mechanizm silniczka tylnej wycieraczki
mechanizm silniczka tylnej wycieraczki
Panowie, wie ktoś czy mechanizm silniczka tylnej wycieraczki jest rozbieralny, zdjalem dekiel i dalej nic, kolo zebate cale wyglada ze zablokowal sie bo jest zardzewialy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Rozumiem, że odkręciłeś te małe śrubki na torksa i zdjąłeś tę pokrywkę z króćcem od wężyka. Pozostała Ci w środku korpusu ośka, która przechodzi przez szybę do wycieraczki. Nie rusza Ci się to wszystko gdyż właśnie ta ośka na którą nachodzi króciec i przez którą leci płyn na spryskiwacz, zapieczona jest w korpusie. Weszła tam rdza i rozpiera korpus. Nie obrócisz jej kręcąc osiowo, bo sprzężona jest z tym kolorowym kółkiem zębatym, które z kolei sprzężone jest ze ślimakiem na osi silniczka. Za chwilę wrzucę Ci fotki silniczka po rozebraniu.
Osobiście naprawiałem wiele silniczków od Audi lub VW. Część z nich daje się naprawić a część ulega destrukcji
Aby wyciągnąć ośkę z mechanizmem zębatek, nakręcam na ośkę tę nakrętkę dociskającą wycieraczkę, nakładam klucz nasadowy 13 i trzymając w ręku popukuję młotkiem w nasadówkę. Wsześniej spryskuję WD40. Jeżeli Ci nie pęknie korpus wokół ośki, to jesteś wygrany, pod warunkiem jeszcze, że silniczka nie masz przepalonego
Tu masz fotkę gdy nie udało się uratować korpusu:
![Obrazek]()
A jeśli udało Ci się wyjąć ośkę bez uszkadzania korpusu, masz wszystko rozebrane:
![Obrazek]()
Na tej fotce są dwa kolorowe kółka tylko dla zobrazowania jego drugiej strony. Ośka jest od A6 C6 a reszta może być od Passata (są podobne).
Gdy wypukujesz ośkę i wyjdzie na tyle, że wyhaczy się z tego kolorowego kółka, możesz zacząć kręcić nią wokół osi dla rozruszania.
Później już czyścisz wszystko z rdzy, smarujesz, składasz i cieszysz się, że zaoszczędziłeś 250 zł za nowy silniczek
Osobiście naprawiałem wiele silniczków od Audi lub VW. Część z nich daje się naprawić a część ulega destrukcji

Aby wyciągnąć ośkę z mechanizmem zębatek, nakręcam na ośkę tę nakrętkę dociskającą wycieraczkę, nakładam klucz nasadowy 13 i trzymając w ręku popukuję młotkiem w nasadówkę. Wsześniej spryskuję WD40. Jeżeli Ci nie pęknie korpus wokół ośki, to jesteś wygrany, pod warunkiem jeszcze, że silniczka nie masz przepalonego

Tu masz fotkę gdy nie udało się uratować korpusu:
A jeśli udało Ci się wyjąć ośkę bez uszkadzania korpusu, masz wszystko rozebrane:
Na tej fotce są dwa kolorowe kółka tylko dla zobrazowania jego drugiej strony. Ośka jest od A6 C6 a reszta może być od Passata (są podobne).
Gdy wypukujesz ośkę i wyjdzie na tyle, że wyhaczy się z tego kolorowego kółka, możesz zacząć kręcić nią wokół osi dla rozruszania.
Później już czyścisz wszystko z rdzy, smarujesz, składasz i cieszysz się, że zaoszczędziłeś 250 zł za nowy silniczek

VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h