Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] demontaż podszybia

Nadwozie
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

[A6 C5] demontaż podszybia

Post autor: Levuss » 29 lip 2009, 18:28

Hello
Jak zdemontować podszybie w A6 C5 zaznaczone na fotkach niebieskimi strzałkami.Odkręciłem dwie widoczne śruby (czerwone strzałki) i podszybie ani drgnie. Muszę zdjąć podszybie ponieważ konieczne chcę się dostać do skrzynki w której jest zamontowany ECU auta.ECU przykręcone jest 5 śrubami z czego 4 są łatwo dostępne (żółte strzałki), a jedna jest właśnie ukryta za podszybiem (zielona strzałka) i nijak do niej podejść. Jedynie demontaż podszybia coś tu pomoże.
Obrazek
Obrazek
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 29 lip 2009, 18:40

Levuss, nie zbyt łatwa sprawa,znaczy sie wyciągnąć jest w miarę łatwo musisz lekko podwarzyć je w góre (od szyby odciągając) ;-)
Jest tam taka krawędz którą sią wciska zaraz pod samą szybę i radzę zachować ostrożność zarówno przy wyciąganiu jak i wciskaniu bo można uszkodzić łatwo szybę.Tak się stało mojemu koledze :-/

[ Dodano: 2009-07-29, 18:42 ]
O wycieraczkach to chyba nie musze pisać ale jak dawno ramiona nie były ściągane to mogą też przysporzyć kłopotu bez ściągacza :-)

Swedish Audi

Post autor: Swedish Audi » 29 lip 2009, 20:01

Klema przy okazji do czyszczenia :-)

Qris

Post autor: Qris » 30 lip 2009, 00:11

Szybę uszkodzić? hehehe dobre

A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa

[ Dodano: 2009-07-30, 00:14 ]
aha kup sprężone powietrze i wyczyść odpływ bo kałuże masz tam na dole. Potem wyczyśc na połysk zabezpiecz woskiem i będziesz miał perfect!

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 30 lip 2009, 00:43

Qris pisze:Szybę uszkodzić? hehehe dobre

A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa

[ Dodano: 2009-07-30, 00:14 ]
aha kup sprężone powietrze i wyczyść odpływ bo kałuże masz tam na dole. Potem wyczyśc na połysk zabezpiecz woskiem i będziesz miał perfect!
Chyba za dużo będę ryzykował z tym demontażem podszybia :-) . Jutro pojadę do mechanika i może jakoś wspólnie znajdziemy sposób na odkręcenie ukrytej śruby.Co do wody to wszystko jest ok.Przed demontażem wyregulowałem wycieraczki i żeby nie chodziły na sucho to użyłem spryskiwacza stą troszkę wody się zebrało, która za chwilę spłynęła:).
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Qris

Post autor: Qris » 30 lip 2009, 01:07

nie bój się rób sam!

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 30 lip 2009, 10:29

Qris pisze:nie bój się rób sam!
Ok spróbuję sam się za to zabrać:)
Qris pisze: A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa
Czyli na początku mam zwalić wycieraczki (nic trudnego) a potem zalać sworznie od wycieraczek WD40 i je wyciągnąć?.Mógłbyś mi krok po kroku dokładnie opisać jak wymontować to podszybie to ten opis jest zbyt mało szczegółowy.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 30 lip 2009, 11:36

witam, ja sciagalem dekiel ze skrzynki jak ciagnolem kabel do wzmacniacza
i ta srube odkrecalem bez sciagania podszybia. (bylo troche gimnastyki ale sie udalo,
chyba ze w 1.8T jest inna skrzynka, ale nie wydaje mnie sie :mrgreen: )

P.S.
az zobacze jeszcze raz usiebie i dam znac.

PZDR///

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 30 lip 2009, 13:44

BartG60 pisze:witam, ja sciagalem dekiel ze skrzynki jak ciagnolem kabel do wzmacniacza
i ta srube odkrecalem bez sciagania podszybia. (bylo troche gimnastyki ale sie udalo,
chyba ze w 1.8T jest inna skrzynka, ale nie wydaje mnie sie :mrgreen: )

P.S.
az zobacze jeszcze raz usiebie i dam znac.

PZDR///
W roczniku modelowym 1899 na pewno jest inna skrzynka :-) . Tamta śruba jest na klucz ampulowy i wszystkie, które do tej pory przerabiałem są po prostu za krótkie :(
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Qris

Post autor: Qris » 30 lip 2009, 14:38

Levuss pisze:
Qris pisze:nie bój się rób sam!
Ok spróbuję sam się za to zabrać:)
Qris pisze: A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa
Czyli na początku mam zwalić wycieraczki (nic trudnego) a potem zalać sworznie od wycieraczek WD40 i je wyciągnąć?.Mógłbyś mi krok po kroku dokładnie opisać jak wymontować to podszybie to ten opis jest zbyt mało szczegółowy.
Kolego wd miało pomóc zdjąć ramiona wycieraczek, potem odkręcasz śruby podszybia i powoli od boku odciągasz podszybie, nie ma co tu profesjonalnie rozpisywać bo to nic trudnego!
Aha Można inaczej dostać się do tamtej śrubeczki
NOMI i kup klucz łamany albo taka przedłużkę spiralno sprężynową. Ja pisałem o zdjęciu podszybia z uwagi na możliwość oczyszczenia wszystkiego łącznie ze smarowaniem mechanizmu wycieraczek nim padną Ci zimeringi na nich i wda się rdza. We warsztacie rozpisałem temat.
Ot lubie zrobić więcej za jednym razem niż wracać później do tematu na nowo

[ Dodano: 2009-07-30, 14:40 ]
BartG60 pisze:witam, ja sciagalem dekiel ze skrzynki jak ciagnolem kabel do wzmacniacza
i ta srube odkrecalem bez sciagania podszybia. (bylo troche gimnastyki ale sie udalo,
chyba ze w 1.8T jest inna skrzynka, ale nie wydaje mnie sie :mrgreen: )

P.S.
az zobacze jeszcze raz usiebie i dam znac.

PZDR///
100% tyc inna bo ja odkręcę puchę bez zdejmowania podszybia

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 30 lip 2009, 16:21

Qris pisze: Kolego wd miało pomóc zdjąć ramiona wycieraczek, potem odkręcasz śruby podszybia i powoli od boku odciągasz podszybie, nie ma co tu profesjonalnie rozpisywać bo to nic trudnego!
OK a podszybie jest mocowane tylko na te 2 śruby która są widoczne na zdjęciu??
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Qris

Post autor: Qris » 30 lip 2009, 18:54

no raczej:-) na bokach mogą być mini wsówki

KonradB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 mar 2010, 09:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KonradB » 21 cze 2010, 13:18

Witam,
Nieźle się namęczyłem ze zdjęciem podszybia zanim trafiłem na ten wątek a i po przeczytaniu opisu nie wszystko było dla mnie w 100% jasne. Dlatego zamieszczam parę fotek i uwag, które powinny rozwiać wszelkie wątpliwości na przyszłość.

1. U mnie podszybie zamocowane jest na 3 klipsach. Dwa w miejscach pokazanych na zdjęciu Levuss'a i jeden na końcu podszybia obok filtra kabinowego.

2. Dobrze jest zdjąć lub odchylić trochę na dole listwy, które idą po boku szyby. Są one wciskane. Trzeba pociągnąć na końcu w kierunku prostopadłym do powierzchni szyby.


Obrazek

3. Podszybie jest wciskane prostopadle do powierzchni szyby. Zatem na jednym z jego końców ciągniemy do góry (prostopadle do powierzchni szyby).

Na zdjęciu niżej widać podszybie od spodu. Czerwona strzałka pokazuje element mocujący.

Obrazek

A tu widać gdzie wchodzi element mocujący. Jest to plastik więc nie ma mowy o niebezpieczeństwie uszkodzenia szyby.

Obrazek
Konrad

Awatar użytkownika
Veth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 cze 2010, 12:29
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Veth » 27 cze 2010, 10:05

U mnie jest problem, że ta listwa od strony kierowcy sie trzyma idealnie, niestety od strony pasażera za cholere nie chce sie wcisnąć z powrotem. Rok temu w samochodzie był wymieniany akumulator, czy możliwe że ktoś coś urwał?

KonradB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 mar 2010, 09:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KonradB » 28 cze 2010, 08:47

Veth pisze:listwa od strony kierowcy sie trzyma idealnie, niestety od strony pasażera za cholere nie chce sie wcisnąć z powrotem
Chodzi Ci o podszybie czy o listwę z boku szyby? Masz problem ze zdjęciem czy z założeniem?
Jeśli zdjąłeś podszybie i nie możesz go założyć to chyba jedyne co mogło ulec uszkodzeniu to ten profil "T" w samym podszybiu (fotka w punkcie 3). No ale po wyjęciu go powinieneś to widzieć.
Veth pisze:Rok temu w samochodzie był wymieniany akumulator, czy możliwe że ktoś coś urwał?
Do wymiany akumulatora nie ma potrzeby ruszać podszybia.
Konrad

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga