Hak holowniczy
Hak holowniczy
Witam Panowie. Czy ktoś z was posiada automatyczny hak w swojej A6? Mam problem ponieważ gdy w bagażniku ciągne i przekręcam tą tzw wajche to hak się nie wysuwa, a na kompie Pokazuje, że hak otwarty. Pytanie moje czy jest tam jakieś zabezpieczenie? Bo nie mogę sobie z tym poradzić. Pozdrawiam
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Pierwsza sprawa to to, że musisz zrozumieć działanie tego układu haka.
Nazwa "hak elektryczny" została do niego przypisana zupełnie bezpodstawnie ponieważ jest to hak którego wysuwanie odbywa się typowo mechanicznie, poprzez zwolnienie blokady:
![Obrazek]()
Pociągasz za pokrętło do siebie i obracasz zgodnie ze strzałkami do momentu gdy "kula" haka nie opadnie do połowy. Następnie podciągasz ją do góry "ręką" w celu rozłożenia.
Składanie działa podobnie tj.:
Pociągasz za pokrętło do siebie i obracasz zgodnie ze strzałkami do momentu gdy "kula" haka nie opadnie do połowy. Następnie wciskasz ją do zderzaka "ręką" w celu złożenia.
Komunikat który widzisz na zdjęciu
![Obrazek]()
nie oznacza że hak jest rozłożony tylko że hak znajduje się w pozycji pośredniej (ani złożony ani rozłożony), a żeby tego było mało to komunikat ten jest już wywoływany gdy pociągniesz pokrętło.
Reasumując:
przyczyn tego że hak nie "wypada" może być kilka... źle założona linka pokrętła, zapieczona kula, albo (najbardziej prawdopodobna opcja) zapieczony uchwyt gniazda elektrycznego który może blokować kulę. Do sprawy musisz podejść w 2 osoby - 1 kręci pokrętłem a 2 próbuje pociągnąć za kulę haka (dobrze byłoby na ten uchwyt psiknąć jakimś WD40).
Nazwa "hak elektryczny" została do niego przypisana zupełnie bezpodstawnie ponieważ jest to hak którego wysuwanie odbywa się typowo mechanicznie, poprzez zwolnienie blokady:
Pociągasz za pokrętło do siebie i obracasz zgodnie ze strzałkami do momentu gdy "kula" haka nie opadnie do połowy. Następnie podciągasz ją do góry "ręką" w celu rozłożenia.
Składanie działa podobnie tj.:
Pociągasz za pokrętło do siebie i obracasz zgodnie ze strzałkami do momentu gdy "kula" haka nie opadnie do połowy. Następnie wciskasz ją do zderzaka "ręką" w celu złożenia.
Komunikat który widzisz na zdjęciu
nie oznacza że hak jest rozłożony tylko że hak znajduje się w pozycji pośredniej (ani złożony ani rozłożony), a żeby tego było mało to komunikat ten jest już wywoływany gdy pociągniesz pokrętło.
Reasumując:
przyczyn tego że hak nie "wypada" może być kilka... źle założona linka pokrętła, zapieczona kula, albo (najbardziej prawdopodobna opcja) zapieczony uchwyt gniazda elektrycznego który może blokować kulę. Do sprawy musisz podejść w 2 osoby - 1 kręci pokrętłem a 2 próbuje pociągnąć za kulę haka (dobrze byłoby na ten uchwyt psiknąć jakimś WD40).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
- Imię: Przemo
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krak
WitamBart_d pisze:Pierwsza sprawa to to, że musisz zrozumieć działanie tego układu haka.
Nazwa "hak elektryczny" została do niego przypisana zupełnie bezpodstawnie ponieważ jest to hak którego wysuwanie odbywa się typowo mechanicznie, poprzez zwolnienie blokady:
[url=http://i37.photobucket.com/albums/e90/bart_d/HAK/a384330a-9968-4ba3-ba63-e97a91811c69_zps6f25c59e.jpg]Obrazek[/URL]
Pociągasz za pokrętło do siebie i obracasz zgodnie ze strzałkami do momentu gdy "kula" haka nie opadnie do połowy. Następnie podciągasz ją do góry "ręką" w celu rozłożenia.
Składanie działa podobnie tj.:
Pociągasz za pokrętło do siebie i obracasz zgodnie ze strzałkami do momentu gdy "kula" haka nie opadnie do połowy. Następnie wciskasz ją do zderzaka "ręką" w celu złożenia.
Komunikat który widzisz na zdjęciu
[url=http://i37.photobucket.com/albums/e90/bart_d/hak2/CAM01122_zps9bd99fc1.jpg]Obrazek[/URL]
nie oznacza że hak jest rozłożony tylko że hak znajduje się w pozycji pośredniej (ani złożony ani rozłożony), a żeby tego było mało to komunikat ten jest już wywoływany gdy pociągniesz pokrętło.
Reasumując:
przyczyn tego że hak nie "wypada" może być kilka... źle założona linka pokrętła, zapieczona kula, albo (najbardziej prawdopodobna opcja) zapieczony uchwyt gniazda elektrycznego który może blokować kulę. Do sprawy musisz podejść w 2 osoby - 1 kręci pokrętłem a 2 próbuje pociągnąć za kulę haka (dobrze byłoby na ten uchwyt psiknąć jakimś WD40).
Co to za kontrolka - ta jedynka i dwie strzałki na zielono?
pozdro
Przemo
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, 11:14 przez żybis, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lut 2016, 23:20
- Lokalizacja: Chybie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 paź 2016, 19:13
- Lokalizacja: Rundvik
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Rozumiem że hak kupiłeś razem z autem i tak było... rozumiem też że dioda na pokrętle w bagażniku miga na czerwono... Jeżeli nic nie miga to sprawdź przewód który wchodzi z tyłu pokrętła.
Jest też kilka możliwych przyczyn takiego stanu: od uszkodzonej którejś krańcówki, instalacji... po złe zgranie linki z pokrętłem.
Na początek istotny jest nr sterownika (nie będę dokładnie tłumaczył czemu, ale jest)....4F0907383 B, C, D ?
Sterownik znajdziesz z prawej strony w bagażniku - jak zdejmiesz schowek to patrząc w przód auta, siedzi on w plastikowym uchwycie nad sterownikiem PDC.
Innym sposobem odczytania tego numeru jest odczyt programem np.: VAG COM.
Przy okazji sprawdź też przewód z kostką 2 pinową przy samej belce haka od spodu(czy jest podłączony).
Jest też kilka możliwych przyczyn takiego stanu: od uszkodzonej którejś krańcówki, instalacji... po złe zgranie linki z pokrętłem.
Na początek istotny jest nr sterownika (nie będę dokładnie tłumaczył czemu, ale jest)....4F0907383 B, C, D ?
Sterownik znajdziesz z prawej strony w bagażniku - jak zdejmiesz schowek to patrząc w przód auta, siedzi on w plastikowym uchwycie nad sterownikiem PDC.
Innym sposobem odczytania tego numeru jest odczyt programem np.: VAG COM.
Przy okazji sprawdź też przewód z kostką 2 pinową przy samej belce haka od spodu(czy jest podłączony).
Witam
Ostatnio byłem zmuszony wymontować i zamontować na nowo hak elektryczny, i żeby to zrobić trzeba przełożyć linkę przez tylną scianę grodziową i do tego musiałem odłączyć linkę od pokrętła. Teraz hak działa, ale mam komunikat o otwartym haku i pokrętło nie pali się na zielona ani na czerwono. Pytanie jak ustawić linkę w pokrętle?
Ostatnio byłem zmuszony wymontować i zamontować na nowo hak elektryczny, i żeby to zrobić trzeba przełożyć linkę przez tylną scianę grodziową i do tego musiałem odłączyć linkę od pokrętła. Teraz hak działa, ale mam komunikat o otwartym haku i pokrętło nie pali się na zielona ani na czerwono. Pytanie jak ustawić linkę w pokrętle?