Witam moje spryskiwacze świateł chyba nie działają poprawnie bo powinny psiknąć mocno prosto na klosz,a moje pryskają mocno ale się rozpraszają na boki w powietrze a nie na klosz.
Da się je jakoś wysunąć i zablokować w tej pozycji żeby przeczyścić dysze??
pytanie drugie czy od przewodów do sprysków lamp podłączony jest orginalnie"TRÓJNIK" który rozdziela wodę na tylną szybę w awancie?bo tył sprysk nie działa ale to nie silniczek,tylko wygląda na to ze przewód właśnie od trójnika zniknął albo go wcale nie ma,i nie wiem czy poprzednik pokombinował tak ze dał trójnik a nie dał przewodu do tylnej szyby.Powiem jeszcze ze gdy dawałem sprysk lamp to wcześniej nie psikało tylko woda lała się pod auto,rozebrałem nadkole i właśnie znalazłem trójnik z dwoma przewodami a trzeciego brak.Zaślepiłem więc ten trzeci i nagle doszło ciśnienie do sprysków lamp i jest ok,ale nadal nie działa tylna szyba.
Dodam ze auto mam miesiąc
Czyszczenie spryskiwaczy świateł,da się je zablokować aby pr
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Czyszczenie spryskiwaczy świateł,da się je zablokować ab
Dysze dają się wyregulować (z czasem jest to dość kłopotliwe z uwagi na zakamienienie). Najlepiej przeprowadzić operację w dwie osoby. Jedna uruchamia sprysk a druga blokuje jakimś elementem uniemożliwiając jego schowanie (ja to robiłem kawałkiem klocka drewnianego owiniętego szmatką). Regulacji dokonałem kombinerkamikrólikS6 pisze:Witam moje spryskiwacze świateł chyba nie działają poprawnie bo powinny psiknąć mocno prosto na klosz,a moje pryskają mocno ale się rozpraszają na boki w powietrze a nie na klosz.
Da się je jakoś wysunąć i zablokować w tej pozycji żeby przeczyścić dysze??
pytanie drugie czy od przewodów do sprysków lamp podłączony jest orginalnie"TRÓJNIK" który rozdziela wodę na tylną szybę w awancie?bo tył sprysk nie działa ale to nie silniczek,tylko wygląda na to ze przewód właśnie od trójnika zniknął albo go wcale nie ma,i nie wiem czy poprzednik pokombinował tak ze dał trójnik a nie dał przewodu do tylnej szyby.Powiem jeszcze ze gdy dawałem sprysk lamp to wcześniej nie psikało tylko woda lała się pod auto,rozebrałem nadkole i właśnie znalazłem trójnik z dwoma przewodami a trzeciego brak.Zaślepiłem więc ten trzeci i nagle doszło ciśnienie do sprysków lamp i jest ok,ale nadal nie działa tylna szyba.
Dodam ze auto mam miesiąc

Co do zasady działania tylnego sprysku. Od początku - w zbiorniku masz 2 pompki. Jedna odpowiada tylko za spryskiwanie reflektorów przednich i jeżeli przewód się gdzieś rozgałęzia, to tylko aby rozdzielić 'płyn' na dwa spryskiwacze. 2 pompka odpowiada za spryskiwanie przedniej i tylnej szyby. Działa ona w zależności od polaryzacji przyłożonego napięcia - tzn np jak podasz na pierwszy konektor +12 a na drugi GND poleci płyn na przednią szybę, jeżeli podłączysz na pierwszy konektor GND a na drugi +12V to 'płyn' powinien zostać przekierowany na tylną szybę.
Jeżeli nie działa to tak jak trzeba, zacząłbym od odłączenia złącza od pompki i podłączenia go pod multimetr. Następnie uruchamiasz sprysk przedniej szyby i sprawdzasz czy multimetr pokazuje napięcie np +12 (może być -12V zależy od podłączenia sond). Dalej uruchamiasz sprysk tylnej szyny i wtedy multimetr powinien pokazać wartości odwrotne tzn -12 (może być +12 - przeciwnie do zmierzonych poprzednio)
Jeżeli to działa, to podłączasz wtyczkę do pompki i ponawiasz procedurę - tyle że tym razem nasłuchujesz czy pompka w ogóle chodzi. Jeżeli nie chodzi w jedną stronę tzn że jest uszkodzona. Jeżeli chodzi to prawdopodobnie masz gdzieś zapchany, lub uszkodzony przewód do tylnej klapy
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Tu masz jak to powinno wyglądać:królikS6 pisze:Wielkie dzięki za konkretną wypowiedÂź.
A coś o tym dziwnym trójniku mi możesz powiedzieć?skąd się wziął i czy powinien tam być?
P.S masz może jakiś schemat jak przewody na tył są prowadzone w S6 ??bo wiesz ze tam nie ma miejsca żeby wsadzić rękę i ciężko określić mi było cokolwiek
Jak widzisz jedyny trójnik to element który rozdziela 'płyn' idący bezpośrednio z pompki na lewy i prawy reflektor.
Odnośnie przeprowadzenia przewodu na tył. Cóż nigdy tego nie rozbierałem więc w tej materii Ci nie pomogę. Wiem ze ciężko się dostać do zbiorniczka płynu spryskiwacza (u mnie jest koło niego IC), jednakże jak odkręcisz nadkole powienieneś mieć swobodny dostęp


Na początek sprawdÂź to co napisałem. Jeżeli wszystko będzie ok, to trzeba będzie sprawdzić silniczek tylnej wycieraczki. Jak się konkretnie zabrudzi rurka 'przenosząca' płyn poprzez trzpień wycieraczki to sprysk nie uroni ani kropelki. Sprawdzenie jest proste - odpinasz przewód od tylnego silnika i uruchamiasz spryskiwacz - jak będzie działał to masz zlokalizowaną usterkę. Jeżeli nic nie poleci - to będziemy kombinować dalej
