[A6 C5] Pomozcie z tymi wycieraczkami.
[A6 C5] Pomozcie z tymi wycieraczkami.
Witam jak zakupilem auto wycieraczki byly w pozycji srodkowej szyby. Po zapoznaniu sie z tematem okazalo sie ze zlamany jest mechanizm wycieraczek ktory wymienilem. Wycieraczki niby dzialaja lecz dalej zatrzymuja sie w pozycji srodkowej. Co moglem zle zrobic? Czy ten mechanizm jakos sie ustawia przed montazem? Czy moze silnik wycieraczek rowniez jest zepsuty? Prosze o pomoc nie mam za duzo czasu aby to naprawic.
- Bbone
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 lis 2010, 21:07
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
- Kontakt:
Zrób tak jak napisał Arnii powinno pomóc.A jeśli nie to może jest zatarty mechanizm wycieraczek.(zależy czy kupiłeś nowy czy używany) Miałem tak że wycieraczki stawały własnie w połowie i dupa,na dół nie chciały zjechac :-? .Ale znalazłem na tym zacnym forum pomoc.Rozebrałem mechanizm (troche trzeba się nagrzebać przy tym) nasmarowałem smarem silikonowym i pomogło,działa jak nowe 

All of the Above
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
rozebrać, nasmarować i prawidłowo założyć ramię wycieraczki z tego co wiem a6 c5 nie ma trybu serwisowego
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Znaczy sie mechanizm kupilem uzywany ale 100% sprawny. Dziwne jest to wlasnie tak samo sie zatrzymaly na starym mechanizmie(byl ulamany) i teraz tak samo. A czy w silnliczku nie ma jakiegos czujnika polozenia lub cos? Bo one naprawde dzialaja super wszystkie biegi i dobrze zmywaja od dolu do konca. Ale jak sie wylaczy to zatrzymuja sie na srodku. Moze ktos jeszcze ma jakis pomysl?
w/g mojej wiedzy w c5 nie ma regulacji poprzez elektryke,
źle to złożyłeś i dlatego się tak dzieje, jak dobrze pamiętam to ramie które jest montowane na główke silniczka powinno być skierowane w stronę pasażera- stojąc przodem do auta w lewo- jak dasz radę to idealnie równolegle do np. maski auta. Chce żebyś dobrze mnie zrozumiał, po prostu jak stoisz przed autem to ma to być w lewo
trochę się z tym pomęczysz zanim trafisz strikte ale da się to zrobić
jak zdejmiesz mechanizm włącz na chwile wycieraczki żeby silniczek ustawił się w pozycji nominalnej :!:
źle to złożyłeś i dlatego się tak dzieje, jak dobrze pamiętam to ramie które jest montowane na główke silniczka powinno być skierowane w stronę pasażera- stojąc przodem do auta w lewo- jak dasz radę to idealnie równolegle do np. maski auta. Chce żebyś dobrze mnie zrozumiał, po prostu jak stoisz przed autem to ma to być w lewo

trochę się z tym pomęczysz zanim trafisz strikte ale da się to zrobić

jak zdejmiesz mechanizm włącz na chwile wycieraczki żeby silniczek ustawił się w pozycji nominalnej :!:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 paź 2009, 22:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Zrób tak:
- zdemontuj mechanizm
- odłącz od niego silnik
- podłącz sam silnik i włącz wycieraczki (pojedyncze przetarcie)
- obserwuj trzpień silnika, powinien wykonać jeden pełen obrót dookoła.
UWAGA! Bardzo ważne abyś nie trzymał silnika w ręku, lub co gorsza całego mechanizmu wraz z podłączonym silnikiem, w momencie jego włączenia. Podeprzyj go czymś, połóż, zabezpiecz. Chwila nieuwagi i możesz stracić conajmniej palec, siła silnika jest naprawdę potężna.
Jeśli silnik wykona pełen obrót to sprawdź to samo z zapiętym mechnizmem, jeśli nie, to może jest uszkodzony, krzywy. trudno wyrokować.
Przyda Ci się też ten opis "zerowania mechanizmu" :arrow: klik
No i pytanie czy mechanizm przez ciebie zakupiony chodził lekko? Powinieneś lekko obracać nim ręką.
Daj poźniej znać jakie efekty.
- zdemontuj mechanizm
- odłącz od niego silnik
- podłącz sam silnik i włącz wycieraczki (pojedyncze przetarcie)
- obserwuj trzpień silnika, powinien wykonać jeden pełen obrót dookoła.
UWAGA! Bardzo ważne abyś nie trzymał silnika w ręku, lub co gorsza całego mechanizmu wraz z podłączonym silnikiem, w momencie jego włączenia. Podeprzyj go czymś, połóż, zabezpiecz. Chwila nieuwagi i możesz stracić conajmniej palec, siła silnika jest naprawdę potężna.
Jeśli silnik wykona pełen obrót to sprawdź to samo z zapiętym mechnizmem, jeśli nie, to może jest uszkodzony, krzywy. trudno wyrokować.
Przyda Ci się też ten opis "zerowania mechanizmu" :arrow: klik
No i pytanie czy mechanizm przez ciebie zakupiony chodził lekko? Powinieneś lekko obracać nim ręką.
Daj poźniej znać jakie efekty.