Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2,4] Zimny poszarpuje

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

[A6 C6 2,4] Zimny poszarpuje

Post autor: progressowy » 26 wrz 2010, 18:11

Hej.
Instalka prins. Po odpaleniu silnika oraz po przełączeniu automatycznie na lpg zdarza sie ,że autko poszarpuje. Poszarpuje tylko wtedy jak jade na stosunkowo niskich obrotach przyspieszając gwałtownie. Nie jest to rzucanie silnikiem,autem itp. poprostu lekko czuc jak co jakis czas szarpnie.
Gdy przejade ok 10 km zjawisko to juz nie zachodzi.
Czyli związane jest to z temperaturą.
Filtry wymienione.
Lpg, tankowane specjalnie na róznych stacjach i to samo.
Jakies sugestie,porady...?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 16:22 przez progressowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

STANLEY_1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
Lokalizacja: slask

Post autor: STANLEY_1985 » 26 wrz 2010, 20:08

Wydaje mi się że masz za duże cisnienie gazu na reduktorze lub tez należy zmniejszyć dawke gaze na zimnym silniku.Polecam to pytanie do fassi1 lub SebastianaS na www.gazeo.pl.

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 27 wrz 2010, 16:24

censored pisze:progressowy,
Wysłany: Dzisiaj 18:11 [A6 C6 2,4]
Z tematu nie wynika żadne pytanie.
Popraw :-)
Poz
Zamysliłem sie.
Juz poprawka naniesiona. ;-)
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

wrocek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2010, 17:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrocek66 » 27 wrz 2010, 19:39

Jak układ zapłonowy ? Obstawiam świece . W drugiej kolejności sprawdził bym wtryskiwacze gazowe - mogą się sklejać na zimnym , a jak trochę popracują to jest lepiej ? czy szarpie cały czas podczas przyspieszania od niskich obrotów?

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 27 wrz 2010, 20:06

Jak przejade ok. 10 km po nocnym odpaleniu nic juz nie poszarpuje.
Dostaje pojedyńcze czkawki podczas gwałtowniejszego przyspieszania z niskich obrotów.W wysokim zakresie obrotów nie dławi(oczywiscie celem sprawdzenia depnąłem na zimnym) Jak delikatnie nabieram predkosci,obrotów wtedy nie szarpnie. Sa to 1-2 szarpniecia sporadyczne. Nie zawsze wystepujace. Oraz jak jade ze stałą predkościa np 60km/h to odczuwam z raz lub dwa razy takie zawahanie.
Nadmienie,ze te szarpniecia sa delikatne i przez pasazera nie odczuwalne. Ja jednak wiem i czuje,ze jak zrobiło sie chłodniej ,puki nie przejade ok10km może szarpnac przy gwałtownym przyspieszeniu. Nie odrazu jak nadusze pedał gazu ale po 2 lub 3 sekundach.
Nie szarpie cały czas. Sporadycznie. Wszystkie objawy opisałem powyżej.
Może reduktor jeszcze nie nagrzany i dlatego te objawy?
Nie wiem na ile stopni mam nastawiony bo w okolicy nie mają programów do prins.
Odpalam auto o 5:33 przejezdzam gdzies z 2km bez korków i lpg juz wskakuje. Tak bym okreslil temperature przełanczania.
Czy może to być efekt zajechanych swiec?
Na stronce Boscha są dwa rodzaje swiec. Ktore wybrać? Jakie montujecie do C6?
Czy ktos z Was handluje cześciami ori i nie tylko?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 wrz 2010, 22:17

Masz dostęp do Vaga tak żeby sprawdzić czasy wtrysku w blokach pomiarowych silnika?

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 28 wrz 2010, 17:44

Właśnie ,że nie mam.
Będę sie musiał zaopatrzyc w vaga i sam probowac diagnozowac. Nie bede jezdził po Malborku i sie prosił o diagnoze pseudofachowców,
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 wrz 2010, 21:06

Mając vaga i dostęp do pewnych bloków pomiarowych można by stwierdzić co na prawdę dzieje się w tym momencie z mieszanką gazowo powietrzną.

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 29 wrz 2010, 22:03

Dzis robiłem trase do Poznania.
Niestety szarpnie ze 2 razy nawet na goracym motorze. Dzieje sie to na 4,5,6 biegu kiedy jade spokojnie ponizej 2tys obrotow. Wtedy jak ostro depne(w dodatku jak ma pd górke) to z raz ,dwa szarpnie od1500 -2500obrotów. Na wysokich obrotach nie wystepuje ten defekt.
Przy delikatnym dodawaniu gazu nie szarpie.
Na benzynie nie szarpie.
Fassi podpiąć vaga czy poszukać gosci co obsługują prinsa?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 wrz 2010, 22:23

Jak długo jest już gaz w samochodzie?
Sprawdź czy vag nie pokazuje żadnych błędów.
W blokach pomiarowych silnika trzeba by sprawdzić czasy wtrysku, blok 002 trzecia kratka, w momencie kiedy podszarpuje. Sprawdzić na benzynie i na gazie. Czasy powinny być te same lub bardzo bliskie. O ile się nie mylę powinno być około 12-12.5ms.

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 29 wrz 2010, 23:14

Gaz od nowości 2005r. Przebieg 112000km.
Poprzedni własciciel mówił mi ,ze był u gaziarzy bo mu podszarpywał delikatnie. Mówił,ze nie wie co tam grzebali. Ale naprawili. Tylko nasuwa mi sie pytanie czy aby wplyw nie miał na to termostat? Poniewaz jak kupiłem autko odrazu rzuciło mi sie w oczy nie trzymanie temperatury. Wymieniłem termostat i teraz jest ok 90stopni. Jezeli gaziarze grzebali w programie na uszkodzonym termostacie to ich ustawienia o kant stołu morzna wyrzucic.
Zatem konieczne podpiecie pod program prinsa.
Moze miec na to wpływ tez pogoda?
Dziś po pracy(14:15) jadąc do domu ani razu nie poszarpywał. I to na zimnym. Dodam ,ze pogoda od rana słoneczna.Umyłem na myjni bezdotykowej autko. Poczym zrobiłem test. 4 bieg 1200obrotów i gaz do dechy podszarpywał w dolnym zakresie obrotów!
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 wrz 2010, 20:36

Stawiam na szarpanie w zakresie 1800-2000 obrotów.
Załatw vaga i sprawdź czy nie ma żadnych błędów.
Nie obwiniałbym tu instalacji gazowej, mimo że odczucia są tylko na gazie a nie na benzynie.
Jeśli są jakieś błędy nie spowodowane instalacją gazową (błąd doboru mieszanki), to nie ma za bardzo co jechać do gazownika.

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 01 paź 2010, 20:36

Dziś byłem na diagnostyce obd. Program odczytał błedy żarowki tylnego stopu(rzeczywiście raz mi nie paliła sie) oraz bład zwiazany z navigacją. Wkładałem zle nagrane płyty z mapą Polski,to dlatego.
Pozatym brak jakichkolwiek błedów. Zero wypadania zapłonu itd. Sondy pracuja prawidłowo. Temperatura spalin 380. Czas wtrysku(nie wiem co ta wartość oznaczała) ok 3,28 na jałowym (na pb i na gazie).
Nic innego tylko znalezć dobrych gaziarzy z programem do prinsa.
Może ktoś wkońcu poleci mi warsztat lpg,ktory ogarnie temat.

[ Dodano: 2010-10-12, 17:54 ]
Problem rozwiązany. Wymienilem świece. Autko smiga jak ta lala.

[ Dodano: 2010-12-04, 21:49 ]
STANLEY_1985 pisze:Wydaje mi się że masz za duże cisnienie gazu na reduktorze lub tez należy zmniejszyć dawke gaze na zimnym silniku.Polecam to pytanie do fassi1 lub SebastianaS na www.gazeo.pl.
Trafiłes w 10tke.Gaziasz odczytał cisnienie 1,88 a ustawione było na 2,0 zmniejszył na 1,9.
Ale dawek na zimnym nie zmieniał. A teraz wyczułem,że na zimnym na PB jak robie kilkakrotne przegazówki to sie krztusi,zalewa(na pb nie krztusi na zimnym). Na ciepłym nie krztusi na pb.
Minął miesiąc od regulacji i znów zaczał podszarpywac.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga