Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6c5] Problem z automatycznym przełączeniem gazu

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

[a6c5] Problem z automatycznym przełączeniem gazu

Post autor: LuQas » 17 paź 2010, 15:01

Tj w temacie auto przełącza mi sie na gaz dopiero gdy wskaźnik temp wskoczy na 90st.

Gazownik zalecił mi wymiane pompy wody bo jest słabe cisnienie wody ale 2 tyg. temu robiony był rozrzad z wymiana pompy.

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 17 paź 2010, 15:34

szczerze mówiąc nie wiem i nie znam sie na tym


gdzie tego szukac ?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 paź 2010, 21:59

Zalezy na jakich wtryskach i elektronice jezdzi. Nie ma zadnych przeciw wskazan zeby w zimie nie jezdzic z temp. przelaczania ustawiona na 30st. Jak elektronika ma dobre korekty na temp. to nie ma zadnego problemu.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 paź 2010, 10:27

A dlaczego moze sie dusic?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 paź 2010, 11:56

Ja moge sobie nawet na 10 ustawic i nie bedzie roznicy.

Ty nadal nie odpowiedziales na pytanie dlaczego ma sie przyduszac przy 30 a przy 40 nie.

[ Dodano: 2010-10-18, 12:08 ]
LuQas pisze:Tj w temacie auto przełącza mi sie na gaz dopiero gdy wskaźnik temp wskoczy na 90st.

Gazownik zalecił mi wymiane pompy wody bo jest słabe cisnienie wody ale 2 tyg. temu robiony był rozrzad z wymiana pompy.
Gdzie jest wpiecie do wody dla reduktora?

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 18 paź 2010, 12:57

fassi1 pisze:A dlaczego moze sie dusic?
Może dlatego, że parownik potrzebuje odpowiedniej temperatury do prawidłowej zmiany postaci gazu z ciekłej na lotną. Chociaż czuję tu podpuchę w pytaniu ;-) (dogrzewacz ?)
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 paź 2010, 19:04

krzysztofput pisze:
fassi1 pisze:Ja moge sobie nawet na 10 ustawic i nie bedzie roznicy.

Ty nadal nie odpowiedziales na pytanie dlaczego ma sie przyduszac przy 30 a przy 40 nie.

[ Dodano: 2010-10-18, 12:08 ]
LuQas pisze:Tj w temacie auto przełącza mi sie na gaz dopiero gdy wskaźnik temp wskoczy na 90st.

Gazownik zalecił mi wymiane pompy wody bo jest słabe cisnienie wody ale 2 tyg. temu robiony był rozrzad z wymiana pompy.
Gdzie jest wpiecie do wody dla reduktora?

kolego jestes smieszny nie wiem czy chcesz sobie punktów nabic zadając tak smieszne i nudne pytania ale ci odpowiem cytatem
Reduktor/parownik wchodzi w skład obiegu układu chłodzenia silnika. Dostarcza on do systemu gaz o odpowiednim ciśnieniu(podgrzewany ciekły gaz zamienia się w lotny) które stale kontroluje. Prostota jeśli chodzi o konstrukcję gwarantuje długą i bezawaryjną obsługę. Rodzaj reduktora zależy od modelu silnika.

Czujnik temperatury jest częścią składową systemu i wysyła sygnały skierowane do komputera , które są niezbędne do poprawnego funkcjonowania samochodu. Czujnik temp. wody- dostarcza sygnał który jest potrzebny do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz a po uruchomieniu samochodu do otwarcia wtryskiwaczy gazowych. Tryb racy na gazie jest także zależny od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od ilości obrotów silnika.
Smieszny to ty jestes wklejajac jakies cytaty i wypisujac w podpisie "jak pomoglem to kliknij ikone Pomogl". Jesli poczujesz sie lepiej majac wiecej punktow za pomoc to bardzo prosze moderatora za usuniecie tych 19 punktow i wpisaniu 0 bo nie robi to dla mnie zadnej roznicy.
Jesli przy 30st. przelaczania na gaz jest cos nie tak to korekty na temp. gazu sa zle dobrane lub sterownik je zle nalicza a sa takie.
Znajdz sobie nastepny cytat ktory wytlumacz ci cos na ten temat to sie dowiesz dlaczego.
Jesli tobie poszarpuje przy 30st. w zimie to gratuluje jazdy na prawidlowo dobranej mieszance lub super wtryskiwaczy.

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 18 paź 2010, 19:43

sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia, czytałem na innym forum, objawy były identyczne jak u Ciebie

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 paź 2010, 20:06

Ninja_ pisze:sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia, czytałem na innym forum, objawy były identyczne jak u Ciebie
Jak najbardziej poziom plynu chlodzacego, do tego miejsce montazu reduktora i wpiecie pod wode. No i dobrze jest tez sprawdzic czy czujnik temp. reduktora jest zamontowany w reduktorze a nie wisi sobie swobodnie gdzies w komorze silnika bo i takie juz byly przypadki.

sevenfifty

Post autor: sevenfifty » 22 gru 2010, 00:44

A co może być przyczyną, że się w ogóle nie chce przełączyć na gaz? Reduktor jest gorący, czujnik temperatury wpięty, tylko nie chce się przełączyć, może to być spowodowane np. zapowietrzeniem układu chłodzenia?

[ Dodano: 2010-12-22, 21:55 ]
Czujnik temperatury byl wpiety ale sa naderwane przewody jak nimi pokrecilem to zalapal ten czujnik i otworzyl zawory i przelaczyl na gaz tylko niestety natychmiast wrocil na benzyne. Podlaczylem kompa i w zasadzie brak cisnienia gazu.... reduktor jest po wlasnorecznej regeneracji, gdzie szukac przyczyny braku cisnienia? szczelnosc sprawdzalem wyglada na to ze jest ok...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja