[ C5+LPG] Płaska mapa gazu stag 300-6 isa2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
daniel1997,
Skorzystaj z tego poradnika allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
Co prawda dotyczy diesli ale zasada podobna tylko u Ciebie na razie wystarczy jak zalogujesz na lpg grupy 032 i 033 na początek. Na jałowych i w czasie jazdy z różnymi obciążeniami.
I wrzuć wyniki za pomocą tej stronki http://vaglog.rtnet.pl/
Wtedy będzie można coś odczytać na temat ustawionego lpg.
Daj zdjęcia zamontowanej instalacji to ocenimy " majstra".
Skorzystaj z tego poradnika allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
Co prawda dotyczy diesli ale zasada podobna tylko u Ciebie na razie wystarczy jak zalogujesz na lpg grupy 032 i 033 na początek. Na jałowych i w czasie jazdy z różnymi obciążeniami.
I wrzuć wyniki za pomocą tej stronki http://vaglog.rtnet.pl/
Wtedy będzie można coś odczytać na temat ustawionego lpg.
Daj zdjęcia zamontowanej instalacji to ocenimy " majstra".
grzemo, dzięki za poradnik jak znajde jutro chwile logi byłem dzisiaj w trasie i auto idzie bardzo ładnie przy ostrej jeździe spalił 13 l narazie bede obserwował podłacze auto pod program staga zobacze co się dzieje planuje jeszcze przepiąć map sensor pod kolektor za przepustnicą.Jeszcze raz dziękuje bardzo za cenne wskazówki
Ps.na instalacji przejechane jest jakieś 1500 km 80 % po mieście a instalka zamontowana jest dosyć ładnie widziałem ładniejsze montaże ale i też gorsze pozdrawiam
Ps.na instalacji przejechane jest jakieś 1500 km 80 % po mieście a instalka zamontowana jest dosyć ładnie widziałem ładniejsze montaże ale i też gorsze pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Jeśli nie czujesz jakiejś wielkiej różnicy między pb a lpg, autko dobrze ciągnie, obroty nie falują na lpg, spalanie w normie to może nie ma potrzeby szukania problemu (choć przyznam że nie widziałem jeszcze takich map). To jeździć i korzystać z tańszego paliwa .
Warto tylko kontrolnie sprawdzić korekty aby nie było za ubogo lub za bogato.
Warto tylko kontrolnie sprawdzić korekty aby nie było za ubogo lub za bogato.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
xpbit,
Gazownik powinien ustawiać lpg mając podgląd na korekty paliwowe. Wtedy może odzwierciedlić pracę na lpg do pracy na pb.
Aby bardzo dobrze jeździło potrzebne są jeszcze korekty od obrotów i temperatury.
Gazownik powinien ustawiać lpg mając podgląd na korekty paliwowe. Wtedy może odzwierciedlić pracę na lpg do pracy na pb.
Wszystko zależy od wymagań użytkownikaxpbit pisze:Panowie czy te korekty są wymagane żeby silnik dobrze pracował
Sam sobie odpowiedziałeś "auto w miarę dobrze jeździ".xpbit pisze:Ja mam ustawione tylko na mnożniku i auto w miarę dobrze jeździ spalanie w granicach 14,5l lpg / 100km
Aby bardzo dobrze jeździło potrzebne są jeszcze korekty od obrotów i temperatury.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko zależy od zachowania się korekt ECU benzynowego, jeśli te są w normie przy samym mnożniku to nie ma potrzeby.xpbit pisze:Ja mam ustawione tylko na mnożniku i auto w miarę dobrze jeździ spalanie w granicach 14,5l lpg / 100km
Korekta od temp. gazu jest potrzebna jak najbardziej.
[ Dodano: 2012-08-14, 22:08 ]
ÂŻeby to tak Stag trafiał z autokalibracją że jałowy jest zawsze dobrze to by było super.grzemo pisze:To już widać że isa nie działa poprawnie, przecież jałowe masz już ustawione po samej autokalibracji i tylko pozostaje korekta po temperaturze.kazio234 pisze:od 0% przy 4000[obr/min] do 11% na jałowych.
Ewidentnie isa miesza w korektach i ja bym ją przyblokował dla jałowych a jedynie pozwolił działać przy wyższych obrotach jeśli już koniecznie ma działać.
.
Kolego daniel1997 co do Twojej mapy to zrób oscyloskop z jazdy na gazie i z jazdy na benzynie i wklej tu do tematu, tak czy inaczej coś nie tak z wartością MAP.
Co do Twojej instalacji to na pewno o waltekach czerwonych już się naczytałeś, jednak pozostając przy niech masz za małe dysze w nich nawiercone i za duże ciśnienie.
Dysze powinieneś mieć około 2.5mm a ciśnienie około 1bara lub nie wiele więcej, walteki nie lubią wysokiego ciśnienia.
No i wyłącz ISE bo jak będziesz jeździł z wlączoną to będą się działy cuda.
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Na czym to polega ta korekta od temperatury ? mój gazownik jest o kant dupy jak tam jadę to mi ciśnienie skacze bym ich od razu odstrzelił tacy są żałośni ci ludzie. Gaz kalibrował mi mój mechanik co nie zajmuję się gazem a tylko gazował swoje samochody na zasadzie prób i błędów i stwierdził że za małe dysze i podkręcił mi mapę ponad mapę benzyny no i w końcu jedzie normalnie ma moc i pali też w normie. zauważyłem że jak się nagrzeje lub też jest bardzo ciepło to już samochód jakoś dziwnie jeździ jakby go przymulało trochę.fassi1 pisze: Wszystko zależy od zachowania się korekt ECU benzynowego, jeśli te są w normie przy samym mnożniku to nie ma potrzeby.
Korekta od temp. gazu jest potrzebna jak najbardziej.
teraz tu czytałem o jakichś korektach temperatury czego jeszcze nie słyszałem i zastanawiam się czy czasami u mnie nie trzeba takiego zabiegu przeprowadzić.
w jaki sposób się to ustawia ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Czyli warto zrobić korektę od temp bo pewnie przylewa gdy gaz rozgrzany.xpbit pisze: zauważyłem że jak się nagrzeje lub też jest bardzo ciepło to już samochód jakoś dziwnie jeździ jakby go przymulało trochę.
Nie wiem jaki masz sterownik i czy ma taką opcję.xpbit pisze:teraz tu czytałem o jakichś korektach temperatury czego jeszcze nie słyszałem i zastanawiam się czy czasami u mnie nie trzeba takiego zabiegu przeprowadzić.
w jaki sposób się to ustawia ?
Ale w skrócie, wchodzisz w zakładkę korekcji od temp w drugim oknie odpalasz vaga z korektami paliwowymi i obserwujesz co się dzieje podczas gdy silnik się rozgrzewa. Przeważnie robi się za bogato ze wzrostem temperatury gazu i trzeba obniżać linię korekty aby sonda oscylowała wokół zera. I tak dla poszczególnych temperatur.
fassi1, dziękuje za odpowiedź mam jeszcze pytanie co do ciśnienia i dysz.
Jak to jest czytałem kilka opini i jedni twierdzą, że mniejsza dysza i większe cisnienie to lepiej bo pod wiekszym cisnieniem wtryskiwany jest gaz a przy większej dyszy a mniejszym cisnieniu wtryskiwany jest słabiej? jeśli rozwiercenie dysz pomoże to jestem w stanie to zrobić myślisz, ze 2,5 będzie dobrze co do wtrysków valtek naczytałem się dosyć sporo mieszane uczucia.Jak wyciągną kopyta to zmienie tylko jakie dobrać do tego silnika w rozsądnej cenie
Jak to jest czytałem kilka opini i jedni twierdzą, że mniejsza dysza i większe cisnienie to lepiej bo pod wiekszym cisnieniem wtryskiwany jest gaz a przy większej dyszy a mniejszym cisnieniu wtryskiwany jest słabiej? jeśli rozwiercenie dysz pomoże to jestem w stanie to zrobić myślisz, ze 2,5 będzie dobrze co do wtrysków valtek naczytałem się dosyć sporo mieszane uczucia.Jak wyciągną kopyta to zmienie tylko jakie dobrać do tego silnika w rozsądnej cenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Zawsze lepsze dla układu i wtryskiwaczy jest niższe ciśnienie.
Co do wtrysków to np te http://www.drypa.pl/produkt3965_WTRYSKI ... uropa.html
Co do wtrysków to np te http://www.drypa.pl/produkt3965_WTRYSKI ... uropa.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze