Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] Wymiana komponentów instalacji LPG.

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 08 lut 2013, 21:44

No to mi sprawę praktycznie załatwia. Dzięki za podpowiedzi. Jak skończę to wrzucę fotki jak wyszło. Chyba, że jakieś problemy wyjdą. :]

[ Dodano: 2013-02-17, 09:16 ]
Xoslox - udało ci się te Hanki wcisnąć pod obudowę?
Ja walczyłem wczoraj cały dzień i niestety musiałem je położyć.
Obrazek

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 lut 2013, 19:33

Hanki, żeby wlazły to muszą być na wężykach 4-5 cm :P A widzę, że u Cb tak samo skopane nawierty jak i u mnie. Pozostaje zdjęcie kolektora i poprawa nawiertów. Ja jeszcze czekam na reduktor bo dopiero zakupiłem wtryskiwacze.

Tylko mogłeś nie brać tych z króćcem, a te na listwę + adapter. Niższe są wtedy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 18 lut 2013, 19:55

No właśnie będę wymieniał. Konsultowałem na forum LPG i doradzili żeby uciąć ten króciec na wężyk i założyć o ring. A zakładam trójniczki od jednego gościa z forum LPG nick "Sylwia". Może Ci tez podpasują.
Podaje link bo warto poczytać:
http://lpg-forum.pl/agis-komuter-8cil-w ... 27783.html
Zaczęło się od wiązki a skończyło na wtryskach (jak to na forum) :]
Ludzie tam mają trochę wiedzy i praktyki warto skorzystać.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 lut 2013, 20:07

Też tam jestem. A adaptery mam od Seeba. Ja od razu kupiłem co trzeba :P Teraz polecają mi GOLDA, zarówno fassi jak i inni użytkownicy, a to grubszy wydatek więc czekam ^^

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 19 lut 2013, 05:17

Ja się niecierpliwie bo auto dopiero kupione, a stoi w garażu już 2 tyg. Ale odbiję sobie jak zrobię <rotfl>. Wrzuć fotki na forum jak już skończysz.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 03 mar 2013, 22:14

a ja kupiłem barracudy ale dysze jednak muszę założyć
jak dla mnie w porównaniu do regów jest bajka

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 24 mar 2013, 07:20

Witam kolegów po dłuższej przerwie,

Udało mi się w końcu załatwić sprawę mechaniczną i elektryczną instalacji w końcu przerabiałem ją 4 razy.
Wygląda to tak, że przy wkrętkach zrobionych tak jak u mnie (i chyba u kolegi xoslox'a) z centymetr nad dolnym rantem reduktora nie da rady upchnąć pionowo wtryskiwaczy Hana ani pojedynczo ani na trójnikach od Sylwi (to dla potomnych). Udało mi się to zrobić ale musiały leżeć powciskane gdzieś pod odmę i rurę od wspomagania, a wężyki do kolektora były strasznie powyginane co po rozgrzaniu skutkowało ich "przeginaniem" i blokowaniem. Dałem więc sobie spokój z takim upakowywaniem. <lol>

https://plus.google.com/photos/10761809 ... 7673234145

Stwierdziłem, że nie ma co kosztem sprawności i funkcjonalności obsługi, wpychać wtrysków na siłę. Teraz wystają jakieś 2/3 nad pokrywę w której zrobiłem "gustowne" nacięcia <lol> . Wg mnie prezentuje się nie najgorzej zwłaszcza na trójnikach od Sylwi.
Jeżeli ktoś chce za wszelką cenę wepchnąć Hany pod osłonę to musi ściągnąć kolektor i porządnie go ponawiercać :| . polecam:
jak-ulozyc-wtryski-w-silniku-ack-t23726.html

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 24 mar 2013, 12:44

Masz rację, złe nawierty dyskwalifikują schowanie hana czy barracud pod osłoną. Ja ściągnąłem kolektor i zmieniłem miejsce nawiertów - za pomoc posłużyły mi zdjęcia kolegi fassi1, także króciec podciśnienia zrobiłem w dziurze zaraz za przepustnicą. Teraz czekam na trochę ciepełka, bo niestety garażu nie mam by to wszystko przerobić i zamontować. Wczoraj bawiłem się w wymianę wężyków podciśnienia - stare sparciałe i nieszczelne - efekt pozytywny, działa skracanie dolotu :)

Fakt teraz wygląda to u ciebie o wiele lepiej ;) Widzę przewody ładnie pochowane w peszelkach a węże rozłożone symetrycznie + kompensacja. Jak teraz się jeÂździ na LPG ?

Popraw tam nie 1 cm nad reduktorem a kolektorem :P

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 mar 2013, 14:56

kovalnet pisze:Witam kolegów po dłuższej przerwie,

Udało mi się w końcu załatwić sprawę mechaniczną i elektryczną instalacji w końcu przerabiałem ją 4 razy.
Wygląda to tak, że przy wkrętkach zrobionych tak jak u mnie (i chyba u kolegi xoslox'a) z centymetr nad dolnym rantem reduktora nie da rady upchnąć pionowo wtryskiwaczy Hana ani pojedynczo ani na trójnikach od Sylwi (to dla potomnych). Udało mi się to zrobić ale musiały leżeć powciskane gdzieś pod odmę i rurę od wspomagania, a wężyki do kolektora były strasznie powyginane co po rozgrzaniu skutkowało ich "przeginaniem" i blokowaniem. Dałem więc sobie spokój z takim upakowywaniem. <lol>

https://plus.google.com/photos/10761809 ... 7673234145

Stwierdziłem, że nie ma co kosztem sprawności i funkcjonalności obsługi, wpychać wtrysków na siłę. Teraz wystają jakieś 2/3 nad pokrywę w której zrobiłem "gustowne" nacięcia <lol> . Wg mnie prezentuje się nie najgorzej zwłaszcza na trójnikach od Sylwi.
Jeżeli ktoś chce za wszelką cenę wepchnąć Hany pod osłonę to musi ściągnąć kolektor i porządnie go ponawiercać :| . polecam:
jak-ulozyc-wtryski-w-silniku-ack-t23726.html
Fakt czasem ie ma sensu wpychać wtrysków na siłę pod osłony.
Ja bym zrobił to jednak trochę inaczej.
Zamontowałbym filtr z 2 wyjściami 12mm każde na jedną stronę. Czujnik temp i pobór ciśnienia do pomiaru z trójnika Sylwii. Wystarczyło nawiercić i nagwintować jeden z trójników Sylwii i tam wkręcić dyszę tą z trójnika Staga i tak samo wkręcić czujnik temp Staga, pomiary w takim montażu są najbliżej wtryskiwaczy. Zamiast czujnika temp. Staga można by zastosować własnej roboty czujnik temp. zrobiony z termistora 4.7Kohm wklejonego w jakąś deszę z gwintem 6mm.

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 24 mar 2013, 15:09

kovalnet, widzę na zdjęciu że masz Âźle reduktor założony tak nie może być nawet na przeglądzie nie przejdzie musisz przekręci o 90 stopni <okok>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 mar 2013, 16:02

Młotek 75 pisze:kovalnet, widzę na zdjęciu że masz źle reduktor założony tak nie może być nawet na przeglądzie nie przejdzie musisz przekręci o 90 stopni <okok>
A jaki ma to związek z przeglądem?
Połowa aut zagazowanych w Polsce nie przeszłaby przeglądu.

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 24 mar 2013, 20:16

Krzysztof może dużego niema ale jest Âźle zamontowany i tyle .

rafson82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 sty 2013, 21:12
Lokalizacja: żagań

Post autor: rafson82 » 24 mar 2013, 22:22

witam
mam problem z paleniem mojej "szóstki"jak jest zimna albo nawet postoi godzinke pod blokiem nie chce palic na dotyk tylko musze krecic kilka razy..
prosze o pomoc zanim cos jeszcze zepsuje :)
rafson82

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 mar 2013, 10:35

rafson82, załóż swój oddzielny temat, będzie prościej i czytelniej.
Dostęp do vaga jest ?? bo przyczyn może być wiele zaczynając od czujnika temp po problemy z lpg.

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 27 mar 2013, 12:16

xoslox pisze:Jak teraz się jeÂździ na LPG ?
JeÂździ się fajnie, w końcu. Miałem trochę problemów z walniętym wtryskiem, i ustawieniami komputera ale teraz jest OK. Spalanie nawet przyzwoite wyszło w okolicach 13L/100.
xoslox pisze:Wczoraj bawiłem się w wymianę wężyków podciśnienia - stare sparciałe i nieszczelne - efekt pozytywny, działa skracanie dolotu :)
Też to zrobiłem, chyba warto bo niektóre były w strasznym stanie, zwłaszcza te z tyłu przy EGR. W sumie prawie 2 metry mi zeszło <szok>. Przy okazji warto sprawdzić ezektor.
fassi1 pisze:Ja bym zrobił to jednak trochę inaczej.
Zamontowałbym filtr z 2 wyjściami 12mm każde na jedną stronę. Czujnik temp i pobór ciśnienia do pomiaru z trójnika Sylwii. Wystarczyło nawiercić i nagwintować jeden z trójników Sylwii i tam wkręcić dyszę tą z trójnika Staga i tak samo wkręcić czujnik temp Staga, pomiary w takim montażu są najbliżej wtryskiwaczy. Zamiast czujnika temp. Staga można by zastosować własnej roboty czujnik temp. zrobiony z termistora 4.7Kohm wklejonego w jakąś deszę z gwintem 6mm.

Nie wykluczam, że jeszcze coś będę przerabiał. Co do temperatury LPG to musi być jakoś uśredniony bo mogą być różnice na wtryskach (prawa/lewa głowica), ale na to nie ma już sposobu.
Młotek 75 pisze:kovalnet, widzę na zdjęciu że masz Âźle reduktor założony tak nie może być nawet na przeglądzie nie przejdzie musisz przekręci o 90 stopni
To mnie kolega zadziwił. Nie słyszałem o czymś takim. Auto ma już instalację 5 lat z tak ustawionym reduktorem. Ja osobiście nie przypominam sobie żeby na przeglądzie ktoś mi pod maskę zaglądał (chyba tylko żeby VIN sprawdzić) ale to chyba kwestia podejścia diagnosty.
Zamierzam zmienić reduktor jak ten już zacznie szwankować (obecnie po regeneracji) i wsadzić go niżej z dostępem od spodu. Ale to przyszłość. Jak będę zmieniał to zrobię zgodnie z przepisami.
Musze też jakoś wtryski porządniej umocować. Dorobić jakieś uchwyty lub coś w tym stylu. Może ktoś ma pomysł?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga