[ A6 C6] Słabe światła drogowe
[ A6 C6] Słabe światła drogowe
W A6 sa to moje bierwsze światła bixenonowe. To tej pory miałem różne ale tylko zwykłe xenony.
Czy u mnie jest coś nie tak? W momencie przełączenia z mijania na drogowe nie odczuwam momentalnie jakiegoś ogromnego polepszenia widoczności. Na upartego można by przyjąć, że świeca tak samo jak mijania. Jedyne co to znacznie wyżej, widac taki jakby pierściej na drzewach. Chyba za wysoko. Jak wspominałem na samym asfalcie nie widać mocnego strumienia światła.
ÂŚwiatła miałem sprawdzane jeśli chodzi o wysokość i jest ok, no ale oni sprawdzają tylko mijania tak? Czy jakoś można regulować światła drogowe?
Czy u mnie jest coś nie tak? W momencie przełączenia z mijania na drogowe nie odczuwam momentalnie jakiegoś ogromnego polepszenia widoczności. Na upartego można by przyjąć, że świeca tak samo jak mijania. Jedyne co to znacznie wyżej, widac taki jakby pierściej na drzewach. Chyba za wysoko. Jak wspominałem na samym asfalcie nie widać mocnego strumienia światła.
ÂŚwiatła miałem sprawdzane jeśli chodzi o wysokość i jest ok, no ale oni sprawdzają tylko mijania tak? Czy jakoś można regulować światła drogowe?
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Doskonale znam zasadę działania bixenonu. mówiąc o drogowych czy mijania mam na mysli dany moment ustawienia przesłony itd.0x4B25A pisze:sampek, to jest bixenon... to jest to samo światło, tylko przysłona odsłania większe pole do świecenia... To co masz po środku w lampie, to światła dzienne a nie długie (drogowe)...
W każdym razie problem widzę powszechnie znany. Tylko czy to coś można z tym zrobić żeby było lepiej?
Mam dokładnie te same odczucia, czyli "tunel światła", świecenie w kosmos, samo światło jest bardzo mocne (patrząc na nie z zewnątrz czy na ścianie) ale mało z tego się przekłada na oświetlenie drogi przed autem. Jesli to jest stan fabryczny a nie jakis priblem z kalibracja czy działaniem np tej przeslony to niestety nie wyszło to audi... drogowe ( halogenowe z odblysnika jako dodatek do zwykłego xenonu) miałem dużo lepsze w e46 czy nawet a6 c4... Do bixenonu w pasacie 2007 to tez przepaść na niekorzyść a6 c6
Zeby jakoś obiektywnie można było podyskutować może porównać wysokość świateł drogowych np u osoby ktora jest z nich zadowolona i takiej co nie jest no ja.
Np pomiar z metrowka na ścianie najpierw mijania potem długie. zaznaczając odległość zderzaka od ściany.
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
tomcio77, tak Kolego wiem o czym mówisz... od kiedy mam także padnięty ten głupi silnikczek skrętu, to zdarza się, że światła się czasem źle wypoziomują i świecą za blisko a wtedy g... widać... Muszę poprsotu pamietać o ich włączeniu przed włączeniem silnika... aby się wypoziomowały...
Problem może być tylko jak pojedziesz z tym do ASO i będziesz chciał zrobić adaptację. Pytałem o to w ASO i mówili, że może być problem póki nie wymienię lampy... oczywiście za +3k...
[ Dodano: 2011-10-25, 08:15 ]
sampek, ja ze swoich jestem zdowolony i świecą naprawdę dobrze. ÂŻarniki są ORI jeszcze nie wymieniane od nowości. Mało ich uzywam... jedynie jak jest ciemno bo tak całe lato to tylko z przodu dzienne (tył wyłączony). Problem jest jak się czasem nie wypoziomują dobrze przez ten silniczek... dlatego już nie raz powtarzam, że nie kupię nigdy auta z adaptacyjnym oświetleniem... nie daje to wiele gdy działa, a jak padnie to problemy...
Problem może być tylko jak pojedziesz z tym do ASO i będziesz chciał zrobić adaptację. Pytałem o to w ASO i mówili, że może być problem póki nie wymienię lampy... oczywiście za +3k...

[ Dodano: 2011-10-25, 08:15 ]
sampek, ja ze swoich jestem zdowolony i świecą naprawdę dobrze. ÂŻarniki są ORI jeszcze nie wymieniane od nowości. Mało ich uzywam... jedynie jak jest ciemno bo tak całe lato to tylko z przodu dzienne (tył wyłączony). Problem jest jak się czasem nie wypoziomują dobrze przez ten silniczek... dlatego już nie raz powtarzam, że nie kupię nigdy auta z adaptacyjnym oświetleniem... nie daje to wiele gdy działa, a jak padnie to problemy...
ÂŻarniki oryginalne i świecą bardzo dobrze, z soczewka też raczej wszystko ok bo na mijania dają super.krzycho2626 pisze:Proponuje sprawdzić żarniki-czy przypadkiem poprzedni właściciel nie zapodał chinola,zresztą na allegro 95% żarników d2s to podróbki.
Druga sprawa to soczewki-czy nie mają koloru zbyt mlecznego?
Powinny być przezroczyste.
Problem zaczyna się z drogowymi czyli jak zmieni się położenie przesłony, jakby nie ustawiała się tak jak powinna (świeca za wysoko, światło za bardzo rozproszone w powietrzu zamiast oświetlać daleki ale jednak asfalt.)
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
igo_89,
ja jestem po przeszczcepie z bixenonu na FL+LEDy.
Podczas wymiany oczywiscie, poluzowala nam sie sruba podtrzymujaca klosz w pozycji..
ale pojechalem na stacje diagnostyczna, wyregulowali mi polozenie klosza przy wlaczonych swiatlach w pozycji zerowej.. i nie widze roznicy miedzy przed i po zabiegu
te dwie slubki sie przekrecily..
![Obrazek]()
ja jestem po przeszczcepie z bixenonu na FL+LEDy.
Podczas wymiany oczywiscie, poluzowala nam sie sruba podtrzymujaca klosz w pozycji..
ale pojechalem na stacje diagnostyczna, wyregulowali mi polozenie klosza przy wlaczonych swiatlach w pozycji zerowej.. i nie widze roznicy miedzy przed i po zabiegu
te dwie slubki sie przekrecily..