Cześć,
Dzisiaj po jeździe w mieście na LPG wyłączyłem silnik i z ciekawości delikatnie odkręciłem korek (nowy oryginalny) od zbiorniczka wyrównawczego. Zabulgotało i wyleciało spod zbiorniczka trochę płynu, pojawiła się para bo spadło pewnie na kolektor. Podejrzewam że jest tam jakieś ujście awaryjne. Stan płynu w zbiorniczku specjalnie się nie powiększa przy rozgrzaniu, minimalnie zwiększa swoją objętość. I zauważyłem jeszcze jedno. Po zgaszeniu silnika wskazówka przeszła poza 90 stopni. Jak odpaliłem samochód, od razu temp. spadła na 90. Na logikę, skoro ciecz ma 90 stopni przy chłodzeniu wentylatorem podczas jazdy, to przy braku chłodzenia temp. może trochę wzrosnąć ..... Czy to prawidłowe objawy i czy ktoś sprawdzał temp. na wskaźniku po wyłączeniu silnika ?
[ A6 C5] temp. po wyłączeniu silnika
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
nie masz się czym przejmować, są to jak najbardziej normalne objawy, wiadomo że sam silnik ma wyższą temperaturę niż 90 oC więc przy braku krążenia a co za tym idzie i chłodzenia płyn zwiększy swą temperaturę nagrzewając się od niego. jak zauważyłeś po odpaleniu wszystko wraca do normy więc jest ok. co do uciekającego płynu po odkręceniu korka to również normalny objaw, w układzie robi się spore ciśnienie po rozgrzaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze