Jak zdemontować podszybie w A6 C5 zaznaczone na fotkach niebieskimi strzałkami.Odkręciłem dwie widoczne śruby (czerwone strzałki) i podszybie ani drgnie. Muszę zdjąć podszybie ponieważ konieczne chcę się dostać do skrzynki w której jest zamontowany ECU auta.ECU przykręcone jest 5 śrubami z czego 4 są łatwo dostępne (żółte strzałki), a jedna jest właśnie ukryta za podszybiem (zielona strzałka) i nijak do niej podejść. Jedynie demontaż podszybia coś tu pomoże.
[A6 C5] demontaż podszybia
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
[A6 C5] demontaż podszybia
Hello
Jak zdemontować podszybie w A6 C5 zaznaczone na fotkach niebieskimi strzałkami.Odkręciłem dwie widoczne śruby (czerwone strzałki) i podszybie ani drgnie. Muszę zdjąć podszybie ponieważ konieczne chcę się dostać do skrzynki w której jest zamontowany ECU auta.ECU przykręcone jest 5 śrubami z czego 4 są łatwo dostępne (żółte strzałki), a jedna jest właśnie ukryta za podszybiem (zielona strzałka) i nijak do niej podejść. Jedynie demontaż podszybia coś tu pomoże.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Jak zdemontować podszybie w A6 C5 zaznaczone na fotkach niebieskimi strzałkami.Odkręciłem dwie widoczne śruby (czerwone strzałki) i podszybie ani drgnie. Muszę zdjąć podszybie ponieważ konieczne chcę się dostać do skrzynki w której jest zamontowany ECU auta.ECU przykręcone jest 5 śrubami z czego 4 są łatwo dostępne (żółte strzałki), a jedna jest właśnie ukryta za podszybiem (zielona strzałka) i nijak do niej podejść. Jedynie demontaż podszybia coś tu pomoże.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Levuss, nie zbyt łatwa sprawa,znaczy sie wyciągnąć jest w miarę łatwo musisz lekko podwarzyć je w góre (od szyby odciągając)
Jest tam taka krawędz którą sią wciska zaraz pod samą szybę i radzę zachować ostrożność zarówno przy wyciąganiu jak i wciskaniu bo można uszkodzić łatwo szybę.Tak się stało mojemu koledze
[ Dodano: 2009-07-29, 18:42 ]
O wycieraczkach to chyba nie musze pisać ale jak dawno ramiona nie były ściągane to mogą też przysporzyć kłopotu bez ściągacza

Jest tam taka krawędz którą sią wciska zaraz pod samą szybę i radzę zachować ostrożność zarówno przy wyciąganiu jak i wciskaniu bo można uszkodzić łatwo szybę.Tak się stało mojemu koledze

[ Dodano: 2009-07-29, 18:42 ]
O wycieraczkach to chyba nie musze pisać ale jak dawno ramiona nie były ściągane to mogą też przysporzyć kłopotu bez ściągacza

Szybę uszkodzić? hehehe dobre
A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa
[ Dodano: 2009-07-30, 00:14 ]
aha kup sprężone powietrze i wyczyść odpływ bo kałuże masz tam na dole. Potem wyczyśc na połysk zabezpiecz woskiem i będziesz miał perfect!
A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa
[ Dodano: 2009-07-30, 00:14 ]
aha kup sprężone powietrze i wyczyść odpływ bo kałuże masz tam na dole. Potem wyczyśc na połysk zabezpiecz woskiem i będziesz miał perfect!
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Chyba za dużo będę ryzykował z tym demontażem podszybiaQris pisze:Szybę uszkodzić? hehehe dobre
A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa
[ Dodano: 2009-07-30, 00:14 ]
aha kup sprężone powietrze i wyczyść odpływ bo kałuże masz tam na dole. Potem wyczyśc na połysk zabezpiecz woskiem i będziesz miał perfect!

Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Ok spróbuję sam się za to zabrać:)Qris pisze:nie bój się rób sam!
Czyli na początku mam zwalić wycieraczki (nic trudnego) a potem zalać sworznie od wycieraczek WD40 i je wyciągnąć?.Mógłbyś mi krok po kroku dokładnie opisać jak wymontować to podszybie to ten opis jest zbyt mało szczegółowy.Qris pisze: A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
W roczniku modelowym 1899 na pewno jest inna skrzynkaBartG60 pisze:witam, ja sciagalem dekiel ze skrzynki jak ciagnolem kabel do wzmacniacza
i ta srube odkrecalem bez sciagania podszybia. (bylo troche gimnastyki ale sie udalo,
chyba ze w 1.8T jest inna skrzynka, ale nie wydaje mnie sie :mrgreen: )
P.S.
az zobacze jeszcze raz usiebie i dam znac.
PZDR///


Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Kolego wd miało pomóc zdjąć ramiona wycieraczek, potem odkręcasz śruby podszybia i powoli od boku odciągasz podszybie, nie ma co tu profesjonalnie rozpisywać bo to nic trudnego!Levuss pisze:Ok spróbuję sam się za to zabrać:)Qris pisze:nie bój się rób sam!Czyli na początku mam zwalić wycieraczki (nic trudnego) a potem zalać sworznie od wycieraczek WD40 i je wyciągnąć?.Mógłbyś mi krok po kroku dokładnie opisać jak wymontować to podszybie to ten opis jest zbyt mało szczegółowy.Qris pisze: A więc podszybie(ten plastik) ma do spodem podłużną listew w prekroju wygląda jak litera T dolna listwa wchodzi w uszczelkę, osłonę czy jak to chcecie nazwać. Na początek zawl wycieraczki zalej wd sworznie nie są gwintowane ani nacinane po całości tylko tyć na dole ale spokojnie nie uwalisz.
Tylko nie rób lipy! Zdejmij pióra owiń ręcznikiem i sklej taśmą by się nie rozwijało potem góra dół itd aż wyjdzie.
Aha jesli nie będziesz delikatny to urwiesz dół tego plastiku podszybia i będzie lipa
Aha Można inaczej dostać się do tamtej śrubeczki
NOMI i kup klucz łamany albo taka przedłużkę spiralno sprężynową. Ja pisałem o zdjęciu podszybia z uwagi na możliwość oczyszczenia wszystkiego łącznie ze smarowaniem mechanizmu wycieraczek nim padną Ci zimeringi na nich i wda się rdza. We warsztacie rozpisałem temat.
Ot lubie zrobić więcej za jednym razem niż wracać później do tematu na nowo
[ Dodano: 2009-07-30, 14:40 ]
100% tyc inna bo ja odkręcę puchę bez zdejmowania podszybiaBartG60 pisze:witam, ja sciagalem dekiel ze skrzynki jak ciagnolem kabel do wzmacniacza
i ta srube odkrecalem bez sciagania podszybia. (bylo troche gimnastyki ale sie udalo,
chyba ze w 1.8T jest inna skrzynka, ale nie wydaje mnie sie :mrgreen: )
P.S.
az zobacze jeszcze raz usiebie i dam znac.
PZDR///
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
OK a podszybie jest mocowane tylko na te 2 śruby która są widoczne na zdjęciu??Qris pisze: Kolego wd miało pomóc zdjąć ramiona wycieraczek, potem odkręcasz śruby podszybia i powoli od boku odciągasz podszybie, nie ma co tu profesjonalnie rozpisywać bo to nic trudnego!
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Witam,
Nieźle się namęczyłem ze zdjęciem podszybia zanim trafiłem na ten wątek a i po przeczytaniu opisu nie wszystko było dla mnie w 100% jasne. Dlatego zamieszczam parę fotek i uwag, które powinny rozwiać wszelkie wątpliwości na przyszłość.
1. U mnie podszybie zamocowane jest na 3 klipsach. Dwa w miejscach pokazanych na zdjęciu Levuss'a i jeden na końcu podszybia obok filtra kabinowego.
2. Dobrze jest zdjąć lub odchylić trochę na dole listwy, które idą po boku szyby. Są one wciskane. Trzeba pociągnąć na końcu w kierunku prostopadłym do powierzchni szyby.
![Obrazek]()
3. Podszybie jest wciskane prostopadle do powierzchni szyby. Zatem na jednym z jego końców ciągniemy do góry (prostopadle do powierzchni szyby).
Na zdjęciu niżej widać podszybie od spodu. Czerwona strzałka pokazuje element mocujący.
![Obrazek]()
A tu widać gdzie wchodzi element mocujący. Jest to plastik więc nie ma mowy o niebezpieczeństwie uszkodzenia szyby.
![Obrazek]()
Nieźle się namęczyłem ze zdjęciem podszybia zanim trafiłem na ten wątek a i po przeczytaniu opisu nie wszystko było dla mnie w 100% jasne. Dlatego zamieszczam parę fotek i uwag, które powinny rozwiać wszelkie wątpliwości na przyszłość.
1. U mnie podszybie zamocowane jest na 3 klipsach. Dwa w miejscach pokazanych na zdjęciu Levuss'a i jeden na końcu podszybia obok filtra kabinowego.
2. Dobrze jest zdjąć lub odchylić trochę na dole listwy, które idą po boku szyby. Są one wciskane. Trzeba pociągnąć na końcu w kierunku prostopadłym do powierzchni szyby.
3. Podszybie jest wciskane prostopadle do powierzchni szyby. Zatem na jednym z jego końców ciągniemy do góry (prostopadle do powierzchni szyby).
Na zdjęciu niżej widać podszybie od spodu. Czerwona strzałka pokazuje element mocujący.
A tu widać gdzie wchodzi element mocujący. Jest to plastik więc nie ma mowy o niebezpieczeństwie uszkodzenia szyby.
Konrad
Chodzi Ci o podszybie czy o listwę z boku szyby? Masz problem ze zdjęciem czy z założeniem?Veth pisze:listwa od strony kierowcy sie trzyma idealnie, niestety od strony pasażera za cholere nie chce sie wcisnąć z powrotem
Jeśli zdjąłeś podszybie i nie możesz go założyć to chyba jedyne co mogło ulec uszkodzeniu to ten profil "T" w samym podszybiu (fotka w punkcie 3). No ale po wyjęciu go powinieneś to widzieć.
Do wymiany akumulatora nie ma potrzeby ruszać podszybia.Veth pisze:Rok temu w samochodzie był wymieniany akumulator, czy możliwe że ktoś coś urwał?
Konrad