Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[100 C4 2.8] Problem z sondą lambda i gazem

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

[100 C4 2.8] Problem z sondą lambda i gazem

Post autor: klesk1986 » 22 maja 2009, 23:29

Witam,

niedawno do swojego 2.8 V6 AAH założyłem gaz sekwencję. Auto jeździ bez problemu, nie szarpie i wg mnie ma moc. Poniżej lista niepokojących objawów:
- duże spalanie na gazie, w trybie mieszanym powyżej 14 l,
- VAG pokazuje błąd sondy lambda, poniżej komunikat:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
Tutaj dodam, że błędu nie wywala od razu, trzeba zrobić trochę kilometrów. Reszta objawów też występuję po jakimś tam dystansie.
- w środku śmierdzi gazem jakby go dobrze nie przepalał (nieszczelny wydech swoją drogą),
- mam wrażenie, że na gazie kultura pracy silnika jest nieco gorsza.

I teraz pytanie do Was, czy gazownik schrzanił robotę i jest coś nie tak kalibracją gazu, że sonda wariuje? Robiąc diagnostykę gazu u niego widziałem, że obydwie sondy pracują, ale jedna w mniejszym zakresie napięć, taka ospała była. I tu może być druga przyczyna, uszkodzona sonda?

artel49
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:30
Lokalizacja: kraków

Post autor: artel49 » 23 maja 2009, 10:16

witaj, kolega wyzej ma rację, ale wątpię żeby ten silniczek palił mniej... Jeśli masz nieszczelny wydech to faktycznie trochę w środku będzie czuć gazem, przerobione na własnej skórze :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 23 maja 2009, 10:26

Błąd który vag pokazuje to:
525 Sonda Lambda - G39, O2 czujnik - niskie napięcie - G39

Nie wiem ile masz sond u siebie ale raczej nie masz za katalizatorami więc błąd dotyczy którejś przed katalizatorem. Co do spalania to masz 2.8 więc to zależy jak jeździsz i jaką masz nogę, powyżej 14 nie jest jakieś alarmujące.
Co do śmierdzenia gazu dla pewności sam możesz sprawdzić szczelność instalki pod maską. Zmieszaj wodę z płynem do naczyń i pędzelkiem maluj po wszystkich łączach i patrz czy nie powstaje piana. Czy oprócz błędu sondy wywala Ci jeszcze jakieś inne błędy np. mieszanka za bogata lub za uboga? Moim zdaniem jak najbardziej gazownik spaprał robotę bo jak kultura jazdy na gazie jest gorsza to jeździsz na bogato lub na ubogo. Co do zapalania check engine to nigdy nie zapala się od razu ale po iluś tam razach pojawienia się tego samego błędu (bodajże 3) więc zazwyczaj zajmuje to 80 - 100km. Najlepiej zrób kilka fot z pod maski i pokaż jak się twój gazownik spisał, napisz jaką masz elektronikę, wtryski (średnice dysz) i reduktor bo przyczyn może być wiele.
Widzę że z opolskiego jesteś więc dodaj jeszcze gdzie zakładałeś gaz.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 maja 2009, 15:46

fassi1 pisze:Co do śmierdzenia gazu
od ok miesiąca czuję dość ostro gaz w kabinie, tylko jak hamuję np przed światłami
byłem wczoraj na szczelności i powiedzieli że jest OK (jedynie parownika nie sprawdzili bo dojścia bez zdjęcia osłony nie ma)
autko idzie jak przedtem, pali tak samo :-/

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 23 maja 2009, 19:36

goly191 pisze:
fassi1 pisze:Co do śmierdzenia gazu
od ok miesiąca czuję dość ostro gaz w kabinie, tylko jak hamuję np przed światłami
byłem wczoraj na szczelności i powiedzieli że jest OK (jedynie parownika nie sprawdzili bo dojścia bez zdjęcia osłony nie ma)
autko idzie jak przedtem, pali tak samo :-/
No to nie sprawdzili szczelności. Na miedzi jest dużo większe ciśnienie więc podstawą jest sprawdzenie wkoło parownika, elektrozaworu i filtra fazy ciekłej. No i zbiornik oczywiście.
Na wężach nie ma takiego ciśnienia i gęstość gazu jest dużo mniejsza więc tam nie ma takiego wielkiego ryzyka.

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 23 maja 2009, 23:24

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Jak czas pozwoli to w poniedziałek jadę do gazownika i niech tworzy, ostatnio wspominał o tym, że zrobi kalibrację i pomiary w czasie jazdy. Może coś pomoże. Temat na forum rzucony dlatego, że nie lubię jak moje auto stoi i coś tam przy nim tworzą, jeśli się da to wskazać co jest nie tak i niech to naprawią.

Dodatkowo zauważyłem jeszcze jeden objaw. Czasami jadąc tak powyżej 140 km/h ze stałą prędkością czuć, że w pewnym momencie traci moc, dociśnięcie pedału oczywiście skutkuje, ale tak raczej nie powinno być?

Odnośnie budowy instalacji to wiem następujące rzeczy:
- sekwencja,
- komputer firmy AC, bodajże STAG,
- są po podłączane jakieś podciśnienia.

Jak jutro będzie wolna chwilka to dopiszę co tam jeszcze jest.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 24 maja 2009, 01:13

fassi1 pisze:No to nie sprawdzili szczelności. Na miedzi jest dużo większe ciśnienie więc podstawą jest sprawdzenie wkoło parownika, elektrozaworu i filtra fazy ciekłej. No i zbiornik oczywiście.
Na wężach nie ma takiego ciśnienia i gęstość gazu jest dużo mniejsza więc tam nie ma takiego wielkiego ryzyka.
dzięki @fass1 :->
jak zawsze fachowa odpowiedz
zbiornik mi sprawdzili, a z parownikiem skoczę przy okazji jak zdejmę osłonę pod silnikiem

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 maja 2009, 10:57

klesk1986 pisze:Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Jak czas pozwoli to w poniedziałek jadę do gazownika i niech tworzy, ostatnio wspominał o tym, że zrobi kalibrację i pomiary w czasie jazdy. Może coś pomoże. Temat na forum rzucony dlatego, że nie lubię jak moje auto stoi i coś tam przy nim tworzą, jeśli się da to wskazać co jest nie tak i niech to naprawią.

Dodatkowo zauważyłem jeszcze jeden objaw. Czasami jadąc tak powyżej 140 km/h ze stałą prędkością czuć, że w pewnym momencie traci moc, dociśnięcie pedału oczywiście skutkuje, ale tak raczej nie powinno być?

Odnośnie budowy instalacji to wiem następujące rzeczy:
- sekwencja,
- komputer firmy AC, bodajże STAG,
- są po podłączane jakieś podciśnienia.

Jak jutro będzie wolna chwilka to dopiszę co tam jeszcze jest.
Przyczyną spadku mocy może być niewyrabiający ciśnieniowo reduktor, napisz jaki masz.
Sama kalibracja jest niewystarczająca, trzeba zrobić mapę benzyny i gazu i sprawdzić czy się pokrywają.
Jeśli nie to trzeba tak ustawić krzywą modelu żeby mapy się schodziły.
Jeśli wyregulują Ci tylko na postoju to napewno nie będzie to dobrze.
ÂŻeby zrobić mapy trzeba pojeździć autem.

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 24 maja 2009, 22:12

fassi1 pisze: Sama kalibracja jest niewystarczająca, trzeba zrobić mapę benzyny i gazu i sprawdzić czy się pokrywają.
Jeśli nie to trzeba tak ustawić krzywą modelu żeby mapy się schodziły.
Jeśli wyregulują Ci tylko na postoju to napewno nie będzie to dobrze.
ÂŻeby zrobić mapy trzeba pojeździć autem.
Jutro jadę go zgnębić o ustawienie w czasie jazdy, dzięki za konkretną podpowiedź.

Niestety nie miałem dzisiaj czasu, żeby sprawdzić szczegóły odnośnie instalacji, bawiłem się w doprowadzanie środka do stanu używalności - w sumie to mogłem zrobić parę fotostory co i jak rozbierać :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 maja 2009, 00:21

klesk1986 pisze:
fassi1 pisze: Sama kalibracja jest niewystarczająca, trzeba zrobić mapę benzyny i gazu i sprawdzić czy się pokrywają.
Jeśli nie to trzeba tak ustawić krzywą modelu żeby mapy się schodziły.
Jeśli wyregulują Ci tylko na postoju to napewno nie będzie to dobrze.
ÂŻeby zrobić mapy trzeba pojeździć autem.
Jutro jadę go zgnębić o ustawienie w czasie jazdy, dzięki za konkretną podpowiedź.

Niestety nie miałem dzisiaj czasu, żeby sprawdzić szczegóły odnośnie instalacji, bawiłem się w doprowadzanie środka do stanu używalności - w sumie to mogłem zrobić parę fotostory co i jak rozbierać :)
Masz dobrą elektronikę (nie wiem jak tam z resztą) więc powinno to naprawdę dobrze chodzić bez utraty mocy na gazie. No i podstawą jest nie pojawiający się check engine, nie ma prawa się zapalać. Jeśli będzie się zapalał to znaczy że gazownik spaprał sprawę.
Niech przejedzie się z tobą gazownik z laptopem i niech Ci pokaże jaki jest spadek ciśnienia przy max bucie a jakie przerosty ciśnienia przy cut off.
Ciśnienie na reduktorze powinno być w granicach 1-1.2 więc spadki i przerosty nie powinny się zbyt dużo odchylać bo jak przy max bucie okaże się że jest powiedzmy 0.5 albo 0.6 to nigdy auto nie będzie miało odpowiedniej mocy przy wyższych obrotach i można powiedzieć że będzie udawało że jedzie.
Nie daj się wkręcić gazownikowi, auto ma chodzić porządnie na gazie a nie kuleć i udawać że dobrze chodzi.
Powodzenia.

[ Dodano: 2009-05-25, 20:07 ]
Daj znać jak tam po starciu z gazownikiem.

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 31 maja 2009, 23:30

Witam,

wreszcie znalazłem chwilkę żeby napisać co i jak z tym gazem. Mianowicie w piątek byłem na regulacji u gazownika. Pojechaliśmy na 40 km przejażdżkę gdzie przy pomocy laptopa korygował jakieś tam różne wartości. Niestety nie podpatrzyłem jakie było ciśnienie na reduktorze, za duży ruch na drodze.

Co do spalania po regulacji - nie zdążyłem jeszcze zjeździć całej butli, ale wg komputera spalanie po regulacji jest niższe o 2,5 l. Jutro zobaczę co wyjdzie przy dystrybutorze.

Na koniec dodam, że silniczek pracuje tak samo równo na benzynie jak i na gazie, no i póki co nie ma błędów sondy lambda. Tak więc zgodnie z radą fassi1 (punkt dla ciebie) gdy zakładacie sekwencję to od razu trzeba zmusić gazownika do takiej kalibracji.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 cze 2009, 00:55

klesk1986 pisze:Witam,

wreszcie znalazłem chwilkę żeby napisać co i jak z tym gazem. Mianowicie w piątek byłem na regulacji u gazownika. Pojechaliśmy na 40 km przejażdżkę gdzie przy pomocy laptopa korygował jakieś tam różne wartości. Niestety nie podpatrzyłem jakie było ciśnienie na reduktorze, za duży ruch na drodze.

Co do spalania po regulacji - nie zdążyłem jeszcze zjeździć całej butli, ale wg komputera spalanie po regulacji jest niższe o 2,5 l. Jutro zobaczę co wyjdzie przy dystrybutorze.

Na koniec dodam, że silniczek pracuje tak samo równo na benzynie jak i na gazie, no i póki co nie ma błędów sondy lambda. Tak więc zgodnie z radą fassi1 (punkt dla ciebie) gdy zakładacie sekwencję to od razu trzeba zmusić gazownika do takiej kalibracji.
Zresetuj komputer (średnie spalanie) i pojeżdzij troche na benzynie. Potem jeszcze raz zresetuj kompa i pojeździj na gazie w takich samych warunkach. Komputer powinien wskazywać to samo spalanie z małym błędem do około 1l. No i podstawą jest nie palący się check engine i powinno być wporządku. Zostaje jeszcze zachowanie sie silnika przy ostrym przyspieszaniu i wysokich obrotach ale to już dużo zależy od wydajności reduktora czy potrafi trzymać dobre ciśnienie przy max bucie no i dobrej regulacji. Jeśli reduktor jest ciśnieniowo nie wydajny to przy konkretnym bucie będzie zawsze słabszy na gazie. Masz 2.8 silnik więc powinieneś mieć dość mocny reduktor. Dane większości producentów reduktorów nie zgadzają się z prawdziwą wydajnością ich reduktorów więc póżniej wychodzą rozczarowania i przesądy że auto na gazie jest słabsze. <smuty>

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 23 lis 2009, 12:41

ile trzeba dać za sondę do 2.8 AAH, czy dedykowane zamienniki są coś warte?
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl