Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 Avant] problem z tylna wycieraczka

Nadwozie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

[A6 C5 Avant] problem z tylna wycieraczka

Post autor: diabel » 30 wrz 2009, 19:16

Witam
Od samego poczatku nie dzialala mi w aucie tylna wycieraczka. W lato to nie przeszkadzalo, ale idzie jesien, chlapa, stwierdzilem ze trzeba sie za to wziac :-) Na poczatek mam 2 pytania:
1. wg ETKi silniczek ma nr katalogowy 8L0 955 711B. Dzisiaj cos mnie tknelo, zdjalem tapicerke, i okazalo sie, ze moj silniczek ma nr 8L0 955 711A :shock: Pytanie, co mam teraz zalozyc: wg katalogu, czy to, co teraz jest (i nie dziala)?
2. znalazlem watki o zestawie naprawczym, tylko ze stosowano go w przypadku problemow ze spryskiwaczem. U mnie problem jest nieco inny: po zdjeciu tapicerki okazalo sie, ze od silniczka odpieta byla kostka. Po podlaczeniu silniczek brzeczy, ale wycieraczka ani drgnie, plyn ze spryskiwacza wali do srodka, wiec dysza tez juz padla. Koszt zestawu naprawczego i uzywanego silniczka jest porownywalny (ok 150 PLN), pytanie, co lepiej kupic, zeby nie kupowac dwa razy ;-) ?

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 30 wrz 2009, 19:23

miałem podobny problem. sprawdziłem bezpieczniki i rozruszaćmyślałem, że to silniczek padł. coś mnie tknęło i rozruszałem ją. :mrgreen: dziabie jak tralala. może i tobie się uda. włącz ją pójdz na tył i spróbuj ją rozruszać. a dysze spróbuj przepchać. długo nieużywane i mogło zaśniedzieć

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 30 wrz 2009, 19:57

Jest juz rozruszana, az za bardzo, kreci sie dookola.

Awatar użytkownika
Argi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 30 gru 2008, 22:53
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Argi » 01 paź 2009, 12:07

Było już o tym milion razy.
To nie silniczek, tylko "zasyfiony" mechanizm. Płyn lał się do środka po ukręceniu rurki podającej płyn do dyszy i z czasem unieruchomił cały mechanizm. Tak było i u mnie i u setek innych osób. Wycieraczka ani drgnęła, a silnik okazał się sprawny. Jeżeli silnik "brzęczy' to tym bardziej masz na to niezbity dowód. Kostkę ktoś odpiął, bo pewnie wywalało bezpiecznik (jak u mnie).
Kupuj zestaw naprawczy i działaj.
Pozdrawiam.
Było:
2008 - 2019 C5 Quattro AKE 2002
Jest:
2019 - C7 Quattro CNHA 2016

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 13 paź 2009, 12:52

Pisze ku przestrodze dla tych, co najpierw kupuja zestaw naprawczy, a potem dopiero rozbieraja silniczek, tak jak ja to zrobilem. Mechanizm napedowy sklada sie m. in. z plastikowej zebatki. Zacieta przekladnia + sprawny silniczek = plastikowe zeby starte na wiory :-( Zestaw wrocil do dealera, a ja wracam polowac na allegro na uzywke.

hekri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 mar 2010, 17:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hekri » 12 lip 2010, 16:23

Mam podobny problem, tylna wycieraczka nagle stanęła na środku i nie działa. Spryskiwacz działa prawidłowo.


Sprawdziłem bezpiecznik numer 27 zgodnie z instrukcją jest cały.


Przykładałem ucho w miejscu bezpieczników (tam są też chyba przekaźniki) i w momencie włączenia tylnej wycieraczki nie ma żadnego dźwięku (pyknięcia) może to przekaźnik? który jak go sprawdzić??

Z tyłu przykładam ucho i też nie ma żadnego dźwięku czy buczenia silniczka...

Podpowiedzcie coś, płyn nie ciekł bo wężyk jest prawidłowo założony i szczelny.

Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Krzysiek

daniel_w
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2011, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: daniel_w » 17 paź 2012, 20:35

Odgrzewam:)
Zastanawiam się po awarii wycieraczki co lepiej kupić:

cały silnik http://allegro.pl/silniczek-wycieraczki ... 87659.html Pytanie czy on jest faktycznie oryginalny?

a może

zestaw naprawczy: http://allegro.pl/silnik-wycieraczki-ze ... 21584.html Z tego co się orientuję podobna cena jest w serwisie

Ceny są podobne więc chyba lepiej cały silnik wziąć. Orientuje się ile całość w serwisie kosztuje?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 17 paź 2012, 21:37

Kolego "daniel_w"

W serwisie zgodnie ze stroną 'www.sklep.gajos.com.pl' (zawsze tam sprawdzam zanim pojadę do serwisu i ceny zawsze się zgadzały) za oryginalny silnik wycieraczki 8L0 955 711 B wołają 579.88zł, natomiast za zestaw naprawczy 8L0 998 711 194.16zł

Przerabiałem ten temat 2 lata temu, więc podzielę się moimi spostrzeżeniami:
1) rozbierz swój silniczek i zobacz w jakim stanie znajduje się jego środek, czy jest mocno skorodowany, czy ścieżki oraz szczotki (styki) 'wielkiej zębatki' są w porządku, oraz czy silnik pracuje
2) zobacz czy uda Ci się zdemontować rurkę doprowadzającą płyn do dyszy spryskiwacza. Jeżeli nie ukręciła się ona zaraz koło plastikowego elementu utrzymującego ją w pozycji roboczej (element zamocowany na zatrzasku do metalowej obudowy) to istnieje szansa regeneracji ;-) ... Robiłem to swego czasu u znajomego - kawałek rurki o minimalnie większej średnicy która łączy 2 uszkodzone odcinki (oczywiści wklejonej tak aby połączenie było szczelne). Jestem przekonany, że w takim przypadku i Tobie uda się w ten sposób to naprawić.

Jeżeli elektronika i silnik jest cały, a rurki nie da się zregenerować to polecam zestaw naprawczy. Jak wiadomo jakoś zamienników z reguły jest dużo gorsza od oryginałów, więc zakładam, że Twój zregenerowany zestaw pochodzi znacznie dłużej.

PS. U mnie założyłem zestaw naprawczy. Co 6-12 miesięcy - w zależności jak mi się przypomni - smaruje feralną rurkę smarem grafitowym i 'odpukując' chodzi bezawaryjnie po dziś dzień.

mateo_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 mar 2012, 19:38
Lokalizacja: Stare Sioło

Post autor: mateo_81 » 06 sty 2013, 12:27

Panowie, ja podzielę się przypadkiem w mojej bryczce. Uwaliło mi rurkę od spryskiwacza przy samej d...., tzn przy tym plastiku z króćcem... sprawę załatwiłem wkładem z długopisu i klejem technicol - psika na środek jak nowy i nic nie cieknie :). Kolejny problem jaki miałem, a który załatwiłem przy okazji rurki, to, że wycieraczka sama się uruchamiała. Powód tego był banalny - styki na dużym kole w przekładni były zaśniedziałe i je wyczyściłem drobnym papierem ściernym, przy okazji mechanizm zębatek metalowych też został "odnowiony".
Po 3h dłubania wszystko działa jak nowe.
P.S. Polecam napchać smaru w mechanizm na ok. 3/4 pojemności.
P.P.S. Rurkę nasmarowałem smarem litowym w spray'u do samego wierzchu, aż zaczął wyciekać na zewnątrz i później co jakiś czas drucikiem tylko wierzchnią warstwę smaru wydłubać i zalać od nowa świeżym smarem :)

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 11 sty 2013, 18:45

Miałem ten problem i kupiłem nowy silniczek montowany w skodach. Koszt - 200zł. Jak przejrzysz moje stare posty to znajdziesz jego numer. Różnica jedynie jest taka że wycieraczka leży z drugiej strony.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 20:24 przez birdman, łącznie zmieniany 1 raz.

CC_Bartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 31 paź 2012, 16:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: problem z tylna wycieraczka

Post autor: CC_Bartek » 06 lut 2013, 11:21

diabel pisze:Witam
Od samego poczatku nie dzialala mi w aucie tylna wycieraczka. W lato to nie przeszkadzalo, ale idzie jesien, chlapa, stwierdzilem ze trzeba sie za to wziac :-) Na poczatek mam 2 pytania:
1. wg ETKi silniczek ma nr katalogowy 8L0 955 711B. Dzisiaj cos mnie tknelo, zdjalem tapicerke, i okazalo sie, ze moj silniczek ma nr 8L0 955 711A :shock: Pytanie, co mam teraz zalozyc: wg katalogu, czy to, co teraz jest (i nie dziala)?
2. znalazlem watki o zestawie naprawczym, tylko ze stosowano go w przypadku problemow ze spryskiwaczem. U mnie problem jest nieco inny: po zdjeciu tapicerki okazalo sie, ze od silniczka odpieta byla kostka. Po podlaczeniu silniczek brzeczy, ale wycieraczka ani drgnie, plyn ze spryskiwacza wali do srodka, wiec dysza tez juz padla. Koszt zestawu naprawczego i uzywanego silniczka jest porownywalny (ok 150 PLN), pytanie, co lepiej kupic, zeby nie kupowac dwa razy ;-) ?
Kolego używka z odzysku i po sprawie :D

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 674
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 12 cze 2016, 11:33

Odgrzeje kotleta bo wczoraj zabrałem się za moją tylną wycieraczkę.
W skrócie powiem że się nawk...........łem z ściągnięciem tapicerki z roletą.
Po wyjęciu i rozebraniu mechanizmu był oto taki widok:
Obrazek

Wyjęcie trzpienia z środka wygląda tak:
Obrazek

To jest chyba wada tych mechanizmów że płyn sie leje i wszystko rdzewieje. Jak widać u mnie chyba tu nikt od fabryki nie zaglądał. Ale po rozebraniu tapicerki byłi widać że tapicerka była rozbierana (przynajmniej była wyciągana roleta).
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 cze 2016, 12:00

ja kiedyś wrzucałem filmiki jak się klapę z roletą rozbiera ;) za którymś razem idzie ;)

okruch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2015, 23:55
Lokalizacja: Białystok

Re: [A6 C5 Avant] problem z tylna wycieraczka

Post autor: okruch » 05 mar 2017, 23:17

diabel pisze:Witam
Od samego poczatku nie dzialala mi w aucie tylna wycieraczka. W lato to nie przeszkadzalo, ale idzie jesien, chlapa, stwierdzilem ze trzeba sie za to wziac :-) Na poczatek mam 2 pytania:
1. wg ETKi silniczek ma nr katalogowy 8L0 955 711B. Dzisiaj cos mnie tknelo, zdjalem tapicerke, i okazalo sie, ze moj silniczek ma nr 8L0 955 711A :shock: Pytanie, co mam teraz zalozyc: wg katalogu, czy to, co teraz jest (i nie dziala)?
2. znalazlem watki o zestawie naprawczym, tylko ze stosowano go w przypadku problemow ze spryskiwaczem. U mnie problem jest nieco inny: po zdjeciu tapicerki okazalo sie, ze od silniczka odpieta byla kostka. Po podlaczeniu silniczek brzeczy, ale wycieraczka ani drgnie, plyn ze spryskiwacza wali do srodka, wiec dysza tez juz padla. Koszt zestawu naprawczego i uzywanego silniczka jest porownywalny (ok 150 PLN), pytanie, co lepiej kupic, zeby nie kupowac dwa razy ;-) ?
ół roku temu padł mi silniczek wycieraczki tylniej szyby, zamówiłem na allegro jakiegoś chinola za 130 zł, padł po 5 miesiącach
zacząłem szukać i odpowiedź na swój problem znalazłem na forum a3
UWAGA!
do naszych A6 pasuje silniczek BOSCHA o nr: 0390201592
montowany do Golfa IV na pierwszy montaż

Wszystko pasuje plug&play

Jedyna róznica to taka że wycieraczka w stanie spoczynku lezy po prawej stronie
Jeśli ktoś jest zainteresowany zamieszcze fotki

Najważniejsze: oryginał Boscha kosztuje tylko 165 zł (gdzie sam zestaw naprawczy do naszych A6 kosztuje 200 zł)
_________________________________________
Ford Escort 1,6 MK5 1,6 benz - było
Audi A4 B5 Avant - 1,9 Tdi AFN - było
Audi A6 C5 Avant - 1,9 Tdi AWX - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl