[ C5+LPG] Wymiana komponentów instalacji LPG.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Hanki, żeby wlazły to muszą być na wężykach 4-5 cm :P A widzę, że u Cb tak samo skopane nawierty jak i u mnie. Pozostaje zdjęcie kolektora i poprawa nawiertów. Ja jeszcze czekam na reduktor bo dopiero zakupiłem wtryskiwacze.
Tylko mogłeś nie brać tych z króćcem, a te na listwę + adapter. Niższe są wtedy.
Tylko mogłeś nie brać tych z króćcem, a te na listwę + adapter. Niższe są wtedy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kovalnet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: MARCINOWICE
No właśnie będę wymieniał. Konsultowałem na forum LPG i doradzili żeby uciąć ten króciec na wężyk i założyć o ring. A zakładam trójniczki od jednego gościa z forum LPG nick "Sylwia". Może Ci tez podpasują.
Podaje link bo warto poczytać:
http://lpg-forum.pl/agis-komuter-8cil-w ... 27783.html
Zaczęło się od wiązki a skończyło na wtryskach (jak to na forum)
Ludzie tam mają trochę wiedzy i praktyki warto skorzystać.
Podaje link bo warto poczytać:
http://lpg-forum.pl/agis-komuter-8cil-w ... 27783.html
Zaczęło się od wiązki a skończyło na wtryskach (jak to na forum)
Ludzie tam mają trochę wiedzy i praktyki warto skorzystać.
- kovalnet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: MARCINOWICE
Witam kolegów po dłuższej przerwie,
Udało mi się w końcu załatwić sprawę mechaniczną i elektryczną instalacji w końcu przerabiałem ją 4 razy.
Wygląda to tak, że przy wkrętkach zrobionych tak jak u mnie (i chyba u kolegi xoslox'a) z centymetr nad dolnym rantem reduktora nie da rady upchnąć pionowo wtryskiwaczy Hana ani pojedynczo ani na trójnikach od Sylwi (to dla potomnych). Udało mi się to zrobić ale musiały leżeć powciskane gdzieś pod odmę i rurę od wspomagania, a wężyki do kolektora były strasznie powyginane co po rozgrzaniu skutkowało ich "przeginaniem" i blokowaniem. Dałem więc sobie spokój z takim upakowywaniem.
https://plus.google.com/photos/10761809 ... 7673234145
Stwierdziłem, że nie ma co kosztem sprawności i funkcjonalności obsługi, wpychać wtrysków na siłę. Teraz wystają jakieś 2/3 nad pokrywę w której zrobiłem "gustowne" nacięcia . Wg mnie prezentuje się nie najgorzej zwłaszcza na trójnikach od Sylwi.
Jeżeli ktoś chce za wszelką cenę wepchnąć Hany pod osłonę to musi ściągnąć kolektor i porządnie go ponawiercać . polecam:
jak-ulozyc-wtryski-w-silniku-ack-t23726.html
Udało mi się w końcu załatwić sprawę mechaniczną i elektryczną instalacji w końcu przerabiałem ją 4 razy.
Wygląda to tak, że przy wkrętkach zrobionych tak jak u mnie (i chyba u kolegi xoslox'a) z centymetr nad dolnym rantem reduktora nie da rady upchnąć pionowo wtryskiwaczy Hana ani pojedynczo ani na trójnikach od Sylwi (to dla potomnych). Udało mi się to zrobić ale musiały leżeć powciskane gdzieś pod odmę i rurę od wspomagania, a wężyki do kolektora były strasznie powyginane co po rozgrzaniu skutkowało ich "przeginaniem" i blokowaniem. Dałem więc sobie spokój z takim upakowywaniem.
https://plus.google.com/photos/10761809 ... 7673234145
Stwierdziłem, że nie ma co kosztem sprawności i funkcjonalności obsługi, wpychać wtrysków na siłę. Teraz wystają jakieś 2/3 nad pokrywę w której zrobiłem "gustowne" nacięcia . Wg mnie prezentuje się nie najgorzej zwłaszcza na trójnikach od Sylwi.
Jeżeli ktoś chce za wszelką cenę wepchnąć Hany pod osłonę to musi ściągnąć kolektor i porządnie go ponawiercać . polecam:
jak-ulozyc-wtryski-w-silniku-ack-t23726.html
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Masz rację, złe nawierty dyskwalifikują schowanie hana czy barracud pod osłoną. Ja ściągnąłem kolektor i zmieniłem miejsce nawiertów - za pomoc posłużyły mi zdjęcia kolegi fassi1, także króciec podciśnienia zrobiłem w dziurze zaraz za przepustnicą. Teraz czekam na trochę ciepełka, bo niestety garażu nie mam by to wszystko przerobić i zamontować. Wczoraj bawiłem się w wymianę wężyków podciśnienia - stare sparciałe i nieszczelne - efekt pozytywny, działa skracanie dolotu
Fakt teraz wygląda to u ciebie o wiele lepiej Widzę przewody ładnie pochowane w peszelkach a węże rozłożone symetrycznie + kompensacja. Jak teraz się jeÂździ na LPG ?
Popraw tam nie 1 cm nad reduktorem a kolektorem :P
Fakt teraz wygląda to u ciebie o wiele lepiej Widzę przewody ładnie pochowane w peszelkach a węże rozłożone symetrycznie + kompensacja. Jak teraz się jeÂździ na LPG ?
Popraw tam nie 1 cm nad reduktorem a kolektorem :P
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Fakt czasem ie ma sensu wpychać wtrysków na siłę pod osłony.kovalnet pisze:Witam kolegów po dłuższej przerwie,
Udało mi się w końcu załatwić sprawę mechaniczną i elektryczną instalacji w końcu przerabiałem ją 4 razy.
Wygląda to tak, że przy wkrętkach zrobionych tak jak u mnie (i chyba u kolegi xoslox'a) z centymetr nad dolnym rantem reduktora nie da rady upchnąć pionowo wtryskiwaczy Hana ani pojedynczo ani na trójnikach od Sylwi (to dla potomnych). Udało mi się to zrobić ale musiały leżeć powciskane gdzieś pod odmę i rurę od wspomagania, a wężyki do kolektora były strasznie powyginane co po rozgrzaniu skutkowało ich "przeginaniem" i blokowaniem. Dałem więc sobie spokój z takim upakowywaniem.
https://plus.google.com/photos/10761809 ... 7673234145
Stwierdziłem, że nie ma co kosztem sprawności i funkcjonalności obsługi, wpychać wtrysków na siłę. Teraz wystają jakieś 2/3 nad pokrywę w której zrobiłem "gustowne" nacięcia . Wg mnie prezentuje się nie najgorzej zwłaszcza na trójnikach od Sylwi.
Jeżeli ktoś chce za wszelką cenę wepchnąć Hany pod osłonę to musi ściągnąć kolektor i porządnie go ponawiercać . polecam:
jak-ulozyc-wtryski-w-silniku-ack-t23726.html
Ja bym zrobił to jednak trochę inaczej.
Zamontowałbym filtr z 2 wyjściami 12mm każde na jedną stronę. Czujnik temp i pobór ciśnienia do pomiaru z trójnika Sylwii. Wystarczyło nawiercić i nagwintować jeden z trójników Sylwii i tam wkręcić dyszę tą z trójnika Staga i tak samo wkręcić czujnik temp Staga, pomiary w takim montażu są najbliżej wtryskiwaczy. Zamiast czujnika temp. Staga można by zastosować własnej roboty czujnik temp. zrobiony z termistora 4.7Kohm wklejonego w jakąś deszę z gwintem 6mm.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- kovalnet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: MARCINOWICE
JeÂździ się fajnie, w końcu. Miałem trochę problemów z walniętym wtryskiem, i ustawieniami komputera ale teraz jest OK. Spalanie nawet przyzwoite wyszło w okolicach 13L/100.xoslox pisze:Jak teraz się jeÂździ na LPG ?
Też to zrobiłem, chyba warto bo niektóre były w strasznym stanie, zwłaszcza te z tyłu przy EGR. W sumie prawie 2 metry mi zeszło <szok>. Przy okazji warto sprawdzić ezektor.xoslox pisze:Wczoraj bawiłem się w wymianę wężyków podciśnienia - stare sparciałe i nieszczelne - efekt pozytywny, działa skracanie dolotu
fassi1 pisze:Ja bym zrobił to jednak trochę inaczej.
Zamontowałbym filtr z 2 wyjściami 12mm każde na jedną stronę. Czujnik temp i pobór ciśnienia do pomiaru z trójnika Sylwii. Wystarczyło nawiercić i nagwintować jeden z trójników Sylwii i tam wkręcić dyszę tą z trójnika Staga i tak samo wkręcić czujnik temp Staga, pomiary w takim montażu są najbliżej wtryskiwaczy. Zamiast czujnika temp. Staga można by zastosować własnej roboty czujnik temp. zrobiony z termistora 4.7Kohm wklejonego w jakąś deszę z gwintem 6mm.
Nie wykluczam, że jeszcze coś będę przerabiał. Co do temperatury LPG to musi być jakoś uśredniony bo mogą być różnice na wtryskach (prawa/lewa głowica), ale na to nie ma już sposobu.
To mnie kolega zadziwił. Nie słyszałem o czymś takim. Auto ma już instalację 5 lat z tak ustawionym reduktorem. Ja osobiście nie przypominam sobie żeby na przeglądzie ktoś mi pod maskę zaglądał (chyba tylko żeby VIN sprawdzić) ale to chyba kwestia podejścia diagnosty.Młotek 75 pisze:kovalnet, widzę na zdjęciu że masz Âźle reduktor założony tak nie może być nawet na przeglądzie nie przejdzie musisz przekręci o 90 stopni
Zamierzam zmienić reduktor jak ten już zacznie szwankować (obecnie po regeneracji) i wsadzić go niżej z dostępem od spodu. Ale to przyszłość. Jak będę zmieniał to zrobię zgodnie z przepisami.
Musze też jakoś wtryski porządniej umocować. Dorobić jakieś uchwyty lub coś w tym stylu. Może ktoś ma pomysł?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga