Witam
Przymierzam się do montażu przednich ramion wycieraczek, ale nie za bardzo wiem jak się za to zabrać tak, aby niczego nie uszkodzić... Jaka w ogóle powinna być prawidłowa pozycja wyjściowa? Przeszukując fora trafiłem na wzmiankę o "położeniu serwisowym", ale to raczej bardziej przydaje się przy wymianie samych piór. Ktoś poratuje jakimiś odległościami?
Jak prawidłowo zamontować ramiona wycieraczek (przód)?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, 10:39
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Jak prawidłowo zamontować ramiona wycieraczek (przód)?
Masz problem z demontażem, montażem czy ustawieniem ramion? Prawie połowa C6 ma źle ustawione ramiona wycieraczek, a zwłaszcza prawa jest prawie zawsze wyżej niż powinna. Wycieraczki powinny w czasie jazdy być niewidoczne dla kierowcy, a prawa to aż niektórym wchodzi na naklejkę rejestracyjną na szybie .
Dodano po 1 minucie 7 sekundach:
Tryb serwisowy jest tylko to odchylania ramion np. podczas mycia szyby lub wymiany piór.
Dodano po 1 minucie 7 sekundach:
Tryb serwisowy jest tylko to odchylania ramion np. podczas mycia szyby lub wymiany piór.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, 10:39
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jak prawidłowo zamontować ramiona wycieraczek (przód)?
Z montażem i ustawieniem.
https://ibb.co/rp6pw5h
https://ibb.co/72t55gB
Do jakiej głębokości mogę wkręcać nakrętkę tak, aby nie uszkodzić wieloklinów?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 238
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Jak prawidłowo zamontować ramiona wycieraczek (przód)?
Zakładasz ramię na wieloklin i powolutku dociągasz nakrętką, obserwując, czy rowki na siebie wzajemnie trafiły, co do ustawienia, to lewa powinna być mniej więcej równolegle do dołu szyby, a prawa lekko uniesiona, równolegle z zakrzywieniem krawędzi szyby po prawej stronie. Ja u siebie niedługo po zakupie krygowałem pozycję prawej wycieraczki, bo tak, jak mat 1324 napisał, nawet fabryka zakłada ramię lekko za wysoko, słabo to wygląda, mnie osobiście to bardzo razi. Teraz mam pięknie schowane pióra, ale jednocześnie i nie opadają za nisko, bo to też nie dobrze, by pióro powracając do pozycji wyjściowej szorowało po podszybiu z tworzywa poniżej szyby. Co do przykręcenia nakrętki, to trzeba to zrobić z czuciem, nie wiem ile masz siły w rękach, ale nie ciągnij bez opamiętania, ramię jest z jakiegoś stopu aluminium i jak przedobrzysz, to po prostu pęknie. I jeszcze jedno, jak będziesz zakładać ramię na stożkowy wieloklin, to ustaw jest maksymalnie osiowo (otwór z wieloklinem).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Jak prawidłowo zamontować ramiona wycieraczek (przód)?
Wstępnie montujesz ramiona na stożki mechanizmu w odpowiedniej pozycji i dokręcasz tak, aby ramiona nie ruszały się jedynie góra-dół. Następnie zamykasz maskę, bo inaczej wycieraczki nie będą działały. Uruchamiasz pojedyncze "machnięcie", czyli manetka raz w dół i patrzysz jak się zatrzymają. Następnie jeszcze raz i znów patrzysz jak się zatrzymują. Wycieraczki mają dwa miejsca parkowania: gotowość i spoczynek. W czasie gotowości są nieco bardziej podniesione i właśnie mają zaparkować w pozycji spoczynku, czyli tym niższym położeniu. Wyłączasz zapłon, luzujesz nakrętki i ściągasz ramiona z wieloklinu. Prawą wycieraczkę ustawiasz tak, aby była ok. 10-20 mm nad szybą, a lewą kierowcy ok. 30-40 mm (najlepiej równolegle do szyby, wtedy najlepiej wygląda). W takiej pozycji dokręcasz nakrętkę do oporu (według ELSY 15 Nm). Wraz z dokręcaniem ramię będzie się nieco inaczej ustawiać, więc trzeba w razie czego skorygować. Nakładasz czarne zaślepki i robisz test jak się zachowują . Po zaparkowaniu w pozycji spoczynku nie powinny być widoczne pióra, a jedynie trochę lewe ramię.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga