[ A6 C6] Demontaż klamki drzwi kierowcy.
[ A6 C6] Demontaż klamki drzwi kierowcy.
Witam! Potrzebuję sciągnąć osłonę klamki zewnetrznej od strony kierowcy żeby oddać do lakiernika ale nie wiem jak sie do tego zabrać? Czy mogłby mi ktoś pomóc? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
nie ma sprawy
Wymontowanie osłony
- W celu wymontowania pociągnąć klamkę drzwi -1- w górę i odblokować blokadę -3- małym wkrętakiem.
- Przesunąć osłonę -2- nieco do przodu, odczepić u góry oraz z boku i wyjąć z klamki drzwi.
- Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności.
Występ mocujący osłony klamki
- Podczas montażu blokada -strzałka- przy klamce drzwi -2- musi się zablokować w osłonie -1-.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Troche rysuneczki nie pokolei ,ale mysle ze pomoglem
Wymontowanie osłony
- W celu wymontowania pociągnąć klamkę drzwi -1- w górę i odblokować blokadę -3- małym wkrętakiem.
- Przesunąć osłonę -2- nieco do przodu, odczepić u góry oraz z boku i wyjąć z klamki drzwi.
- Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności.
Występ mocujący osłony klamki
- Podczas montażu blokada -strzałka- przy klamce drzwi -2- musi się zablokować w osłonie -1-.
Troche rysuneczki nie pokolei ,ale mysle ze pomoglem

Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI
wielki dzieki za odpowiedz:) jutro pojde spróbować sciągnąc tą obudowe:) Pozdrawiam!
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Dzięki, ale to tylko sam zamek czyli ta prosta cześć, dziś to ogarnąłem wiec napisze co trzeba zrobić aby wyciągnąć klamkę drzwi przednich lewych:
1. Zdjąć tapicerkę wewnętrzną drzwi
2. Zdemontuj ozdobny Plastik klamki zewnętrznej
3. Wyciągnij wkładkę zamka klamki poprzez przesunięcie okrągłego plastiku i wyciągnięcie metalowego trzpienia zabezpieczającego
4. Zdemontuj wygłuszenie drzwi - nie koniecznie całkowicie
5. Odczep szeroką kostkę od zamka drzwi
6. wykręć dwie śruby od zamka drzwi - na bocznej krawędzi drzwi
7. Odczep pręt zamka (znajduje się w górnej części) od klamki drzwi - pręt jest zabezpieczony w klamce białym małym plastikiem
![Obrazek]()
7a. Wyjmij z zamka (lewa górna część zamka gdy zamek jest jeszcze w drzwiach) linkę z białym plastikiem od klamki ( linka umożliwia otwarcie zamka kluczykiem) wystarczy ja po prostu wyciągnąć bo jest tylko włożone w prostokątne zagłębienie w zamku
8. Odkręć silnik podnoszenia/opuszczania szyby (3 x śruba)
9. Odkręć prowadnice szyb ( dwie czarne) mocowane tylko po jednej śrubie od dołu
10. Odkręć wszystkie śruby znajdujące się w górnej części drzwi (klucz gwiazdkowy T-45 te większe oraz T-15 lub T- 20 mniejsze) Uwaga jedna śruba jest ukryta we wnęce w bocznej części drzwi a druga pod wewnętrznym trójkątnym plastikiem lusterka - interesuje nas ta dolna śruba - ta wyżej jest od lusterka - zostawiamy przykręcone lusterko
11. Rozłączmy kostkę od lusterka i wpychamy ją do wnętrza drzwi
12. Wpychamy plastikowy mechanizm widoczny po odkręceniu silnika otwierania/zamykania szyby do wnętrz drzwi
13. Zdejmij uszczelkę z górnej ramy drzwi
13A.Szyba w górnym położeniu i delikatnie ruszając górną ramą drzwi z szybą wyciągamy ku górze czarną ramę wraz z szybą lusterkiem oraz mechanizmem podnoszenia szyby
UWAGA!!! nie szarp na siłę jak nie wychodzi to nie odkręciłeś jakiejś śruby sprawdź jeszcze raz czy wszystko odkręciłeś
![Obrazek]()
14. Klamka składa się z dwóch części aby je rozczepić popsikaj WD-40 na metalowy wąski prostokątny element znajdujący się wzdłuż klamki od środka, następnie w jego środkowej części znajduje się wystający uchwyt przesuń go maksymalnie w prawo
15. zewnętrzną część klamki unieś do góry i przesuń w stronę samochodu - wyciągaj delikatnie bez szarpania trzeba wyczuć moment i miejsce
16. Wyciągnij biały plastik osłaniający zamek i klamkę - odkręć jedną plastikową czarną śrubę od góry
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
17. Widzisz dobrze wewnętrzną część klamki i z lewej strony mały biały plastik zaczepiony za część lewą klamki - odczep go i wyciągnij drugą część klamki
![Obrazek]()
UWAGA!!! jak będziesz montował klamkę to najpierw włóż w drzwi wewnętrzną część klamki później od góry włóż mały biały plastik i zahacz go za klamkę
Pozostałe kroki w odwrotnej kolejności przy zamontowaniu klamki
Fajny widok drzwi - wyglądają jak bez ramkowe
![Obrazek]()
P.S fotosik sam obraca zdjęcia więc w niektórych przypadkach trzeba dopasować orientację
Podziękowania dla żonki jej pomoc i rada w trakcie demontażu klamki była celna i cenna
1. Zdjąć tapicerkę wewnętrzną drzwi
2. Zdemontuj ozdobny Plastik klamki zewnętrznej
3. Wyciągnij wkładkę zamka klamki poprzez przesunięcie okrągłego plastiku i wyciągnięcie metalowego trzpienia zabezpieczającego
4. Zdemontuj wygłuszenie drzwi - nie koniecznie całkowicie
5. Odczep szeroką kostkę od zamka drzwi
6. wykręć dwie śruby od zamka drzwi - na bocznej krawędzi drzwi
7. Odczep pręt zamka (znajduje się w górnej części) od klamki drzwi - pręt jest zabezpieczony w klamce białym małym plastikiem
7a. Wyjmij z zamka (lewa górna część zamka gdy zamek jest jeszcze w drzwiach) linkę z białym plastikiem od klamki ( linka umożliwia otwarcie zamka kluczykiem) wystarczy ja po prostu wyciągnąć bo jest tylko włożone w prostokątne zagłębienie w zamku
8. Odkręć silnik podnoszenia/opuszczania szyby (3 x śruba)
9. Odkręć prowadnice szyb ( dwie czarne) mocowane tylko po jednej śrubie od dołu
10. Odkręć wszystkie śruby znajdujące się w górnej części drzwi (klucz gwiazdkowy T-45 te większe oraz T-15 lub T- 20 mniejsze) Uwaga jedna śruba jest ukryta we wnęce w bocznej części drzwi a druga pod wewnętrznym trójkątnym plastikiem lusterka - interesuje nas ta dolna śruba - ta wyżej jest od lusterka - zostawiamy przykręcone lusterko
11. Rozłączmy kostkę od lusterka i wpychamy ją do wnętrza drzwi
12. Wpychamy plastikowy mechanizm widoczny po odkręceniu silnika otwierania/zamykania szyby do wnętrz drzwi
13. Zdejmij uszczelkę z górnej ramy drzwi
13A.Szyba w górnym położeniu i delikatnie ruszając górną ramą drzwi z szybą wyciągamy ku górze czarną ramę wraz z szybą lusterkiem oraz mechanizmem podnoszenia szyby
UWAGA!!! nie szarp na siłę jak nie wychodzi to nie odkręciłeś jakiejś śruby sprawdź jeszcze raz czy wszystko odkręciłeś
14. Klamka składa się z dwóch części aby je rozczepić popsikaj WD-40 na metalowy wąski prostokątny element znajdujący się wzdłuż klamki od środka, następnie w jego środkowej części znajduje się wystający uchwyt przesuń go maksymalnie w prawo
15. zewnętrzną część klamki unieś do góry i przesuń w stronę samochodu - wyciągaj delikatnie bez szarpania trzeba wyczuć moment i miejsce
16. Wyciągnij biały plastik osłaniający zamek i klamkę - odkręć jedną plastikową czarną śrubę od góry
17. Widzisz dobrze wewnętrzną część klamki i z lewej strony mały biały plastik zaczepiony za część lewą klamki - odczep go i wyciągnij drugą część klamki
UWAGA!!! jak będziesz montował klamkę to najpierw włóż w drzwi wewnętrzną część klamki później od góry włóż mały biały plastik i zahacz go za klamkę
Pozostałe kroki w odwrotnej kolejności przy zamontowaniu klamki
Fajny widok drzwi - wyglądają jak bez ramkowe
P.S fotosik sam obraca zdjęcia więc w niektórych przypadkach trzeba dopasować orientację
Podziękowania dla żonki jej pomoc i rada w trakcie demontażu klamki była celna i cenna