[A6 C5 2.8] Awaryjne otwieranie maski
[A6 C5 2.8] Awaryjne otwieranie maski
Witam .
Ostatnio miałem mały problem chciałem otworzyć maskę a ty lipa linka luźna lata sobie.
Poszukałem trochę poczytałem ale nic ciekawego nie było.
W końcu zdesperowany trochę nadłamałem i wyjołem przednią atrapę z maski i dalej nic.
Aż pewnego ranka przypomniałem sobie ze mam przecież gdzieś przedni pas z zamkiem.
Więc może to pomoże wam trochę mi zajeło 20min
http://rapidshare.com/files/243872936/maskaA6.mp4
to film jak to wygląda sory za rapidshare jeżeli ktoś wie gdzie go umieścić za darmo mogę wysłać na email
Ostatnio miałem mały problem chciałem otworzyć maskę a ty lipa linka luźna lata sobie.
Poszukałem trochę poczytałem ale nic ciekawego nie było.
W końcu zdesperowany trochę nadłamałem i wyjołem przednią atrapę z maski i dalej nic.
Aż pewnego ranka przypomniałem sobie ze mam przecież gdzieś przedni pas z zamkiem.
Więc może to pomoże wam trochę mi zajeło 20min
http://rapidshare.com/files/243872936/maskaA6.mp4
to film jak to wygląda sory za rapidshare jeżeli ktoś wie gdzie go umieścić za darmo mogę wysłać na email
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Było ale do C4 a teraz mówimy o C5Andi 2.5 tdi pisze:arcioo, <było>
a6-c4-avant-awaryjne-otwarcie-maski-sil ... anie+maski

Awaryjne otwieranie maski w Audi A6 C5 2.5 TDI
Witam. Miałem problem z otwarciem maski w Audi A6 C5 2.5 TDI. Rączka nie reagowała, nawet na mocne gwałtowne ruchy. Poczytałem parę rad na forum i postanowiłem otworzyć zamek od spodu samochodu. Po zdjęciu pokrywy dolnej silnika, zobaczyłem że nie będzie to łatwe, a nawet niemożliwe. Wymyśliłem że dostane się do zamka od strony nadkoli, które odkręciłem, dostępu nadal brak, odkręciłem zderzak przedni (śruby po jednej sztuce znajdują się pod kratkami od świateł przeciwmgielnych+ te po 3 sztuki z każdej strony łączące błotnik ze zderzakiem. To też nie pomogło dostępu nadal brak. Postanowiłem dobrać się do zamka od góry, odkręciłem maskę tuż przy przedniej szybie, lecz szczelina która powstała była za mała by mi pomóc w odryglowaniu zamka. Gdy zacząłem tracić cierpliwość wpadłem na pomysł odkręcenia pasa przedniego, wykręciłem śruby które wkręcane są w "przód" podłużnic + po jednej sztuce na przodzie błotników. Potem odchyliłem pas "dołem" w swoim kierunku, i poprosiłem kolegę aby go podtrzymywał w takiej pozycji, abym ja mógł wsadzić gołą rękę i odblokować zamek. Udało się zamek puścił bez problemu. Okazało się że linka nie była urwana tylko wypięła się z zamka, gdyż 2 tygodnie wcześniej przy skręcaniu pasa przedniego po wymianie rozrządu założyłem ją na odwrót. Czas pracy z pomocą kolegi ok. 3 godzin z krótkimi przerwami na papierosa i znalezienia kolejnej metody. Koszt zerowy, grill nie uszkodzony, (a wydaje mi się że jego uszkodzenie na niewiele się zda), odrobina pracy i cierpliwości nieco więcej. Myślę że moja długa rada zaoszczędzi czasu, pracy i pieniążków. Zdjęcie przedstawia etap rozkręcenia samochodu, na którym jest możliwe odciągnięcie pasa przedniego. ![Obrazek]()
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 23:35 przez karat_ck, łącznie zmieniany 1 raz.
KARAT_CK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 gru 2010, 18:10
- Lokalizacja: Łuków/lubelskie
- Kontakt:
Otwieranie maski A6 C5...
Witam wszystkich!
Wiem, że temat jest już pewnie nieaktualny, ale być może moje doświadczenia też się przydadzą.
Mnie udało się otworzyć maskę w niecałe pięć minut (niestety po kilkugodzinnym myśleniu jak to zrobić).
Więc po kolei:
1. Zdemontować grill. Ukazuje nam się zamek a konkretnie jego górna część. Z lewej strony, z tyłu otworu (rowka) w który wchodzi "ucho" maski, znajduje się lekko zaokrąglony kawałek cięgna, które zwalnia blokadę.
2. Długim, płaskim śrubokrętem energicznie naciskamy tą blachę. Mi udało się zwolnić blokadę po kilku próbach.
3. Następnie normalnie pociągnąć za cięgno z przodu maski i klapa się otworzy.
Aktualizacja:
Poniżej foty, które pewnie pomogą...
Reasumując: więcej czasu zajmie demontaż i montaż grilla niż samo otwieranie.
Za kilka dni postaram się wrzucić zdjęcia. Wtedy chyba będzie łatwiej.
Pozdrawiam
![Obrazek]()
Wiem, że temat jest już pewnie nieaktualny, ale być może moje doświadczenia też się przydadzą.
Mnie udało się otworzyć maskę w niecałe pięć minut (niestety po kilkugodzinnym myśleniu jak to zrobić).
Więc po kolei:
1. Zdemontować grill. Ukazuje nam się zamek a konkretnie jego górna część. Z lewej strony, z tyłu otworu (rowka) w który wchodzi "ucho" maski, znajduje się lekko zaokrąglony kawałek cięgna, które zwalnia blokadę.
2. Długim, płaskim śrubokrętem energicznie naciskamy tą blachę. Mi udało się zwolnić blokadę po kilku próbach.
3. Następnie normalnie pociągnąć za cięgno z przodu maski i klapa się otworzy.
Aktualizacja:
Poniżej foty, które pewnie pomogą...
Reasumując: więcej czasu zajmie demontaż i montaż grilla niż samo otwieranie.
Za kilka dni postaram się wrzucić zdjęcia. Wtedy chyba będzie łatwiej.
Pozdrawiam
wszystko spoko Q-Bass niestety pokazujesz to wszystko na otwartym zamku i tu ja przynajmniej widzę problem ,właśnie przerobiłem to o czym tu mowa i nie wygląda to tak pięknie .
Moja propozycja:
co do grilla to ramkę chromowaną wypina się górną część podważając delikatnie chrom od góry jednym płaskim i cienkim śrubokrętem oraz od dołu drugim analogicznie postępując z dolą częścią chromowej ramki, gdy wszystkie zatrzaski puszczą trzeba zsunąć ramkę w dół po bokach nie ma zatrzasków są jedynie takie prowadnice ramka powinna zejść bez większych problemów
grill wtykamy palce między szczeliny grilla na górze są zapadki które gdy wciskamy grilla wskakują za blachę maski, wiec wkładamy dość twardy i cienki śrubokręt w szczelinę pierwszego zatrzasku u góry grilla zaczynając od lewej (jest to obojętne lewa prawa łatwiej mi wytłumaczyć)kierując czubek śrubokręta w lewo musimy umieścić go nad ową zapadką naciskamy ją mocno w dół i ciągniemy za część grilla ,potem płaski otwór (nie zatrzask)czubek śrubokręta w prawo tam jest następna zapadka to samo wykonujemy z prawej strony dwie zapadki w rogu prawym śrubokręt w prawo druga zapadka z prawej strony śrubokręt w lewo nie wyszedł nic dziwnego zapadek jest pięć ostania centralnie na środku do dojścia z lewej lub prawej dziurki zatrzasku tu musimy trochę resztę zapadek (pozostałe 4)wcisnąć nie do końca inaczej środkowa nie puści
ostrzegam zapadki są dość spore trzeba się natrudzić i namocować
następnie po bokach grilla są dwie małe ja niestety nie miałem pomysłu na nie wiec ofiary w tej wojnie musiały być zostały wyłamane
dolna krawędź to tylko wkładane szyny w kształcie U gdy górną krawędź odchylimy cały grill podciągamy do góry powinien wyjść cały
nie przejmujcie się listkiem za który pociągacie otwierając maskę jest metalowy pokryty tylko plastikiem
teraz przechodzimy do tego o czym mówił kolega Q-Bass
jakiś mały obrazek żeby wyjaśnić (zapożyczony od arcioo sorki że nie spytałem)http://www.fotoszok.pl/show.php/765084_zamek.jpg.html
części zamka na obrazku zaznaczone na zielono 1,2 i 3 to jeden i ten sam element obracając się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegarka (stojąc przed autem) otwiera zamek.
natomiast element zaznaczony na czerwono nr 4 to blokada otwarcia (zamykając maskę wciskamy ten element uchem maski zatrzaskując ją)
element 4 wciskany przez ucho maski obraca się (odwrotnie do ruchu wskazówek) i zostaje zablokowany przez fragment elementu widocznego na zielonym zaznaczeniu nr 2
ten fragment (zielony nr 2)blokując czerwony przesuwa się ku górze przez co jest niedostępny przy zamkniętym zamku i masce (nie mówię że nie możliwe do otwarcia ale z pewnością jest to fart)
oba elementy zielony i czerwony są na sprężynach a siły tych sprężyn są przeciwstawne wiec....
kolejnym fragmentem jest zielony nr 1 tutaj zamiast widocznego klucza możemy włożyć kawałek linki zakończonej kulką nie więcej jak o średnicy ok 4mm. (najlepiej takiej z jednego drutu łatwo się wygina i łatwiej trafić)fragment nr 1 od strony auta ma wcięcie linką musimy trafić w to nacięcie .Gdy już nam się uda trafić wtedy przymocujmy coś do końca linki (żeby było za co trzymać )musimy mocno pociągnąć maska powinna się otworzyć
ostatni element zielony nr 3 to cięgno zamka do którego jest przymocowana linka doprowadzona do wewnątrz auta ten fragment elementu zielonego jest dostępny z pod maski lub od spodu auta tutaj pomysłów na pewno macie mnóstwo jak się do tego dobrać a ja tylko jeden luzowanie pasa przedniego i rączką grzebiemy ten fragment mamy pociągnąć w prawą stronę
dziękuje i przepraszam za pisownie
Moja propozycja:
co do grilla to ramkę chromowaną wypina się górną część podważając delikatnie chrom od góry jednym płaskim i cienkim śrubokrętem oraz od dołu drugim analogicznie postępując z dolą częścią chromowej ramki, gdy wszystkie zatrzaski puszczą trzeba zsunąć ramkę w dół po bokach nie ma zatrzasków są jedynie takie prowadnice ramka powinna zejść bez większych problemów
grill wtykamy palce między szczeliny grilla na górze są zapadki które gdy wciskamy grilla wskakują za blachę maski, wiec wkładamy dość twardy i cienki śrubokręt w szczelinę pierwszego zatrzasku u góry grilla zaczynając od lewej (jest to obojętne lewa prawa łatwiej mi wytłumaczyć)kierując czubek śrubokręta w lewo musimy umieścić go nad ową zapadką naciskamy ją mocno w dół i ciągniemy za część grilla ,potem płaski otwór (nie zatrzask)czubek śrubokręta w prawo tam jest następna zapadka to samo wykonujemy z prawej strony dwie zapadki w rogu prawym śrubokręt w prawo druga zapadka z prawej strony śrubokręt w lewo nie wyszedł nic dziwnego zapadek jest pięć ostania centralnie na środku do dojścia z lewej lub prawej dziurki zatrzasku tu musimy trochę resztę zapadek (pozostałe 4)wcisnąć nie do końca inaczej środkowa nie puści
ostrzegam zapadki są dość spore trzeba się natrudzić i namocować
następnie po bokach grilla są dwie małe ja niestety nie miałem pomysłu na nie wiec ofiary w tej wojnie musiały być zostały wyłamane
dolna krawędź to tylko wkładane szyny w kształcie U gdy górną krawędź odchylimy cały grill podciągamy do góry powinien wyjść cały

nie przejmujcie się listkiem za który pociągacie otwierając maskę jest metalowy pokryty tylko plastikiem
teraz przechodzimy do tego o czym mówił kolega Q-Bass
jakiś mały obrazek żeby wyjaśnić (zapożyczony od arcioo sorki że nie spytałem)http://www.fotoszok.pl/show.php/765084_zamek.jpg.html
części zamka na obrazku zaznaczone na zielono 1,2 i 3 to jeden i ten sam element obracając się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegarka (stojąc przed autem) otwiera zamek.

element 4 wciskany przez ucho maski obraca się (odwrotnie do ruchu wskazówek) i zostaje zablokowany przez fragment elementu widocznego na zielonym zaznaczeniu nr 2
ten fragment (zielony nr 2)blokując czerwony przesuwa się ku górze przez co jest niedostępny przy zamkniętym zamku i masce (nie mówię że nie możliwe do otwarcia ale z pewnością jest to fart)
oba elementy zielony i czerwony są na sprężynach a siły tych sprężyn są przeciwstawne wiec....
kolejnym fragmentem jest zielony nr 1 tutaj zamiast widocznego klucza możemy włożyć kawałek linki zakończonej kulką nie więcej jak o średnicy ok 4mm. (najlepiej takiej z jednego drutu łatwo się wygina i łatwiej trafić)fragment nr 1 od strony auta ma wcięcie linką musimy trafić w to nacięcie .Gdy już nam się uda trafić wtedy przymocujmy coś do końca linki (żeby było za co trzymać )musimy mocno pociągnąć maska powinna się otworzyć
ostatni element zielony nr 3 to cięgno zamka do którego jest przymocowana linka doprowadzona do wewnątrz auta ten fragment elementu zielonego jest dostępny z pod maski lub od spodu auta tutaj pomysłów na pewno macie mnóstwo jak się do tego dobrać a ja tylko jeden luzowanie pasa przedniego i rączką grzebiemy ten fragment mamy pociągnąć w prawą stronę
dziękuje i przepraszam za pisownie

Witam jestem nowy na forum mam ten sam problem w nocy było -20 celcjusza autko zagrało lecz po chwili zgasło podejrzewam że paliwo z lo.... było kiepskiej jakości i moja mała 6 mnie pierwszy raz od 3-ech lat zawiodła, mało tego próbując otworzyć maskę urwała się linka, przeczytałem wasze podpowiedzi i biorę się za robotę. Narazie pozdro opisze jak mi poszło
seba.
seba.
sebek a6
tylko uwazajcie zebyscie calej atrapy maski nie wygieli tak jak ja rok temu...
z przymusu bo auto stalo pod sama sciana w garazu'ja zrezygnowalem z tego pomyslu i sciagnolem dolna oslone silnika a potem to juz wystarczy poszukac recznie linki z lewej strony auta
dlugie rece kombinerki i ciagniemy panowie
napewno mniej skomplikowane
a no i sprawdzone w 100% na wlasnym doswiadczeniu

dlugie rece kombinerki i ciagniemy panowie
napewno mniej skomplikowane

a no i sprawdzone w 100% na wlasnym doswiadczeniu

Koledzy ja w zime tez miałem taki problem i nie wiedziałem czy linka się zerwała czy poprostu spadła z tego uchwytu co trzyma koĂącówke linki.
Jeśli ktoś jeszcze potrzebuje zobaczyć jak dostać sie do maski to obejrzyjcie mój filmik.
Nagrałem specjalnie dla tych co nie mogą sobie z tym poradzić.
I proszę mi tu nie krytykować że cegłą czy innym badziewiem nagrywałem bo to telefon był z aparatem 5MP także luksusów nie ma ale widać dokładnie co trzeba zrobić żeby otworzyć maske.
Mile widziane będą komentarze
Pozdrawiam zapaleĂąców A6
Jeśli ktoś jeszcze potrzebuje zobaczyć jak dostać sie do maski to obejrzyjcie mój filmik.
Nagrałem specjalnie dla tych co nie mogą sobie z tym poradzić.
I proszę mi tu nie krytykować że cegłą czy innym badziewiem nagrywałem bo to telefon był z aparatem 5MP także luksusów nie ma ale widać dokładnie co trzeba zrobić żeby otworzyć maske.
Mile widziane będą komentarze
Pozdrawiam zapaleĂąców A6

Jak się nie ma co się lubi
to się lubi co się ma
Oprócz czterech kółek AUDI mam tez dwa kółka o nazwie Yamaha yzf600r Thundercat
to się lubi co się ma

Oprócz czterech kółek AUDI mam tez dwa kółka o nazwie Yamaha yzf600r Thundercat
Witam,
Pozdrawiam wszystkich .
Jestem od niedawna posiadaczem nareście mojej niuni, no i dopadł mnie problem.Maska ani drgnie przy otwieraniu,rączka dźwigni luźna.
Ponieważ jestem bardzo zobowiązany społeczności klubu A6, za zawarte informacje na forum,w niedługim czasie przedstawię "foto story" bardzo prostą i nieskąplikowaną metodę awaryjnego otwarcia maski w Audi C5. Bez jakichkolwiek demontaży elementów!!!
Wystarczy jedynie drut spawalniczy 3-4mm2 oraz dobra latarka i jedna minuta czasu.
Przyznam się, że myślałem,dedukowałem z dwie godziny, jak dobrać się do zamka bez upierdliwego demontżu grilla. Udało się.
Grill cały, nic nie zniszczone.Maska otwarta, wyhaczyła się całkowicie linka z zamka.
Hej!
Pozdrawiam wszystkich .
Jestem od niedawna posiadaczem nareście mojej niuni, no i dopadł mnie problem.Maska ani drgnie przy otwieraniu,rączka dźwigni luźna.
Ponieważ jestem bardzo zobowiązany społeczności klubu A6, za zawarte informacje na forum,w niedługim czasie przedstawię "foto story" bardzo prostą i nieskąplikowaną metodę awaryjnego otwarcia maski w Audi C5. Bez jakichkolwiek demontaży elementów!!!
Wystarczy jedynie drut spawalniczy 3-4mm2 oraz dobra latarka i jedna minuta czasu.
Przyznam się, że myślałem,dedukowałem z dwie godziny, jak dobrać się do zamka bez upierdliwego demontżu grilla. Udało się.
Grill cały, nic nie zniszczone.Maska otwarta, wyhaczyła się całkowicie linka z zamka.
Hej!
mieszkam w bloku. jutro będę walczył dalej z tematem
[ Dodano: 2019-02-17, 13:02 ]
Jestem po zabawie we włamywacza...
załączam zdjęcia
na szczęście spadła linka, nie zerwała się
na zdjęciach zaznaczone uchwyty na grillu oraz miejsce na zamku do otwarcia
[ Dodano: 2019-02-17, 13:02 ]
Jestem po zabawie we włamywacza...
załączam zdjęcia
na szczęście spadła linka, nie zerwała się
na zdjęciach zaznaczone uchwyty na grillu oraz miejsce na zamku do otwarcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.