Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5]Piach powoduje obdzieranie lakieru - drzwi-błotnik

Nadwozie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

[A6 C5]Piach powoduje obdzieranie lakieru - drzwi-błotnik

Post autor: mwx » 17 sty 2011, 02:13

Ostatnio podczas otwierania drzwi usłyszałem cichy chrobot i pomachałem trochę nimi żeby zlokalizować źródło. Okazało się że to chrobocze piach który zebrał się na drzwiach, ocierając podczas otwierania drzwi o błotnik. Ze smutkiem stwierdziłem że po starciu z pierwszym tegorocznym atakiem zimy mam w tych miejscach z dwóch stron lakier zdarty już niemal do podkładu i oczywiście szybciorem oczyściłem te miejsca.
Pozwoliłem sobie zaznaczyć to miejsce na fotce:


Obrazek


Niestety po przejażdżce po mieście znów poprzylepiało się błoto i piach, a chrobot powrócił dalej dewastując mój błotnik <smuty>

Jak się przypatrzeć to podczas otwierania drzwi robi się tam rzeczywiście bardzo ciasno, a listwy ozdobne nie polepszają sytuacji.

Zastanawiam się jak to wygląda w innych C5 i czy jest na to jakaś metoda. Po stronie kierowcy nakleiłem tymczasowo plaster jakiejś taśmy klejącej, ale zdaje się że mogłem tak pogorszyć sprawę, bo teraz może tam zebrać się wilgoć.
Myślałem o tym żeby po naprawieniu tego u lakiernika na wiosnę, po dokładnym osuszeniu i wyczyszczeniu nakleić tam pasek takiej grubszej przezroczystej folii, jak czasem są fabrycznie naklejane na samochodach w przedniej części tylnego nadkola.

Jak wygląda to miejsce w Waszych autach? (Po lekkim uchyleniu drzwi widać to miejsce lepiej)

Co w ogóle może powodować taki stan rzeczy? Szczeliny na zamkniętych drzwiach ze wszystkich stron wyglądają wzorowo, a regulacji przód<->tył na drzwiach chyba nie ma, prawda? Z resztą gdyby szczeliny były większe to wyglądałoby gorzej

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 17 sty 2011, 04:09

mwx,
nie uchodze za znawce w temacie C5... ale...
nie wydaje mi się aby Twoja przypadłość była naturalnym zjawiskiem..
To Twoja pierwsza zima z tym C5 ?
Twoje niedogodności wydają się conajmniej .. nieprawidłowe.. :roll:

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 17 sty 2011, 08:09

Powiem tak jeżeli dzieje sie takie coś musiałeś mieć cos z błotnikiem ``wymieniony , naprawiony`` lub cos w tym stylu poprostu cza ustawić na nowo szpare i błotnikiem do przodu minimalnie uciec , lub ktoś zżle listwe przykeił zobacz czy listwa w tylnej cześci drzwi dolega do samego końca , a co do tasmy nic to nieda poniewasz ona też sie wytrze i nadal bedziesz zachaczal o błotnik 8-)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

piter

Post autor: piter » 17 sty 2011, 08:21

Kolego sprawdź spasowanie części jak koledzy proponują, jeśli wszystko gra to taśma jest dobrym pomysłem (mam u siebie fabrycznie naklejaoną na progach drzwi i przy bagażniku). Materiał z którego jest zrobiona raczej napewno się nie przetrze. Jednak Tobie bym proponował zainwestować w dobrej jakości chlapacze. Wiem że olotowo nie wyglądają ale w zimie i podczas deszczu w pełni spełniają swoją rolę. Mam już chlapacze drugą zimę i mogę polecić.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 17 sty 2011, 09:35

ten piasek pojawia się tam dlatego że opona na całym swoim obrębie odrzuca piasek mam tak samo najprawdopodobniej spowodowane to jest rantem opony to moje wnioski wiec sam chlapacz nie wiele da a problem mam podobny gdyby fela była głębiej w nadkolu osadzona nie było by go

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 17 sty 2011, 16:07

Z duża pewnością mogę stwierdzić, że z drzwiami było coś kiedyś kombinowane- malowane/zdejmowane drzwi/listwa. Sam miałem taki przypadek- miałem malowaną listwę i była milimetr dalej naklejona niż powinna, przez co haczyła o błotnik przy otwieraniu. Oczyść dobrze błotnik i listwę, zrób malutką zaprawkę lakierem i będzie ok. Nikt nie zauważy że było coś robione jeśli lupy nie będzie miał :D Zerwij tą listwę, oczyść dobrze powierzchnie listwy i drzwi i naklej ponownie na taśmę dwustronną. Pozdrawiam ;-)

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 17 sty 2011, 18:28

Jeśli to wina tylko listwy to najlepiej nową przykleić.
Skoro piszesz że dzieje ci się tak z obydwu stron to może byś porównał szpary z inną audi albo jak ktoś ma ELSE to w niej powinny być podane ile mm powinny mieć ;-)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 17 sty 2011, 18:29

mwx, dziś sprawdzałem u siebie. Nie mam takiego problemu. Szczelina jest, ale nie taka wąska, żeby ziarna piasku obcierały. U mnie nie ma nic takiego miejsca. Robiłeś coś z drzwiami? Może są źle spasowane? :roll:

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 17 sty 2011, 21:19

Ok, przyjrzałem się dokładnie w dziennym świetle.

Jakiś CH...uncwot próbował ściągnąć mi najprawdopodobniej niedawno listwy, bo z przodu są ślady od chamskich zabiegów przy pomocy śrubokręta. Rzeczywiście listewki lekko z przodu przez to odstają i też zdążyły się lekko zetrzeć.

Przepraszam za zamieszanie, nie zauważyłem wcześniej.

ÂŁeb przy dupie bym urwał :evil:

Wiem że kiedyś widziałem na forum przypadkiem instrukcję zdejmowania tych środkowych listew ale teraz jak specjalnie szukam to za nic nie mogę tego ponownie znaleźć. Pamiętam, że trzeba je odkręcić od środka drzwi (tego chętni na moje listewki najwyraźniej nie wiedzieli), interesuje mnie tylko czy do śrub jest wystarczający dostęp po zdjęciu samego boczka, czy trzeba coś jeszcze odkręcać (ramkę okna, zamek kierowcy itp)?

Przy okazji jeszcze jedno pytanie:
Najlepiej byłoby wykonać zaprawkę mając dostęp do tej krawędzi, a na "zmontowanym" aucie jest słabo. Czy demontaż błotnika to bardzo duża filozofia? (Drzwi nie chce mi się demontować ze względu na milion kabli)

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 17 sty 2011, 21:32

mwx pisze: Wiem że kiedyś widziałem na forum przypadkiem instrukcję zdejmowania tych środkowych listew ale teraz jak specjalnie szukam to za nic nie mogę tego ponownie znaleźć. Pamiętam, że trzeba je odkręcić od środka drzwi (tego chętni na moje listewki najwyraźniej nie wiedzieli), interesuje mnie tylko czy do śrub jest wystarczający dostęp po zdjęciu samego boczka, czy trzeba coś jeszcze odkręcać (ramkę okna, zamek kierowcy itp)?
No co Ty ? :roll: Te środkowe listwy, co Ci zawadzają, to nie są do niczego przykręcane ;-) Jeśli auto nie było malowane, to są na oryginalnym kleju, który bardzo ciężko jest usunąć z listew i drzwi (kupuje się specjalną kauczukową nakładkę na wiertarke). Podgrzej lekko listwe suszarką i podważaj po kolei i podgrzewaj i tak ją zdejmiesz. Potem tak jak pisałem musisz klej usunąć i potem na taśmę dwustronną przykleić. A nie możesz po prostu podkleić tego odstającego kawałka listwy ?

Co do zrobienia zaprawki, to pod żadnym pozorem nie ruszaj błotnika- żeby zdjąć błotnik jest trochę roboty, potem trzeba to wszystko spasować a jest to trudne a na dodatek jeszcze poomykasz lakier na śrubach błotnik w komorze silnika i będzie widać, że coś grzebane. Zdjęcie drzwi, to żadna filozofia i wbrew pozorom nic trudnego. Myślę, że bez zdejmowania drzwi też się dostaniesz. <ok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 17 sty 2011, 22:53

Dzięki, zdawało mi się, że to jakoś przykręcane jest. Podkleić nie da rady, sporo syfu już naleciało i nawet po płukaniu z węża ciężko to nawet docisnąć na miejsce. Poza tym są już chyba lekko wykrzywione na zewnątrz od rwania - trzeba je będzie po zdjęciu na ciepło lekko przygiąć w drugą stronę i dopiero potem przykleić.
kuna pisze:mwx, gdzie Ty parkujesz ziom ?, że takie jaja sie dzieją :-/
A mam tu na ÂŁawicy jakąś taką stałą ekipę... Swego czasu wykupiłem z całego Poznania wszystkie tylne trójkątne szyby do mojego W126 '80 <smuty>
Teraz zabytek nocuje już wyłącznie w garażu a Audi ma odpowiednie ubezpieczenie, chroniące nawet kapselki od felg :-?

A najbardziej wku** mnie to, że jakbym jednego z drugim na moim terenie zastrzelił podczas wykonywania ich niechlubnych czynów to ja bym poszedł siedzieć.
Co ja mówię.. wystarczyłoby któremuś z nich złamać palec.

[ Dodano: 2011-01-18, 18:57 ]
Niestety sprawa nie wygląda tak jak początkowo myślałem.
Odstające listwy spotęgowały efekt, ale nie są jedyną przyczyną.
Dziś spędziłem trochę czasu przy aucie (zamiast pisać pracę dyplomową.. eh..) i odkleiłem listewki. Z lewej strony chyba będzie OK, ale z prawej nie.

Teraz nic nie ociera, ale auto jest czyste. Szczelina jaka zostaje pomiędzy błotnikiem a drzwiami prawdopodobnie będzie jednak powodować uszkadzanie krawędzi gdy będzie na niej błoto, bo zostaje tam na prawdę niewiele miejsca.
Po zbadaniu sytuacji przy pomocy suwmiarki odkryłem że szczelina zwęża się ku dołowi, a na samym dole ma coś koło 1mm, albo nawet troszkę mniej (nie mogłem włożyć suwmiarki żeby dokładnie zmierzyć bo nie chciałem uszkadzać lakieru). Na górze jest koło 2mm, więc gdzieś ginie 1mm.

Poprzedni właściciel, z którym mam osobisty kontakt nie zeznaje jakoby auto zaliczyło kiedyś dachowanie/pożar/powódź, a wszystkie śruby mocujące błotnik i drzwi są pokryte fabrycznym lakierem.

Zdaje mi się, że drzwi mogły się po prostu z czasem obwiesić - w końcu auto ma 9 lat i 360kkm.

Teraz zastanawiam się jak to wyregulować.

cameleon741 - napisałeś, że zdjęcie drzwi to nie filozofia, wnioskuję że robiłeś to kiedyś i prosiłbym o podpowiedź.

Jaki klucz trzeba zastosować do odkręcenia skrzydła od zawiasu?
Wymyśliłem, że dam cienką podkładkę pomiędzy dolny zawias a skrzydło drzwi. Starczyłoby chyba z 0,5mm. Z czego wykonać taką podkładkę?

I jeszcze jedno pytanie - jak szerokie są te szczeliny w Waszych wozach na zamkniętych drzwiach? W drzwiach kierowcy, choć szczelina jest równa od dołu do góry i ma trochę powyżej 2mm, to podczas otwierania zmniejsza się do wartości sięgającej chyba coś nawet poniżej 1mm, a to wystarczy żeby zebrane tam ziarenka piachu mogły siać zniszczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl