[a6 c5] sonda lambda a instalacja lpg.
[a6 c5] sonda lambda a instalacja lpg.
Witam.Proszę o pomoc w następującej sprawie.Mam Audi a6 z silnikiem 1.8 t i instalacją lpg firmy brc. Problem polega na tym że po raz drugi popsuła się się sonda lambda. Mechanik który zajmuje się moim autem przypuszcza że ma to coś wspólnego z i gazem. Czy ma rację czy sie myli. Prosze o pomoc i o rade.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Wcale nie dziwię się że zepsuła Ci się sonda.Jak ogólnie wiadomo gaz ma "zbawienny" wpływ na sondy lambda tzn. wysyła je na zasłużony odpoczynek :lol: A tak na poważnie również miałem problem z sondą.Moim zdaniem nie zaszkodzi podjechać do gazownika i sprawdzić parametry składu mieszanki, ale wydaje mi się raczej że sonda po prostu się odmeldowała, a pomógł jej w tym gaz.A to że akurat w krótkim czasie padły dwie sondy to tylko i wyłącznie zbieg okoliczności.
Jeszcze pytanko - jaką miałeś tą sonde założoną- ori
Poz
Jeszcze pytanko - jaką miałeś tą sonde założoną- ori

usunieto 

Dokładnie tak,słyszeliście przecież że w tych silnikach katalizator wraz z kolektorem potrafią rozgrzewać się do białości-jaka sonda to zniesie.Tak więc wizyta do gaziarza na sprawdzenie poprawności mapy no i sprawdz kata pod kątem drożności.dziq111 pisze:gaz musi być dobrze zestrojony!! Lepiej zeby palil wiecej jak mniej zbyt uboga dawka powoduje wyzsza temp spalin stad klopoty z sondami..
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Pierwsza sprawa czy sonda podłączona jest do LPG? Po drugie czy VAG pokazuje jakieś błędy sond i błędy mieszanki jeśli tak to jakie (błędy powinny dawać o sobie znak poprzez palenie się check engine pomarańczowej lampki na zegarach)?
Poza tym, że kolektor rozgrzewa się do białości i że gaz ma negatywny wpływ na żywotność sond jest po części prawdą ale nie w krótkim przedziale czasowym, jak tu kolega wspomniał że niedawno wymieniał i znów ją szlak trafił. Ja mam LPG około półtora roku i sondy są ok a żadnej nie wymieniałem do tej pory. Ogólnie żywotność sond to około 50 tys. km.
Jeśli sonda podłączona jest do LPG to u gazownika uruchomić oscyloskop i obserwować jak zachowuje się sonda. Wartości powinny oscylować między 0, 0.1 a 0.8, 0.9 Volt a wykres powinien wyglądać jak sinusoida. W pewnych momentach na chwilę zatrzymuje się na granicznych wartościach (przyspieszanie - wartość górna, hamowanie silnikiem czyli tzw. Cut OFF wartość dolna, jazda z ustaloną prędkością lub bieg jałowy na postoju - falowanie wykresu).Jeśli jest inaczej to regulacji wymaga mieszanka na LPG albo z sondami jest coś nie tak. Jeśli mieszanka na LPG jest w porządku to mapy benzyny i LPG muszą się pokrywać.
To taki początek bo na LPG ukrytych wad może być wiele.
Poza tym, że kolektor rozgrzewa się do białości i że gaz ma negatywny wpływ na żywotność sond jest po części prawdą ale nie w krótkim przedziale czasowym, jak tu kolega wspomniał że niedawno wymieniał i znów ją szlak trafił. Ja mam LPG około półtora roku i sondy są ok a żadnej nie wymieniałem do tej pory. Ogólnie żywotność sond to około 50 tys. km.
Jeśli sonda podłączona jest do LPG to u gazownika uruchomić oscyloskop i obserwować jak zachowuje się sonda. Wartości powinny oscylować między 0, 0.1 a 0.8, 0.9 Volt a wykres powinien wyglądać jak sinusoida. W pewnych momentach na chwilę zatrzymuje się na granicznych wartościach (przyspieszanie - wartość górna, hamowanie silnikiem czyli tzw. Cut OFF wartość dolna, jazda z ustaloną prędkością lub bieg jałowy na postoju - falowanie wykresu).Jeśli jest inaczej to regulacji wymaga mieszanka na LPG albo z sondami jest coś nie tak. Jeśli mieszanka na LPG jest w porządku to mapy benzyny i LPG muszą się pokrywać.
To taki początek bo na LPG ukrytych wad może być wiele.
[a6 c5] sonda lambda a instalacja lpg.
Witam, pozwole sobie powrócic do tematu. jestem po wizycie u gazownika, według niego polenie sondy lambda nie ma nic wspónego z instalacją lpg gdyż nie jest podpięta pod tą instalację, sprawdził całość na kompie , przestawił coś w mieszance i stwierdził że wszystko z gazem jest ok. wrociłem do domu już na gazie , autko ciągło ładnie , żadnych problem z wyjątkiem delikatnego szarpania przy prędkośći 50-70 km i obrotach silnia poniżej 2000 obrotów, szarpanie takie ma też miejsce podczas jazdy na benzynie, dodam że sonde jak na razie mam odłączoną jestem przed wymianą. cały problem zaczął się na drugi dzień , wystartowałem na benzynce , autko przełączyło się na gaz i zero mocy, szarpanie auta ,falujące obroty silnika, powrót na benzyne i wszystko ok. czy na takie objawy auta na gazie może mieć wpływ zimny silnik? czy możecie mi jakoś koledzy pomóc w dojśćiu do rozwiązania problemu. we wrześniu kończy mi się gwarancja na gaz, mam BRC, gazownik jest z sieci serwisowej firmy CZAKRAM. nie wiem czy mam jechać do innego gazownika żeby ten bez ingerencji w instalke ustalił przyczyne takiego zachowania się auta na gazie, nie chce stracić tej pozostałej 2 miesięcznej gwarancji. będe bardzo wdzięczny za wszystkie rady.pozdrawiam
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Szarpania i falowania na zimnym silniku to brak korekt na temperaturę gazu i z rana na zimnym silnik jeździ na za bogatej mieszance. Pozostałe niedomagania wyjdą jak porobisz dobre fotki z pod maski i napiszesz jakie masz wtryski, reduktor i elektronikę.
Twoje problemy to 100% wina LPG.
Uchroń innych przed tym twoim gazownikiem i w dziale Polecam/Odradzam wpisz dane delikwenta.
Twoje problemy to 100% wina LPG.
Uchroń innych przed tym twoim gazownikiem i w dziale Polecam/Odradzam wpisz dane delikwenta.