Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.4] śmierdzi gazem w kabinie

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5 2.4] śmierdzi gazem w kabinie

Post autor: grzesiek_wroc » 30 gru 2009, 19:46

Witam. Jak napisałem w temacie strasznie śmierdzi gazem w kabinie przede wszystkim podczas postoju przy uruchomionym silniku np. na światłach (gdy jest włączony nadmuch, przy włączonej klimie trochę mniej). Nie jest to zapach ulatniającego się gazu ani taki jak spaliny ale zapach takiego przepalonego gazu. Wyczytałem na forum że może to być nieszczelny wydech ale może może jeszcze mogą być inne przyczyny bo zaglądałem pod auto i niespecjalnie widać przyczynę. Do tego zauważyłem że strasznie kopci z wydechu. Duuuużo więcej niż inne auta. Może macie jakieś pomysły od czego to się dzieje. Pozdrawiam.

Zakładaj tematy w odpowiednich działach!
Twój problem sam w sobie dotyczy LPG a nie PB!
Ostatnio zmieniony 30 gru 2009, 20:52 przez grzesiek_wroc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 gru 2009, 20:06

Kopcenie na gazie to normalne, to nie ma nic do rzeczy z zapachem gazu w kabinie. Gdzieś jest po prostu nieszczelność. Są środki w sprayu do lokalizacji wycieków gazu, psikasz wkoło elementów instalacji: miedź przed reduktorem, puszka filtra fazy ciekłej (czasem wbudowany jest w reduktor), reduktor, połączenia węży gumowych, wtryski gazowe, przy nawiertach kolektora gdzie idą węże od wtrysków. Możesz użyć zwykłego ludwika mieszając go z wodą i pędzelkiem smarować wszystkie elementy. Oba środki będą się pieniły jak natrafią na nieszczelność. Nie obawiaj się nic nie wybuchnie. Może po prostu należy dociągnąć opaskę lub dokręcić coś przy reduktorze. W wężach gumowych jest małe ciśnienie około 1.2 bara i gaz jest ogrzany więc bez obaw. Jak wyłączysz auto to elektrozawór przy reduktorze i zbiorniku się zamyka więc w razie czego najwyżej wyleci co w wężach gumowych i tu też bez obaw nic się nie stanie. Jeśli nieszczelność jest gdzieś na miedzi to tu trzeba być ostrożnym bo gaz jest pod dużo większym ciśnieniem i ma bardzo niską temp więc może coś odmrozić. Zawsze można zakręcić zawór w zbiorniku jak coś poważnego na miedzi. Na wężach gumowych bez obaw. <ok>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 30 gru 2009, 20:12

Wydaje mi się że przyczyną może być też źle zestrojona instalacja gazowa. A jak zużycie gazu? Jakieś spadki mocy itp? Wydaje mi się że wizyta u dobrego gazownika może rozwiązać Twój problem jeśli nie znajdziesz nieszczelności.

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 30 gru 2009, 20:19

Dzięki fassi1, za szybką odpowiedź. Gdy przy włączonym silniku otwieram maskę kompletnie nic nie czuć. Natomiast w kabinie wali że szok <żygam> Kiedyś w A4 miałem nieszczelność na gumowym wężu (poluzowała się opaska) był zupełnie inny zapach - taki jak na stacji przy tankowaniu. A teraz taki jest jakby był już przepalony. no i w A4 śmierdziało i pod maską i w kabinie a teraz tylko w środku. W styczniu jadę na wymianę filtrów to poproszę od razu o dokładne sprawdzenie szczelności instalacji. Na razie za Twoja radą sprawdzę sam w"domowych warunkach".

[ Dodano: 2009-12-30, 20:24 ]
tomekkk1 pisze:Wydaje mi się że przyczyną może być też źle zestrojona instalacja gazowa. A jak zużycie gazu? Jakieś spadki mocy itp? Wydaje mi się że wizyta u dobrego gazownika może rozwiązać Twój problem jeśli nie znajdziesz nieszczelności.
No powiem szczerze że ostatnio odczuwam znaczny spadek mocy (takie zamulenie przy przyspieszaniu). Myślałem jednak że to przyczyna filtrów bo powinienem je wymienić prawie 4000 km :oops: Co do spalania to mój odwieczny problem (jest opisany na forum) bo jest w granicach 17-18l ze wskazaniem bardziej na 18 :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl