Witam wszystkich,
Zacznę od początku, Jakiś czas temu na niskich obrotach podczas jazdy na gazie samochód zaczął szarpać. Pojechałem do gazownika który poustawiał coś w instalacji ale to niestety nic nie pomogło. Później gazownik stwierdził że uszkodzone są przewody wysokiego napięcia. Zaraz potem musiałem wyjechać do Niemiec i dopiero tam wymieniłem przewody. Niestety po wymianie przewodów samochód po uruchomieniu silnika prawie w ogóle nie ma mocy, dopiero po jakiś 500m wraca wszystko do normy. Podpoiłem samochód do komputera i pokazuje błąd mieszanki (za bogata), a gdy jeżdżę dłużej dochodzi jeszcze błąd sondy lambda. Po wykasowaniu błędów wszystko jest w porządku. Jak się okazało błędy wyrzucane są po jeździe na gazie.
Teraz pytanie, czy ustawienia jakie wprowadził gazownik ustawiając instalację z uszkodzonymi kablami mogą powodować takie błędy, czy szukać raczej gdzie indziej. Załatwiłem sobie kabel do instalacji gazowej, wiec mogę podglądnąć ustawienia, tylko na co zwrócić uwagę?
ps byłem w Niemczech już u jednego gazownika ale powiedział ze instalacja jest ok.
pzdr.
krzysztof
[ A6 C5] Problem z Instalacją stag300
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A ja proponuje załatwić sobie vaga, pojeździć na benzynie i sprawdzić korekty benzynowe.
Potem pojeździć trochę na gazie i jeszcze raz sprawdzić korekty benzynowe.
Na pewno nie będą takie same.
Jak napisałeś wywala błąd za bogatej mieszanki więc źle wyregulowana jest instalacja.
Najlepiej to napisz jakie masz podzespoły lub porób fotki spod maski.
Potem pojeździć trochę na gazie i jeszcze raz sprawdzić korekty benzynowe.
Na pewno nie będą takie same.
Jak napisałeś wywala błąd za bogatej mieszanki więc źle wyregulowana jest instalacja.
Najlepiej to napisz jakie masz podzespoły lub porób fotki spod maski.
Wykonałem właśnie autokaibrację i teraz czas na ustawienie mnożnika. Czy przed autokaibracją trzeba usuwać mapy, bo ja nie usunąłem.
tu zrzuty ekranowe przed kalibracją:
http://hb07.gsi.pl/lux/4.jpg
http://hb07.gsi.pl/lux/2.jpg
i po kalibracji
http://hb07.gsi.pl/lux/po-kalib.jpg
http://hb07.gsi.pl/lux/po-kalib2.jpg
i co dalej?
tu zrzuty ekranowe przed kalibracją:
http://hb07.gsi.pl/lux/4.jpg
http://hb07.gsi.pl/lux/2.jpg
i po kalibracji
http://hb07.gsi.pl/lux/po-kalib.jpg
http://hb07.gsi.pl/lux/po-kalib2.jpg
i co dalej?
Czyli tak:
Pojeździć jeszcze z 15 km na benzynie, potem wywalić obydwie mapy, zrobić kalibrację,
pojeździć 15km na benzynie, 15 na gazie i zabrać się do ustawienia mnożnika.
Co do ustawienia mnożnika to robi się to na wolnych obrotach najpierw czy od razu w trasę?
Czy rodzaj jazdy tu nie ma znaczenia czy raczej spokojnie jechać?
Rozumiem że powinienem tak manipulować mnożnikiem żeby obie mapy pokrywały się jak najdokładniej?
Sory za pewnie banalne pytania ale to pierwszy raz
pzdr.
Pojeździć jeszcze z 15 km na benzynie, potem wywalić obydwie mapy, zrobić kalibrację,
pojeździć 15km na benzynie, 15 na gazie i zabrać się do ustawienia mnożnika.
Co do ustawienia mnożnika to robi się to na wolnych obrotach najpierw czy od razu w trasę?
Czy rodzaj jazdy tu nie ma znaczenia czy raczej spokojnie jechać?
Rozumiem że powinienem tak manipulować mnożnikiem żeby obie mapy pokrywały się jak najdokładniej?
Sory za pewnie banalne pytania ale to pierwszy raz

pzdr.
Sondy Lambda pracują, część tych zrzutów robiłem po wyłączeniu silnika.
Tu zrzut w czasie kalibracji:
http://hb07.gsi.pl/lux/1.jpg
Jutro po pracy zabiorę się za ustawianie mnożnika.
odezwę się jak poszło, pewnie będę miał jeszcze kilka pytań.
Dzięki za ponoc
Tu zrzut w czasie kalibracji:
http://hb07.gsi.pl/lux/1.jpg
Jutro po pracy zabiorę się za ustawianie mnożnika.
odezwę się jak poszło, pewnie będę miał jeszcze kilka pytań.
Dzięki za ponoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Najlepiej jest ustawić na korekty paliwowe podglądając je na vagu.
Jeśli ustawiasz na czasy wtrysku to najpierw regulujesz na postoju obserwując czasy benzyny przełączasz na gaz i benzynowe nie powinny się zmieniać. Jeżeli po przełączeniu na gaz czasy benzyny się wydłużają to znaczy że jest za ubogo i dla danego czasu mnożnik podnosisz do góry, a jeżeli po przełączeniu na gaz czasy benzyny się skracają to jest za bogato i wtedy mnożnik do dołu.
Ruszasz w trasę i przełączasz benzyna/gaz i ustawiasz poszczególne czasy wtrysku.
Jeśli ustawiasz na czasy wtrysku to najpierw regulujesz na postoju obserwując czasy benzyny przełączasz na gaz i benzynowe nie powinny się zmieniać. Jeżeli po przełączeniu na gaz czasy benzyny się wydłużają to znaczy że jest za ubogo i dla danego czasu mnożnik podnosisz do góry, a jeżeli po przełączeniu na gaz czasy benzyny się skracają to jest za bogato i wtedy mnożnik do dołu.
Ruszasz w trasę i przełączasz benzyna/gaz i ustawiasz poszczególne czasy wtrysku.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa