Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Piszczący LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
maroshoter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:41
Lokalizacja: Świerklany

Piszczący LPG

Post autor: maroshoter » 24 cze 2014, 18:17

Witam forumowiczów. Mam taki problem w audi z instalacją LPG, otóż po włączeniu zapłonu, za każdym razem buzzerek z gazu Pika 3x po 3x, stało sie to z dnia na dzień, instalacja gazowa to jakiś STAG dokładnego modelu nie znam, lecz jeśli trzeba to sie dowiem, autko mam niecały miesiąc, poprzedni właściciel mówi ze to pewnie serwis gazu trzeba zrobic, lecz tu nasuwa mi sie pytanie, czy taka inspekcje/serwis sie programuje w sterowniku z LPG na dany czas czy przebieg (mam na mysli ze w ten sposób jak zwykłą inspekcje olejową)
Dodam iż autko śmiga i przełącza sie na gaz bez problemu (dla pewności wyjąłem bezpiecznik z pompy paliwa PB i działą tak jak powinno.)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 24 cze 2014, 18:28

Okres przeglądu ustawia się w sterowniku LPG. W załączniku możesz zobaczyć jak to zrobić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

maroshoter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:41
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: maroshoter » 24 cze 2014, 18:35

Dzięki Bardzo. a jeszcze pytanie mam, czy to pikanie 3x po 3x to jest sygnalizacja o przeglądzie czy informacja czy jakiejś usterce?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 24 cze 2014, 18:53

Jeżeli sygnały są po wyłączeniu stacyjki oznacza to brak przeglądu.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 24 cze 2014, 19:01

Jedź zrobić przegląd, wymień filterki i zasuwaj wesoło dalej ;) Bez powodu przypomnienie nie jest ustawione :P

maroshoter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:41
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: maroshoter » 24 cze 2014, 20:33

Panowie, pikanie występuje po WŁĄCZENIU zaplonu, jezeli by bylo po wylaczeniu zaplonu to niemialbym wątpliwości :P


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 24 cze 2014, 20:46

Poczytaj instrukcję STAGa, może znajdziesz odpowiedź. A najlepiej podłącz się pod sterownik i zobacz co i jak. Kabelek kupisz na Allegro za parę złotych.

http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/instrukcje-obslugi

maroshoter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:41
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: maroshoter » 24 cze 2014, 21:58

Dziękuje za wypowiedzi w temacie, szczególnie forumowiczowi "marzol" za wypowiedzi.
a mam jeszcze pytanie, czy taki kabelek jak na aukcji sie nada do pełnej diagnostyki sterownika gazu? link: http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 58647.html Oczywiście jeszcze sprawdze jaki mam dokladnie sterownik gazu i kupiłbym interfejs pod oznaczenie sterownika.
Mam jeszcze jedno pytanie do forumowiczów, otóż: Gdzie sie znajdują filtry w instalacji gazowej i jak je wymienić? może ktoś ma jakąś gotową instrukcję dotyczącą wymiany filterków? i jakie te filtry powinny byc? czy zobaczyć jakieś oznaczenia na tych które mam zamontowane i według nich kupić?

Pozdrawiam.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 25 cze 2014, 09:36

maroshoter, Co do sterownika itd. powinieneś dostać razem z samochodem całą dokumentacje dotyczącą LPG, którą z resztą powinieneś wozić ze sobą. Tam będziesz miał wpisany dokładny model sterownika, wtryski, butle itd.

Filtry będziesz miał w komorze silnika, jeden między wtryskami a reduktorem /fazy lotnej/ drugi fazy ciekłej w samym reduktorze. Faze lotną masz w zasadzie identyczną wszędzie do reduktora musisz mieć dedykowany. Procedura wymiany nie jest trudna ale lepiej poczytaj u wujka google jak to zrobić.

Z drugiej strony wymiana filterków z przeglądem to 100 zł u gaziarza i spokój na 10 tysięcy km.

Doc - Admin

Post autor: Doc - Admin » 25 cze 2014, 09:48

mrporpoise pisze:maroshoter
Filtry będziesz miał w komorze silnika, jeden między wtryskami a reduktorem /fazy lotnej/ drugi fazy ciekłej w samym reduktorze
Filtr fazy ciekłej może być gdzieś przed reduktorem w elektrozaworze.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 cze 2014, 10:08

mrporpoise, jeśli instalacja LPG wpisana jest do dowodu rejestracyjnego, a auto ma aktualny przegląd, nie ma konieczności wożenia dokumentów od instalacji w samochodzie...

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 25 cze 2014, 19:51

metyoo,

Pani w urzędzie twierdziła coś innego... toteż powtarzam :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 cze 2014, 20:19

Pani w urzędzie nie kontroluje na drodze. Kilkakrotnie byłem zatrzymany do kontroli i żaden z policjantów nie interesował się tymi papierami... Tak na chłopski rozum po co ci dokumenty, skoro zadaniem diagnosty jest sprawdzenie sprawności instalacji i legalizacji butli, skoro masz przegląd podbity, oznacza, że wszystko jest sprawne. Policjanta na drodze nie interesuje jaki masz reduktor, albo wtryskiwacze, jedyną rzeczą może być data legalizacji butli, ale j/w wspomniałem to jest broszka diagnosty.

Żeby nie offtopować: sprawdź instalację elektryczną LPG. W mojej byłej secie takie dźwięki wydawał, jak wypiął się jeden z wtryskiwaczy, ale wtedy chyba nie pracował na LPG, tylko benzynie...
Ewentualnie mógł posypać się któryś z wtryskiwaczy. Kup ten kabelek, obojętnie który, byle do Staga, program ściągniesz ze strony AC. Powinno zapisać jakiś błąd w sterowniku.

maroshoter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:41
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: maroshoter » 25 cze 2014, 20:28

Dziękuje wszystkim za wypowiedzi, i nawet przy okazji sie dowiedziałem ze nie musze wozić papierów z gazu przy sobie i to mnie cieszy ;p
Panowie a powiecie mi jeszcze czy interfejs do LPG który podałem wyżej sie nada do robienia z moim sterownikiem? Sprawdziłem i mój sterownik do gazu to: STAG-300-6 ISA 2

Podaje raz jeszcze link: http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 58647.html

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 cze 2014, 20:37

Nada, złącze nr.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga