[ A6 C5 Avant] Montaz haka westfalia z oryginalnym modulem
[ A6 C5 Avant] Montaz haka westfalia z oryginalnym modulem
Chcial bym zamontowac hak do mojej audiczki, przeczytalem juz sporo tematow i niestety nie znalazlem jakiejs mocno jednoznacznej odpowiedzi na to co chcial bym wiedziec.
Znalazlem rame + belke haka z polifta, quattro, kombi z 2001r, bez kuli, cena kolo 100pln wydaje sie dosc ciekawa, kule z czasem dokupie, z tym ze chcial bym zamontowac oryginalny modul haka i tutaj pojawia sie kilka pytan, bo z tego co zauwazylem w wielu tematach pojawia sie kwestia montazu 'zamiennikow modulu z allegro'.
Tak ze z ta czescia sobie poradze mniej wiecej bez problemu z tego co juz wyczytalem. Kwestia elektryczna mnie mocniej interesuje. (gosc twierdzi ze nie ma tam modulu, tylko polaczenie leci bezposrednio z instalacji i ze musial bym sie wpinac w swiatla, co mnie troche zdziwlio)
Krotko mowiac auto nie mialo wczesniej haka, ciekaw jestem tylko tego w jaki sposob mogl bym podpiac taki modul do szyny i zasilania, czy dogrzebe sie do jakiejs gotowej kostki, za siedzeniami czy kolo zmieniarek ? czy trzeba ja pociagnac od przodu auta ?
A jesli tak to z czym to sie jje, mile widziany byl by jakis schemacik, bo szczerze mowiac zastanawiam sie czy bez takiego wczesniejszego przygotowania zabierac sie do tego samemu, czy moze zlecic komus taki montaz.
mam fabryczne czujniki parkowania (niestety 1 jest uszkodzony i ma walnieta kostke, na razie zamowilem kostke, jak nie pomoze zmienie czujnik, wiec lada dzien powinny byc w pelni sprawne), z tego co juz wyczytalem po dolozeniu modulu nie beda robic problemu
Nie spieszy mi sie, po woli sobie wszystko skompletuje i delikatnie bede grzebal, przynajmniej do etapu montazu ramy z belka + modul (wtyk pewnie zostawie oryginalny + przelotka)
Znalazlem rame + belke haka z polifta, quattro, kombi z 2001r, bez kuli, cena kolo 100pln wydaje sie dosc ciekawa, kule z czasem dokupie, z tym ze chcial bym zamontowac oryginalny modul haka i tutaj pojawia sie kilka pytan, bo z tego co zauwazylem w wielu tematach pojawia sie kwestia montazu 'zamiennikow modulu z allegro'.
Tak ze z ta czescia sobie poradze mniej wiecej bez problemu z tego co juz wyczytalem. Kwestia elektryczna mnie mocniej interesuje. (gosc twierdzi ze nie ma tam modulu, tylko polaczenie leci bezposrednio z instalacji i ze musial bym sie wpinac w swiatla, co mnie troche zdziwlio)
Krotko mowiac auto nie mialo wczesniej haka, ciekaw jestem tylko tego w jaki sposob mogl bym podpiac taki modul do szyny i zasilania, czy dogrzebe sie do jakiejs gotowej kostki, za siedzeniami czy kolo zmieniarek ? czy trzeba ja pociagnac od przodu auta ?
A jesli tak to z czym to sie jje, mile widziany byl by jakis schemacik, bo szczerze mowiac zastanawiam sie czy bez takiego wczesniejszego przygotowania zabierac sie do tego samemu, czy moze zlecic komus taki montaz.
mam fabryczne czujniki parkowania (niestety 1 jest uszkodzony i ma walnieta kostke, na razie zamowilem kostke, jak nie pomoze zmienie czujnik, wiec lada dzien powinny byc w pelni sprawne), z tego co juz wyczytalem po dolozeniu modulu nie beda robic problemu
Nie spieszy mi sie, po woli sobie wszystko skompletuje i delikatnie bede grzebal, przynajmniej do etapu montazu ramy z belka + modul (wtyk pewnie zostawie oryginalny + przelotka)
- Askeladden
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 07 lut 2010, 20:35
- Lokalizacja: Oslo / Warszawa
Przerabialem ten temat.
Ja podlaczylem hak bez modulu, wpialem sie bezposrednio do przewodow obok zmieniarki. Operacja jest bardzo prosta, musisz zaopatrzyc sie w miernik, dobrze abys mial kogos do pomocy poniewaz musisz z wiazki przewodow wyodrebnic te ktore beda ci potrzebne do gniazda.
Bedziesz montowal 13pinowe czy 7pinowe gniazdo?
Najprosciej - wrzucasz wsteczny i szukasz przewodu na ktorym pojawia sie napiecie a nastepnie laczysz go z przewodem ktory bedzie szedl do instalowanego gniazda.
Przy zakupie gniazda powinienes dostac do niego schemat na ktorym bedzie zaznaczone ktory pin za co odpowiada.
Mam nadzieje, ze nie napisalem tego zbyt niechlujnie
Ja podlaczylem hak bez modulu, wpialem sie bezposrednio do przewodow obok zmieniarki. Operacja jest bardzo prosta, musisz zaopatrzyc sie w miernik, dobrze abys mial kogos do pomocy poniewaz musisz z wiazki przewodow wyodrebnic te ktore beda ci potrzebne do gniazda.
Bedziesz montowal 13pinowe czy 7pinowe gniazdo?
Najprosciej - wrzucasz wsteczny i szukasz przewodu na ktorym pojawia sie napiecie a nastepnie laczysz go z przewodem ktory bedzie szedl do instalowanego gniazda.
Przy zakupie gniazda powinienes dostac do niego schemat na ktorym bedzie zaznaczone ktory pin za co odpowiada.
Mam nadzieje, ze nie napisalem tego zbyt niechlujnie
Askeladden som kappåt med trollet!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
[quote="Askeladden"]Przerabialem ten temat.
Ja podlaczylem hak bez modulu, wpialem sie bezposrednio do przewodow obok zmieniarki. Operacja jest bardzo prosta, musisz zaopatrzyc sie w miernik, dobrze abys mial kogos do pomocy poniewaz musisz z wiazki przewodow wyodrebnic te ktore beda ci potrzebne do gniazda.
Bedziesz montowal 13pinowe czy 7pinowe gniazdo?
Najprosciej - wrzucasz wsteczny i szukasz przewodu na ktorym pojawia sie napiecie a nastepnie laczysz go z przewodem ktory bedzie szedl do instalowanego gniazda.
Przy zakupie gniazda powinienes dostac do niego schemat na ktorym bedzie zaznaczone ktory pin za co odpowiada.
Dobry jesteś kolego....
A ciągałeś juz przyczepkę?
Jak Ci sie popalą scieżki magistrali can to dowiesz sie po co jest ten moduł
Ja podlaczylem hak bez modulu, wpialem sie bezposrednio do przewodow obok zmieniarki. Operacja jest bardzo prosta, musisz zaopatrzyc sie w miernik, dobrze abys mial kogos do pomocy poniewaz musisz z wiazki przewodow wyodrebnic te ktore beda ci potrzebne do gniazda.
Bedziesz montowal 13pinowe czy 7pinowe gniazdo?
Najprosciej - wrzucasz wsteczny i szukasz przewodu na ktorym pojawia sie napiecie a nastepnie laczysz go z przewodem ktory bedzie szedl do instalowanego gniazda.
Przy zakupie gniazda powinienes dostac do niego schemat na ktorym bedzie zaznaczone ktory pin za co odpowiada.
Dobry jesteś kolego....
A ciągałeś juz przyczepkę?
Jak Ci sie popalą scieżki magistrali can to dowiesz sie po co jest ten moduł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Marcin Mława pisze:A gdzie w module przyczepy w c5 jest magistrala CAN ?Askeladden pisze:Przerabialem ten temat.
Ja podlaczylem hak bez modulu, wpialem sie bezposrednio do przewodow obok zmieniarki. Operacja jest bardzo prosta, musisz zaopatrzyc sie w miernik, dobrze abys mial kogos do pomocy poniewaz musisz z wiazki przewodow wyodrebnic te ktore beda ci potrzebne do gniazda.
Bedziesz montowal 13pinowe czy 7pinowe gniazdo?
Najprosciej - wrzucasz wsteczny i szukasz przewodu na ktorym pojawia sie napiecie a nastepnie laczysz go z przewodem ktory bedzie szedl do instalowanego gniazda.
Przy zakupie gniazda powinienes dostac do niego schemat na ktorym bedzie zaznaczone ktory pin za co odpowiada.
Dobry jesteś kolego....
A ciągałeś juz przyczepkę?
Jak Ci sie popalą scieżki magistrali can to dowiesz sie po co jest ten moduł
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
konkretnieMarcin Mława pisze:kolego can masz chyba w aucie.A co cię informuje o np.spalonej żarówce? Kolega w turanie popalił ścieżki w magistrali,bo nie miał modułu
gdzie jest magistrala can do modulu haka w c5?
tak naprawde caly ten modul (szumnie nazwane) to jest odpowiedzialny tylko za przelaczenie przeciwmgielnego na koniec skladu oraz wylaczenie parktronica.
W gniezdzie do przyczepy westfalia jest maly mikroswitch ktory odcina parktronic i obwod swiatela przeciwmgielnego w klapie by swiecilo w przyczepie. Mala roznica jest w przekazniku kierunkow. Ma jedno wyjscie wiecej (podejrzewam ze dodatkowy przekaznik lub po prostu odczep na przyczepe) i to wszystko.
A te cany to jakas bajka.
Jak masz schemat inny niz moj to podeslij. Moj schemat ma nr 18/1 -5
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- Askeladden
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 07 lut 2010, 20:35
- Lokalizacja: Oslo / Warszawa
dzieki za odpowiedzi
hak namierzylem sobie jeszcze na aucie nieco poobijanym, ktore ma isc na czesci
niestety troche daleko, ale wybieram sie w okolice pewnie niebawem to sprobuje sam to obejrzec, cena zaproponowana przez telefon jest bardzo atrakcyjna, kwestia tylko jeszcze modulu, kotry bym chcial wsadzic, no ale jak podjade moim autkiem to obejrze jak to wyglada tam, a jak u mnie i zobaczymy co z tego wyjdzie
aha, jeszcze jedna sprawa
jak najprosciej zalatwic kwestie 'papierkow' na ten hak ? niby fabryczny, ale nie mialem go jak rejestrowalem, no a to tez bym chcial miec z glowy
w sumie moze po jutrze na spokojnie jeszcze zmienie plyn chlodniczy, akurat garaz mam dostepny z kanalem, potem na spokojnie jeszcze musze gazownikow pogonic, bo jakos niedoregulowana mam instalacje, niestety nie mam gdzie kupic oleju do skrzyni w ten dlugi weekend bo do tego bym tez zajrzal, sprawdzil stan i uzupelnil w razie potrzeby, tak ze hak jest gdzies mniej wiecej na koncu tej listy
no a nad skrzynia jeszcze sie pozastanawiam czy pelnej wymianki nie zrobic, troszke juz pobadalem ten temat na forum
hak namierzylem sobie jeszcze na aucie nieco poobijanym, ktore ma isc na czesci
niestety troche daleko, ale wybieram sie w okolice pewnie niebawem to sprobuje sam to obejrzec, cena zaproponowana przez telefon jest bardzo atrakcyjna, kwestia tylko jeszcze modulu, kotry bym chcial wsadzic, no ale jak podjade moim autkiem to obejrze jak to wyglada tam, a jak u mnie i zobaczymy co z tego wyjdzie
aha, jeszcze jedna sprawa
jak najprosciej zalatwic kwestie 'papierkow' na ten hak ? niby fabryczny, ale nie mialem go jak rejestrowalem, no a to tez bym chcial miec z glowy
w sumie moze po jutrze na spokojnie jeszcze zmienie plyn chlodniczy, akurat garaz mam dostepny z kanalem, potem na spokojnie jeszcze musze gazownikow pogonic, bo jakos niedoregulowana mam instalacje, niestety nie mam gdzie kupic oleju do skrzyni w ten dlugi weekend bo do tego bym tez zajrzal, sprawdzil stan i uzupelnil w razie potrzeby, tak ze hak jest gdzies mniej wiecej na koncu tej listy
no a nad skrzynia jeszcze sie pozastanawiam czy pelnej wymianki nie zrobic, troszke juz pobadalem ten temat na forum

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
robisz dodatkowy przeglad czastkowy na HAK koszt okolo 35 pln. potem z tym kwitem do wydz komunikacji po pieczatke i to wszystkomr.J pisze:dzieki za odpowiedzi
hak namierzylem sobie jeszcze na aucie nieco poobijanym, ktore ma isc na czesci
niestety troche daleko, ale wybieram sie w okolice pewnie niebawem to sprobuje sam to obejrzec, cena zaproponowana przez telefon jest bardzo atrakcyjna, kwestia tylko jeszcze modulu, kotry bym chcial wsadzic, no ale jak podjade moim autkiem to obejrze jak to wyglada tam, a jak u mnie i zobaczymy co z tego wyjdzie
aha, jeszcze jedna sprawa
jak najprosciej zalatwic kwestie 'papierkow' na ten hak ? niby fabryczny, ale nie mialem go jak rejestrowalem, no a to tez bym chcial miec z glowy
w sumie moze po jutrze na spokojnie jeszcze zmienie plyn chlodniczy, akurat garaz mam dostepny z kanalem, potem na spokojnie jeszcze musze gazownikow pogonic, bo jakos niedoregulowana mam instalacje, niestety nie mam gdzie kupic oleju do skrzyni w ten dlugi weekend bo do tego bym tez zajrzal, sprawdzil stan i uzupelnil w razie potrzeby, tak ze hak jest gdzies mniej wiecej na koncu tej listy
no a nad skrzynia jeszcze sie pozastanawiam czy pelnej wymianki nie zrobic, troszke juz pobadalem ten temat na forum
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
ok
poczytalem tu i tam, martwila mnie kwestia homologacji
no ale przy oryginale z tabliczka znamionowa nie powinno byc problemow, tak ze o to sie juz nie martwie
tak ze tylko dorwac hak z modulem, no i caly czas pozostaje mi kwestia montazu, no bo niestety nie dowiedzialem sie jeszcze czy duzo bede musial sie bawic zeby to podpiac pod instalacje, no ale zobaczymy, jak popatrze w aucie gdize cos takiego bylo od poczatku to bede wiedzial gdzie i czego szukac
EDIT:
Czy jest jakas roznica w zestawie hak + modul miedzy przed a poliftem ?
dzisiaj namierzylem przedlifta na czesci z hakiem, akurat quattro i znacznie blizej
poczytalem tu i tam, martwila mnie kwestia homologacji
no ale przy oryginale z tabliczka znamionowa nie powinno byc problemow, tak ze o to sie juz nie martwie
tak ze tylko dorwac hak z modulem, no i caly czas pozostaje mi kwestia montazu, no bo niestety nie dowiedzialem sie jeszcze czy duzo bede musial sie bawic zeby to podpiac pod instalacje, no ale zobaczymy, jak popatrze w aucie gdize cos takiego bylo od poczatku to bede wiedzial gdzie i czego szukac
EDIT:
Czy jest jakas roznica w zestawie hak + modul miedzy przed a poliftem ?
dzisiaj namierzylem przedlifta na czesci z hakiem, akurat quattro i znacznie blizej

czy ktoś może szerzej się wypowiedzieć na temat modułu haka do polifta 
bo z tego co się zorientowałem to również wydaje mi się że

bo z tego co się zorientowałem to również wydaje mi się że
przymierzam się do montażu haka i ten wpis:axe pisze: caly ten modul (szumnie nazwane) to jest odpowiedzialny tylko za przelaczenie przeciwmgielnego na koniec skladu oraz wylaczenie parktronica.
nie daje mi spokojuMarcin Mława pisze:Kolega w turanie popalił ścieżki w magistrali,bo nie miał modułu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
mass =- przeszukaj archiwum tego forum. Ktorys klubowicz juz podlaczyl bez modulu i z tego co pamietam to mu to dziala i nic sie nie dzialo.mass pisze:czy ktoś może szerzej się wypowiedzieć na temat modułu haka do polifta
bo z tego co się zorientowałem to również wydaje mi się żeprzymierzam się do montażu haka i ten wpis:axe pisze: caly ten modul (szumnie nazwane) to jest odpowiedzialny tylko za przelaczenie przeciwmgielnego na koniec skladu oraz wylaczenie parktronica.nie daje mi spokojuMarcin Mława pisze:Kolega w turanie popalił ścieżki w magistrali,bo nie miał modułu
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7