[A6 C4 2,5TDI Q AEL] jak rozebrać lewe lusterko?
- FlySeba
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 102
- Rejestracja: 16 paź 2008, 15:52
- Lokalizacja: Poznań, Warszawa, Nasielsk
- Kontakt:
[A6 C4 2,5TDI Q AEL] jak rozebrać lewe lusterko?
Witam,
Wczoraj jakiś kut..... walnął mi w lewe lusterko.
Ja mam lustra składane mechanicznie (Włoska wersja) oraz podgrzewane.
Po odgięciu lusterka do pozycji wyjściowej (otwarte) ręcznie, próbowałem je zamknąć pokrętłem lecz tylko zamknęło się prawe. Lewe zostało w miejscu. Dodatkowo chcąc ustawić lustro prawo lewo, słyszałem tylko silniczek, natomiast lustro się nie ustawiało. Działa tylko regulacja: góra-dół.
Zabrałem się za rozbieranie lusterka ale skończyłem na etapie zdjęcia plastiku od spodu lusterka.
Pytanie:
-jak to rozebrać?
- co mogło się zepsuć?
- na co mam uważać?
- gdzie są bezpieczniki od lusterek?
Dodam, że lustra to full elektryk. Może macie jakieś foto story
Wczoraj jakiś kut..... walnął mi w lewe lusterko.
Ja mam lustra składane mechanicznie (Włoska wersja) oraz podgrzewane.
Po odgięciu lusterka do pozycji wyjściowej (otwarte) ręcznie, próbowałem je zamknąć pokrętłem lecz tylko zamknęło się prawe. Lewe zostało w miejscu. Dodatkowo chcąc ustawić lustro prawo lewo, słyszałem tylko silniczek, natomiast lustro się nie ustawiało. Działa tylko regulacja: góra-dół.
Zabrałem się za rozbieranie lusterka ale skończyłem na etapie zdjęcia plastiku od spodu lusterka.
Pytanie:
-jak to rozebrać?
- co mogło się zepsuć?
- na co mam uważać?
- gdzie są bezpieczniki od lusterek?
Dodam, że lustra to full elektryk. Może macie jakieś foto story
Usunieto pkt.29 regulaminu.
w środku auta odkręcasz plastik ten taki trójkąt. Potem będziesz miał kolejne śrubki do odkręcenia i lusterko zdemontowane. kostkę zostaje tylko wypiąć. By rozkręcić je dalej masz 2 śrubki patrząc od dołu na lusterko, chyba na krzyżak. I tyle. Też mi ktoś kiedyś odgiął (też mam składane) i jak przeciągnąłem je (ręcznie) z powrotem to działało normalnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 254
- Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
- Lokalizacja: Puławy/Zbędowice
a żeby rozebrać samo lusterko musisz najpierw wyciągnąć samo szkło najlepiej podważać płaskim cienkim śrubokrętem i popychać od środka jak duł puści to już dalej bez problemu ściągniesz a sama obudowa jest na chyba 3 śrubki przykręcona nie wiem nie pamiętam odkręcasz je ściągasz obudowę i cały mechanizm na wierzchu
- FlySeba
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 102
- Rejestracja: 16 paź 2008, 15:52
- Lokalizacja: Poznań, Warszawa, Nasielsk
- Kontakt:
Dzięki chłopaki
Jeszcze pytanie. ÂŻeby zdjąć od środka ten plastik to muszę zdemontować tapicerkę z drzwi, czy da się jakoś to obejść? i co z bezpiecznikami, bo może przy uruchamianiu padł mi bezpiecznik od zamykania lusterka, bo teraz próbowałem je zamknąć i tylko słychać silniczek prawego lusterka, lewe - cisza
[ Dodano: 2010-06-27, 16:44 ]
dzięki za pomoc. lusterko rozebrane. nadal nie działa. Nawet silniczka nie słychać. Prawe bez problemu składa się i rozkłada. Sprawdziłem bezpiecznik 15 odpowiedzialny za elek. lusterek i jest ok. Może jakiś przekaźnik poszedł. Jeżeli tak to gdzie go szukać?
Znalazłem także przyczynę słabo działającego ustawiania lusterka prawo-lewo. Szyna po której porusza się zębatka od silniczka ze starości już wytarte ma ząbki, ale na szczęście rzadko przestawiam lusterko więc na razie nie będę jej wymieniał.
Skoro już mam rozgrzebane lusterko to postanowiłem zrobić parę fotek i zapytać się do czego są części zaznaczone na zdjęciach
![Obrazek]()
![Obrazek]()
pozdrawiam
Jeszcze pytanie. ÂŻeby zdjąć od środka ten plastik to muszę zdemontować tapicerkę z drzwi, czy da się jakoś to obejść? i co z bezpiecznikami, bo może przy uruchamianiu padł mi bezpiecznik od zamykania lusterka, bo teraz próbowałem je zamknąć i tylko słychać silniczek prawego lusterka, lewe - cisza
[ Dodano: 2010-06-27, 16:44 ]
dzięki za pomoc. lusterko rozebrane. nadal nie działa. Nawet silniczka nie słychać. Prawe bez problemu składa się i rozkłada. Sprawdziłem bezpiecznik 15 odpowiedzialny za elek. lusterek i jest ok. Może jakiś przekaźnik poszedł. Jeżeli tak to gdzie go szukać?
Znalazłem także przyczynę słabo działającego ustawiania lusterka prawo-lewo. Szyna po której porusza się zębatka od silniczka ze starości już wytarte ma ząbki, ale na szczęście rzadko przestawiam lusterko więc na razie nie będę jej wymieniał.
Skoro już mam rozgrzebane lusterko to postanowiłem zrobić parę fotek i zapytać się do czego są części zaznaczone na zdjęciach
pozdrawiam
Usunieto pkt.29 regulaminu.
Witam, podłącze się pod temat by nie zakładać nowego...
ja mam pytanie dotyczące 2 śrubek z dołu lusterka a dokładniej słów:
ja mam pytanie dotyczące 2 śrubek z dołu lusterka a dokładniej słów:
no właśnie i po odkręceniu tych dwóch śrub osłona ani drgnie. Może trzeba je ciągnąć w którąś stronę?By rozkręcić je dalej masz 2 śrubki patrząc od dołu na lusterko, chyba na krzyżak. I tyle.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2010, 22:24 przez goncik, łącznie zmieniany 1 raz.
- FlySeba
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 102
- Rejestracja: 16 paź 2008, 15:52
- Lokalizacja: Poznań, Warszawa, Nasielsk
- Kontakt:
szybki-ens, opanowałem rozbieranie lusterka do perfekcji
niestety lusterko pomimo wszystkiego nadal się nie składa. Podejrzewam, że padł mi silniczek zamieszczony na drugim zdjęciu. Prawe działa ok a lewego nawet nie słychać żeby się coś działo. Jeżeli ktoś ma taki silniczek to chętnie kupię.
goncik, te śrubki są po to, aby był łatwiejszy dostęp do lustra. Jak je odkręcisz do zdejmiesz ten czarny plastik od spodu lusterka i dzięki temu będziesz mógł po kolei odginać zatrzaski wokół tego dużego okręgu przy lustrze. Dopiero po zdjęciu lustra, pod nim znajdziesz 3 śrubki które trzymają całą osłonę lusterka

niestety lusterko pomimo wszystkiego nadal się nie składa. Podejrzewam, że padł mi silniczek zamieszczony na drugim zdjęciu. Prawe działa ok a lewego nawet nie słychać żeby się coś działo. Jeżeli ktoś ma taki silniczek to chętnie kupię.
goncik, te śrubki są po to, aby był łatwiejszy dostęp do lustra. Jak je odkręcisz do zdejmiesz ten czarny plastik od spodu lusterka i dzięki temu będziesz mógł po kolei odginać zatrzaski wokół tego dużego okręgu przy lustrze. Dopiero po zdjęciu lustra, pod nim znajdziesz 3 śrubki które trzymają całą osłonę lusterka

Usunieto pkt.29 regulaminu.
FlySeba, szukaj silniczka w innych modelach bo zdobycie tego w lustrze a6c4 jest praktycznie niemozliwe.mozesz uzyc silniczka z innego lustra typu a3 itp.mozesz rozebrac lustro i sprobowac podac prad na sam silnik.jeszcze jedno od spodu masz taki wylacznik krancowy.on zapobiega wlasnie pracy silniczka jesli lustro zostanie przelamane tak jak twoje.sprawdz zy ten krancowy dziala.on moze byc zansiedzialy i np teraz po ruszeniu bedzie powodowal ze uniemozliwia dzialanie lustra.jak juz pisalem jest to zabezpieczenie przed dzialaniem wandali zeby nie spalic wlasnie tych silniczkow.wiec do dziela jak cos sluze pomoca...w koncu zlozylem u siebie klona lewa strona a6+a3 a prawe a6+a8








- FlySeba
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 102
- Rejestracja: 16 paź 2008, 15:52
- Lokalizacja: Poznań, Warszawa, Nasielsk
- Kontakt:
tomkom1, a musze lusterko zdjać całe? czy wystarczy jak zdejmę obudowę. doszedłem do momentu, w którym wykręciłem 3 długie śróbki i dalej nie grzebałem bo nie chciałem czegoś urwać. No ale na razie spróbuje to rozkminić jak radziłeś. Zobaczymy może coś się ruszy:)
hmmm zobaczę też opcję z tą żarówka i dam znać
hmmm zobaczę też opcję z tą żarówka i dam znać
Usunieto pkt.29 regulaminu.
FlySeba, stary takie zeczy tylko i wylacznie na stole zdejmij lustro i walcz na stole.co do pradu to mysle ze napewno jest i jestem na 100 procent pewien ze to bedzie wina tej krancowki.ew rozbierz silniczek delikatnie moze poprostu jak sie przekrecilo to poszlo i zablkowoalo cos na zebach.wiec do dziela kolego.jak jzu je nie daj boze cale zepsujesz to odeslij do mnie jakos zreanimujemy heheh.pozdro
- FlySeba
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 102
- Rejestracja: 16 paź 2008, 15:52
- Lokalizacja: Poznań, Warszawa, Nasielsk
- Kontakt:
tomkom1, dzięki kolego, w piątek zabieram się do pracy. Troszkę mnie irytuje że tylko jedno lusterko się zamyka. Dzięki z za rady. Napiszę jak poszło. Myślę, że obejdzie się bez odsyłania, bo auto jest moim pracownikiem (choć szukam innego pracownika, bo Audi mi normalnie szkoda)
pozdr
pozdr
Usunieto pkt.29 regulaminu.
@ FlySeba
Ten element, który zaznaczyłeś na 1 zdjęciu to rezystor odpowiadający za podgrzewanie szkła.
Taki myk... w obecnie kupowanych oryginalnych szkłach ten rezystor znajduje się na lusterku lewym i prawym (125x100mm). W starych swoich lusterkach mam to tylko na lusterku lewym.
I kolejna sprawa związana z tymi lusterkami.... zamienniki wkładów w najlepszym razie są prawie jak oryginały, sporo zamienników ma mniejsze piny niż oryginał i trzeba kombinować z kabelkami, chyba, że ktoś zakombinował za Was wcześniej. Zamienniki podgrzewane to koszt 28-55 zł a oryginalne wkłady to 151 zł za prawe i 219 za lewy wkład.
Ten element, który zaznaczyłeś na 1 zdjęciu to rezystor odpowiadający za podgrzewanie szkła.
Taki myk... w obecnie kupowanych oryginalnych szkłach ten rezystor znajduje się na lusterku lewym i prawym (125x100mm). W starych swoich lusterkach mam to tylko na lusterku lewym.
I kolejna sprawa związana z tymi lusterkami.... zamienniki wkładów w najlepszym razie są prawie jak oryginały, sporo zamienników ma mniejsze piny niż oryginał i trzeba kombinować z kabelkami, chyba, że ktoś zakombinował za Was wcześniej. Zamienniki podgrzewane to koszt 28-55 zł a oryginalne wkłady to 151 zł za prawe i 219 za lewy wkład.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 254
- Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
- Lokalizacja: Puławy/Zbędowice
ja kupowałem zamiennik z allegro i nie widzę różnicy żadnej piny są takie same tylko w innym miejscu były i musiałem jedynie obciąć taka plastikowa stopkę bo lusterko mi sie do końca nie składało i widziałem w nim tylko swój samochód :mrgreen: ale w ori tez ona była i tez ja ciołem odrazu po zakupie audi nie wiem jak ktoś tyle lat z tym jeździł jak lusterko nie szło dalej niz równolegle do obudowy :-PI kolejna sprawa związana z tymi lusterkami.... zamienniki wkładów w najlepszym razie są prawie jak oryginały, sporo zamienników ma mniejsze piny niż oryginał i trzeba kombinować z kabelkami, chyba, że ktoś zakombinował za Was wcześniej. Zamienniki podgrzewane to koszt 28-55 zł a oryginalne wkłady to 151 zł za prawe i 219 za lewy wkład.