Opada elektryczna klapa przy końcu avant 2007
Opada elektryczna klapa przy końcu avant 2007
Witam,
Od długiego czasu próbuję rozwiązać problem opadającej klapy bagażnika.
Problem polega na tym, że klapa się podnosi i opada- tylko podczas opadania pod koniec jak by silniki nie dostawały już napięcia i klapa opada jak kłoda.
Oczywiście przeszukałem fb, grupy, fora, gooogle i nic nie znalazłem.
Byłem w warsztacie jednym, drugim i rozkładają ręcę.
Zacząłem od wymiany na nowe siłowniki gazowe- oczywiście budżetowe polskiej firmy, i nic. Kupiłem oryginalne z aso 550nM wg vin i nadal nic.
W zeszłym roku podczas wymiany silniczka od wycieraczki na "valeo" na ściągniętych plasikach od klapy zamykała się tak jak powinna, czyli powoli do końca bez walnięcia. Mówię trudno bedę bez plastików jedździł😉.
Ostatecznie założyłem plastiki. Po upływie czasu postanowiłem zdrążyć temat i tym samym naprawić klapę.
Nowe silniki kosztują dużo kasy- za dużo zdecydowanie ok. 1800zł netto w aso.
Chciałbym rozwiązać problem w tańszy sposób jeżeli się da.
Zauważylęm, że od silnika z zębatki odchodzi taki czarny element, zauwałyłem na nim luz, może zacząć od tego.
Proszę o pomoc.
Dziękuję za pomoc
Od długiego czasu próbuję rozwiązać problem opadającej klapy bagażnika.
Problem polega na tym, że klapa się podnosi i opada- tylko podczas opadania pod koniec jak by silniki nie dostawały już napięcia i klapa opada jak kłoda.
Oczywiście przeszukałem fb, grupy, fora, gooogle i nic nie znalazłem.
Byłem w warsztacie jednym, drugim i rozkładają ręcę.
Zacząłem od wymiany na nowe siłowniki gazowe- oczywiście budżetowe polskiej firmy, i nic. Kupiłem oryginalne z aso 550nM wg vin i nadal nic.
W zeszłym roku podczas wymiany silniczka od wycieraczki na "valeo" na ściągniętych plasikach od klapy zamykała się tak jak powinna, czyli powoli do końca bez walnięcia. Mówię trudno bedę bez plastików jedździł😉.
Ostatecznie założyłem plastiki. Po upływie czasu postanowiłem zdrążyć temat i tym samym naprawić klapę.
Nowe silniki kosztują dużo kasy- za dużo zdecydowanie ok. 1800zł netto w aso.
Chciałbym rozwiązać problem w tańszy sposób jeżeli się da.
Zauważylęm, że od silnika z zębatki odchodzi taki czarny element, zauwałyłem na nim luz, może zacząć od tego.
Proszę o pomoc.
Dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2020, 15:30 przez Tomek956, łącznie zmieniany 2 razy.
Byłem już u chłopaków. Działali z tym rzekomo. Pomysły im się skończyły.
Zauważyłem, że po dokręceniu siłowników troszkę lepiej się klapa zamyka.
Po podniesieniu klapy jak ruszam delikatnie to klapa ma duży luz na zawiasach, które z jednej strony są z gumą a z drugiej wchodzi na wyfrezowany trzpień. Na tym trzpieniu tańcuje klapa.
Myślałem może to wymienić na nowe. Ten element widoczny na 1 zdjęciu.
Zauważyłem, że po dokręceniu siłowników troszkę lepiej się klapa zamyka.
Po podniesieniu klapy jak ruszam delikatnie to klapa ma duży luz na zawiasach, które z jednej strony są z gumą a z drugiej wchodzi na wyfrezowany trzpień. Na tym trzpieniu tańcuje klapa.
Myślałem może to wymienić na nowe. Ten element widoczny na 1 zdjęciu.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Z tematem "trzaskającej" elektrycznej pokrywy bagażnika walczyło już wielu. Potyczkę toczyłem i ja.
Skontaktowałem się nawet z autorem znanego materiału filmowego na Youtube (dwa filmiki - na jednym pokrywa trzaska, na drugim zamyka się gładko i powoli)- linki do nich pod tekstem. Człowiek zadzwonił do mnie z...Kanady
Okazało się, że ten drugi film wykonany został nie po szczęśliwej naprawie, a prawidłowa praca wynikała z niskiej (dużo poniżej zera) temperatury zewnętrznej (zaraz to wytłumaczę). Więcej, ów mieszkaniec (na marginesie nasz krajan, Polak) kraju klonowego liścia, chcąc wyeliminować problem zrobił wszystko, co można było. W tamtejszym ASO wymienił dwa silniki (oczywiście na nowe), dwie nowe oryginalne sprężyny gazowe przeznaczone do auta z elektr. pokrywą bagażnika. Zgadnijcie, jaki był efekt...? Tak, dobrze się domyślacie - żaden...
Na początku mojej batalii założyłem, że pomóc mogą sprężyny gazowe, o większej sile, niż te oryginalnie przeznaczone do elektrycznej pokrywy, czyli więcej niż 600N.
Przypomnę - sprężyna gazowa do auta :
- z elektryczną pokrywą bagażnika 600N
- bez elektr. pokrywy.b. 650N
Moje założenie było błędne *
W akcie desperacji zamówiłem w jednym z niemieckich sklepów wysyłkowych (w Polsce na ówczesny czas były niedostępne) sprężyny firmy Stabilus (ta właśnie firma dostarczała ten element producentowi auta) o nr 106628, do auta z elektr. pokrywą bagaż. - 600N. Z dużą nadzieją na poprawne działanie pokrywy zamontowałem do auta. Niestety, to nic nie poprawiło, więcej "strzał" pokrywy był bardziej słyszalny (nowe, niewyeksploatowane, sprężyny).
* Okazało się wręcz przeciwnie - po montażu pożyczonych od znajomego sprężyn gaz. z Forda Focusa (sprężyny miały mniejszą już sprawność, czyli siłę wyrzutu mniejszą niż nominalne 550N, myślę, że było to 500N) okazało się, że pokrywa zamyka się tak, jak to byśmy sobie życzyli, gładko bez nieprzyjemnych efektów dźwiękowych. Tu mała uwaga - ta mniejsza o około 100N siła sprężyny (czyli x2 = 200N) okazała się za mała, aby dokończyć dzieło silników i podnieść pokrywę do samego końca. Przypomnę, siłowniki elektr. działają, podnosząc pokrywę do pewnego momentu, ostatni odcinek pokrywa pokonuje dzięki sile sprężyn.
Przypomnę teraz te dwa "kanadyjskie" filmiki - dlaczego pokrywa zamyka się gładko przy temperaturze sporo poniżej zera ? - Dlatego, że przy takich temp. sprężyna g. działa z mniejszą siłą niż ta nominalna.
Proszę też zwrócić uwagę, że przy zamykaniu się pokrywy jest taki moment, w którym jeśli "pomożemy" jej lekko przez małą chwilę, dociskając ręką, to zamknie się ona gładko. Wniosek - gdyby sprężyna stawiała mniejszy opór (prędkość opadania większa), co symulujemy lekkim, chwilowym, w odpowiednim momencie, dociskiem, to jej ostatnia faza zamykania zostaje podtrzymana silnikami i pokrywa nie trzaśnie. Trzaska zawsze, opadając siłą bezwładu nie podtrzymywana silnikami.
Czyli szukamy sprężyn o mniejszej sile.
Sprężyną gazową, którą chciałem przetestować jest ta od Opla Astry 3G. Pasuje co do wymiarów (to oczywiście b. ważne), siła wyrzutu mniejsza od tej naszej o 30N, czyli 570N.
Nurtuje mnie jeszcze jedno - w jaki sposób działała elekt. pokrywa w nowym A6 C6 ? - Jeśli płynnie, to montaż słabszych sprężyn, powiedzmy byłby rozwiązaniem ale takim zastępczym, bo problem leżałby gdzie indziej.
Jeśli z trzaskiem (w co wierzyć mi się nie chce, choć dużo na to wskazuje, że jednak z wyraźnym trzaśnięciem...), to słabsze od nominalnych sprężyny, są rozwiązaniem problemu.
Być może jest to błąd w programie siłownika master...
Zapraszam do dyskusji i eksperymentów ze słabszymi sprężynami. A może ktoś zna prawdziwą przyczynę problemu i chciałby się tą wiedzą podzielić ? Czekam z niecierpliwością.
- z elektryczną pokrywą bagażnika 600N
- bez elektr. pokrywy.b. 6500N
Edit
Linki do materiałów z Youtube, o których wspomniałem w powyższym tekście :
https://www.youtube.com/watch?v=8D-RiJCTyGI
Temperatura zewnętrzna grubo poniżej zera : https://www.youtube.com/watch?v=FSTjq7hZGzc
Skontaktowałem się nawet z autorem znanego materiału filmowego na Youtube (dwa filmiki - na jednym pokrywa trzaska, na drugim zamyka się gładko i powoli)- linki do nich pod tekstem. Człowiek zadzwonił do mnie z...Kanady
Okazało się, że ten drugi film wykonany został nie po szczęśliwej naprawie, a prawidłowa praca wynikała z niskiej (dużo poniżej zera) temperatury zewnętrznej (zaraz to wytłumaczę). Więcej, ów mieszkaniec (na marginesie nasz krajan, Polak) kraju klonowego liścia, chcąc wyeliminować problem zrobił wszystko, co można było. W tamtejszym ASO wymienił dwa silniki (oczywiście na nowe), dwie nowe oryginalne sprężyny gazowe przeznaczone do auta z elektr. pokrywą bagażnika. Zgadnijcie, jaki był efekt...? Tak, dobrze się domyślacie - żaden...
Na początku mojej batalii założyłem, że pomóc mogą sprężyny gazowe, o większej sile, niż te oryginalnie przeznaczone do elektrycznej pokrywy, czyli więcej niż 600N.
Przypomnę - sprężyna gazowa do auta :
- z elektryczną pokrywą bagażnika 600N
- bez elektr. pokrywy.b. 650N
Moje założenie było błędne *
W akcie desperacji zamówiłem w jednym z niemieckich sklepów wysyłkowych (w Polsce na ówczesny czas były niedostępne) sprężyny firmy Stabilus (ta właśnie firma dostarczała ten element producentowi auta) o nr 106628, do auta z elektr. pokrywą bagaż. - 600N. Z dużą nadzieją na poprawne działanie pokrywy zamontowałem do auta. Niestety, to nic nie poprawiło, więcej "strzał" pokrywy był bardziej słyszalny (nowe, niewyeksploatowane, sprężyny).
* Okazało się wręcz przeciwnie - po montażu pożyczonych od znajomego sprężyn gaz. z Forda Focusa (sprężyny miały mniejszą już sprawność, czyli siłę wyrzutu mniejszą niż nominalne 550N, myślę, że było to 500N) okazało się, że pokrywa zamyka się tak, jak to byśmy sobie życzyli, gładko bez nieprzyjemnych efektów dźwiękowych. Tu mała uwaga - ta mniejsza o około 100N siła sprężyny (czyli x2 = 200N) okazała się za mała, aby dokończyć dzieło silników i podnieść pokrywę do samego końca. Przypomnę, siłowniki elektr. działają, podnosząc pokrywę do pewnego momentu, ostatni odcinek pokrywa pokonuje dzięki sile sprężyn.
Przypomnę teraz te dwa "kanadyjskie" filmiki - dlaczego pokrywa zamyka się gładko przy temperaturze sporo poniżej zera ? - Dlatego, że przy takich temp. sprężyna g. działa z mniejszą siłą niż ta nominalna.
Proszę też zwrócić uwagę, że przy zamykaniu się pokrywy jest taki moment, w którym jeśli "pomożemy" jej lekko przez małą chwilę, dociskając ręką, to zamknie się ona gładko. Wniosek - gdyby sprężyna stawiała mniejszy opór (prędkość opadania większa), co symulujemy lekkim, chwilowym, w odpowiednim momencie, dociskiem, to jej ostatnia faza zamykania zostaje podtrzymana silnikami i pokrywa nie trzaśnie. Trzaska zawsze, opadając siłą bezwładu nie podtrzymywana silnikami.
Czyli szukamy sprężyn o mniejszej sile.
Sprężyną gazową, którą chciałem przetestować jest ta od Opla Astry 3G. Pasuje co do wymiarów (to oczywiście b. ważne), siła wyrzutu mniejsza od tej naszej o 30N, czyli 570N.
Nurtuje mnie jeszcze jedno - w jaki sposób działała elekt. pokrywa w nowym A6 C6 ? - Jeśli płynnie, to montaż słabszych sprężyn, powiedzmy byłby rozwiązaniem ale takim zastępczym, bo problem leżałby gdzie indziej.
Jeśli z trzaskiem (w co wierzyć mi się nie chce, choć dużo na to wskazuje, że jednak z wyraźnym trzaśnięciem...), to słabsze od nominalnych sprężyny, są rozwiązaniem problemu.
Być może jest to błąd w programie siłownika master...
Zapraszam do dyskusji i eksperymentów ze słabszymi sprężynami. A może ktoś zna prawdziwą przyczynę problemu i chciałby się tą wiedzą podzielić ? Czekam z niecierpliwością.
Pomyliłeś coś, Tomasz :Tomek956 pisze:Kupiłem oryginalne z aso 550nM
- z elektryczną pokrywą bagażnika 600N
- bez elektr. pokrywy.b. 6500N
Edit
Linki do materiałów z Youtube, o których wspomniałem w powyższym tekście :
https://www.youtube.com/watch?v=8D-RiJCTyGI
Temperatura zewnętrzna grubo poniżej zera : https://www.youtube.com/watch?v=FSTjq7hZGzc
Ostatnio zmieniony 08 maja 2021, 12:26 przez tomnik, łącznie zmieniany 6 razy.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Nie. Proponuję te od Astry 3G kombi - 570Nm - 60Nm (30x2) mniej od oryginalnych sprężyn g. Być może pokrywa będzie zamykać poprawnie, a otwierać do samego końca.Tomek956 pisze:Proponujesz spróbować amortyzatory fazowe ok. 500nM.
Te około 500Nm (nominalnie 530Nm), to był eksperyment - sprężyna g. z podobną długością, możliwa do zamontowania w A6 C6 + mniejsza siła wyrzutu + znajomy i jego auto . Tak, jak to wcześniej napisałem :
" okazało się, że pokrywa zamyka się tak, jak to byśmy sobie życzyli, gładko bez nieprzyjemnych efektów dźwiękowych. Tu mała uwaga - ta mniejsza o około 100N siła sprężyny (czyli x2 = 200N) okazała się za mała, aby dokończyć dzieło silników i podnieść pokrywę do samego końca. "
Dziękuję tomnik oraz mat 1324 za pomoc i propozycję. Zamawiam dziś i sprawdzam
[ Dodano: 2020-05-19, 15:30 ]
Tomnik,
Zamówiłem, założyłem i brak różnicy.
Myślę, że można próbować wymienić elementy łączące trzpień silnika z klapą bagażnika, wg mnie są wyrobione gniazda tych elementów. Może to pomoże. Poniżej link do filmiku.
Zostaję sterownik lub wymiana silników.
Czy są jakieś no nie wiem zestawy naprawcze do silników/ klapy?
[ Dodano: 2020-05-19, 15:30 ]
Tomnik,
Zamówiłem, założyłem i brak różnicy.
Myślę, że można próbować wymienić elementy łączące trzpień silnika z klapą bagażnika, wg mnie są wyrobione gniazda tych elementów. Może to pomoże. Poniżej link do filmiku.
Zostaję sterownik lub wymiana silników.
Czy są jakieś no nie wiem zestawy naprawcze do silników/ klapy?
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Zacytuję sam siebie : "ów mieszkaniec (na marginesie nasz krajan, Polak) kraju klonowego liścia, chcąc wyeliminować problem zrobił wszystko, co można było. W tamtejszym ASO wymienił dwa silniki (oczywiście na nowe), dwie nowe oryginalne sprężyny gazowe przeznaczone do auta z elektr. pokrywą bagażnika. Zgadnijcie, jaki był efekt...? Tak, dobrze się domyślacie - żaden... "Tomek956 pisze:Zostaję sterownik lub wymiana silników.
Zamówiłeś, zainstalowałeś te od Astry, 570Nm, tak ?Tomek956 pisze:Zamówiłem, założyłem i brak różnicy.
Są :Tomek956 pisze:Czy są jakieś no nie wiem zestawy naprawcze do silników/ klapy?
-4F9898021 opisane jako zestaw naprawczy do jednostki napędowej (około 20-25zł)
-4F9827317 "tuleja" (około 10zł)
- 4F9898851 opisane jako zestaw naprawczy do jednostki napędowej - cena (!) wskazuje, że jest/są to całe siłowniki elektr.
Re: Opada elektryczna klapa przy końcu avant 2007
Nic z wymienionych części nie zdaję egzaminów, no może po wymianie silników na nowe- tylko cena.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga