Witam. Jak napisałem w temacie strasznie śmierdzi gazem w kabinie przede wszystkim podczas postoju przy uruchomionym silniku np. na światłach (gdy jest włączony nadmuch, przy włączonej klimie trochę mniej). Nie jest to zapach ulatniającego się gazu ani taki jak spaliny ale zapach takiego przepalonego gazu. Wyczytałem na forum że może to być nieszczelny wydech ale może może jeszcze mogą być inne przyczyny bo zaglądałem pod auto i niespecjalnie widać przyczynę. Do tego zauważyłem że strasznie kopci z wydechu. Duuuużo więcej niż inne auta. Może macie jakieś pomysły od czego to się dzieje. Pozdrawiam.
Zakładaj tematy w odpowiednich działach!
Twój problem sam w sobie dotyczy LPG a nie PB!
[A6 C5 2.4] śmierdzi gazem w kabinie
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
[A6 C5 2.4] śmierdzi gazem w kabinie
Ostatnio zmieniony 30 gru 2009, 20:52 przez grzesiek_wroc, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kopcenie na gazie to normalne, to nie ma nic do rzeczy z zapachem gazu w kabinie. Gdzieś jest po prostu nieszczelność. Są środki w sprayu do lokalizacji wycieków gazu, psikasz wkoło elementów instalacji: miedź przed reduktorem, puszka filtra fazy ciekłej (czasem wbudowany jest w reduktor), reduktor, połączenia węży gumowych, wtryski gazowe, przy nawiertach kolektora gdzie idą węże od wtrysków. Możesz użyć zwykłego ludwika mieszając go z wodą i pędzelkiem smarować wszystkie elementy. Oba środki będą się pieniły jak natrafią na nieszczelność. Nie obawiaj się nic nie wybuchnie. Może po prostu należy dociągnąć opaskę lub dokręcić coś przy reduktorze. W wężach gumowych jest małe ciśnienie około 1.2 bara i gaz jest ogrzany więc bez obaw. Jak wyłączysz auto to elektrozawór przy reduktorze i zbiorniku się zamyka więc w razie czego najwyżej wyleci co w wężach gumowych i tu też bez obaw nic się nie stanie. Jeśli nieszczelność jest gdzieś na miedzi to tu trzeba być ostrożnym bo gaz jest pod dużo większym ciśnieniem i ma bardzo niską temp więc może coś odmrozić. Zawsze można zakręcić zawór w zbiorniku jak coś poważnego na miedzi. Na wężach gumowych bez obaw. 

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki fassi1, za szybką odpowiedź. Gdy przy włączonym silniku otwieram maskę kompletnie nic nie czuć. Natomiast w kabinie wali że szok <żygam> Kiedyś w A4 miałem nieszczelność na gumowym wężu (poluzowała się opaska) był zupełnie inny zapach - taki jak na stacji przy tankowaniu. A teraz taki jest jakby był już przepalony. no i w A4 śmierdziało i pod maską i w kabinie a teraz tylko w środku. W styczniu jadę na wymianę filtrów to poproszę od razu o dokładne sprawdzenie szczelności instalacji. Na razie za Twoja radą sprawdzę sam w"domowych warunkach".
[ Dodano: 2009-12-30, 20:24 ]
[ Dodano: 2009-12-30, 20:24 ]
No powiem szczerze że ostatnio odczuwam znaczny spadek mocy (takie zamulenie przy przyspieszaniu). Myślałem jednak że to przyczyna filtrów bo powinienem je wymienić prawie 4000 km :oops: Co do spalania to mój odwieczny problem (jest opisany na forum) bo jest w granicach 17-18l ze wskazaniem bardziej na 18tomekkk1 pisze:Wydaje mi się że przyczyną może być też źle zestrojona instalacja gazowa. A jak zużycie gazu? Jakieś spadki mocy itp? Wydaje mi się że wizyta u dobrego gazownika może rozwiązać Twój problem jeśli nie znajdziesz nieszczelności.
