy, tym bardziej, światłach cofania???
Rób, jak chcesz, może faktycznie dla Ciebie to super bajer, ale pamiętaj, że jesteś osobą, która najrzadziej na nie patrzy a dla mnie to trąci wiochą.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
To co obserwujesz jest wynikiem działania systemu diagnozy. I tu można wspomnieć o dwóch jej trybach pracy :Dastan pisze:Ktoś wie jak to naprawić?:)
-diagnoza tzw. zimna
-diagnoza tzw. gorąca (ja wolę określenie ciągła)
Zimna - sterowniki, pod którymi pracują dane obwody oświetlenia zewnętrznego po załączeniu tzw. stacyjki w pozycję zapłon (oczywiście po załączeniu silnika też) testują niezałączone/niewłączone obwody żarówek. Odbywa się to przez wprowadzenie do nich krótkiego/krótkich w czasie impulsów. Impulsy te nie są widoczne na żarówkach "tradycyjnych" ponieważ żarnik potrzebuje czasu na chociażby rozżarzenie się. Element led reaguje natychmiast na przyłożone napięcie i dlatego też na zamiennikach tego typu impulsy te są widoczne.
Ciągła - ten typ diagnozy przeprowadzany jest w obwodzie już załączonym (żarówka świeci), sposób jego działania jest inny niż w przypadku opisanym wyżej.
Niektóre sterowniki aut grupy VAG mają możliwość wyłączenia diagnozy ale tylko tej zimnej (impulsy testowe obwodu nie włączonego). Nie znam możliwości wyłączenia tej diagnozy w sterownikach A6 C6. Prawdopodobnie nie jest to możliwe.
Co do zamienników led żarówek światła cofania, pozwolę sobie na zacytowanie standardowej odpowiedzi, jaką wysyłam każdemu z pytających o nie :
" Światło cofania/wsteczne. Aby osiągnąć zamierzony efekt oświetleniowy (a nie tylko i wyłącznie zmianę temperatury barwowej) należy lampę poddać przeróbce - żaden zamiennik led nie przyniesie spodziewanego efektu oświetleniowego. Przeróbka wiąże się z sporą ingerencją - odklejenie szkła lampy lub wycinka tylnej części komory oświetleniowej sekcji wstecznego.
Przeróbki takie tylko we własnym zakresie. Ja tego rodzaju modyfikacjami nie zajmuję się.
Proszę zwrócić uwagę w jaki sposób realizowane jest to w lampach OEM (fabrycznych)- sekcja światła wstecznego wypełniona elementami led z odpowiednimi elementami optycznymi skupiającymi i kierującymi strumień świetlny w odpowiednim kierunku, zwróconymi w stronę oświetlanej powierzchni/przestrzeni.
Po za tym problem stanowi :
! - tzw. zimna diagnoza (w autach, w których występuje ten typ diagnozy), czyli testowanie obwodu po włączeniu zapłonu, objawia się krótkimi błyskami lamp oświetlenia zewnętrznego, w których zastosowano zamiennik led. Niektóre sterowniki mają możliwość wyłączenia zimnej diagnozy (i tylko tego typu diagnozy, diagnozy "głównej" nie można wyłączyć).
-diagnoza główna tu istnieje konieczność zastosowania dodatkowych rezystorów "
I tu całkowicie zgadzam się z Tomaszemjankes1878 pisze:Myślicie, że to jest cool i świetnie wygląda? Nie! Ledy te najczęściej emitują zimne światło rzędu 6 - 8 tys. K i zwłaszcza pozakładane do oświetlenia kabiny wyglądają tragicznie, jak w prosektorium, aż się wsiadać nie chce.

Dlatego też w swojej ofercie (jeśli pozwolicie na odrobinę autoreklamy

Ze zdziwieniem stwierdzam, że producent "nowszych" modeli VAG w opcji (za dodatkową opłatą ! ) oświetlenie led (wnętrze), proponuje wysoką temp. barwową. Ten odcień bieli, jak na mój(widzę, że nie tylko mój

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 kwie 2023, 20:39
- Imię: Jakub
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legnica
Re: Światła cofania led
Podpinam się do tematu. Moje objawy wymienionych żarówek wstecznego na ledy są jednak inne i niezrozumiałe dla mnie.
Zarowka to:
P21W 84 SMD LED BA15S CANBUS z allegro:
https://allegro.pl/oferta/p21w-84-smd-l ... 1808021239.
Wymieniłem obie i oto efekt Świecą zaraz po włączeniu zapłonu i wrzuceniu biegu wstecznego oczywiście. Jednak gdy tylko pojadę kawałek około 500 metrów przestają działać. Wtedy wystarczy zgasić silnik i znów włączyć zapłon i wtedy działają. Próbowałem wymienić tylko jedna z lewej lub prawej strony, wtedy też zachowują się tak samo. Najdziwniejsze jest to, że jak led nie świeci to żarnik w drugiej lampie działa. Przekręcam zapłon i dzialaja oba led i żarnik. Nie probowalem jedynie samej żarówki ledowej i niczego w drugiej lampie. Te ledy są tak mocne, że jeden świecie o niebo lepiej od dwóch zwykłych żarówek, dlatego chciałbym móc ich używać. Nie rozumiem dlaczego raz dzialaja czyli od razu po odpaleniu a po chwili jazdy juz nie?
Chyba powinny nie działać wcale lub działać cały czas. Jest to dla mnie zagadka która mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać. Czy mógłbym jednak jakoś używać tych ledow? Czy potrzebne jest jakieś programowanie, a może po prostu trafiłem na egzemplarz beż canbus i dlatego nie działają?
Zarowka to:
P21W 84 SMD LED BA15S CANBUS z allegro:
https://allegro.pl/oferta/p21w-84-smd-l ... 1808021239.
Wymieniłem obie i oto efekt Świecą zaraz po włączeniu zapłonu i wrzuceniu biegu wstecznego oczywiście. Jednak gdy tylko pojadę kawałek około 500 metrów przestają działać. Wtedy wystarczy zgasić silnik i znów włączyć zapłon i wtedy działają. Próbowałem wymienić tylko jedna z lewej lub prawej strony, wtedy też zachowują się tak samo. Najdziwniejsze jest to, że jak led nie świeci to żarnik w drugiej lampie działa. Przekręcam zapłon i dzialaja oba led i żarnik. Nie probowalem jedynie samej żarówki ledowej i niczego w drugiej lampie. Te ledy są tak mocne, że jeden świecie o niebo lepiej od dwóch zwykłych żarówek, dlatego chciałbym móc ich używać. Nie rozumiem dlaczego raz dzialaja czyli od razu po odpaleniu a po chwili jazdy juz nie?
Chyba powinny nie działać wcale lub działać cały czas. Jest to dla mnie zagadka która mam nadzieję pomożecie mi rozwiązać. Czy mógłbym jednak jakoś używać tych ledow? Czy potrzebne jest jakieś programowanie, a może po prostu trafiłem na egzemplarz beż canbus i dlatego nie działają?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.